Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ook al zon mooie buik angelav!
    Hier mijn plofbuik 😜

2. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Vanuit ons hotel aan t strand!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,3 KB
      Weergaven:
      1
  3. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Plofbuik? Waar?
    Mooi ook Fenske!

4. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dat is lief pasta!!!
    Ik krijggewoon de hele tijd te horen of de baby al bijna komt.... Ik word vanaf 10 weken veel verder ingeschat, ben er soms een beetje verdrietig door....

5. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Zijn een beetje non-issues dat weet ik, maar nadat ik een kindje verloren heb ben ik bang dat er iets mis is met deze, dus alles wat niet gemiddeld is vind ik arelaxed...
    Sorry voor mijn onzin 😁

6. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hele mooie buik hoor! Niks mis mee!

7. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Fenske, zeker een mooie buik!
    Ik krijg trouwens ook al sinds 15 weken ofzo de vraag of de kleine al bijna komt, maakte mij ook onzeker. Ik heb het zelfs nagevraagd bij mijn vk, of het niet te snel ging allemaal. Zij zei dat het allemaal goed was. Hoe snel je buik groeit, hangt ook af van hoe sterk je buikspieren zijn. Mijne zijn nogal slap (haaaaat sporten, haha!), dus dat verklaart bij mij de (op het oog) snellere groei.
    Volgens mij worden er trouwens veel zwangere dames verkeerd ingeschat qua termijn. We moeten maar denken dat de rest van de wereld er gewoon geen verstand van heeft! :)

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    #268 Yupgup, 2 aug 2014
    Laatst bewerkt: 2 aug 2014
    Hoi! Ik kom me hier ook melden! Moet nog wel wat langer dan 10 wk, maar bijna telt ook toch? ;) Ik zie een beetje op tegen het laatste trimester. Met zoon kreeg ik toen veel meer last van maagzuur en bekkenpijn....

Las wat over kleertjes... ehhh... schuldig. Maat 56, 62 en 68 zijn compleet.... (en 74/80 al tot 1/3e, tralala) maat 50 hebben we niet of nauwelijks. Zoon was 56 cm en 4 kg en zat na 3 mnd al in 68... Weet/denk niet of dit meisje ook zo groot wordt, maar heb geen zin om na de geboorte al druk te zijn met kleding (tweedehands) aanschaffen. Vind het al druk genoeg dan denk ik!

EDIT: Ohja, voor de lijst:
    Yupgup, 26, 26 oktober, 2e kindje, meisje

9. CindyW

CindyW Lid

30 mei 2012
    73
    0
    0
    Limburg
    Hallo, ik kom me hier ook aansluiten :)
    Cindy, 40, 4e kindje, 8 okt, meisje.

Tijdens de uitdrijving van mijn dochtertje is een spier in mijn bekken gescheurd, het herstel daarvan heeft 10 maanden geduurd en deze zwangerschap begonnen de bekkenklachten weer met 14 weken.
    Maandag heb ik de 30-weken echo en aansluitend een gesprek met de gyn over een natuurlijke bevalling of keizersnede, spannend!
    Met het kleine meisje gaat alles goed :)

10. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Zo, vandaag nieuwe kamer gehaald voor mijn dochter! Mijn zoon gaat gwn in de oude kamer van mn dochter. Ikea heeft best wel leuke spulletjes.

@exciting
    Mijn man doe af en toe oefening voor mijn zenuwklem en bekken. Het helpt soms wel en soms niet. Ik hoop dat het na de zwangerschap snel over gaat.

@mamajen thanks dat je voor me hebt opgezocht!

@nieuwe dames
    WELKOM!!

11. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames :)!!! Lekker aftellen... Heerlijk idee..

Prachtige buiken zie ik voorbij komen :)!!! @Fenske je hebt een mooie buik!! Denk dat niemand het echt weet, qua schatting. De een zegt bij mij, mooi bescheiden buikje de ander zegt flinke buik... Hahaha... Ach ja...

@saar klinkt als een lekker dagje..

@wintersun vanaf wanneer gaan ze je inleiden?! Of hebben ze dat nog niet gezegd??! Benauwdheid blijft vervelend...

12. lea

lea Fanatiek lid

Yes yes yes, 30 weken!!!!! Deze week 29 was zoooo lang....ik heb steeds het gevoel gehad al in week 30 te zitten....nu dus wel eindelijk.

Dit is mijn derde kindje, al voelt het als de vierde en het is een jongetje. Leuk om hier af en toe mee te kletsen... Oja en ik ben 30 jaar en uitgerekend op 12 oktober.....

