Laatste 10 weken afteltopic november 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babbel81, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Shaddixxx, wat een gedoe allemaal met zo'n infuus.
    Waar al dat vocht blijft? Nee, dat lijkt me niet helemaal goed... ;)
    Ik hoop dat je vannacht wat beter slaapt. Slapen in een ziekenhuis is ook niets!
    Hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid over de plannen.
    Gelukkig zit je inmiddels ver in de 36 weken. Top! Met je kleine meid komt het vast helemaal goed.

2. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Jeetje Shadixxx, wat vervelend! Nou, nog even volhouden en dan weet je weer precies waar je het allemaal voor gedaan hebt! Hopelijk hebben ze snel duidelijkheid voor je over wanneer ze gaan inleiden. Mag je nu ook niet meer huis tot de bevalling?

3. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    WoW shaddixx en blijven hopen... De tijd begint te komen dat je geen paar uur kunt wegblijven van dit topic op het forum😁
    Hopelijk heeft blijven hopen ni haar kindje in haar armen en hopelijk is bij shaddixx de boel wat rustiger? Al spreek ik uit ervaring dat een kindje van minimaal 35 weken het echt prima gaat doen hoor! Dus maak je niet te veel zorgen en denk aan je eigen gezondheid dan komt het met die kleine ook wel goed!
    Had, je blog al gelezen net. Lekker verhaal weer over dat infuus prikken...

4. Haha, sorry voor de details in dat verhaal, liefde1978 :) Ik wil het later zelf ook graag terug kunnen lezen en denken van 'ohja, dat ging zo..', vandaar zo eh, uitgebreid :) Hoe gaat het met jou?

Indiigo;
    Ik weet niet of ik nu wel of niet nog naar huis mag, maar gezien ze nu vastgesteld hebben dat het echt om een zwangerschapsvergiftiging gaat, ben ik bang van niet.. Ik hoop het echt ontzettend, dat ik sowieso voor de inleiding één nachtje thuis mag slapen om wat energie op te doen. We hebben wel al afgesproken dat, als ik helemaal niet meer naar huis mag, m'n man in ieder geval de nacht voor de inleiding ook hier komt slapen. Dat kan gelukkig, je moet het alleen wel zelf betalen, maar goed, dat hebben we er wel voor over. Mijn moeder zou in de herfstvakantie al naar ons komen om te helpen met de laatste schoonmaak-dingetjes, dus zij is er sowieso om op onze zoon te passen, dat is ook superfijn.

Ik dacht dat de tweede nacht makkelijker zou zijn, maar dat blijkt niet zo te kloppen.. Onze zoon had het er wel duidelijk makkelijker mee dan gisteren, maar ik.. Ik wilde gezinsuitbreiding, geen gezinshalvering. En als ik dat denk, voel ik me meteen weer schuldig tegenover ons meisje. Over een week denk ik hier vast compleet anders over en is die ziekenhuisopname het méér dan waard geweest, maar ik kan het niet zo goed relativeren op dit moment..

Ik ben wel nog steeds vreselijk benieuwd naar hoe het bij Blijven Hopen gaat.. Ik hoop dat ze inmiddels lekker met haar kleintje in haar armen ligt!

5. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    shadixxx, ik blijf voor je hopen. Een nachtje thuis zou inderdaad wel heel erg lekker zijn!

Ben ook heel benieuwd hoe het nu met Blijven hopen is. Duimen voor een rustige bevalling en een gezond kindje.

Voel me nogal een zeur in vergelijking met jullie verhalen, maar heb zo'n rotnacht achter de rug. Gistermiddag al misselijk en beroerd op de bank gelegen, wat ik al deels toeschreef aan vermoeidheid na bijna twee weken slecht slapen, nu weer echt niet geslapen. Eerst een uurtje of 3,5 zonder echt wakker te liggen, maar daarna gewoon alleen maar liggen woelen.

6. Nee, niet denken dat je zeurt! Als je echt zo weinig slaapt dat je helemaal uitgeput bent en er misselijk van wordt e.d., kun je dan aan je VK of gynaecoloog niet iets vragen om een nachtje op door te slapen? Is wel het uiterste redmiddel natuurlijk, maar als je op bent, ben je op..

7. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Ze hebben me na die nacht weeën aangeboden dat ik een nachtje kon blijven slapen met een pethidine injectie. Toen wilde ik even kijken hoe het zou gaan. Zie maandag de gyn weer, dus dan even overleggen, maar ik zie nogal op tegen slapen in het ziekenhuis. Zeker als het zo'n zeer tijdelijke oplossing is. Maar je hebt gelijk hoor, dit is ook niet houdbaar. Als dit zo doorgaat weet ik niet hoe ik er ooit een kind uit moet persen.

8. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Shaddixx..balen dat je zo slecht slaapt in het zh. Wel herkenbaar hoor.misschien aan manlief oordopjes en ooglapje vragen? Kan je je wat beter afsluiten. Ik zou me oog schuldig voelen naar me zoontje maar idd als jullie kleine meis er is zal ze het vast allemaal goed maken. Er moet toch een prachtige dochter uitkomen na zoveel 'tegenslagen'.

Indiigo..zeker om hulp vragen bij de gyn. Wat is het precies waardoor je niet kunt slapen,of weet je dat niet?

De andere dames wel goed geslapen?

Hier best goed, heb gisterenavond met een warme kruik en vannacht weer tegen me rug aan gelegen en dat werkt goed! Ben er maar 2 x uit geweest:), dus goed uitgerust.
    Oh ja...mag vandaag een 38wk dansje doen:D

9. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Fijn dat je goed geslapen hebt Babbel! Misschien moet ik ook eens een kruik proberen. Ik weet niet precies wat het is. Een combinatie van pijn, ongemakkelijkheid, benauwdheid en verder weet ik het niet. Het grappige is dat ik niet loop te piekeren ofzo. Sinds een paar dagen echt pijn in mijn stuitje, billen en schaambot, dus dat helpt ook niet. Gewoon gedoe.

10. Peach85

Peach85 Actief lid

27 apr 2014
    200
    144
    43
    Alphen
    Pfff ik heb vannacht m'n eerste rotnacht achter de rug.
    Nog wel gelachen overigens. Ik ben nl superbang voor spinnen en vannacht droomde ik dat ik in de tuin zat en zo'n grote huisspin doodsloeg met m'n blote hand. Vriendlief vond het iets minder grappig... Hij ving de volle lading in z'n nek en gezicht. Later droomde ik weer iets en heb hem kei hard geschopt.... Oopsie

Schijnt vaker voor te komen toch? Zwangeren die dromen...

11. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Spannend Shaddixxx en Blijven hopen, ik hoop dat je al lekker van je kleine geniet!

Even een vies vraagje, maar zijn jullie je slijmprop al verloren? Ik denk dat ik dat wel ben namelijk. Gisteren met douchen ben ik een grote donkergele prop verloren en net op de wc weer. Echt heel anders dan afscheiding (sorry voor de vieze details). Ik had/heb ook al een paar dagen af en toe 'menstruatie' krampen. Ik ben echt benieuwd of de kleine nu ook niet lang meer op zich laat wachten, maar het zegt niks toch dat je slijmprop weg is? Of betekend dat bij 38 weken vaak wel het begin?

12. mutsie87

mutsie87 Lid

22 mei 2014
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    hier redelijk geslapen en ook 38wk dansje:D.
    Alleen gister denk ik beetje te veel gedaan want overal last van maja dat hoort erbij zullen we maar zeggen.

shadixx hopen dat je nog ff naar huis mag en anders dat het toch beter gaat in het zhuis.

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Brabbel, wel voorzichtig dansen met die dikke buik.
    Dames, gefeliciteerd met de 38 weken.
    Peach, zwangerschap en dromen... Dat klopt helemaal. Door de hormonen ga je de raarste dingen dromen en omdat je minder diep slaapt onthoud je ze beter. Ik heb vannacht een droom gehad over messen... haha, zou dat iets te maken hebben met een aanstaande KS ;)
    Shaddixxx, ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad en dat je vandaag goed nieuws hebt krijgt en lekker naar huis mag.
    Blijven Hopen, hopelijk heb jij inmiddels een gezond kindje in je armen.
    Me1989, dat klinkt als de slijmprop. Die kan je weken voor je bevalling al verliezen. Soms betekent het dat de bevalling aanstaande is, maar het kan ook nog even duren.

Zo... We zitten hier al weer op 36 weken en 3 dagen... Gisteren mijn buurmeisje met haar twee dochters gezien. Die is met 36 weken en 1dag bevallen van haar tweeling.
    Soms denk ik echt "Laat maar komen". Pfff...
    Gisteren echt de hele dag af en aan voorweeën, maar verder blijft het rustig.
    Je zal zien dat ik, tegen alle verwachtingen in, pas in week 38 ga bevallen, omdat ze dan de jongens gaan halen ;)

14. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik had vanochtend ook een stukje slijm aan m'n wc papier hangen, was ook anders dan de afscheiding, was niet veel, maar was wel wat donkerder geel. Misschien zal t bij mij wel beetje bij beetje gaan. Vandaag weer een productief dagje in de planning, nog wat wasjes draaien, strijken, meubeltjes poetsen en kasten inruimen... Het is hier iig een triest weertje, dus lekker aan de slag! :)

15. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Indiigo..hmm gewoon zwanger dus waarom je niet goed slaapt, lastig hé. Wel fijn dat je niet aan het piekeren bent. Slaap je wel met een kussen tussen je benen? Dat scheelt bij mij ook wat.

