Laatste 10 weken afteltopic november 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babbel81, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Blijven Hopen wat een fantastische foto. Echt een schatje! Ja, een beetje in bed liggen is saai. Ik kijk er ook niet naar uit... Hoe is het nu met je?
    Indiigo, twee keer sinterklaas? Dat is leuk maar dubbel werk. Wij vieren het alleen met de familie van Lieve. Aan het begin van de avond voor de kindjes en daarna voor de volwassen. Heerlijk! Je kan er echt van alles in kwijt in zo'n gedicht en surprise.
    Babebabe, ze krijgen nu ook wat minder ruimte. Ik heb dagen dat ik bont en blauw wordt geschopt en dagen dat ik ze alleen een beetje voel vegen en aaien. Maak je je zorgen?
    Heerlijk hè niets moeten... Nu alleen bedenken wat ik ga doen. Vandaag gaan we eens kijken hoe we 2 maxi cosi's, een autostoel voor mijn dochter, een tweelingwagen en een rolstoel fatsoenlijk achterin krijgen. Ben benieuwd... moet passen.

2. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Oeh ja das een goeie tip ja, was ik alweer vergeten die Dextro!

Hier vieren we Sinterklaas niet echt uitgebreid, meer voor de kids in de familie. Nu we zelf een krijgen houdt t wel een beetje op om voor elk kind een cadeautje te kopen. Dus we kopen nu wat leuke dingetjes voor onze kleine. Kerst is dan wel iets wat we uitgebreider doen.

Maar wel een goed idee om alvast te gaan brainstormen voor gedichten en surprises! :p

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat voor auto hebben julli chybou? das wel veel idd!

Maak me geen zorgen hoor, ja misschien dat hij weer verkeerd gedraait is, maar verder niet gelukkig :)

sinterklaas, normaal komen onze ouders beide bij ons (ik ben enig kind, mijn man heeft 1 broer die single is) maar dit jaar vieren we het hopelijk met zijn vieren... onze zoon krijgt 1 groot cadeau, kan hij daar gelijk mee spelen :)
    en hij zal gedurende die weken vast wel eens bij beide opas en omas slapen, en dan heeft sint daar ook wat voor hem gebracht ;)

sint vieren voor volwassenen vind ik zelf niet zoveel aan.. ten minste niet met de families haha, met vrienden wel leuk, maar meestal druk genoeg in die tijd! en we gaan met kerst altijd met de hele vriendenploeg te eten, eerste kerstdag altijd met beide ouders uit eten, tweede kerstdag of als gezin, of met bevriend stel gezellig gourmetten!

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bebebebe, We hebben een Renault Megane Senic. Deze hebben we aangeschaft toen onze kleine meid onderweg was. Toen al met het idee dat er flink wat in de kofferbak moest kunnen. Natuurlijk hadden we geen rekening gehouden met een tweelingwagen ;) We hebben de Easywalker Duo. Hij valt qua grote nog wel mee, maar hij is toch wel groter dan de kinderwagen van C.
    Gelukkig heb ik net mijn nieuwe stoel binnen dit is een vouwframe in plaats van een vastframe want anders had het allemaal niet gepast. Haha, dan hadden we moeten kiezen wie er mee mag: ik of de kids ;)

5. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Chybou, ja, dan wordt je auto inderdaad wel vol zeg! Wij hebben net het autostoeltje geïnstalleerd. Even flink lopen klooien, maar nu hebben we het echt door.

sinterklaas is inderdaad wel veel met 2 families en dat zullen we ook niet lang meer volhouden. Sowieso is het uiteindelijk een gezinsding, dus zodra het voor die kleine echt een ding wordt vieren we het binnen ons gezinnetje. Voor nu is dit wel heel gezellig.

Blijven hopen, wat een prachtige foto! Kan me voorstellen dat dat vele liggen vervelend is, hopelijk word je snel weer wat mobieler!

Hier geen topdag. Al de hele dag benauwd en sowieso moe en veel pijn. Vanaf morgen mag het! 😄

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    enne, ik zal het gemist hebben, en misschien terug zoeken in je berichten, maar als ik zo brutaal mag zijn, waarom zit je in een rolstoel?

7. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Blijven hopen. Wat een schatje!!

8. Momo82

Momo82 Actief lid

13 jun 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shadixxx! Gefeliciteerd! Wat een mooi poppetje! Hopelijk gaat het met jou snel beter!

Blijven hopen, wat een mooi meisje ook!

Hier de 37 weken gehaald! Toch wel een milestone ondanks dat ik van 42 weken uitga.

Sinterklaas doen we dit jaar nog niet echt. Zitten te ver van familie. Kerst wel altijd vrij groots, dus ben al wel bezig met het bedenken van die cadeaus. Voelt toch een beetje raar zo vroeg.

