Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Whaaaa, net het opzetje van het geboortekaartje gekregen. Super vet al zeg ik het zelf. Geen 'standaard' geboortekaartje.

Vanaf wanneer is het wenselijk om je bed te beschermen dan? Wilde dat pas ergens in de laatste (4) weken gaan doen of zo.

Ik heb 2 dozen met kleding gekregen (maat 50 t/m 68) die ik nog eens moet gaan wassen e.d., maar dat komt t.z.t. wel. Anders heb ik straks inderdaad niets meer te doen haha.

Ik heb geen ervaringen met bestelling bij de Prenatal Saar. Wel een ervaring dat ik daar niet naar het toilet kon en ben min of meer kwaad weg gelopen. Service van 3x niks.

2. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Hier ook geen ervaring met bestellen bij prenatal. Wel raar dat je totaal verkeerde maten hebt gekregen!

En Leen, serieus? Kon je daar niet naar het toilet? Dat vind ik echt wel schandalig!

Bedbescherming, nog geen idee.. Bij m'n zoon helemaal niet gedaan.. En voor nu weet ik ook nog niet of ik t wel doe..anders waarschijnlijk pas tegen 37 weken denk ik.

Vanavond hier weer naar zwangerschapsyoga, zin in :)

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Meiden wat een geklets hihi wat een "opluchting" om te lezen dat ik niet de enige ben die niet kan slapen, wel inderdaad als ik slaap ik heerlijk diep slaap. Maar pff wil het hele bed voor mezelf en als ik weer te veel draai last van maagzuur op me rug benauwd, maar dan ineens vind je de perfecte lig houding haha en warm warm warm krijg ook steeds opvliegers haha

Wat vervelend van de harde buiken en lage bloeddrukken... Heb hier gelukkig nog geen last van, wel van maagzuur en ineens moeten plassen.

Heb zelf ook geen ervaring met bestellen bij prenatal, koop het liefst alles in een winkel. Kan ik het zien en voelen :)

4. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik ook! En toch twee keer eruit om te plassen en wat woel ik veel....
    Beetje gekke vraag, maar hoe herken ik een harde buik?!?

5. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dames wat gaan jullie snel!!! Ik denk niet dat ik alles onthouden heb, dus reageer op wat ik nog wel weet :)!!!

Welkom nieuwe dames!! 3/4 zit erop :)!!!

Zag al een foto voorbij komen van een vrij uniek kaartje, wat gaaf!! Hou ik wel van... Niet te standaard..

Wat een lage bloeddrukken hier allemaal.. Wel eng van het flauwvallen.. Hopelijk gebeurd het niet nog een x Boommm, wel lekker van je rustige dagje, das nooit mis. Lekker van genieten.. @wintersun wat jammer dat je je zo benauwd voelt, hopelijk gaat ze snel indalen en krijg je weer wat meer lucht...

@saar anders pas bij de geboorte beslissen samen??! Wellicht ook een idee, hoor het wel vaker.. Wij hebben maar 1 naam, verder dan dat niet gekomen.. Haha.. Vind het zo lastig.. Maar goed nu wel helemaal verliefd op de naam.. Geen ervaring bij de prenatal met bestellen. Gewoon terug sturen... Kan altijd een keer gebeuren en anders in de winkel gaan ruilen.

@fenske een harde buik, trekt je hele baarmoeder samen als een bal.. Voelt je buik ook gespannen en helemaal hard.. Krijg ze ook redelijk vaak, bij mijn eerste niet gehad.

@boogschutter, hier ook waardeloze nachten. Ik moet er minstens vier a vijf keer per nacht uit om te plassen. Meneer vind het leuk om op mijn blaas te dansen ;)!!! En daarbij krijg ik regelmatig kramp. Als ik pech heb moet ik Vl. Wakker maken om de kramp uit mijn kuit te halen. Heel vervelend..

@leen bed beschermen bij 37 weken denk ik. Wil graag een waterdichte molton halen bij de ikea!!! Wil niet op een zeiltje liggen te zweten..

@boommm volgens mij vroeg je nog welke kinderwagen we hebben gekocht. De Joolz Geo Duo gekocht, super blij mee. Rijd erg lekker :)!!! Verschillende uitgeprobeerd, deze was onze favoriet.. Wilde eigenlijk 1 naast elkaar, maar die vonden we toch niet het meest handig. Denk aan smalle winkels etc.

6. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Over die Prenatal bestelling: ik ben qua kleertjes normaal gesproken ook van het 'zien en voelen'. Het setje wat ik had besteld had ik dus al gezien in de winkel, maar omdat het me echt extreem veel energie kost om 'even' heen en weer de stad in te gaan, had ik besloten het dan toch maar te bestellen toen het setje eenmaal niet meer uit mijn hoofd ging (op één of andere manier zag ik mijn kindje er al helemaal in!). Maar da's dus een tegenvaller, moet nu alsnog heen en weer. Hopen dat ze maat 62 in de winkel hebben...
    En als ik dan toch in de stad ben, ga ik maar meteen langs de hema om te kijken voor die waterdichte lakens/moltons...

