Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wat leuk om alles van iedereen zo te lezen. Wel grappig dat het gevoel van vrouw tot vrouw zo verschild. Bij ons is het een hoop opgeschoten de afgelopen week. De stucadoor is geweest en de schilder. Dus kamertje is zo goed als klaar. Meubeltjes staan op hun plekje en kleertjes liggen gewassen in de kast. Heerlijk om elke avond even naar binnen te lopen en te genieten. Dinsdag word er begonnen aan de muurschildering. Dan is het echt af! :)

nu nog wachten tot ik klaar ben met werken. Mag 1 september lekker stoppen. Op 34 weken. Al mag ik niet klagen want ik werk nog maar 3 x 5 uur per week. Heb vorige week een nachtje in het ziekenhuis gelogeerd. Dus moest t nog rustiger aan doen.. :(.

Volgende week nog een poging voor de 3d echo. Kleine man lag vorige week dwars en met zijn handje in zijn gezicht. Dus kregen niet echt een mooie foto.
    Xx

2. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Leen82, wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt. Ik vrees ook voor een reuzenbaby, omdat bij de groeiecho is gebleken dat het buikje van onze uk groter is dan gemiddeld (zie paar pagina's terug). Vruchtwater was bij mij wel een normale hoeveelheid, ben ook nog 'maar' iets van 5,5 kg aangekomen. Als de vk zich geen zorgen maakt, lijkt het me dat jij dat zelf ook niet hoeft te doen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan, besef ik me maar al te goed. Misschien kan je de vk bellen met de vraag of ze aan jou kan uitleggen waarom zij er zo relaxed onder is, zodat jij beter begrijpt wat er aan de hand zou kunnen zijn? Dit heeft mij erg geholpen. En misschien ook even vragen wat voor soort uitslag je zou kunnen verwachten bij de groeiecho en welke vervolgstappen je dan kan verwachten? Succes iig!

Wat betreft dragen: het lijkt me wel leuk, maar ben niet laaiend enthousiast. 't Lijkt me ook zo'n gedoe, iedere keer met zo'n doek in de weer! (zal onervarenheid zijn, vermoed ik).
    Ik zag trouwens op mijn timeline op fb een advertentie langskomen over draagdoeken. Moet wel heel bijzondere geweest zijn, want 't was er één van €500 (ex. shipping costs), en de mensen die hem wilden kopen moesten op het bericht reageren. Als ze dan gereageerd hadden, werd er uit één van de reacties een naam getrokken die het ding mocht kopen (!!) niet eens een winactie dus, maar je moest reageren om te mogen kopen!! (kan er niet over uit!). Dacht eerst dat ze een typefoutje hadden gemaakt met de prijs, dat ie eigenlijk €50 zou moeten zijn, maar toen ik doorklikte bleek dat de andere doeken die ze verkopen variëren in prijs van €320 tot oneindig! Wauw. Ben er nog van onder de indruk, hahaha! volgens mij was 't een handgeweven gebeurtenis met speciaal draad ofzo.

Oh, en ik ben bij de Prenatal geweest. Ze zeiden dat er misschien iets was fout gegaan in mijn bestelling bij het overzetten van verlanglijstje naar winkelmandje: op mijn verlanglijstje stonden de maten namelijk goed, maar uiteindelijk stonden ze in de bestelling wel verkeerd. Had ik dus kennelijk nog eens moeten aanpassen. Ik heb in ieder geval mijn setje nu in maat 62! Joepie!

x

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Onzekeremama: leuk dat je flink bent opgeschoten. Geeft een fijn gevoel he. En hopelijk volgende week een goed beeld op de echo :)

Saar: ja ik had vanochtend al gebeld. De groeiecho is nav de 20 weken echo. Zijn buikje lag toen 1,5 week voor op de groei. Ze zijn relaxed omdat ze zw suiker blijkbaar nooit mis lopen. Als mijn bloeduitslag afwijkende waardes heeft krijg ik een andere suikertest (drankje). En mogelijk ook nav de uitslagen van de groeiecho.
    Alleen zou ik suiker uiterst vreemd vinden aangezien ik sowieso al zoveel mogelijk suikervrij eet (met name toegevoegde suikers). Maar goed, afwachten dus en dat is niet mijn sterkste kant.