Peach..haha arme vriendlief! Ja hier ook de gekste dromen, vaak weet ik ze nog maar half.

Me1989..ja dat zal je slijmprop zijn, hier nog niet gezien. Als ik s'nachts naar de wc ga, doe ik het licht niet aan, dus misschien heb ik hem wel zo doorgespoeld:p
    Ik weet wel dat het niets over het moment van bevallen zegt.

Chybou..ja doe voorzichtig dansen:p. Is wel uitzonderlijk toch voor twins dat ze zo lekker lang bij mams in de buik blijven zitten?

Mutsie..leuk samen dansje:D

16. L2711

L2711 Actief lid

6 jul 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig peach! Mijn vriend klaagde een tijdje terug ook al.. De ene keer snurk ik :) Ik sprong bijna een gat in de lucht want mijn vriend snurkt al zolang ik hem ken en hoe!!! Dus eindelijk kan hij ook ervaren hoe het is. En laatst had hij et er ook al over dat ik droomde en dat ik aan het lachen was in mijn slaap?? Kan me er werkelijk nix van herinneren :) Ik heb me vriend nog niet geslagen ;)

Spannend Shaddixx! Hoop zo voor je dat je inderdaad nog ff een nachtje lekker goed kan slapen! Het lijkt me dat je dan ook net ff een klein beetje anders tegen dingen aan kijkt! En dan heb je in ieder geval een beetje meer energie!! Ik ga voor je duimen!

En blijven hopen.. ben zo benieuwd! Hoop zo voor je dat alles voorspoedig is verlopen en dat je nu aan het genieten bent!!

En over die slijmprop.. Ik heb er ook opgelet maar bij mij is er nix anders dan anders.. Alleen dat mijn urine wat troebeler is.. Misschien dat dat die blaasontsteking is.. Ik hoor daar dinsdag meer over..
    En qua slapen mag ik niet klagen, ik draai veel heen en weer ook al doet dat best wel pijn.. Voel veel druk onderin, soms steken. En me liezen en bovenbenen doen nog steeds pijn. Vooral aan het eind van de dag kan ik bijna niet meer opstaan als ik eenmaal zit of lig. Maar ja t hoort er inderdaad maar bij he.. Ik ben dinsdag 38 weken t lijkt wel alsof de tijd nu zoveeeeeel langzamer gaat..

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    slijmprop hoef je ook niet te hebben/verliezen, vorige zwangerschap niet geizen in ieder geval haha,

wat dat steriliseren betreft, misschien ben ik brutaal.. maar poeh, ik vind dat nogal wat om nu al te doen... sorry hiervoor, maar je kleine moet eerst ook nog gezond ter wereld komen (denk ik dan) maar mijn man gaat dat idd ook doen, maar dan over 5 jaar, ik neem eerst een spiraal.... hij is nu 34, dus over 5 jaar weten we vast wel zeker of we wel of geen kids meer willen.

shadixx, inderdaad niets aan daar zo te liggen, maar goed... als jij en de kleine maar gezond en wel naar huis kunnen straks is idd het allerbelangrijkste!!

18. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Je mag zeggen wat je denkt. aangezien zwanger zijn niet mijn hobby is vind ik 2 x genoeg, het risico wordt groter hoe ouder je bent bij weer zwanger worden op een niet gezond kind, dit is de laatste en een kind is niet vervangbaar.
    Dus n knoop erin, en 34 jaar is jonger dan 38 jaar. ;)

Spiraal was hier geen succes, libido van 0,0 en de spiraal bleef niet op zijn plek.

19. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hey meiden,

Ik dacht ik kom weer eens een keer meelezen (heb in het begin veel meegelezen, maar "mocht natuurlijk nog niet typen want was nog geen 30 weken"), zie ik dat er twee meiden in het zkh liggen. Spannend hoor, hoop dat alles goed blijft gaan en jullie straks lekker kunnen genieten van de kleintjes!

En voor de andere succes met de laatste loodjes, vervelend die rotnachten. Heb weleens gehoord dat het een voorbereiding is op de gebroken nachten als de kleine er is....

Ga het topic weer wat meer in de gaten houden, zo spannend die laatste tijd..

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Gemiddeld voor tweelingzwangerschappen is 37 weken.
    Nu hopen dat ik niet te hard mijn best blijf doen...
    Hoewel... in week 38 zit het er, hoe dan ook, op! :)

Deel Deze Pagina