*doet nog een vreugdedansje*

13. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    @stina, ze hebben nog niet met zoveel woorden gezegd dat ze me gaan inleiden, maar hebben het wel laten doorschemeren. Bij J hebben ze het met 38 weken gedaan omdat ik het niet meer trok, denk dat het nu ook zo zou zijn. Maar ik hou mezelf gewoon voor dat ik nog tot minimaal 7 okt moet om mezelf voor een teleurstelling te behoeden.

Ondertussen vandaag weer een heel slechte dag waarop ik niet veel kan. Zucht, is zo vermoeiend dit.
    Vanmorgen ook een ziek manneke gehad die voor het eerst moest overgeven, zo zielig. Gelukkig is hij al weer opgeknapt.

14. bella013

bella013 Lid

11 sep 2013
    92
    0
    0
    Ik mag gelukkig ook gaan aftellen!! Heeeeeeerlijk gevoel is dat zeg.. Vooral omdat het nu best wel zwaar begint te worden met die dikke voeten, enorme pijnlijke rug, veel harde buiken en voorweeën.. Ik ben heel blij als het om is, maar geniet ook nog steeds van het getrappel in mijn buik

15. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook last vam nesteldrang??
    Ik had het met vorige zwangerschap HELEMA NIET! En nu moet alles netjes schoon spiek en spang! Ik wordt gek. Ik ben moe maar toch moet ik gaan opruimen en dingen doen. En ik word ook gek van mijn man. Ik wil dat hij mij meer helpt.
    Hoe gedragen jullie mannen?

16. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Heel herkenbaar Shirleymommy! Hier tzelfde. Terwijl man echt wel z'n best doet! Qua huishouden heb ik niets te klagen.. Qua klussen kan t me niet snel genoeg gaan, wat weer voor de nodige frustraties bij hem leidt..

17. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @mamajen
    Huishouden is voor mij geen probleem. Maar meer de klussen die er gedaan moeten worden. Ik heb hele TO DO LIST gemaakt voor hem en op de koelkast geplakt tot nu toe nog maar 1 vinkje gehad. En de kamer moet ook nog in mekaar gezet worden.
    Dus gister was ik bezig met die kamer leeghalen tot 9 uur ofzo. En hij maar zeggen waar heb je al die energie vandaan ga toch zitten.
    Nou, ik was wel moe maar ik wil het gwn snel af hebben. Met de vorige zwangerschap had ik helemaal geen nesteldrang en de kamer was pas klaar toen ik 36 weken was.

18. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb geen nesteldrang qua schoonmaken, wel dat ik dingen af wil hebben. Bij J was zijn kamer met 20 weken al klaar. Nu bijna 31 weken en geen van beide kamers zijn nog klaar, daar krijg ik de kriebels van. Gelukkig komt mijn vader dit weekend J zijn kamer doen, dus dit weekend kan ik ook EINDELIJK aan de gang.

Ml deed in het begin van mijn zwangerschap heel veel in het huishouden, nu is dat helaas wat minder geworden. Hij kookt wel, want dat houd ik niet meer vol, maar het meeste doe ik.

19. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Wij hadden de babykamer nog in elkaar van zl. Dat scheelt. Het peuterbedje hadden we ook al even en sinds gisteren is zijn nieuwe kledingkast ook klaar. Straks gaan we nog een loungekussen halen voor op z'n slaapkamer en dan is in principe de kamer van zl klaar :) wil tzt nog wel leuke muurstickers zoeken. Maar eerst de kamer van de kleine dame klaar maken. Alles staat er nu in qua meubels. Gisteren begonnen met wassen, maar toch besloten dat het beter is met neutral. Dus dat gaan we zo halen en beginnen we overnieuw (gelukkig had ik alleen nog maar de gekleurde was gedaan).

Lamp hebben we ook al, de mdf-boom ook, dat nog ophangen en plakken, dan hoeven we alleen nog maar gordijnen :)

Einde komt in zicht!

Wat zijn jullie plannen vandaag?

20. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik begin vol enthousiasme aan de dag, maar begin nu alweer te verlangen naar mijn bed. Straks dus ff slapen en daarna even luiers halen voor zl en de laatste hand leggen aan de klamboe.

Babykamer staat hier ook nog klaar, alleen moet het ledikant weer neergezet worden, de radiator geschilderd, mandjes ophangen en de gordijnen. En de commode opnieuw inrichten. In de kamer van zl moet het plafond verlaagd worden, de muurposter opgeplakt worden en wat plankjes en dan kan zijn bed erin.

Deel Deze Pagina