Loena heb je de risico's goed bekeken? Ik wil je niet bang maken ofzo maar er is tijdens een draaipoging o.a. de kans dat de navelstreng scheurt..en de kans dat t lukt is zo klein dat ik ervoor heb gekozen het t niet te doen De risico's waren mij te groot! Gelukkig is de kleine zelf teruggedraaid
snoepje snap heel goed dat je geen zin hebt in afspraken. Maar vaak verteld iemand je niet wat je al weet. Maar geeft je juist een gevoel dat je gehoord wordt, en wie weet goeie tips om rustig te worden. En te ontspannen, misschien lekker zwemmen? Ben je gewichtloos het water is lekker koel. Weet niet of je bij jou in de buurt zwangerschapszwemmen hebt? Probeer niet alleen in je somberheid te zitten. Anders even goed met je VK praten, ik hoop dat je veel steun krijgt van je vriend/man. Hij is nu terug toch las ik in één van je berichten? Misschien een lijstje maken met alles wat je wilt doen, en dan kijken wat je alleen aan kan en wat je samen met je vriend/of vrienden zou kunnen doen. Mijn vriend is echt niet van het huishouden, maar hij snapt nu ook dat hij even moet stofzuigen en de vuilnis enzo moet doen. En helpen met tafel afruimen of helpen met het eten. Grote knuffel voor jou Ik heb me ook gewoon er bij neergelegd dat ik hoog zwanger ben, nou en als ik een hele dag op de bank zit, daarvoor heb ik verlof. Of als ik niet naar een verjaardag wil nou en ben hoogzwanger snappen mensen niet dat ik moe ben dikke pech mij een zorg haha, heb echt de knop omgedraaid misschien lekker egoïstisch jammer dan, moet even aan mij en de hummel denken Wintersun moeten we mee puffen met je hihi? ben zo zo zo nieuwsgierig haha
Spannend loena, ik heb vorige zwangerschap heel lang een stuitliggertje gehad maar ze is vanzelf goedgedraaid. Ik weet nog precies dat ik allerlei folders meekreeg over het draaien en een keizersnede. Succes met het maken van een keuze. Ik denk dat de gyn je daar het beste bij kan adviseren. Snoepje, dikke knuffel. Klinkt even alsof er teveel ineens op je bordje komt. Hopelijk drijft deze bui weer over en kun je het een beetje loslaten. Hormonen helpen niet mee moet je maar denken...... Ben toch ook wel benieuwd naar wintersun.........hoe zou het zijn..... Hier, ik ben vandaag snipverkouden opgestaan. Wel net nog even kunnen rusten maar meteen loopt mijn neus vol en luchtwegen beginnen ook dicht te zitten. Pff hoop dat het een klein koudje is. Vorige keer heb ik er echt weken mee gelopen. Goed aan de vitamines maar deze dagen......
Volgens mij krijgen we in de loop van de dag weer babybericht Het is zo lang stil bij Wintersun. Ik hoop het in ieder geval voor haar!! Snoepje, sterkte meid... Ik hoop dat je nu weer een beetje steun kan vinden bij je vent nu hij terug is. Boommm, ik had het anders gehoopt voor je... Hopelijk is ze snel zo ver dat ze mee naar huis kan en kun jij het loslaten. Helemaal niet gek dat je even een tijdje emotioneel bent!
Net terug van de vk en ook hier een die in een stuit ligt. Verder leek alles helemaal goed. Maandag moet ik bellen voor het maken van een echo om te zien hoe de kleine exact ligt (dit ter extra controle omdat je met voelen nooit 100% duidelijkheid hebt). Daarna zal de vk een verwijzing regelen voor het ziekenhuis zodat daar een draaipoging gedaan kan worden. Gelukkig stelde ze me wel gerust: met een stuitbevalling is natuurlijk bevallen ook heel goed mogelijk, alleen gebeurt dat in het ziekenhuis (persoonlijk moet ik niet denken aan een keizersnede. Mensen doen soms er veel te makkelijk over, Het is een hele operatie, geen rits die je even open en dicht doet). Alleen als er complicaties zijn dan wordt er gesproken van een keizersnede. Maar ja, dat is bij een "normale" bevalling natuurlijk ook zo. Even afwachten hoe alles vanaf nu gaat lopen. Ik hoop nog steeds op een thuisbevalling. Mijn vk zei dat een draaipoging juist wel vaak lukt. Uiteraard zijn er risico's aan verbonden maar daarom wordt je ook goed in de gaten gehouden bij een draaipoging. In sommige gevallen kan het idd niet, omdat bijvoorbeeld de placenta voor ligt.