Wauw zeg dat is nog eens een bedrag voor een doek. Is zeker geweven van gouddraad of zo hahaha. Kun je naderhand een ring van laten maken of zo? ;)

En weer een strakblauwe lucht vandaag. Heeeeerlijk (not).

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Saar82, wat heb je besteld dan? Ben nu wel erg benieuwd! haha!

5. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Sitalita, ik had een broekje, een shirtje en een vestje besteld, maar kan helaas geen foto plaatsen... Stiekem weten vl en ik namelijk wel wat het geslacht van onze uk is, maar we houden het een verrassing voor de rest van de wereld, en als ik een foto zou plaatsen, weet je meteen wat het wordt, haha! Flauw he?
    Liefst zou ik het van de daken schreeuwen, maar ja, met vl afgesproken dat we dat niet zouden gaan doen... :D

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wintersun. Gefeliciteerd met J! Gaan jullie vandaag nog iets bijzonders doen? Ah oke, hopelijk draait ze dan zelf nog! Vervelend dat jij ook zo'n last hebt van een lage bloeddruk. Hoe is het nu met de benauwdheid, voel je je beter?

Mamajen. Hoe is het nu? Nog zo veel last van voor weeën?

Leen82. Gaat nu weer goed. Wel erg moe en moet echt opletten met te snel opstaan. En zit onder de blauwe plekken :) Ah wat rot dat je er ook zo'n last van hebt gehad. Kun je het flauwvallen onderdrukken dan, met dropjes?
    Top dat de echo leuk was, toch bijzonder om nog een extra keertje te mogen kijken. Zou zelf ook wel schrikken van zo'n berichtje, heb er zelf geen ervaring mee, sorry.

Stina. Ah gaaf, de joolz geo. Heb m wel op babydump zien staan, maar nog nooit in het echt gezien. Fijn dat hij nu al zo goed bevalt!

Hoe gaan de dames met meerdere kindjes het trouwens doen met de bevalling? Waar laten jullie de kinderen? Wij zitten nog een beetje in dubio..

Hier een rustig ochtendje gehad en net heeft mijn mams N opgehaald voor een lange wandeling en wat boodschapjes. Kan ik nog even tuttelen op de bank. Word echt verwend de afgelopen dagen.

7. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Newbie vraag: ik zie meerderen van jullie dingen zeggen over voorweeën... Hoe herken je die?

8. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Dragen, op YouTube vind je veel goede filmpjes. Die waren mijn grootste vriendjes toen ik startte.

Ik draag met doeken en m'n man met de meitai en nu Zl groter is met de tula toddler.

Doekendraw voor 500 euro was vast het merk artipoppe ;) exclusief merk met een behoorlijke hype. Je zou idd denken dat ie van goud is haha.

Ik ben zelf begonnen met een hoppediz doek (fijn merk), en langzamerhand zijn er doeken bijgekomen en weggegaan. Het is voor mij echt hobby en heb inmiddels ook een aardig stapeltje (A). Van didymos tot artipoppe (voor de kenners hier).

Scheelt wel enorm dat je doeken voor ongeveer dezelfde prijs kan verkopen als dat je ze koopt. Netto kost het dragen met doeken mij dus niets ;) :D

