Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

@snoepje...

Ik weet niet of je er zelf al over hebt gedacht wat je met de bevalling wil (vast wel) maar vertrouw je de vk die je elke keer hebt wel voldoende? Het is een behoorlijk machteloos moment en niks belangrijker dan dat je degene vertrouwt die je helpt.

Als ik je verhaal zo lees zou ik toch kijken of je bij een andere praktijk terecht kan. Al heb je die mensen maar 1 of 2 keer gezien. Dat kan soms toch fijner zijn.

Nog een paar daagjes en jullie kleintje mag komen.
    En wat fijn dat je goed met je man kan praten. Ik merk nu soms hoe belangrijk dat is en wat je mist als je dat niet kan doen 😔

2. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Het is een praktijk met 5 vrouwen en eerlijk gezegd niet iedereen is daar laks gelukkig. Er zitten echt paar bij werkelijk waar engeltjes dus ergens hoop ik dat ik door hun begeleidt zou kunnen worden. Ik ben nu bij 1 waarvan ik denk wat doe je hier in vredesnaam als je me alleen afdwingt met ach het komt allemaal wel goed en tja we zullen zien.. echt niet fijn! Toevallig vroeg ik of ze ook bevallingen doet en ze zei nee enkel controles hihaa :p nou eerlijk gezegd ben ik ook niet zo een prater het heeft heel wat moeite gekost om uiteindelijk over de angst te praten met ml. Virtueel kan ik dat beter vooral hier omdat we allemaal de kwalen en ups en downs herkennen van elkaar..

Soms denk ik gewoon door de zure appel heen bijten voor je t weet is alles achter de rug en is alle stress en de onzekerheden voor niks geweest..

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Succes vandaag met de bruiloften dames.

Snoepje: gewoon bellen bij twijfel!

Meeeh, toch echt best beroerd hier.. ik verlang naar een ibuprofennetje. Maar dat mag ook al niet. Ff doorbikkelen.. zal blij zijn als manlief er vanavond is voor de kindjes, kan ik instorten. En vandaag aub maar even niet bevallen dan :)

4. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen.

Nijntje, beterschap. Klinkt bepaald niet fijn om uitgerekend nu ook nog eens ziek te worden.

Pfft, wakker hier maar eigenlijk nog niet uitgeslapen. Behalve al dat plassen ook nog allerlei stomme kleine kwaaltjes natuurlijk, stijve rug, opeens jeukende voet, etc. Maar eventjes weg laten trekken en straks weer proberen wat bij te slapen.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Snoepje
    Al gebeld inmiddels? Bloed lijkt me nooit goed.

@AnnaCF
    Is het nu weer rustig bij jou?
    Kan me voorstellen dat het moeilijk is als je deze periode niet met een partner kan delen. Hopelijk heb je wel andere mensen die er wel voor je zijn en waar je even lekker tegen kan zeuren bij mindere momenten.

@nijntje
    O jee, veel beterschap daar. Paracetamol mag toch wel? Of helpt dat niet? Omdat je niet veel mag in de zwangerschap is Kneipp Eucalyptus (Adem vrij) voor onder de douche misschien nog wel lekker. Het brengt mij in ieder geval altijd wel wat verlichting bij een verkoudheid.

Hier gisteravond nog 2 beschuitjes en kop rooibosthee genomen voor het slapen gaan. Geen last van maagzuur gehad toen ik ging slapen!
    Wel werd ik vannacht vaak wakker en toen voelde ik ineens een hard korstje op mijn ene borst. Dus ik kijken en het eraf halen en daaronder was het nog nat. Later merkte ik dat het spul ook op het laken zat en nu zit er een klein vlekje in mijn shirt. Ik lek wat aan 1 kant :p

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    @Emma86: helaas ben ik allergisch voo paracetamol. Erg onhandig.. en er is eigenlijk niks anders dat mag tijdens de zwangerschap. Dus het wordt dan stomen, neusspray met zout, dat soort dingen. Bah..

