Laatste 10 weken afteltopic november 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babbel81, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Shadixxx ons bed is 62 cm, hoefde niet hoger van de kraamzorg.
    Ik kan namelijk ook met die bekkeninstabiliteit me bed dan niet meer in of uit! Ze vond het hoog zat zo.

Hier vandaag echt rust rust.. Zoonlief is om 10.00 opgehaald door oma. Heb alleen even de hond uitgelaten en lig alweer ruim 3 uur on bed, voel ik me alleen wel grieperiger door door al dat liggen.
    Maar de "weeen" zijn weg.
    Wel Af en toe als een harde buik maar niet zoals guster dat ik echt even op m'n adem moest letten.
    Hoop dat t wegblijft. Ben wel geschrokken!
    M'n schoonzusje wilde de auto lenen straks. Maar heb liever dat ie er staat mocht t weer gebeuren kan iemand me weg brengen. Zonder auto wordt dat lastig.. Gek he al die dingen

2. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113

Ja hoor hier precies hetzelfde. Als tip kreeg ik, dat wij het dan maar op 6 bierkratten moeten Zetten.... nou niet dus!
    Ik wil toch niet thuis bevallen en in de kraamperiode kan mijn vriend ook het bed verschonen

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij krijgen bed in de woonkamer, we zetten hem op, en na de kraamweek weer weg dat ging, hij gaat er staan omdat het 'moet' maar wil geen geklooit met ons boxspring boven, wil toch niet thuis bevallen!

4. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Even een ego berichtje: ik kom net van de vk, ik heb een bandgevoel en had wat bloedverlies. Nu moet ik straks naar het zkh om even alles te controleren. Vk heeft wel urine gecontroleerd, die was schoon, maar mijn bloeddruk was wel te hoog. Ik laat jullie straks weten hoe het gaat.

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Twis, schrikken zeg! Heel veel sterkte in het ziekenhuis! Ik hoop dat het allemaal heel erg meevalt.
    Shaddixxx, hier het bed ook niet op klossen. Ik kan dan, net als Aurin, zelf mijn bed niet meer in en uit. Overlegd met de kraamzorg, was ok.
    A1988, "wij" zijn hier ook aan de klus. Nou ja, vrouw lief dan... Ze is druk bezig met de co-sleeper en de box. Ik mocht net de babywas sorteren en ben daarna weer in mijn bed gelegd... haha! Ik kan me de onrust goed voorstellen.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik loop al twee dagen met hoofdpijn, heb woensdag gelukkig weer controle, zoonlief is bij Souders aant spelen en manlief ook weg, lekker rustig zo :) Heel holland bakt even bijgekeken, vanavond nieuwe aflevering, leukleukleuk!

TWis, hoop dat het meevalt, wel schrikken, gelukkig heb je aan de bel getrokken!

7. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Jeetje, al die dames met voorweeen en andere dingen... Sterkte! Lijkt me heel eng. Ik kan niet wachten tot die kleine er is, maar heb wel liever dat er even gewacht wordt tot 37 weken...

Ons bed kan ook niet op klossen, dus we hebben een apart 1-persoonsbed staan waar ik voor de controles op kan liggen. Dat bed gaat op klossen. Vriendin heeft dat ook zo opgelost en die zei dat de kraamzorg zoiets had van: blijf maar lekker in je eigen bed liggen. Maar voor de arbo moet er wel wat geregeld zijn en dan zie ik wel.

Vandaag een lijstje gemaakt van wat ik allemaal wil doen tijdens mijn verlof (wat vandaag begint!). Moet eigenlijk rusten (ben al 2.5 week geleden gestopt met werken), maar helemaal stilzitten kan ik niet...

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Zucht... Alweer een uur voorweeen...
    Om de 5/10 min en gaan nu naar de 3 min.

Zal dat nu elke middag/avond zo gaan??

9. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Aurin, wat naar... Heeft de vk/gyn aangegeven wanneer je weer moet bellen? Elke dag een ctg wil je misschien ook niet, maar je wil ook niet te laat zijn als het wel zo is. Sterkte in ieder geval!

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Bellen als t weer zo regelmatig kwam. En bij vochtverlies etc
    maar ga nu niet bellen... Kijk t wel ff aan...

11. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

- Aurin: Hoop het niet voor je! Moet je hiervoor dan ook elke keer de vk bellen of kan die niks doen?

- Twis: Vervelend meid, hopelijk is alles goed met de kleine en hoe je niet in het ziekenhuis te blijven!

- Cindy: Leuk zo die box, ziet er heel lief uit!

- Shaddixxx: Er valt dus geen pijl op te trekken wat die bloeddruk doet. Snap dat je je dan ook afvraagt wanneer het wel en niet goed is als je er lichamelijk niks van voelt. Maarrr wel elke dag een stapje dichterbij die 37 weken. Nog maar 2 weken en de tijd vliegt voorbij!

