Laatste 10 weken afteltopic november 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babbel81, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik heb dus nu: matrasbeschermer, matras, molton hoeslaken, hoeslaken, zeiltje onderlichaam, daaroverheen een molton luier voor transpiratie en een hydrofiele luier in een punt voor het spugen. Deken heb ik dubbelgeslagen, of mag dat niet? Er stond wel 'warm' op de verpakking. Dus zal enkel dan genoeg zijn in herfst/winter?
    Naja, mocht t niet goed zijn dan moet de kraamhulp het maar goed doen. Mn tante heeft t zo opgemaakt, omdat ze dat ook zo deed bij haar kinderen. (De jongste is nu 6).

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ik heb: molton, hoeslaken en dan lakentje en dekentje.
    En voor onder t hoofdje een hydrofiel luier voor evt spugen.
    Luiers lekten hier nooit echt door...

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Zeiltje zou ik niet gebruiken, of alleen onderste helft. Maar eerlijk, doorlekken? De kans is groter dat uk spuugt en dan heb je niks aan een zeiltje op de onderste helft. En wassen ga je je toch ongans hoor hihi :D

Ik heb de geboorte van Ninthe gemist maar wat een prachtige naam ook! Zit wel een beetje in de richting van onze meisjesnaam :)

Ananas, tonic, sexen etc ik snap t maar je moet de ananaskernen eten (en ik geloof zelfs een stuk of 30 haha), in lang niet alle tomic zit daadwerkelijk kinine en sexen schijnt dan weer wel te helpen, maar alleen als uk er klaar voor is :)

En dansen: ik geloof dat dat t eerder op gang helpt dan tegenhoudt. Laat die zwaartekracht z'n werk maar doen! Ik denk dat op de bank zitten/liggen en niks doen t wel kan vertragen..

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Prima opgemaakt! Dekentjes kunnen best dubbel. Op t begin moet je veel temperaturen en kom je er vanzelf achter of er een dekentje bij of af moet, een kruik in moet of twee, merk je snel genoeg :)

5. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Zo dacht ik er ook gewoon over inderdaad, maar bij de baby-dump en Prenatal zeiden ze dat je ook een molton zeiltje moest gebruiken voor t lekken. Allemaal verkooppraatjes dus!! Misschien doe ik t straks ook wel op mn eigen manier hoor en laat ik zeiltje achterwege, vind t ook allemaal wel onzin. Maar goed... ik heb veel ervaring met kids van baby tot puber, maar als het je eigen is is dat toch weer anders.

Was zostraks lekker bezig met zuurkool maken en kreeg ineens flinke steken in mn buik, meer kleine golfjes, zullen dit voorweeen zijn? Ze zijn niet echt regelmatig, maar wel mn hele buik krampt dan wat samen...

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ja zijn wel verkooppraatjes..
    Zijn ook zat mensen die t wel gebruiken. Ik ben er (vanwege m'n werk en ervaring als kraamverzorgende) geen voorstander van.
    Gewoon je eigen gevoel volgen.

Klinkt idd als voorweeen.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hier ook geen zeiltjes op het babybed, idd, doorlekken bijna niet van toepassing, en hydrofiel onder het hoofdje voor spugen ;)

Voor mezelf heb ik ook nog geen lekding op het bed hihi, komt omdat ik vorige x ook geen gebroken vliezen had, geloof er niet in dat die zomaar breken bij mij, toen ook eerst 16 uur weeen en daarna pas vliezen doorprikken haha, dus... maar goed, misschien voor de zekerheid wel even zo'n matje van het kraampakket onder m'n kont gaan leggen want hebben nu best wel een dure boxspring! 4 jaar geleden goedkoop bed met goedkope ikeamatrassen hihi

8. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Ik heb een matras met matrasbeschermer (=hoeslaken met een laagje) en daar overheen een hoeslaken. En we kunnen nog een hydrofiel luier voor onder het hoofdje neerleggen.
    Maar de twijfel begint nu toch wel toe te slaan. Want lees veel over dat zo'n matrasbeschermer niet mag. Ivm verstikkingsgevaar.

9. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    haha hetzelfde bij mij. Wij hebben dan een hele dure stoffen bank. Maar als ik een matje ergens onder leg, dan voelt de bevalling zo dichtbij komen haha. Ik denk dat mijn vliezen ook niet zomaar breken, denk dat ze bij mij ook doorgeprikt moeten worden. Zo'n voorgevoel heb ik dan!

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Matrasbeschermer of zeiltje: probeer er eens door te ademen, lukt dat niet of kost veel moeite. Dan is mijn advies niet gebruiken.

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Babe, ik heb ook nog niks in bed... Haha zelfde idee als jij. Maar idd wel een veel duurder bed nu dan 5,5 jaar geleden!

12. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Een matrasbeschermer leg je onder je matras, zodat je matras niet beschadigd raakt, maar ook dit is onzin, je matras zal vast niet stuk gaan ineens, maar goed... ik heb t dus wel:p

13. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Wat een hoop lagen voor op het matrasje. Hier een molton om het matras en dan hoeslaken, en een dekentje met een lakentje en een hydrofiel voor onder het hoofdje. Verder geen zeiltje, heb ik bij dochter ook niet gedaan, heb ze toen wel gekocht maar nooit gebruikt. Voelt niet veilig. En doorlekken heeft ze nooit gedaan.

En op ons eigen bed heb ik nu een waterdichte matrashoes onder de gewone matrashoes liggen, denk dat wel goed genoeg is voor de kleine kans dat m'n water breekt. Vorige keer een groot stuk plastic onder de hoes, was niet echt een succes en vliezen zijn niet thuis gebroken.

14. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ik heb wel een speciale matrashoes voor m'n eigen bed voor t geval m'n vliezen breken. Is bij mij beide keren gebeurd (nooit snachts) maar m'n bed op klossen heb ik nooit gehad. Ik geloof dat ik nu toch die dingen moet gaan regelen haha.

Matrasbeschermer voor onder t matras heb ik ook op de lattenbodem liggen maar of t zin heeft? Haha

15. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Och ja de klossen, doe ik ook niet, moet toch in het zkh bevallen, en heb geen zin om te klimmen om in en uit bed te komen. Heb korte benen dus niet handig.

16. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Ik heb van bambino een matrasbeschermer en dat is een hoeslaken met een waterdicht laagje. Dus om je matras te beschermen tegen vocht enz.

Dit heb ik trouwens ook op mijn eigen bed..van ikea.
    Niet speciaal voor nu. En heb daardoor ook niet dat stomme zeiltje onder mijn hoeslaken. Volgens mij slaap ik dan helemaal niet meer.

17. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Oh ja, ik snap welke je bedoelt. Nee die heb ik niet.

Ik heb trouwens een kraambed bij een hulpmiddelencentrum, geheel gratis in bruikleen, maar ik lig nog gewoon heerlijk op mn eigen bed. Moeten die klossen onder het bed voor t geval jullie, als er geen tijd meer is om naar t ziekenhuis te gaan, thuis bevallen?

18. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dames..we zijn heerlijk thuis aan het genieten. Missen nog wel wat slaap, mevrouw kwam vannacht elk uur, maar nu thuis om de 2uur.
    Eerste contact met onze zoon was ook hier bijzonder. Hij zei mooi! en haar naam( oma had al druk met hem geoefend!) Hij wil geregeld bij haar kijken en kusjes geven en lijkt voor als nog niet jaloers te zijn
    . Bekijk bijlage 425311

Sterkte voor de dames bij wie het rommelt en voor de dames waar het nog rustig is, succes met afwachten( en geniet nog maar even van de rust;))

19. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wat een mooie lieve foto. Ik heb toevallig hetzelfde lakentje laatst bij prenatal gekocht! :)

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Babbel wat een heerlijk meisje!!

Deel Deze Pagina