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ Zwanger ♥

Secretangel (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 2 Oktober 2014 - Meisje!
    Norwegian-Sky (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Nijntje11 (34 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Stina83 (31 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Jongen!
    Poisson1987 (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Verrassing!
    Mamajen (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Boogschutter (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Jongen!
    MamaMel88 (?? jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Verrassing!
    Chuiqa (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Jongen!
    Sitalita (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Meisje!
    Mienma (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen!
    Linthee (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Meisje!
    Saar82 (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Verrassing!
    Wintersun (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Meisje!
    Jes89 (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Verrassing!
    AngelaV (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen!
    Joyce2013 (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen!
    Ilka (29jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 8 Oktober 2014 - Meisje!
    Leco1980 (33 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen!
    NewMiracle (32 jaar) tweedekindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen!
    Mees90 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Jongen!
    Marrie28 (35 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Verrassing!
    Cindy1980 (34 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 14 Oktober 2014 - Meisje!
    Shirleymommy (21 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Jongen!
    Esje13 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Jongen!
    Boommm (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Meisje!
    Leen82 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Jongen!
    Pluizje (28 jaar) eerste kindjes Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Jongens!
    Peet12 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 24 Oktober 2014 - Verrassing!
    Roderoosjes (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 25 Oktober 2014 - Verrassing!
    Fenske (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Liv!
    Exciting (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 29 Oktober 2014 - Jongen!

10. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Mooi lijstje aan het worden!

11. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf

Ik moet in het zh bevallen. Mijn moeder is bij ons thuis voor als het zover zou komen. ze woont 10 min met de fiets van ons vandaan en mijn broer woont 3 straten verderop :) als ik wat langer in zh moeten blijven dan brengt mijn broer de kleine naar het zh zodat hij zijn broertje al kan zien :)

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Saar82, leuk hoor die verrassing voor de rest! Hebben wij bij de eerste gedaan.. zelf wisten we het met 20 weken, maar de rest niet. Was soms wel lastig, maar is toch aardig goed gelukt!

Dit keer hadden we teveel spanning met het hartje, en toch besloten om het gewoon te vertellen.
    Als er nog een derde komt, dan kiezen we voor de complete verrassing. Wordt wel extra lastig dan met namen, maar vooruit.. Dan hebben we alle 3 de opties gehad! :D

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Boommm, in principe wil ik eigenlijk niet dat ook maar iemand van de bevalling dan weet... haha! Maar goed.. dat gaat niet als er een kleine man rondloopt. Dus heb met mn ouders afgesproken dat zij ons zoontje dan onder hun hoede nemen. Dat zou ik ook het minst erg vinden. ;) Maar... eigenlijk hoop ik dat ik s nachts beval als ons mannetje lekker ligt te slapen! haha!

14. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Ah ik zie dat ik op m'n telefoon wat berichtjes gemist had!

Boomm, lief dat je er naar vraagt. Overdag is m'n buik rustig. S avonds blijft het wat onrustig, maar minder erg dan maandag gelukkig

Kinderen tijdens de bevalling. Als de bevalling begint, bellen we mijn ouders, die komen zl dan ophalen. Hij blijft daar tot wij thuiskomen uit het zh.

Wintersun,gefeliciteerd met J.

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik moet in het zh bevallen. Wat we gaan doen met J? Geen idee nog. Nog het s nachts begint bellen we denk maar mijn schoonzus. Die woont het dichst bij.

Ook hebben we nog geen vervoer naar het zh, want ml heeft geen rijbewijs :s
    Hoop gewoon dat ik op "afspraak" beval, dan is het toch allemaal wat makkelijker regelen.

De benauwdheid is helaas niet minder, lijkt eigenlijk alleen meer te worden. Kleine meid ligt ook hoog, met r hoofdje tegen mijn ribben aan, aaaauuuuwwww.

We gaan vandaag niet echt iets bijzonders doen. Ml moet gewoon werken en ik heb er geen fut voor.
    Vanmorgen even met mijn moeder naar de ikea geweest, dat was wel heel gezellig. Gelukkig heb je daar genoeg zit mogelijkheden.

16. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Woow! Ik check een paar uur niet en er is weer een hoop bijgekletst!

@mamajen
    Wij dragen haar altijd als wij naar buiten gaan. Bijv. Boodschappen doen. Maar na 4 maanden vonden wij haar toch zwaar. En nu ik zwanger ben is dat zeer belastend voor mijn rug.
    Wij hebben geen draagdoek aangeschaft maar tweesoorten draagzakken. 1 normale en de andere kan je op 4 verschillenede manieren gebruiken. Je kan je baby laten liggen, zitten voor, zitten achter en als een hangmat gebruiken in de box!