En dat van de naam bij de geboorte definitief maken: grote kans dat dat gaat gebeuren, maar ik heb dan liever niet dat we nog steeds vier opties hebben waar we over moeten steggelen, hoop dan toch tussen twee opties te kunnen kiezen. Feit is iig dat ons kindje sowieso niet naamloos gaat worden: als het een meid is, weten we de naam zeker, en als het een jongen is, hebben we vier namen waar we allebei mee kunnen leven :D

Fenske, een harde buik voelt bij mij aan alsof er ineens een kanonskogel in mijn buik zit in plaats van een baby. Het is niet pijnlijk, maar het voelt echt een beetje aan als een soort steen ofzo. Bm trekt dan helemaal samen.

7. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @fenske
    Bij mij kan je harde buik zelfs zien. Je bm gaat samentrekken en je kan de vorm van hoe de baby ligt zelfs bijna zien. Je buik is dan ook meteen en steen hard! (Probeer maar klaar te komen dan krikg je ook harde buik)

8. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Even nieuwsgierig nav de duowagens waar over gesproken wordt.
    Wij kopen bewust geen duo-wagen omdat het me zo onhandig lijkt en wij dragen.

Zijn er meer hier die dragen of van plan zijn te gaan dragen?

9. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dragen met een doek?
    Ik heb de kidsit en een ergobaby... Ik moet even kijken zodra de baby er is of mijn peuter op de kidsit wil en of de baby in de ergobaby wil... Dus de ideale combi voor beide kids weet ik straks pas...

Wat betreft de harde buik, ik heb steeds na een orgasme inderdaad een rare buik die lijkt als een soort vacuum om de baby heen te zitten.... Dat is het dus? Want ik heb dat verder nooit op een ander moment gehad...

10. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Ah leuk, nog een drager :) ik draag zelf vooral met doeken, ml mer een drager.
    wij willen ook nog een kidsit voor als we wel met de wagen weggaan

Het gevoel wat je omschrijft is idd een harde buik. En als ze pijnlijk worden heten ze weeën 😉

11. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @mamajen
    Wij hadden onze dochter t/m 4 maanden gedragen in een draagzak. Daarna werd het te zwaar ook voor de vader.
    Wij hebben wel een duo kinderwagen aangeschaft.

@fenske
    Ja dat is een harde buik! Dus als je straks eentje hebt buiten de orgasme dan herken je hem :p

12. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Shirley, leuk dat jullie ook hebben gedragen! Waar hebben jullie gedragen (nieuwsgierig :) )? Er zijn nl verschillende manieren om te blijven dragen. Ik draag nu zelfs zl af en toe nog (21 maand en 13kg).

Wat zijn jullie plannen vandaag? Ik ga maar eens vandaag verder met het fotoboek van zl :)

13. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik kan al bijna zeggen ..nog maar 10 weken.
    Graag sluit ik me aan bij deze groep.
    Wij krijgen een tweede knul. Uitgerekende datum 12 oktober.
    32 jaar, 2de kindje en wil graag weer bv geven.
    :)

14. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ja wij dragen ook leuk! Wij dragen ons zoontje pas sinds kort met een rose and rebelion (the dylan voor de kenners hihi). Voor de baby 2 doeken klaarliggen :). Waar dragen jullie mee?

15. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Hoi dames,

Wil graag meeschrijven. Ik ben Cindy 34 jaar en 14 okt uitgerekend van onze 2de..een meisje 💕
    Ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg en ga 3 sept met verlof, kijk er echt naar uit !

Druk met kamertje bezig, verven en vloer zijn klaar, vandaag meubeltjes in elkaar zetten en dan inrichten zo leuk !

16. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hallo Dames,

Het lijkt mij ook wel leuk om de kleine straks te gaan dragen. Maar heb altijd wel rugklachten, dus weet eigenlijk of dat wel zo verstandig is. Maar het lijkt me tijdens het boodschappen lopen wel handig, want dan staat de maxicosi ook niet in de winkelwagen.

Wat betreft de prenatal, ik heb er 2 x besteld online. En de service was bij mij goed! 1x kleertje, en 1x 2 wipstoeltjes. Dus denk dat het een foutje is. Wel raar dat je daar niet eens mocht plassen! Tis een babywinkel, en daar komen zwangere vrouwen. Ze begrijpen toch zelf ook wel dat een zwangere vaker moet plassen? raar!!!

Dat zijn harde buiken indd! Al vind ik een harde buik na een orgasme niet zo vervelend. Maar als ik overdag na bijv, bukken, toilet, lopen etc een harde buik krijg dat voelt wel vervelend. Vind dat toch iets anders dan na een orgasme. Wel gek eigenlijk he!

