Chybou en babbel: gefeliciteerd met de kids en veel plezier op de feestjes. Shadixx: zoiets is altijd zonde geld, hopelijk blijft het nu goed. Nieuwe dames: *zwaai* Harde buiken: hier gelukkig niet echt last van, alleen na het plassen. Wanneer gaan jullie de box klaarzetten? Ik denk dat wij nog even wachten tot 36 weken.
ik zat aan verlof te denken, dus met 34 weken.... box in huis... vink ook zo leuk staan haha, Wij hebben onze box verkocht, en gebruiken 1 van vrienden, wij hadden 5 jaar terug donker houten meubels en toen mooie box gekocht met platte spijlen en lade... maar 5 jaar verder is alles licht in huis!! dus de box verkocht, en zelfde soort box maar dan int wit te leen van vrienden erg blij mee!
Hier is het verlof inmiddels officieel ingegaan. Maar had vorige week al me laatste werkdag ivm vakantie. Nu nog een paar dagen genieten van de vakantie. Al merk ik dat ik toch wel teveel wil. Een dagje dierentuin is eigenlijk al teveel. Maarja je wil toch ook wat leuke dingen doen. Maandag bij de verloskundige was alles goed. Al kon ze me baarmoeder niet meten omdat ik binnen de 2 weken al weer terug was. (Zat nu 11 dagen tussen)En dan is dat te snel. Ik ben van plan de kleertjes te gaan wassen na onze vakantie. En verder lekker rustig aan. Nog een fotoboek afmaken en verder niet veel op de planning. De box hebben we nog niet in huis. Die wil ik binnenkort op gaan halen. Maar denk nog niet dat ik hem meteen neer zet.(haha en misschien ook wel) Hier gaat het slapen ook niet erg lekker. Door de vakantie kunnen we gelukkig beide uitslapen. Maar ik ben vaak wakker snachts. Probeer het eruit gaan om te plassen te beperken tot 2x. Vaak is het alleen het gevoel dat ik moet plassen en dan zit ik op de wc en komen er net 3 druppen uit. Heel vervelend. Maar kan ook niet lang op een kant liggen. Dan krijg ik last van mijn heupen. En op me rug ligt ook niet lekker. Dus daardoor draai ik veel en ben ik dus ook veel wakker. Nou ja nog even volhouden.
Babbel; Jij ook gefeliciteerd! Hier staat de box ook al sinds een week of 19, omdat we geen plek hebben om hem op te bergen En wat 's nachts eruit om te plassen betreft.. Om gék van te worden. Na de 6e keer ben ik het zo zat, dan zeg ik tegen mezelf dat ik gewoon blijf liggen, want het kan nooit zó dringend zijn, als ik al 6 keer ben geweest. Uiteindelijk lig ik dan een half uur wakker en word de drang steeds erger, waarna ik toch maar ga
Hier al de hele avond last van een harde buik. Wil maar niet afzakken. Hij staat echt strak. Heel vervelend gevoel gewoon....
Fijn dat iedereen het herkent. Niet voor jullie, wel voor mij. Dat het niet raar is zeg maar. Het doet gewoon zeer. Terwijl ik niet draai. Lig op m'n zij met jussen eronder, maar zo gauw ik op m'n rug draai... Meer kan niet haha doet het echt zeer als ik me uitstrek. Gefeliciteerd dames! Al die kleine moppies die weer een jaar ouder zijn.
Pfff weer lekker geslapen vannacht NOT!!! Volgens mij gaat er vandaag iets gebeuren.. mijn vriend doet al weken geheimzinnig en appt stiekem en vandaag wil hij perse om 11 uur brunchen. Ik denk aan een verrassingsfeestje/babyshower (Hoe schrijf je dat?) ,maar ik doe net of ik helemaal niks door heb hoor haha kan ik hem achteraf dit laten lezen.
Spannend Me1989! Uitgebreid verhaal uiteraard ook naar ons! Heeft iemand ervaring met het schatten van het geboortegewicht? Wij hadden afgelopen week een groeiecho en toen schatte de vk gelijk het geboortegewicht. In hoeverre is dat betrouwbaar?
goede morgen harde buiken: heb ze wel zo nu en dan maar merk er niet heel veel van gelukkig.. box: komt woensdag wou m gelijk opzetten maar mn vriend wil dit niet. (dan word het zo echt het komt hem te dicht bij allemaal) verlof: gisteren is mn verlof begonnen heerlijk!! geboortegewicht: k heb er zelf geen ervaring mee ma sommigen zeggen dat de verloskundige hier goed in is en de ander zegt dat ze er helemaal naast zitten. denk ook dat het ligt aan de verloskundige zelf.