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bebebebe, ik ben geboren met spina bifida (een open rug). Heb 21 jaar goed kunnen lopen, maar ben 10 jaar geleden ongelukkig terecht gekomen na een val en ben sindsdien voor de afstanden buitenshuis rolstoelafhankelijk. Maar ben er enorm handig mee hoor! Kan (normaal gesproken) bijna alles zelf.
    Indiigo, zo'n autostoeltje is even rommelen. Op een gegeven moment kan je het met je ogen dicht.
    Hier is het ombouwen van frame met kinderwagenbakken naar frame met maxi cosi's een hele operatie. 'Een paar eenvoudige handelingen' staat er. Nou je moet het hele ding verbouwen. Maar goed, we weten nu hoe.

Heb zo'n beetje al de hele dag voorweeën. Mijn hele buik is overstuur. :(

10. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Sinterklaas: dat zit zo dicht bij onze uitgerekende datum, daar denken we niet eens aan 😋 Gelukkig is dl nog te jong om iets van Sinterklaas te snappen 😊

Kerst: we vieren kerst met mijn familie vaak bij ons thuis, maar dit jaar niet. We gaan het nu vieren bij mn broer, zodat we weg kunnen wanneer we willen. Kerst met de familie van Luc is altijd afwachten, maar tot nu toe geen plannen.

Chybou: het is dus gelukt om alles in de auto te krijgen?

Hier: op dit moment erg benauwd, kan nog geen halve zin uitspreken.. Baby is ook erg rustig vandaag, ben benieuwd wat ie allemaal aan het doen is daarbinnen 😉
    Nadat ik mijzelf dinsdag met de naam heb versproken bij een vriendin, heb ik dat gister ook gedaan bij mn schoonmoeder. Een vriendin vond ik nog tot daar aan toe, maar voel me best stom dat mn sm de naam nu ook al weet. Helemaal omdat zij niet zo goed is in dr mond houden. Oepsie.

11. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    sinterklaas vieren wij elk jaar bij mijn opa en oma met de familie. ook al waren mijn zusje en ik al ouder.. toen deden we met surprises en gedichten. nu zijn er inmiddels 2 kinderen bijgekomen en is de oudste daarvan nu op een leeftijd dat ze steeds meer door gaat hebben, dus vorig jaar al zonder surprise gedaan. nu hebben we dit jaar zelf ook een kleintje.. dus die gaat ook flink verwend worden door de familie.
    we zijn al druk met uitzoeken wat we voor hem op het lijstje kunnen zetten.. maar wat vind ik dat lastig zeg.
    ook omdat hij nog niet eens geboren is, en we neem ik aan ook nog best wat kraamvisite en daardoor cadeautjes krijgen.
    maar ja komt allemaal wel goed.

chybou: dat wordt wel vol zo in de auto dan, kan je dan nog wel andere dingen ook meenemen? boodschappen of een paar tassen als je een weekendje weg wil of iets dergelijks?
    vervelend die voorweeen.

blijven hopen: wat een schatje!

hier vandaag maar weer wat boodschappen gedaan..en alles verdeeld in meerdere bigshoppers zodat ik het makkelijker naar binnen kan tillen.

morgen de box maar eens opzetten, die hebben we inmiddels ook in huis. en dan heb ik alles wel echt klaar(ook al mocht hij van mij ook al komen zonder dat de box in huis was, dat vond ik nog geen ramp!)
    gelukkig verveel ik me nog niet hier. heb alweer 5 weken verlof inmiddels.
    maar vermaak me nog wel, foto's uitzoeken, recepten doorspitten, administratie bijwerken, programma's terug kijken, huis schoon houden, en heb daarnaast ook nog een paar kasten en een kamer die helemaal doorgespit en opgeruimd moet worden.. maar daar heb ik eigenlijk niet veel zin in.

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    A1988, dat is niet zo handig, je verspreken. Ik ben er ook steeds bang voor... ik heb namelijk twee keer zo veel kans. Ach, ik versprak me woensdag tegen een lief vriendinnetje en vertelde zomaar de KS datum. Er zijn ergere dingen ;)
    Enige nadeel is dat als schoonmams haar mond niet houd straks, voor de komst van de baby, je hele familie al weet hoe hij heet.
    Wat vond je man van je ongelukje?
    Alles in de auto gekregen. Maar er kan achterin ook niets meer bij. Met 2 maxi's en een autostoel op de achterbank staat dat ook helemaal vol. Mochten we op vakantie gaan dan zullen we echt aan de dakkoffer moeten.
    Misschien moeten we ooit toch maar eens aan een busje ;)

13. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik zat er vandaag even doorheen hoor. Vl ging naar t voetballen, dus ik ging stofzuigen, 2 wasjes opgehangen, dus ik dacht ik ga t bedje opmaken. Toen begon alles echt tegen te zitten, mn bekken deden heel erg pijn, maar ja ik moest en zou t af krijgen... met moeite. Weet niet eens of ik t wel goed heb gedaan, of t wel 'kort' genoeg is. Daarna wilde ik nog de zijbekleding in de kinderwagenbak vast maken(klittenband), dat wilde ook voor geen meter, waardoor ik gewoon in tranen uitbrak. Niets wilde meer op mijn manier. En er overheen buigen, bij de kinderwagen deed al helemaal de das om. Het doet ongelofelijk pijn, toen stuurde vl ook nog een berichtje dat ie wat later was, want ja de biertjes smaken dan eenmaal goed. Toen ik zei dat ik er doorheen zat toen kwam ie meteen thuis.

