Och Shaddixxx wat een verhaal, vervelend zeg. Hopelijk gaat het nog een tijd goed en kan die kleine nog blijven zitten!!
Rustig aan Shadixxx, je meisje moet nog even lekker blijven zitten hoor! Mag ik vragen hoe het kan dat je al zo lang op het randje zit maar dat het tot nog toe nog niet echt doorzet?
@twiss. Zij denkt dat mijn vorige bevalling genoeg reden is om het weer te doen en hoewel ik op internet bij verschillende vooraanstaande ziekenhuizen anders lees, is zij er van overtuigd dat als je bij de eerste een KS hebt gehad, je bij de 2e mag kiezen? Nu is het wel zo dat als ik daadwerkelijk suiker heb/krijg/ontwikkel dan zal ik sowieso niet overtijd gaan vermoed ik, want mijn kind is nu al aan de (binnen de marges) grote kant. Nu weet ik ook niet of hij nog gaat draaien, maar als ie blijft liggen zoals ie de afgelopen 2 maanden al ligt, kan ik onmogelijk natuurlijk bevallen...onderin is mijn buik leeg, mijn hele kind ligt tot nu toe overdwars vlak onder mijn borst... (maar ik pin me daar niet op vast, want straks heeft hij ook gewoon de ruimte niet meer om daar zo te blijven liggen haha)
zoo heb vanmiddag goed bijgeslapen ben pas net wakker :S was niet de bedoeling.. zal vannacht wel weer wat worden haha.. mja zo nog eventjes werken en dan zit de dag er weer op
Ik ben van mijn oudste dochter bevallen met een ks. Nu mag ik inderdaad kiezen, ik hoop het nu op de natuurlijke manier te mogen doen. Tot nu toe ligt deze dame ook nog in een stuit, hoop uiteraard dat ze nog draait.
Ik hoop dat de echo helemaal goed is en dat een KS niet nodig is. ... Maar... Natuurlijk heeft een 'normale' bevalling de voorkeur. Maar zo gruwelijk is een KS nou ook weer niet hoor. (En ik kan het weten en die van mij ging niet eens zoals hij hoorde te gaan...) De doktoren zijn super lief voor je, je partner is er lekker bij, vaak gaat het allemaal redelijk gemoedelijk en ontspannen en er wordt heel goed voor je gezorgd en op je gelet. Dus als het dan toch moet... Ik zou de voordelen er van inzien Geen gekneusd (of opengescheurd) onderkantje, geen uren durende weeën, voor het kindje is het een hele fijne en veilige manier om geboren te worden, vaak weet je precies wanneer de kleine komt en je kan 6 weken lang je partner laten stofzuigen (en andere zware huishoudelijke klussen laten doen)
@mandysuus. Bedankt voor je reactie, dan ga ik er toch rekening mee houden dat ik misschien ook mAg kiezen. Heb al wat dingen erover gelezen vandaag, maar ben er nog niet uit. Hoeft gelukkig ook niet ik heb altijd gezegd, ik heb een luikje dus doe de volgende ook maar, maar ik ben er nog niet zo zeker van eigenlijk nu ik de 30 weken en dus het aftellen begin te naderen
Ik kom me stiekem alvast melden. 18 november uitgerekend van ons 1e kindje. Een meisje. Afgelopen maandag een groeiecho gehad, ze ligt iets achter op schema. Ik was voor mijn zwangerschap al bekend met een hoge bloeddruk, dus dat kan daar een reden van zijn. Bloeddruk is wel bij iedere controle goed. Slik er medicijnen voor. Hopelijk blijft de bloeddruk goed. Ik slaap al de hele zwangerschap erg goed. Sinds een tijdje word ik wel elke keer wakker als ik me omdraai omdat ik dan zo'n pijn in mijn liezen krijg. We hebben bijna alle spulletjes compleet. De kamer is bijna af.
He dames. Wat een verhalen allemaal. Ik ben de laatste paar dagen zo druk dat ik bijna geen tijd meer heb om mee te lezen. Hier gaat slapen op zich wel redelijk. Draaien van links naar rechts en andersom is vrij pijnlijk ivm met mn bekken. En vandaag de blije doos opgehaald bij Prenatal. Erg leuk! Oh ja. Ook nog bij de drukkerij geweest om wat mappen met geboortekaartjes te bekijken. Dus we zijn nog wel ff bezig Zijn hier al dames die een kaartje hebben uitgezocht?
Vandaag mag ik ook mee doen Zo als aan de tijd te zien is komt het gebrek aan slapen mij ook bekend voor. Volgens mij krijgen we een rockster, want hij loopt al de hele dag zijn hotelkamer af te breken XD
Hier kaartje al wel samengesteld, binnenkort maar eens een proefdruk bestellen voor de lettertypes en de kleuren, wat het mooist uit komt. Zijn jullie ook al uit de naam/namen?