Ik heb vanmorgen de uitslag van de urine kweek gekregen. Is helemaal schoon! Had ik niet verwacht. Want plas steeds erg weinig, en moet erg vaak naar het toilet. Als ik moet plassen krijg ik ook weer een harde buik. W.s komt dat door de nierstuwing. Ivm de pijn en dat ik het al heb vanaf 21 weken word ik door verwezen naar de gynaecoloog. HA zei dan kunnen ze de nieren goed in de gaten houden, en kan de gyn ook met mij mee denken. Maar moet je dan niet naar een uroloog? En een domme vraag misschien, maar moet ik nu dan ook gewoon nog naar de verloskundigen of sta ik nu onder behandeling van de gynaecoloog? Of moet ik dat even vragen aan hem/haar?

Ik verveel me! Wat gaan jullie vandaag allemaal doen?

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Leuk zeg dat er dragers zijn hier. Zit te overwegen om voor deze kleine meid ook een draagdoek aan te schaffen. Zoonlief niet gedragen.. heb wel een baby bjorn 2 keer geprobeerd, maar was me veel te zwaar. Denk dat ik wel profijt kan hebben van een draagdoek voor de tweede, vooral met de hond uitlaten en de kleine man in de gaten houden of evt dan in de buggy kunnen zetten. Maar twijfel wel of ik echt een draagtype ben. haha!

Verder ben ik t enorm zat aan t worden dat we nog steeds geen naam hebben gekozen... :(

Mamajen, ow.. ik moet nog met het eerste album beginnen van zoonlief. :) te erg gewoon!
    Ben van plan om vandaag de babywas verder te strijken. Kleine man is nu lekker aan t spelen dus ga daar zometeen maar gelijk weer mee beginnen.

18. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hiep hiep hoera, mijn kleine manneke is vandaag jarig.
    2 jaar geleden lag ik nu in het ziekenhuis is een enorme weeenstorm en was ml heen en weer aan het lopen met koude washandjes. Om 7 minuten over half 11 had ik mijn kleine man in mijn armen. Was een supersnelle bevalling van 2.5 uur en 7 minuten persen, ik teken er nu weer voor.

Vannacht had ik menstruatiekrampen en rugpijn die in golven kwamen. Voorweeen? Bij J heb ik die niet gehad.
    Gelukkig ben ik weer in slaap gekomen en was vanmorgen alles rustig.

Ik ga ook weer dragen. Heb twee geweven doeken en een manduca. J ben ik pas vanaf 6 maanden gaan dragen, maar deze beeb wil ik meteen gaan dragen.

Zometeen komt mijn moeder en gaan we ff naar de ikea. Kijken of ik daar een leuk stofje kan vinden. Wil zelf een dooky gaan maken, een kijken of dat dat gaat lukken, zit niet zo veel achter de naaimachine.
    De klamboe is bijna klaar.

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik zou ook wel willen gaan dragen. Ik heb een draagdoek gekregen, maar heb geen idee hoe ik die meters stof in bedwang moet gaan houden. Als iemand een tip heeft....

De pretecho was gisteren leuk om te zien. Echter werd er geconstateerd dat ik wel erg veel vruchtwater heb. Dat verklaart mijn explosieve groei en de harde gespannen buiken continu.
    Heb vorige week geprikt op o.a. glucose en de uitslag is nog niet binnen. Maandag extra groeiecho. De verloskundige is er erg relaxed onder in tegenstelling tot mij.

Heeft hier iemand ervaringen mee? En wat was er bij je 'aan de hand'? Had je suiker of niet?
    Heb zelf een slank postuur, maar ben nu dus al zo'n 10 kilo aangekomen. Afgelopen weken is het enorm hard gegaan met de groei van mijn buik (maar gewicht staat weer 3 weken stil).
    Maak me toch best zorgen. Dinsdag weet ik op z'n vroegst pas wat meer.

Dadelijk krijg ik een of andere enorme baby...
    Sorry voor mijn ego berichte.

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hi meiden,

Ik kijk een paar dagen niet, maar er word druk geklets hier zeg.. gezellig!

@ Wintersun fijn dat de placenta netjes mee omhoog is gegroeid ik heb hiervoor een controle op 18 augustus. En gefeliciteerd met je zoontje!!

De naam zijn wij ook al uit, na de 3D echo wisten we het zeker dus dat rust maar weer.
    Het kamertje zijn we mee bezig maar is voorlopig nog niet klaar, maar ik voel ook nog geen haast/druk nesteldrang is dus nog ver te zoeken haha!
    Wassen ga ik straks lekker doen als ik verlof heb, lekker teuten met die kleertjes heerlijk!
    Geboortje kaartjes ben wel aan het kijken maar wil me na me vakantie daar echt mee bezig gaan houden, zoals ik zei ik voel nog totaal geen druk haha!
    Ik wil graag thuis bevallen en borstvoeding geven als het allemaal lukt!!

Hier ligt die kleine vanaf 12 weken bij elke echo netjes met ze koppie naar beneden, maar vorige week is hij gedraaid en ligt nu in stuit... boefje is het nu al haha! Ik hoop dat hij terug draaid hij heeft voorlopig nog even de tijd gelukkig. Het is wel een druk mannetje in me buik.. pff lijkt wel alsof hij elke dag aan het her inrichten is haha!

Graag wil ik ook op de lijst;
    Joyce2013 (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen!

Deel Deze Pagina