Een vriendin van mij heeft ook een draaipoging gehad. Niet gelukt, maar wel een stuitbevalling gehad (van 4 uurtjes), dus gewoon via de natuurlijke weg. Ze zou hier zo weer voor kiezen. Keizersnede zou ik ook niet te licht over denken.. en zou zelf toch echt het liefst proberen om natuurlijk te bevallen, ook bij een stuitligging. Succes met je keuze!
Oeps was even op bed gaan liggen en nu dus bijna 3 uur geslapen. @snoepje ik ben wel naar de psych gegaan nu. Vind het fijn dat ik een beetje in de gaten gehouden word ter voorkoming van een pnd. En ik ervaar de gesprekken helemaal niet als bezwarend. Je moet wel een psycholoog hebben waar je fijn mee kan praten en je je op ie gemak voelt. Een goede psycholoog veroordeeld je juist niet, maar probeert je te helpen om gevoelens en gedachten een plekje te geven. Je kan altijd stoppen als je het niet fijn vind of naar een ander gaan. Ik zit nu bij mentaal beter misschien kan je eens kijken of die bij jou in de buurt ook zitten. Werken heel erg veel vrouwen (vind zelf een vrouw fijner) en met verschillende psychologen en vestigingen hele goede ervaring. @lea beterschap. @ellenmk ik begreep dat de risico's van het draaien verwaarloosbaar zijn bij de risico's van een stuitbevalling of een ks. Maar wel fijn dat de kleine bij jullie zelf gedraaid is
Wintersun: we zijn allemaal heel nieuwsgierig hoe het is, 'k hoop zó voor je dat je lekker aan 't genieten bent van je dochter! Snoepje: heel veel sterkte en dikke knuffel! Loena: ik zou denk ik ook draaipoging laten doen. Doe wat goed voor je voelt, praat er evt. nog een keer met vk over. Lea: balen van je verkoudheid, hopelijk is het snel over. Anna: blijkbaar had je slaap nodig, lekker toch, groot voordeel van verlof! Emma: balen van de stuitligging, hopelijk slaagt de draaipoging. Hier: drukke dag achter de rug. Scriptie begint nu aardig op te schieten, nog 2 of 3 keer een ochtend gaan zitten dan kan 'k het wel insturen, ben benieuwd... Net op pad geweest voor klossen onder 't bed, drama...hier in 't dorp hebben ze dat dus niet meer (fijn dat dat ook al op de website stond, not ) toen naar 't ziekenhuis gereden, hebben ze daar alleen nog hogen van meer dan 30 cm, tja, dat lijkt me ook niet handig ons bed is al ruim 60cm hoog. Straks maar even met m'n man overleggen hoe we 't dan 't beste kunnen doen. Ook nog even boodschappen gedaan. Nu even relaxen want vanavond ook nog even een verjaardag, als 'k dat nog trek tenminste, anders moet m'n man maar alleen gaan.
Gezellig druk weer vandaag! Onze beeb lag ook lang in stuit, maar na een pijnlijk weekeinde was ie afgelopen maandag uit zichzelf geraaid. En vandaag bij controle bleek dat hij/zij al diep in het bekken ligt. Heel fijn! Snoepje sterkte meid. Vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk kunnen wij wat verlichting brengen en anders misschien toch met iemand gaan praten hoor. Niet te lang alleen door modderen. Het wordt straks ook al pittig met de baby erbij. Succes iedereen en een fijn weekeinde!!