Ook wij zijn van de week bij de gyn geweest. Aangezien mijn vorige bevalling mijn bloeddruk 135/195 was hadden ze besloten om me direct in te leiden op 40 weken en 3 dagen na 4 dagen inleiden met als resultaat nog steeds geen ontsluiting, kindje dat het benauwd kreeg (hartslag tot 50 en weg viel) in het vruchtwater had gepoept en nog maar 200ml vruchtwater had en ik zelf er helemaal doorheen zat. Is ze op 41 weken geboren met een spoedkeizersnede. Ook niet de ideale bevalling dus. Ben daar nog steeds niet goed van dat ik zelf mocht beslissen wat ik wilde omdat ook aan gewoon bevallen consequenties hangen en het wss weer zou uitdraaien op inleiden en ook weer consequenties aan hangen. Dus hebben we gekozen voor een geplande keizersnede. Het ligt er nu wel aan hoe mijn zwangerschap loopt en het kindje groeit (was iets tegen de ondergrens van de curve aan woog nu 1340 gr afgelopen maandag) wanneer hij wordt gehaald. Of 38 weken of 39 weken. Hoe doen jullie dat als jullie nog een kleine hebben rondlopen en een keizersnede staat gepland?
we hebben al wel een kaartje uitgezocht. moet deze alleen nog bestellen. weet iemand hoe dat gaat? moet je als je besteld gelijk betalen of als je de kaartjes ophaalt (als het kindje geboren is) of is dat overal anders? vandaag maar eens heen bellen hoe en wat. naam zijn wij nu een paar weken uit vannacht gelukkig normaal geslapen. wel elke 2 uur wakker voor een plasje maar dat heb ik altijd. vandaag maar eens verder met strijken van de baby spulletjes
Hier ook al de namen uitgezocht en het kaartje besteld. Ik heb het via internet gedaan en heb de kaartjes gelijk betaald. 3 jaar geleden met onze dochter heeft mijn man ze betaald na de geboorte. Slapen ging iets beter vannacht, maar nog wel veel wakker. Ik blijf dan wel liggen, het ligt wel fijn. Ik weet niet hoe ik het zou doen met een ks en mijn al reeds rondlopende dochter. Daarom hoop ik op een normale bevalling, buiten dat ik dat ook mee wil maken. De vorige ks ging niet helemaal zoals het hoorde en ben daar toen best wel even van slag geweest. Gelukkig weten ze er in het ziekenhuis vanaf dus ze zijn extra lief. Dat is heel fijn. Daarom zou ik opnieuw een ks wel aandurven.
Ik slaap gelukkig nog redelijk. Alleen wordt ik wakker als ik me om wil draaien door pijn Van bekkeninstabiliteit. Gister controle bij de vk. Ik heb t tegen overgestelde van zwangerschapdiabetes. Oftewel m'n insuline is soms teveel, maak te snel aan. Krijg regelmatig laag bloedsuiker na t eten. Nu elk 1,5 u eten en ingeval van een hypo dextro en limonade.. Wat een naar gevoel is dat zeg een laag bloedsuiker! Met ons meisje alles goed! Over 2 wkn groeiecho!
Welkom nieuwe dames! Shaddix..veel succes vanmiddag. Duim dat de medicatie je bloeddruk toch weer naar beneden laat gaan. Aurin..klinkt idd niet fijn. Gelukkig met jullie kleine meis alles goed. Namen...ja gelukkig al een tijdje een jongens en een meisjenaam, waar we beide erg blij mee zijn. Kaartje..proefdruk ligt al een paar wk in huis. Online bij kaartje2go Hier lekker uitgeslapen, na een nachtje zonder toiletbezoek. Heerlijk
Goed geslapen vannacht, tweede nacht achter elkaar, wel op mijn rug zonder te draaien dus ik had wel wat last, maar na even rondlopen voelde ik me prima. Ik kom nog bij straks haha... wij hebben het kaartje uitgezocht (het vervolg van het kaartje van mijn dochter - meelezers weten het dan al, maar das dan jammer...) we komen alleen niet uit of we 2 of 3 namen doen, omdat we 2 namen willen vernoemen maar 3 namen staat in ons geval niet zo mooi... we weten wel uit welke naam we eventueel kiezen, dus dat valt al mee Ik zou met een geplande ks juist handig vinden voor oppas etc, want dan weet je precies wanneer je die oppas nodig hebt. Ik heb er geen problemen mee als opa en oma weten dat ik ga bevallen... Ik neem tenminste aan dat ze zelf al denken dat zij gaan oppassen, want oma komt al drie ochtenden per week om de kleine naar school te brengen. Dus de kans dat het op één van die dagen is, is meer dan 50% ... nog iemand die dus een geplande ks krijgt, ik ben echt benieuwd wat de gynaecoloog bij de intake gaat zeggen aangezien de VK mij dit vertelde, maar ik over 5 weken weer overgedragen wordt aan het ziekenhuis... ga er toch serieus maar over nadenken wat ik wil