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Pasta: Haar nog geverfd?

@Nijntje: beterschap, ook voor jullie kinderen! Vervelend dat je allergisch bent voor pcm!

@Snoepje: Heb je al gebeld? Ben erg benieuwd, bloed en slijm lijken me niet echt goed! En je bent al bezig met een kuur, dus die zal nu wel aan moeten slaan! Sterkte!

Veel plezier en succes voor de dames die vandaag een bruiloft hebben! Als het niet meer gaat dan lekker naar huis gaan!

Ik heb vannacht lekker geslapen! Heb nu alleen een pijnlijke rug en tussen mijn schouderbladen. Zo maar even een pcm!
    Vandaag geen plannen. Net mijn nagels even gelakt.. En vandaag alle programmas maar even terug kijken!
    Fijne dag vandaag!

8. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #2788 boogschutter88, 26 sep 2014
    Laatst bewerkt: 26 sep 2014
    snoepje maar kan je niet bij je volgende afspraak zeggen ik wil dan een andere VK als er 5 rond lopen. Of maakt je VK de volgende afspraak? En anders zoeken naar een ander praktijk. Zodra jij je situatie uitlegt en hoe je VK er mee omgaat zullen ze je met open armen verwelkomen denk ik.
    Nou ja ik vind prenatale depressie ook iets medisch, als jij er door heen zit en stress. Klinkt het toch als een goede reden je niet de volle weken te laten dragen. Misschien toch beter naar je HA te gaan en daar je situatie uit te leggen en vragen of hij/zij je niet kan doorverwijzen naar een gynaecoloog?
    En dit is niet jou schuld een VK is opgeleid en doet niks anders dan de hele dag door zwangere vrouwen te controleren en mee te praten er moeten bij haar alarm bellen zijn afgegaan, want ze zegt ook ja dat heb?? Dus ze wist het al lang. Dat vind ik zo erg. Is er geen meldpunt dat zo een mens nooit meer haar beroep mag uitvoeren. :x
    Stress is echt niet goed voor de baby en jou. Stress maakt een hormoon aan. Wil je nu natuurlijk niet bang maken, maar dit zijn gewoon dingen die een VK hoort op te lossen :( en serieus hoort te nemen. Misschien kan je de laatste weken iets van yoga zoeken of lekker zwemmen of iets waar jij helemaal tot rust van komt? Vertel ook je vriend als de bruiloft te veel wordt, iedereen zal het berijpen en de echtpaar waardeert het vast heel erg dat je de moeite hebt genomen om te komen wie weet zijn ze zelfs verrast ;) en als je toch niet trekt dan niet lekker aan jezelf en je hummel denken ;) en samen met je mannetje nog genieten van jullie tweeën. Binnenkort zijn jullie een mooi gezin met een prachtige baby

Anna hier ook 1 waarbij het nog lekker mag blijven zitten haha
    En is het al afgenomen? Kunnen ook oefenweeën zijn? Anders lekker warme douchen

Nijntje Otrivin duo neusspray werk bij mij zo goed! (Weet alleen nier of het mag tijdens zwangerschap?) en echinaforce druppels ook top spul. En lekker stomen inderdaad met eucalyptus.
    Hier heeft mijn stiefdochter pas rond 8 oktober vakantie (eerst 2 studie dagen en dan herfstvakantie er achter geplakt)

Hier ook zo raar gedroomd. Droomde dat ik naar de wc moest en er bloed in me broekje zat en toen ik weer naar bed ging het bed nat was en dus me vliezen gebroken. Werd wakker en wilde bijna me vriend wakker maken zo echt leek het haha. Oef gelukkig niet gedaan die was zich rot geschrokken. Ik was wel helemaal klam, komt ook door die warme krakende matrasbeschermer. En het bloed denk ik van hier lezen?
    Maar de dromen lijken zo echt, en gaan over zulke realistische alle daagse dingen. Soms weet ik niet of ik t heb gedroomd of dat het wel is gebeurd?? Haha

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

@emma.
    Ja haha gelukkig heb ik een paar lieve vriendinnen waar ik lekker tegen kan zeuren. Ik zeur en piep normaal nooit dus ze kunnen het wel hebben. En bovendien weten ze dat ze bij mij ook altijd kunnen zeuren en piepen al er wat is 😊.

10. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Beterschap Nijntje! Echt vervelend dat je nu juist ziek wordt.

Snoepje, ik vind het ook echt zo vreemd. Probeer voor jezelf op te komen hè! Dikke knuffel!

Fijn dat je zulke vriendinnen hebt Anna! Het lijkt me echt moeilijk om het zonder partner te moeten doen. Maar je doet het echt goed!:) Ik heb echt bewondering voor je!

Ik heb vannacht gelukkig aardig goed geslapen! Gisteravond hadden we een voorlichting over de bevalling en sindsdien begint mijn man zich toch wel een beetje druk te maken. Hij had er vannacht zelfs over gedroomd;) Zo bezorgt is hij ineens over mij of het straks allemaal wel goed gaat enzo

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dank jullie wel.

@ Anna: fijn dat je bij je vriendinnen terecht kunt.

@boogschutter: hier is het een of andere extra vakantie voor groep 1 t/m 4. Die rare dromen heb ik ook een tijdje gehad. Nu gelukkig minder. Zijn vast ook hormonen. En ik heb zo'n waterdichte molton, maar daar zweet ik me ook rot op. Ik heb het sowieso erg warm in bed, terwijl ik het anders altijd koud heb.

@exciting: ik wil je niet onnodig angst aanjagen, maar jezelf wel even goed in de gaen houden. Pijn tussen de schouderbladen kan een kenmerk van zwangerschapsvergiftiging zijn. Kan he, hoeft absoluut niet. Maar let op of je geen andere vage klachten krijgt: hoofdpijn, veel vocht vasthouden, tintelen, sterretjes zien, enz. En anders je bloeddruk en urine even laten checken hoor.

12. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Zo ik wilde een diepere gloed in/op mijn haar maar het heeft niet gepakt geloof ik.
    Net een vriendin op de koffie gehad en zij zag er niks van, ook niet nadat ik het vroeg hahaha.

Tegen het zweten op dat matrasbeschermende stuk plastic heb ik een extra molton overtrek gebruikt. Het lijkt iets te werken.
    Ik heb nu dus matras, molton (die ligt er altijd al), plastic beschermzeil, matrasbeschermer ter hoogte van mijn billen (zie geen verschil met celstofmatjes eigenlijk) en daarover weer een molton en dan mijn gewone overtrek.

Dames die vandaag bruiloften hebben: succes sterkte en hopelijk ook plezier!

13. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ja ik dacht er zelf indd ook aan! Want had gister hoofdpijn, en druk op de ogen. Nu nog steeds wat last van mijn ogen. Geen hoofdpijn meer. En vocht hou ik niet vast. Heb zelf een bloeddruk meter, bloeddruk was gister iets verhoogd dat normaal. En vanmorgen was ie weer zoals eerst. Ik lees op internet dat als de onderdruk boven de 90 komt dan pas sprake is van zwangerschap vergiftiging. En heb verder geen klachten. Dus hou het even in de gaten. Heb paracetamol en omeprazol (maag zuur remmer) genomen en moet zeggen dat het al wat beter wordt. Bedankt voor je reactie! Je weet het namelijk maar nooit!

14. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Geen dank! Kan inderdaad ook heel goed van maagzuur of iets anders zijn hoor. Goed dat je er alert op bent.

15. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @Wenda, schattig van je man, die van mij is nog steeds heel stoer van 'k zie het wel hoor! 'k Ben benieuwd hoe hij is als het zo ver is.

@Nijntje: beterschap! hopelijk is dit snel voorbij dat kun je er nu niet bij gebruiken.

@boogschutter: heel herkenbaar van die rare realistische dromen, pfff...niks aan hoor.