Harde buiken: steeds meer, terwijl ik het nu juist rustiger heb dan een paar weken geleden. Slapen: slapen? Wat is dat? 😋 Hetzelfde als veel dames hier, volle blaas, pijnlijke bekken. Vaak wakker gedurende de nacht. Geboortegewicht: ik doe er niet zoveel me. Dochterlief zou een groeiachterstand hebben.. Kwam er uit met 3985 gram, weinig achterstand op aan te merken 😉 Box: wij hebben hem nog staan. Dl zit er al een maand of 5 niet meer in, maar ik vond het onzin om hem weg te zetten, dus is nu tijdelijk een speelgoedopslagplaats geworden 😊 Gefeliciteerd nog aan de mama's met jarige kleintjes!
Me1989: wie weet... in elk geval veel plezier vandaag! Dat zou echt super lief zijn! Bollen: zo ver ik weet is het geboortegewicht nu nog bestbwel natte vingerwerk. Zeker door een verloskundige. Een zeer ervaren echoscopist vind dit al moeilijk te schatten. In deze fase van de zwangerschap doen ze er bij in het ziekenhuis nog geen uitspraken over. A1988: Doe rustig aan met die harde buiken! Zo vandaag eens een feestje vieren. Mijn kleine meid heeft er in elk geval zin in. Die zingt de hele morgen al 'In de gloria'! 😀
Blijven hopen..geniet van je verdiende verlof. Tja, als het bij mij te lang duurt eer manlief het elkaar zet, ga ik het gewoon zelf doen, haha. Maar box wil ik met 36wk hebben staan, dus wacht nog een weekje. Bollen..blijft toch lastig zo'n voorspelling van het geboortegewicht, je hoort heel vaak dat ze er toch naast zaten. Me1989..oh wat leuk! Ben benieuwd Als het zo is, geniet ervan! Chybou..veel plezier met het feestje!! Hier vanmiddag rondleiding kraamkamers, heb er soort zin in
als ze alleen voelen is het niet zo goed in te schatten, maar als ze alles meten qua centimeters enzo lijkt het me met een groeiecho wel wat nauwkeuriger te bepalen?
Ja het was aan de hand van een groeiecho, vandaar dat ik me afvroeg of dat dan wel redelijk betrouwbaar is. Chybou, fijne dag!
Mijn gevoel klopte Ik heb inderdaad net een babyshower gehad, echt super lief! Mijn vriend en ik waren uit brunchen en hij deed al weer zo geheimzinnig.. Toen we terug kwamen was het hele huis versierd en vol met vriendinnen, cadeautjes en een lekkere taart! Ook hadden ze leuke spelletjes verzonnen. Hebben jullie al zo iets gehad?
Me1989: wat leuk. Ben je goed verwend? Ik denk niet dat ik zoiets krijg, wordt bij ons eigenlijk niet gedaan, al zou ik het wel leuk vinden.
Me1989..Wat een leuke verassing!!..wordt hier wel gedaan, maar manlief zou zoiets niet uit zichzelf organiseren Dames..wel een gekke vraag op zo'n mooie dag, maar wat gaan jullie met de winterjas doen. Wel een positiejas of niet? Hier de rondleiding gehad op de verlos- en kraamkamers waar we voor de bevalling heen zullen gaan. Heb er een goed gevoel bij. Thuis zou nog fijner zijn, maar dit zag er mooi, schoon en gezellig uit. Waren wel 2 verloskamers in gebruik, was wel te horen..was best komisch. Weten jullie al waar je wil bevallen, thuis of elders?
@Babbel81 ik ga voor die 1e maand (hopelijk) geen winterjas meer kopen. Als het erg koud is doe ik wel een los vestje aan en blijf ik binnen of ga ik met de auto ipv fiets Eerst wilde ik heel graag in het ziekenhuis bevallen, omdat ik dat een veilig idee vindt. Maar ik neig toch steeds meer naar thuis. Eigenlijk zie ik het dan wel.. Daarbij vind ik het belachelijk dat je voor bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie een rekening krijgt van ruim 500 euro.
babyshower is hier ook niet heel normaal nog, dus denk niet dat mijn vriendinnen zoiets organiseren (man al helemaal niet haha) Dan is het jammer dat je niet goed genoeg verzekerd ben inderdaad me1989, ik krijg deze kosten vergoed, ook de eigen bijdrage op kraamzorg word vergoed gelukkig.
wat jas betreft heb ik mazzel, heb mamalicious jas gekregen van vriendin die had hem nog bewaard de winterjas van 2 jaar terug, kan ik prima mee toe die paar weken!