Ah, lief, al die reacties! M'n bloeddruk is weer helemaal goed (126/80 gemiddeld), alleen nu vinden ze dat de baby te weinig beweegt en dat haar hartslag te stabiel is.. Ik wist niet eens dat een hartslag té stabiel kon zijn. Nu willen ze me maandag wéér zien. Nu vroeg ik me wel af; sinds ik de dubbele dosering van m'n medicijnen slik, ben ik echt zo suf als wat. De gele sticker over het verminderen van het reactievermogen; ik kan me er helemaal in vinden. Ik denk dat als ik nu achter het stuur zou gaan zitten, ik elke boom en lantaarnpaal langs de kant van de weg zou meepakken Gisteren heb ik 's middags van 13 tot 16 geslapen en vannacht van 20:30 tot 9:30 en ik zou nog wel meer uren gepakt kunnen hebben, als we niet weg hadden gemoeten.. Maar goed, als ik er zo slaperig van wordt, kan het dan niet zo zijn dat de baby er ook iets van meekrijgt en ook wat minder actief wordt? Dat leek mij wel logisch, eigenlijk.. Bollen; Ik weet niet waarom het steeds zo wisselt. Met 10 weken zwangerschap zat ik met m'n bloeddruk op 165/117 en zaten er eiwitten in m'n urine. Toen ben ik medicatie gaan gebruiken en was m'n bloeddruk steeds netjes rond de 120/80. Bij klachten werd m'n urine en bloed nog wel gecheckt, dan was er soms wel iets te vinden, soms was het ook helemaal perfect. Dan weer verhoogde leverwaarden, dan eiwitten, dan een hoge bloeddruk (nooit heel extreem gelukkig, zo rond de 130/100), dan alles weer helemaal perfect.. Geen peil op te trekken en waar het door komt, geen idee.. Hoe is het met jou? Lalaatje90; Leuk, nog iemand die naar de drukkerij gaat, in plaats van alles via internet te doen Als ik het daarover heb, kijken mensen me soms zo raar aan.. Wij hebben het kaartje online uitgekozen en daarna een aantal drukkerijen in de buurt gemaild om te vragen of ze dat kaartje konden drukken. Ik vind het toch veel fijner om aan tafel te gaan zitten met iemand en duidelijk te maken wat we precies willen, dan om gewoon een documentje met tekst door te mailen en dan maar te hopen dat het er inderdaad zo uit gaat zien als jij wilt.. Lisa4; Hier lag de naam al jaren klaar, alleen over de derde naam hebben we lang getwijfeld, omdat we dat een vernoeming wilden laten zijn. Niet letterlijk (als in Christina - Christy), maar het moest wel verwijzen naar. Hebben jullie er lang over na moeten denken (gezien je vraagt of anderen er 'ook' al uit zijn, ga ik er maar vanuit dat jullie de naam ook gekozen hebben )?
Lisa: over de tweede namen waren we snel uit. De eerste namen... ik geloof dat we inmiddels aan versie 7 of 8 zitten. We hebben gisteren nog besloten dat we één van de twee jongens toch anders willen noemen. We blijven twijfelen... We waren er bij onze dochter een stuk sneller uit. Shaddixxx: Fijn dat je bloeddruk weer goed is. Het zou zomaar kunnen dat je kindje ook meer gaat slapen van je medicijnen. Een beetje wisselende snelheid in hartslag laat zien dat het goed gaat met je kindje. Soms kan het ook zijn dat je kleine heerlijk ligt te slapen, dan kan de hartslag ook wat vlakker zijn. Aurin: Dat lijkt me erg vervelend die hypo's. Is er naast de dextro en limo iets aan te doen? Liefde: Ik krijg ook wer een geplande KS. Ik kan helaas niet normaal bevallen. Ik ben geboren met een open rug en mijn staartbeen staat naar binnen. Ik ben van mijn dochter middels een geplande KS bevallen. Ergens vond ik dat wel rustig. Ik wist idd precies wanneer het zo ver zou zijn. Hoewel het altijd spannend is of je de datum gaat halen. Mijn ziekenhuis pland (bij eenlingen) in week 39 de KS. Wij mochten zelf een datum kiezen. Verder kregen wij een voorlichtingsavond over het bevallen in het ziekenhuis. Daar kregen we allerlei nuttige info over wat je mee moet nemen, wat je moet doen als het kindje zichzelf aandient en informatie over de KS. Super fijn vond ik het dat mijn partner al die dagen dat ik in het ziekenhuis lag dag en nacht bij en C. mij mocht blijven. Rooming-in noemen ze dat hier. Lilmomo: Mijn partner heeft vakantiedagen gespaard en kan na de KS van de jongens 4 weken bij mij thuis blijven. Dat is echt super fijn en we kijken er echt naar die weken uit. Mocht dat niet genoeg zijn (ik ben rolstoel afhankelijk en het herstel na de KS van C. ging langzaam) dan kan ze onbetaald zorgverlof opnemen. Ik heb een vrouwelijke partner misschien is daarom het huishouden en de zorg voor C. al wat meer tussen ons verdeeld. Ik doe op dit moment bijzonder weinig in huis. Dat vind ik moeilijk, want ik ben wat huishoudelijker dan mijn vrouw. Ik richt echt mijn energie op de verzorging van de kleine meid. Ik heb op dit moment praktisch bedrust ivm bloedingen, harde buiken en BI dus die weken rust na de KS kunnen er ook wel bij