12. KleineFee; Ja joh, wij kunnen morgen allebei de 35 alweer aftikken.. Elke keer als iemand me vraagt hoe ver ik nu ben en ik noem het aantal weken, heb ik zelf zoiets van 'He, hoe kan dat nou? :( '

Aurin; Niet te lang wachten hoor! Liever het zekere voor het onzekere!

Twis; Sterkte! Ben benieuwd hoe het nu met je gaat.. :(

Het is wel duidelijk te merken dat november steeds dichterbij komt.. Zoveel meiden met voorweeën, indalingsweeën, hoge bloeddrukken, bloedverlies, slapeloze nachten, bekkeninstabiliteit.. We zijn er bijna..

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Alweer bijna 37 jullie. Spannend hoor. Kan al niet geloven dat ik volgende week vrij ben, er dan over nadenken dat je over zes weken al je uitgerekende datum voorbij bent iehhhhj.

Hopelijk heb je zo goed nieuws uit het zh twis....
    En aurin jeetje. Wat heftig al elke keer die weeën. Klinkt voor mij allemaal nieuw ook, ook al is het de tweede. Toen ik aan de dag lag voor mijn dochter zagen ze wek voorweeen maar ik voelde ze niet. Diezelfde avond is ze toen gehaald. Ken alleen het fenomeen naweeën en daar wil ik echt niet aan denken;)

14. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Ik ben weer thuis, gelukkig was er niks aan de hand. In het zkh was mijn bloeddruk gelukkig wat lager, onderdruk beneden de 90. De bloeding is een klein wondje, ook niks ergs dus :)
    Aan de ctg kwam er wel uit dat ik regelmatige harde buiken had, maar deze waren niet sterk. Wel liet de beeb de meter uitslaan door er met zijn billen tegenaan te duwen :)

15. L2711

L2711 Actief lid

6 jul 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om al jullie verhalen te lezen! Meeste zijn erg herkenbaar.

Ook hier heb ik afgelopen dinsdag gesprek met de kraamzorg gehad.. Ook mijn vraag was over de klossen en ook ik kreeg hierop het antwoord dat het niet perse nodig is alleen dat mijn vriend dan het bed om de dag moet verschonen. Ik beval ook in het ziekenhuis. Misschien dat ze met tips over borstvoeding niet goed bij me kan komen als ik op het bed lig en dat ik omdat mijn bed niet op klossen staat op de bank moet gaan zitten in de woonkamer.. Ik vind het allemaal wel prima :)

Grappig om te lezen dat bij jullie ook de kleintjes stoppen met bewegen als er iemand aan je buik wilt voelen.. Dit is al zo lang aan de gang, hoewel je er nu inderdaad niet meer onderuit komt.. De bewegingen zijn zelfs van een afstand te zien :)

Natuurlijk ben ik weer wat vergeten te vragen aan de kraamzorg.. Misschien kunnen jullie me helpen.. Mijn ma was hier en ik had net t bedje opgemaakt met lakentje en dekentje erover.. Zij zei is dit wel warm genoeg voor de kleine? Ik heb gewoon een simpele katoenen deken van jollein over het lakentje.. Al dat getwijfel vreselijk ;)

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Twis, gelukkig zeg! Maar wel even spannend! Fijn dat ze de oorzaak van het bloedverlies gevonden hebben.
    L2711, lijkt me voldoende hoor dat lakentje en dekentje. Je hebt het kamertje ook niet steenkoud. De kraamzorg kijkt ook nog naar het bedje. Dus mocht het te fris zijn dan helpen ze je er mee.

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ook lakentje/dekentje, komt eerst nog kruikje bij ook dus warm zat, sowieso in huis :)
    (tenzij ze boven liggen op een verdieping met enkel glas en geen verwarming ofzo) maar als het gewoon 20 graden in huis is, niks aan de hand

18. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    ik heb ook altijd lakentje/dekentje gehad. En dan inderdaad twee kruiken in het begin. Later heb ik een slaapzakje gekocht en toen was ze helemaal niet meer af te koelen... heeft ze nog last van denk, want ze slaapt het liefst met alleen een hemd bovenop de dekens haha. Als je zorgt dat het kamertje niet veel kouder is dan 20/21 graden - zou ok zijn.

19. L2711

L2711 Actief lid

6 jul 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen :) Dank jullie wel! Anders hoor ik het vast wel van de kraamzorg tegen die tijd dan moet vriend lief maar ff shoppen ;)

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    L2711, heb je een reserve deken?
    Die kan je altijd gebruiken mocht je kindje het heel koud hebben.

Deel Deze Pagina