Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @sitalita
    Aah ik begrijp het. Heel veel succes ermee. Ik hoop dat de chemo geslaagd is.

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ben benieuwd hoe het met Norwegian Sky gaat :)
    Sitalita: mmm... Baal je er van of heb je er wel vrede mee als het nog niet wil nu?
    Exciting: Pffft, jij hebt het ook niet gemakkelijk zeg.. nog ff doorbikkelen meid. En als je het echt niet meer trekt, gewoon aangeven.
    Snoepje: fijn dat je duidelijkheid hebt en hopelijk helpen de medicijnen. Mooie wagen!

Hier zit het feest er op, ik ben bekaf. En nu hebben ze me s middags nog anderhalf uur naar bed gestuurd ook zelfs :eek: Ik was gewoon misselijk, zo moe. Maar il had dan ook flink last van mijn keel. Bah. Nu de jarige maar eens lekker in zijn bedje stoppen zo. Hij is erg verwend en bekaf. Ik heb zelf ook al wat kadootjed gekregen. Een bon van Ici Paris en een van Kruidvat, heerlijke J'adore parfum en een leuk boekje met uitspraken over kinderen (ik verjaar zelf zaterdag).

3. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Douchegel, shampoo, crèmespoeling, scheermesje (gebruik ik voor mijn oksels ;)), haarborstel, haarelastiekje, deo, nachthemd (bij verblijven in zkh), spiegeltje, make-up

Euhm.....je buik is na de bevalling niet helemaal weg :);), dus zou zeker een ruime/zwangerschapsbroek aan/meenemen.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Sorry voor de typfouten. Typen op die kleine telefoontoetsjes gaat ook steeds minder goed met die vingers vol vocht, hihihi.

5. lea

lea Fanatiek lid

oh de vluchttas.....ik heb gewoonweg geen energie om ermee aan de slag te gaan.....Heb nog steeds een kwakje kleren van mezelf op onze kast liggen en op de commode 2 setjes voor de baby.....dat is het dan ook....misschien gooi ik straks snel nog even wat in een tas...

soms gewoon echt even geen puf.......die 2 euromunt is wel een hele goeie voor in de rolstoel. Ik zie me al die hal door moeten kruipen.....:D:)

6. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    lea haha ik ook niet, maar me vriend vroeg gisteravond of ik het wilde inpakken... hihi begint bij hem nu ook te kriebelen denk ik. Hij belde me zelfs 2x op vandaag of alles goed met me ging :p

7. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @nijntje: gefeliciteerd met je grote kleine man! Fijn dat het erop zit....ik zou het niet zo lang volgehouden hebben en zeker niet na zo'n korte nacht ;).

@sitalita: nou, toch iig al ontsluiting dus dat scheelt weer. Hoop dat de kleine toch nog vandaag of morgen komt.

@norwegian: gezien de radiostilte vandaag gok ik erop dat je vanmorgen mocht komen en bezig bent. Nog liever al klaar en aan het genieten! Zet hem op!

@snoepje: fijn dat je duidelijkheid hebt. Hmmm...zetten ze daar geen spoed achter dan? Of mag je zelf geen psych benaderen?
    Hier ook nog achter voedingsbh's aangaan, maar zie mezelf niet echt meer door de stad struinen ;):(.

@yupgup: altijd fijn zulke opmerkingen. Zou je nu bij mij echt niet mee wegkomen haha....grrrr.

@boogschutter: zo, zou toch echt wel ff gereageerd hebben :x.

@lea: als je op bed gaat zitten, lukt het dan ook niet?? Eerst op papier lijstje maken. Spullen op bed leggen, tas pakken, gaan zitten, inpakken en afstrepen maar.

@vl: krijg regelmatig te horen als ik om drinken vraag of iets anders, dat ik zwanger ben en niet invalide. Was vorige zwangerschap ook zo. Erg veel ruzie toen gekregen en nu ook weer regelmatig. In huishouding doet hij nu meer dan toen, maar het blijft beperkt :(. En ik zit op mijn luie reet. Tja, last van mijn bekken of snel harde buiken dus wat verwacht je dat ik dan kan doen?? Niet veel. Een was, vaatwasser in- en uitruimen en de vloer vegen. Maar vloerbedekking stofzuigen bijv is echt te zwaar, dat trekt enorm aan mijn buik....

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ik zit er even lekker door heen :(
    drain opnieuw verbonden door moeders, alles ging fout wat er fout mee kan gaan. Het deed verhipte zeer.. Net een potje gejankt, niet best! Ml is weg.. En ben nu alleen thuis! Ik vind het zwanger zijn zo echt niet leuk!
    bah bah bah

9. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    He bah meid, niet leuk :(! Kan me voorstellen dat het idd niet leuk is zo. Misschien toch proberen aan te kaarten om eerder in te leiden?
    Dikke knuffel.

10. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Knuffel voor jou Exciting! Denk aan je prachtige babyboy.

Mijn man lijkt sinds enkele dagen gewoon serieus last te hebben van nesteldrang?? Hij heeft de afgelopen dagen elke dag gestofzuigd en gedweild :$ Dat heb ik nog nooit meegemaakt, hihihi.

11. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Bah, exciting, wat een narigheid! Maar nog maar een paar weekjes, meis, je kan het!