Sorry voor mn ego bericht! Ik hoop iig dat de rest van jullie wel een beter dagje hebben gehad. Morgen is t misschien wel een super dagje om een lekkere boswandeling te maken. Volgens mij wordt t mooi weer! :)

14. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Chybou: manlief vond hetniet zo geslaagd, maar wist ook wel dat het niet bewust gedaan was, dus maakte er geen probleem van 😊
    Oh, je verspreken met de KS datum is ook niet handig 😁

Lalaatje90: rot is dat he, als je lijf je in de steek laat 😞 ik heb deze zwangerschap echt moeten leren om te stoppen voordat ik mn grenzen heb bereikt. soms houdt dat ook in dat ik denk dat ik alles kan om er daarna achter te komen dat het fout was om dat te denken, en dan zit ik met de gebakken peren.
    Probeer deze laatste weken lekker rustig aan te doen!

15. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    AH lalaatje! Komt goed hoor! Nog eventjes volhouden. Voel je lekker zoals je wilt. De hormonen gieren al maanden door je lichaam heen!
    Ik kreeg vandaag de opmerking toen iemand zei: sterkte! Van iemand anders; oh wat is er dan? Dus ik wijzend op m'n buik, met deze...com leuk zegt ie, hoe lang moet je nog. Dus ik zo, drie weken... Hij ohhhhh daar zie je helemaal niks van! Hihi
    Alles is nu binnen, was nu alleen het dekentje voor de wieg nog, dan nog de koffer voor mezelf en dan ben ik er klaar voor. Voel me echt super relaxt.... Hebben meer dat?

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Liefde1978, ik herken dat ik ben ook super rustig. Ik vind (bijna) alles wel prima. Ik ben echt heerlijk ontspannen. Als of ik in een soort bubbel zit. Eigenlijk heel prettig. Ik hoop dat ik dit vast kan houden.

17. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Bizar he chybou, dacht dat ik opvan de zenuwen zou zijn.

Zie net de foto's van shaddixx en blijvenhopen. Schatjes hoor! Ben echt benieuwd of onze kleine op zus lijkt.

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    soms heb je van die dagen inderdaad, dan wil niks, en wil je zelf wel alles en dan toch doorzetten, auwwwww, maar is ook vervelend dat je lichamelijk niet meer kan wat je hoofd wil :( paar weken dames, dan gaan we de lichamelijk stijgende lijn weer in!

Dat wist ik inderdaad niet Chybou! daarom krijg je ook een geplande KS of is dat omdat het een tweeling is?
    weten wij die datum eigenlijk... of is dat hier ook geheim? haha,
    wel erg leuk om te zien dat er al steeds meer kindjes komen!!

hier hele middag/avond op verjaardag geweest, supergezellig, maar nu echt kapotski!! zoonlief ligt net op bed (wintertijd :p) dus alle klokken nu alvast even achteruit zetten en leker naar bedje!

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Klok een uur terug..
    Altijd een hel met ons ventje. Is al geen uitslapen dus 6.00 soms 5.30 wakker... Dat wordt morgen ochtend dus weer top!!

En Ik lig nu kapot in bed, maar bedenk me dat t dus eigenlijk pas 21.30 is.
    Oftewel normaal ben ik om 5.00 klaar wakker dat wordt dan nu 4.00...

Fijn! Haha

Ik heb trouwens enorm pijn in m'n schaambot, nou had ik dat al ivm bekkeninstabiliteit.
    Maar nu voelt t bont en blauw, als ik t aanraak of m'n onderbroek aan trek Pfff alsof t helemaal beurs is.

Komt dat doordat Mw met d'r hoofd van binnen zit te porren?? Herkent iemand t?

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Liefde1978, ik vind het ook bizar hoor. Ik kan de dagen hier echt aftellen maar ben zo rustig!
    Nou ja, liever zo dan anders toch?
    Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat het te maken heeft met de hormonen die je aanmaakt in de weken voor de bevalling.
    A1988, gelukkig was manlief niet boos.
    Bebebebe, Ik kan niet via de 'normale' weg bevallen. Het is te risicovol. Dus bij mijn dochter een KS (uiteindelijk lag ze ook nog eens in stuit). Bij de tweeling is normaal bevallen nooit ter sprake geweest.
    De datum is hier op het forum niet bekend. ;)

Deel Deze Pagina