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mamajen. Fijn dat het overdag nu rustig is, maar vervelend dat dat s'avonds niet het geval is. Zei je eerder nou ook dat je daardoor te vroeg zou kunnen bevallen?

Ik wil, net als Sitalita, ook liever niet dat iemand weet dat de bevalling begonnen is. Heb laatst dus ook onze oppas gebeld of ze tegen die tijd misschien stand-by wil staan, zodat zij kan komen als alles begint. Gelukkig wilde ze dat doen. Maar zowel m'n moeder als m'n schoonmoeder zijn het hier niet helemaal mee eens en willen graag weten wanneer de bevalling begonnen is.

18. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Bij ons is het het eerste kindje, dus we zitten niet met het kinderopvang probleem, maar ook ik wil niet dat mensen weten wanneer de bevalling is begonnen. Zal wel lastig worden, want vl werkt op het bedrijf van zijn vader. Als ik hem dus opbel dat hij moet komen, weet meteen mijn hele schoonfamilie het :(

19. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ dragen. Ik wil een ergonomische draagzak aanschaffen. Waarschijnlijk van ergobaby. Daarin kan je dragen van 3 tot 20 kilo. Zou me oudste zelfs nog inkunnen die is nu 12 kilo.
    Heb ook een doek geprobeerd maar vond dat toch teveel gedoe.

@ kids en bevalling. Vorige keer werd ik ingeleid en hebben we de oudste savonds naar me ouders gebracht en daar in bed gelegd. De volgende dag kwam ze met opa en oma mee naar het zkh. Ik moest nog een nacht blijven dus is ze met papa mee naar huis gegaan.

Nu zijn schoonouder laatste week van sept op vakantie de 2de week van oktober. Dus als ik niet ingeleid word word het nog puzzelen hoe we het gaan doen. Hoop echt niet dat het snachts begint want dan hebben we een beetje een probleem. Dus tegen die tijd even kijken of mensen standby kunnen staan.

Vandaag de laatste kleertjes in 50/56 gekocht kan ik alles gaan wassen jeej

20. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @wintersun gefeliciteerd :)!!!! Lekker dagje gehad?! Hopelijk je benauwdheid wat weg gezakt!

@leen wat spannend met suiker. Hopelijk heb je het niet vind 10 kilo ook nog niet overdreven veel. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt zou ik ook doen, ongeacht wat de vk zegt. Makkelijker gezegd dan gedaan. Succes ermee..

@saar wat fijn dat je toch je pakje hebt... Wat knap dat je het geslacht voor je kan houden als ik het zelf weet, zou ik me verspreken, hahaha...

@boommm bij mijn eerste wilde ik ook niet dat iemand het wist. Helaas een inleiding, ivm hoge bloeddruk en door mijn moeder naar het ziekenhuis gebracht... Dus toen wisten in ieder geval de ouders het... Vond ik wel jammer. Vl wil dit keer weer naar het ziekenhuis dus heb mijn moeder gevraagd als stand-by om op dl te passen. Vind het wel jammer dat het geen verrassing is dan.

Hoeveel setjes kleren heeft iedereen?! Ben het alweer kwijt van dl. Heb 4 pakjes 50 en 1 pakje 56. Vind ik nog wat weinig... Moet ook nog een jasje of vestje.. Wat een dilemma's ;)!!! Bij mijn dochter had ik nog een groeiecho en was ze met 30wk geschat op 1,6 kilo. Ze is met 38 wk geboren met een gewicht van 2,6 kilo... Ze kon maat 50 niet aan. Ga er nu vanuit dat deze boy wel wat groter wordt, maar weet nog dat iedereen zei niet te veel kopen van mt 50... Deze werd trouwens bij de pretecho op 29 wk ook al op 1,6 kilo geschat. Een week voor op groei.. Maar goed zegt me eerlijk gezegd niet zoveel... Afwachten maar, morgen 31 weken... Hoppa :)!!!

Deel Deze Pagina