Jaaa onze namen!! Ik ben ook benieuwd! De naam die wij hebben is ook niet echt standaard.. maar ja you never know hij is kort maar krachtig en t is een islamitische naam.. mijn vriend is een molukse moslim maar voorheen wist ik niet eens dat t een islamitische naam is die wij hebben
Leuk hè, namen uitzoeken? Wij vonden het voor een meisje niet zo moeilijk, maar voor een jongen weer wel. Gelukkig hebben we namen kunnen bedenken waar we heel blij mee zijn, nu nog de vraag of we 1 of 2 namen gaan gebruiken. Mochten we weer een jongen krijgen dan kunnen we de 2e naam gebruiken, anders moeten we weer opnieuw zoeken naar namen als we weer een jongen krijgen...
En t is weer 4 uur, plastijd en klaar wakker... Nog meer wakkere? Hier ook een aparte naam. Ben vooral benieuwd hoe de Fam gaat reageren. Ze gaan dit niet verwachten!
Na een paar uurtjes af en aan slapen nu dan echt klaarwakker. Om 6 uur gaat de wekker, fijn... Kleine Fee, spannend hoor! Bij mij hadden ze met 34.4 ook al die cm geconstateerd toen ik een nacht weeën had. Maar je hebt gelijk, alles wat al gebeurd is hoeft tijdens de bevalling niet meer! Namen, die van ons zijn ook vrij zeldzaam. Meisjesnaam is voor mijn gevoel onbekender dan jongensnaam, maar er zijn er meer van geboren afgelopen jaar. Zat al jaren in ons hoofd. Jongensnaam hebben we echt pas tijdens de zwangerschap bedacht. In beide gevallen krijgt het kindje drie voornamen, maar de tweede en derde naam zijn vernoemingen. Kleintje heeft de hik en komt daarbij zo vaak tegen mijn maag aan dat ik - mede door brandend maagzuur - tegelijk een hongergevoel en een overgeefgevoel heb, afgewisseld door harde buiken. Heel fijn
Jaaa klaarwakker na een hele slechte nacht. Mijn liezen doen steeds meer pijn en begin nu ook last te krijgen van mijn onderrug snachts. Omdraaien gaat nu nog moeilijker. Soms lukt het me gewoon niet. Ben maar opgestaan en heb alvast de boterhammen voor mijn vriend gesmeerd, hoop dat ik mog wat kan slapen als hij werken is. Naam; wij hebben niet een hele aparte naam. Maar hier in de regio hoor je hem niet zo vaak, ik geloof in het midden van Nederland wel meer. Wij hadden de box al best vroeg staan. Met 25 weken geloof ik. We hebben de box van mijn schoonbroer overgenomen en hij wilde er vanaf, dusja dan laat maar komen Kleine fee: super spannend!!
Jeej van 1 tot half 8 geslapen, wat een luxe wel tussendoor een paar x wakker geweest maar dat mag de pret niet drukken. ook amper tot geen jeuk gehad. Was dit puur geluk of Zou de menthol creme helpen ..... hope so de box staat hier nu sinds 2 weekjes en oh wat ben ik er blij mee Gisteren definitief de kaartjes bestelt... kreeg de enveloppen meteen mee dus die heb ik ook meteen geschreven. Wat klaar is is klaar! De Naam: onze meisjesnaam was vrij apart, maar ja het word een jongetje en poeh wat was dat moeilijk. wij hebben echt een erg populaire jongensnaam, omdat dit echt de enige is die we alletwee leuk vinden.
Kleine fee: dat schiet al mooi op! Spannend zeg! even een halve week volhouden en laat dan maar komen! Namen: hier twee 'aparte' namen. Het was nog een hele toer, want de naam van mijn dochter komt maar 1x voor in Nederland. Dat is ons nu niet gelukt, maar veel voorkomend... nee, dat zijn ze absoluut niet. De familie is enorm nieuwsgierig (of houd hun hart vast...) We hebben een Marokkaanse en een Russische naam. De tweede namen zijn echt oer Hollands. We gaan de jongens vernoemen naar mijn (schoon)vader en oma. Hebben jullie ook last van slapende vingers? Ik kan 's morgens nog geen pak melk optillen. Straks weer een groeiecho. Ben benieuwd!
Succes met de echo straks Chybou! Had jij nou ook een maximum gekregen tot wanneer je door mag lopen? Wat namen betreft; onze naam komt niet extreem veel voor, maar je hoort hem wel vaker de laatste tijd. Ik ben echt helemaal op. M'n bekken is echt moordend en daardoor lukt slapen amper meer.. Ik hou echt extreem veel vocht vast, ik schrok me kapot toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan Ik groeide de laatste tijd sowieso wel wat harder, maar nu is er in 2 weken tijd 7 kilo bijgekomen.. M'n onderbenen zijn twee keer zo dik als normaal, m'n gezicht en handen zijn waanzinnig opgezwollen.. Nu kwam ik er net achter dat alles blijkbaar zo dik is, dat m'n lippiercing een hele snee heeft gemaakt in m'n lip, omdat hij er zo strak ingetrokken wordt.. Ik heb, voor ik zwanger was en toen ik net zwanger was, zó vaak geroepen dat ik nooit zo'n zeikerd zou worden die de laatste weken gebruikt om alleen maar te klagen en te klagen, maar volgens mij moet ik daar maar op terugkomen Straks naar het ziekenhuis voor een groei-echo en een controle, misschien heeft de gynaecoloog nog tips..