Wat vervelend snoepje dat je je zo voelt Hier geen ervaring met een draaipoging ofzo, maar lijkt me best wel spannend. Vorige week lag de kleine nog goed dus hopelijk blijft het lekker zo liggen wintersun houd het wel spannend hè Hopelijk is ze aan het genieten van de kleine
Bedankt lieve meiden voor jullie berichtjes eigenlijk hebben jullie ook allemaal gelijk.. ♡ soms zijn er momenten dat ik het echt even niet zie zitten en dan een uitbarsting heb. Liever een uitbarsting dan dat ik alles opkrop heb dat toen jaren geleden gedaan en werd echt depri. Ik ben iemand die houdt van een geordende huis en kan me dood irriteren als er al een stofje op de vloer ligt maar ja nu ben ik hoogzwanger inderdaad en lukt t me niet zoals voorheen om het hele huis in één dag schoon en gedaan te hebben. Wat de psycholoog betreft hebben jullie wel een punt ik ga denk ik maandag toch maar bellen voor een verwijzing. Praten lucht op inderdaad en ben blij dat jullie lieve leden mij een hart onder de riem steken meen ik echt... Me man is inderdaad terug gelukkig en qua huishouden enz doet hij gelukkig ook veel. Ik moet gewoon niet zo eigenwijs zijn af en toe en de horrormonen eens laten voor wat t is.. net toch even weer me energie bij elkaar verzameld en de vluchtkoffer is bijna klaar dus dat is ook een last van me schouders moet weliswaar nog veel dingen halen zoals voedings beha's en jasje voor de baby enz enz maar ach dat doe ik morgen wel.. ♡♡♡
Knap hoor, ook nog studeren mijn hoofd is nu zo'n zeef.....geen last van? De klossen konden wij online bestellen en werden thuisbezorgd. Wel ideaal. Vorige keren moesten we ook zelf slepen......
He bah Snoepje. Niet leuk. Praat hier maar lekker van je af als dat helpt. Goed bezig Noordeling! Je kunt ook lege bierkratten gebruiken als klossen. Als je statiegeld betaalt, kun je die hier gewoon bij de supermarkt krijgen. Lea, beterschap! Loenaa en Annacf: volgens mij zijn bij een draaipoging meer risico's voor de baby en bij ks voor de moeder. Je moet inderdaad doen waar jij je goed bij voelt. Ik wilde alleen even aangeven: verdiep je er even in, zodat je die keuze bewust kunt maken.
Snoepje goed dat je hebt besloten om er iets mee te doen. Even een hele stomme vraag?!... hier al de hele dag harde buiken. Doet geen pijn, heb nu niet regelmatig kramp. Maar mn buik is zo hard dat ik zelfs moeilijk contact met de kleine maak. Maak me ergens een beetje zorgen.. iemand met zelfde? Kan wel een geruststellend woord gebruiken.
Lea... Scriptie jeeeez wat knap!!! Ik ben echt een zeef en vond mijn scriptie al hel zonder zwangerschap... Wintersun hoe gaat het?!????!???
@onzekeremama: voel je de kleine nog wel? Ik heb het ook! En ben gister morgen voor ctg en echo geweest omdat ik de kleine minder voelde dat normaal! En dat is nu nog zo. En ook harde buiken, en ik had kramp in buik en onderrug. Maar ctg was goed en echo ook. Waarschijnlijk voor weeën, indalingsweeen, of groei spurt.. maar als jij je er niet goed bij voelt moet je gewoon gaan bellen. Dan kunnen ze je misschien telefonisch gerust stellen.. Of je moet even langs komen! Succes!
Jeej weekend!!! Ben heel erg benieuwd hoe het met wintersun gaat! Der zullen steeds meer kleintjes geboren worden de komende weken!
Zo ik dacht net na het bijlezen ga op iedereen even uitgebreid antwoord geven maar ik ga denk maar even op bed liggen en rustig doen. Heb ineens sinds een half uurtje mega veel harde buiken. En voel de baby echt hard in bekken drukken. Zit totaal geen regelmaat is. Soms zit er 5 min tussen soms is het elke minuut dan om de minuut. En het doet soms echt pijn. Zal toch niet he 😒 m'n wieg is er nog niet 😒