@exciting: lekker zo'n relaxed dagje, geniet ervan.

@Emma, fijn dat je geen last van maagzuur hebt gehad (zou 'k ook graag willen). Wel goed teken dat melkproductie al op gang komt (of ga je geen bv geven?)

hier: gisteravond zat ik er echt helemaal doorheen even lekker uitgehuild bij ml. Nu voel 'k me gelukkig weer prima.
    Net m'n zusjes op bezoek gehad, hebben een mand vol cadeautjes meegenomen, heb er al één uitgepakt, voel me nu net een klein kind dat niet kan wachten om nog meer uit te pakken, whahah....
    Vanmiddag nog even paar boodschapjes doen en als 'k puf heb de keuken nog even poetsen.

16. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Vertrouw niet altijd op internet hoor. Boven de 90 is als je normaal een druk van 80 hebt.

Mijn moeder had net als ik een lage onderdruk van ca 65. Toen die ineens op 80 zat trok ze zelf aan de bel en bleek ze flinke zwangerschapsvergiftiging te hebben. Dus.... ik zou vooral naar je eigen situatie kijken!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    exciting, Volgens mij gaat het bij zwangerschapsvergiftiging inderdaad om het verschil. Mijn onderdruk is rond de 55. Erg laag, maar als ik dus 90 zou hebben is ie enorm hoog! Dus die 90 zegt niet altijd zozeer wat hoor.. ;)
    Ik zou het sowieso even melden bij de vk dat je hier last van hebt (gehad).

hier is alles rustig geworden. Weinig harde buiken, wel veel last van mn onderrug, dus denk wel wat oefenweeën. Maar goed.. ow, en verder dat slijmverlies maar continu. Ook erg irritant. Dan blijf je gewoon denken, goh.. gaat t een keer doorzetten? Of niet?
    Ze mag van mij vandaag nog komen! Morgen niet en dinsdag ook niet. haha!

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik had dinsdag bloeddruk 140/80
    Maar ook bij mij zeiden ze 90 de grens
    Normaal zit ik op 60 of 70

Hier ook heel veel vocht. Af en toe hoofdpijn maar gering. Ik moest vooral letten op het bandgevoel bovenbuik
    Als ik dat krijg meteen bellen

19. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hier even naar de vk geweest vanmorgen, deze heeft zo'n vw test gedaan en die was negatief. Ze heeft me wel aangeboden om een nachtje in t zh te slapen zodat ik weer een beetje opknap. Maar ga t nog even aankijken, en en en ze heeft me aangeboden om met 39w in te leiden, heb beslote dat als hij er dan nog niet is ik dat zeker ga doen, vond t zo fijn dat ze zo begripvol was. Heb ook wat rust nu in m'n hoofd doordat t wat dichterbij komt. Rommelen blijft evengoed aan de gang. Dus misschien dat hij zelf eerde besluit te komen, Lets hope so.

Meiden met de bruiloft, sterkte vandaag. Lijkt me pittig nu nog.

Exciting goed in de gaten houden hoor. En anders ff bellen, dan kunnen ze het sowieso ff uitsluiten.

20. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Hoi hoi even weer alles terug gelezen word zoveel geschreven :).

Vannacht goed geslapen was om 8 uur even wakker en daarna door geslapen tot half 1. Oeps zal het wel nodig hebben gehad want woensdag op donderdag bijna niet geslapen.

Donderdag bij de vk geweest alles was weer goed. Volgende afspraak staat voor donderdag.

Voor de dames die vandaag bruiloft hebben veel plezier en succes. Mijn collega gaat vandaag ook trouwen en vroeg of ik ook nog kwam. Ik heb bedankt. Zie het niet zo zitten om naar een bruiloft te gaan waar ik maar een paar mensen ken. Heb gister wel even een kaartje op de bus gedaan. Zit nu ook liever in mijn eigen wereldje en wil de deur zo min mogelijk uit, herkenbaar?

Deel Deze Pagina