Naam, hier oerhollandse 1e en 2e naam (vernoeming) de 1e naam is de laatste jaren niet meer dan 10x voorgekomen. Mijn zoontje heet C.ollin (Vl is niet zijn bio papa, maar wel op papier nu) dus een oer-Hollandse naam daarbij gaan mensen niet aan zien komen. Maar Vl is echt van de nederlandse/friese namen. Ik moest daar heel erg aan wennen want ik meer Van Engelse/Schotse/Ierse namen. Maar vind de naam van ons meisje 👍
wij ook van de iets Friese namen onze zoon heet Jelmar, dus met een A das ook fries, en niet zoveel voorkomend! Ikzelf ben geen fan van top10namen, ondanks dat ik ze echt wel mooi vind hoor, absoluut! maar zie bij Jelmar op school nu ook al 3 Femkes in 1 klas... Femke A. Femke B en Femke C.......... en Sven, ook meerdere malen, dat vind ik nite zo'n succes
oh, en het word weer een J mijn man begint met J, ik en Jelmar dus ook, dus zoonlief 2.0 word ook met een J
Namen: dochterlief heeft een naam die niet veel voorkomt (5x per jaar) en zoiets wilde wij voor baby 2 ook en is ook gelukt 😊 De naam van dl is Scandinavisch (Gi. tte) en de naam van de baby is Fries. Hihi, kreeg net al het eerste paniekerige telefoontje vsn schoonvader. Mijn man had hem gisteravond gebeld maar kreeg geen gehoor, schoonvader dacht dat de kleine sl besloten had zich te laten zien. Begint vroeg deze keer haha. Ik voel me gelukkig weer een stukje beter, eten en drinken blijft weer binnen. Ik hoop dat we dit weekend nog iets leuks met zn drietjes kunnen gaan doen, onze vakantie was op deze manier een beetje jammer..
Shaddixxx, jij ook succes bij de echo. Te veel 'opblazen' is niet goed. Zou het er zeker even over hebben. En die lip piercing... auw! Een beetje klagen is niet erg. Denk dat het gewoon nodig is. Ik kijk alleen wel uit in welk gezelschap ik dat doe (arme vrouw van mij) Ik heb idd een uiterste datum. Elke morgen mag ik weer een dag van de kalender strepen en dat voelt best goed. Het is nu echt aftellen. Ze kunnen eerder komen, maar ik weet in elk geval dat het niet later wordt. Bebebebe, leuk zo'n gezin vol 'J's'
vinden wij ook idd, we hebben ook wel getracht naar andere beginletter, maar dat voelde toch nite goed... allemaal een J behalve deze hahaha, wel allemaal een J met dezelfde achternaam, kunnen wij lekker ongegeneerd hun post open maken later
kleine fee wat fijn dat de kleine nog lekker warm in je buik zit. hopelijk blijft dat zo tot de 37 weken.. naam onze naam is geen onbekende naam maar word na mijn idee tegenwoordig niet meer veel gebruikt slapende vingers! hier de hele dag last van heel vervelend. s nachts doe ik polsbeschermers om (die je normaal met skeeleren gebruikt) dat helpt mij wel. als ik dit niet doe dan word ik snachts wakker met heeel zere handen weekschaal ging hier altijd goed tot de laatste 3 weken.. toen ben ik bijna net zo veel aangekomen als de 1e 30 weken zeg maar.. was wel schrikken maar denk veel vocht ik ben nog opzoek naar een deken voor in de kinderwagen zou ik hier ook een fleece deken in kunnen leggen? of is dit verboden.
ik zou gewoon wiegdeken aanschaffen, van Jollein ofzo, fleece word idd afgeraden, alhoewel ik de reden zo niet weet uit mijn hoofd
KleineFee, hopelijk blijft de kleine nog even zitten, opzich wel fijn dat je de 1e centimeter al hebt. Wij hadden voordat ik zwanger raakte alleen dé meisjesnaam. Jongensnaam vonden we veel lastiger, maar toen het een jongen blijkt te zijn, waren we er toch nog binnen 2 avonden uit. Wij hebben 3 wiegdekens, waarvan 1 te leen van Baby's Only, 1 van Jollein en 1 van Koeka. Ik zal echt voor een speciale wiegdeken gaan en niet zomaar eentje van fleece gebruiken.
Zo, het heeft even geduurd maar ik ben weer helemaal bijgelezen. Tis toch wat sl die zwangeren Zelf begin ik nu ook echt de laatste loodjeste voelen. Heb vooral laat van m'n banden. T slapen gaat nog redelijk goed. Gisteren drong het ineens tot me door....over max 7 weken ben ik gewoon mama!!! Das toch een gekke gedachte. Werdt er heel vrolijk van en tegelijk is het toch ook het onbekende! En dan de bevalling,hoe kijken jullie daar tegenaan? Ik vind het toch best spannend en eng. T zal allemaal wel goedkomen maar toch. Voor wat betreft de naam. Omdat het voor ons een verrassing is, hebben we dus een jongens en meisjesnaam. Ik wilde niet echt een speciale naam, ik heb zelf een naam die niet veel voorkomt en dat is soms best lastig. Nu weer ff lekker luieren! Fijne dag allemaal!
Ik doe met je mee hoor peache, ook ik vind de aanstaande bevalling erg spannend en eng.. Je hebt zo weinig onder controle.. Geen idee wanneer en hoe.. Maar ja toch wil ik binnenkort graag dat kleine kereltje zien en bewonderen Vooral mijn vriend kan niet wachten!