Hier staat de vluchttas al 300 jaar klaar, vanwege de gemoedsrust van mijn vriend, haha! En er ligt een lijst bij van dingen die op het laatste moment nog moeten worden toegevoegd.
    Wat hebben jullie er trouwens veel setjes voor de baby in zitten! Ik heb één setje maat 50 en één setje maat 56 (en onder setje versta ik romper, shirtje met lange mouwen, vestje, broekje, mutsje, sokjes, slofjes). We wonen vlakbij het ziekenhuis/kraamhotel, dus als we meer nodig hebben, stuur ik vl gewoon even naar huis om nog wat bij te halen. Of ik vraag mijn moeder/schoonmoeder om nog wat mee te nemen, die willen sowieso wel gaan shoppen voor de kleine, haha!

Hier nog steeds om de haverklap een harde buik, zelfs als ik netjes rustig ga liggen. Hoop zo dat het niet alleen maar oefenen is, maar dat het rustig aan gaat beginnen! Maar ik durf dat eigenlijk nog niet te geloven, want heb nog geen pijn of iets dergelijks (behalve mijn darmen en mijn maag dan...). We gaan het zien...

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Spannend he Saar! Het zegt trouwens weinig hoor. Hier beide keren weinig voortekenen en ineens waren ze er :)
    Ik heb ook maar 2 setjes mee hoor. Wij wonen ook vlak bij het ziekenhuis.

13. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

@moon77 in principe moeten ze er inderdaad vaart achter zetten. De afspraak is 8 oktober ik beval 19 oktober tja wat heb je er dan aan.. ;) Ik moet echter door de huisarts verwezen worden dus helaas.. weet je ik heb t ook nu alweer een maand geleden aan de vk doorgegeven en eerlijk een gesprek lucht op maar meer was t ook niet. Ach weet je we zullen t wel zien en misschien beval ik wel voor 8 oktober :D en de voedings beha's mijn hemel het is net alsof ze niet meer bestaan!

@exciting jeetje meid :( jij zit er even doorheen en kan me wel wat bij voorstellen.. zwanger zijn is soms ook niet leuk en vooral als alles even tegenzit. Nog even volhouden voor je t weet heb je de kleine in je armen een hele dikke knuffel voor jou! 💋

Ik las trouwens een bericht over hoe mannen in de zwangerschap staan. De mijne is echt heel bang voor de bevalling (mijn hemel en ik dacht dat ik dus erg was ;) ) ik herinner me nog toen zn zus beviel hij de kleine amper durfde aan te raken. Hij is bang dat ie ze "kapot knijpt" omdat ze nog heel fragiel en klein zijn. Ik zei nog als ik ooit zwanger wordt mooi wel dat jij je kind vast gaat houden als ik bevallen ben en nu alles dichtbij komt heeft ie t r wel moeilijk mee. Dat wordt lachen :D qua huishouden doet hij echt mee helpen en zo ook met eten klaar maken. Er zijn soms dagen dat ik niet kook en maar als een uitgezakte aardappelzak op de bank hang en je zal m nooit horen klagen erover met "je doet niks" terwijl ik soms echt een bitch kan zijn haha :p

@nijntje11 Sorry zag je reactie over t hoofd! Gefeliciteerd met je zoontje!

norwegian-sky Ik hoop dat alles goed gaat!

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Hallo dames,
    Mag ik mee aftellen? Ben donderdag 37 weken en wat mij betreft is het aftellen wel begonnen!
    Bij mijn dochter is de bevalling ingeleid vanwege hoge bloeddruk met 37+5, dus geen idee wanneer ze anders geboren was, had vast nog wel even geduurd.
    Ik hoop zelf dat de kleine man besluit over 1-2 weekjes te komen....

Met 33 weken heb ik twee nachten in het zhuis gelegen omdat mijn bloeddruk weer te hoog was en ik gemeld had dat ik hoofdpijn had. De bloeddruk weet ik zelf aan werkstress en de hoofdpijn aan een zieke partner en dochter, maar de dienstdoende gyn (die ik overigens nooit gezien heb) vond het beter dat ik even bleef logeren. Gelukkig bleek er niks aan de hand en ben ik zelfs weer gewoon terug bij de vk.
    Nu last van rug en bilspier... De bekende laatste loodjes...

15. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @snoepje; ik heb vandaag bij prenatal een voedinhsbh kunnen scoren. Hadden wel aardig keus.

Hier nog moe van de dag dus probeer maar lekker optijd te gaan slapen. Ben een beetje misselijk dus ik wens iedereen een prettige nachtrust! ♡

16. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @exciting
    Dikke knuff voor je. Nog even volhouden dan heb je iets prachtigs in je armem!!

@nijntje
    Haha ik wou dat mn man ook nesteldrang had xD

@ikkie
    Welkom!

17. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @snoepje: hier ook doorverwijzing van ha gehad, maar ze liet een lijst met namen zien en ik mocht er zelf eentje bellen.

@nijntje: kan ik jouw man ff lenen :D??

18. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hey dames, misschien een hele stomme vraag.. maar hoe weet ik wanneer t vruchtwater is?

Ik stond net in de badkamer en opeens een plasje op de grond, nou twijfel ik wat t is, heb geprobeerd om t te ruiken maar had net mijn buik ingesmeerd nog ff dus die geur overheersde zo.... maar t was wel doorzichtig.

19. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Op je hand blazen en kijken of je dan nog vocht verliest.. is mij verteld tenminste:D

20. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @onzekeremama
    Ik ziu de vk bellen en laten komen checken! Altijd bellen bij twijfel.

Deel Deze Pagina