Gefeliciteerd Mienma! Leuke naam en wat fijn dat jullie alweer naar huis mogen! Nu lekker beschuitjes eten en je laten vertroetelen door de kraamhulp
wat Super mienma! Heerlijk thuis genieten van jullie wonder! hier ook alweer wakker, das een nadeel van beneden slapen, ml maakt me dan wakker als ie naar z'n werk gaat. Maar goed, zo nog maar even proberen te slapen! vandaag nog plannen? Ik niet.. Lekker rustig aan!
Goedemorgen lady's.. 👀 hier ook een vroege vogel.. mienma lekker genieten nu meid. Ik ga zo over een uurtje 2 de ha bellen.. ben benieuwd!
Hoi! Ik ben weer een beetje bijgekomen van de buikgriepaanval. Nog steeds snotverkouden, maar dat is minder eng dan buikpijn als zwangere. Baby zit nogcsteeds hoog en droog binnen.. al ben ik wel benieuwd, mijn oudste heeft gezegd dat ze er op de 30e uit komt en hij heeft zulke dingen vaal goed, dus wie weet gaat er wat gebeuren binnenkort. Maar wie weet blijft ze ook gewoon lekker zitten natuurlijk. Hopelijk heeft iedereen een beetje geslapen. Snoepje: succes, benieuwd wat de HA zegt. Ga op je strepen staan zou ik zeggen. Het is toch abnormaal dat ze je zo laten lopen. Ik ga zo pogen om de oudste naar school te krijgen met de fiets samen met de jongste. Pffft... Benieuwd of dat nog lukt. Maar het lijkt me een betere optie dan lopen in dit stadium.
Goedemorgen dames, Nu een week voorbij nadat ik valse weeën had. En ben nog steeds niet bevallen. Zucht..... Heb echt het gevoel dat deze 42 gaat uithouden.
Oh wat heerlijk. Dan kan het echt genieten beginnen. @snoepje succes bij de HA @nijntje wat fijn dat het weer iets beter gaat.
Mienma, gefeliciteerd!! Lekker genieten nu Shirleymommy, ik herken het zo... Inmiddels vrijwel dagelijks voorweeen/valse weeën sinds 1,5 week.. Ben het zat! Mja de kleine dame lijkt nog wel fijn te zitten.. Zo gek ook..zl was er met dit termijn al bijna 2 weken..
Hier uiteindelijk beetje geslapen. Vriend die moest om 5:00 om te werken. En werd zelf weer om 08:00 wakker moest heel nodig plassen. Sindsdien misselijk en pijn in me onderrug? En al 2 dagen drukken gevoel down under... Tja ga er niet veel over na denken wel niet wel niet... Maar dat misselijke is niet fijn. Nijntje ik had rond 30 weken volgens mij ook een 1 dag buikgriep iets, maar baby was ok, staat ook op internet zolang baby blijft bewegen is alles ok. Ik was super blij dat hij steeds bewoog maar daardoor werd ik wel steeds misselijk haha Hopelijk voel je je snel weer fitter. Lekker veel vers fruit eten en dingen waar vitamine C in zit. Is het ver fietsen naar de school van de kids?
Gefeliciteerd Mienma!! Geniet ervan Wat vervelend die buikgriep Nijntje. Hopelijk ben je snel weer helemaal opgeknapt! Zou leuk zijn als het morgen komt Boomm, wil je mij er ook tussen zetten?? Wenda (21jaar) eerste kindje, uitgerekend op 23 oktober en het is een verrassing! Anna, wat een vervelende situatie zeg Ik heb aan het begin je topic gevolgd, en ik vind je inderdaad super sterk! Je mag echt trots zijn op jezelf Hier gelukkig een aardig goede nacht gehad! Ben er maar één keer uit geweest. Heb nu alleen hoofdpijn Straks mijn broertje uit school halen en met hem en mijn zusje eten en dan duik ik denk lekker mn bedje weer in
Gefeliciteerd!!! Zo meteen lekker gaan genieten van de kraamtijd. @Boommm Fijn dat jullie met z'n allen thuis zijn. Dat drinken zal straks vast wat beter gaan. @AnnaCF Ik geloof dat jij ook genoeg op je bordje hebt gekregen ondanks dat je lichamelijk een makkelijke zwangerschap hebt. Schrijf hier lekker van je af meid, daarvoor is zp ook. Ik vind je overigens sterk en positief overkomen. Je zal natuurlijk je mindere momenten hebben maar ik vind dat je het super doet hoor! En ik zou zeker alimentatie eisen. Dat doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor je kind. @Nijntje Hoop dat het gelukt is met het naar school brengen. Lekker rustig aan doen vandaag en zorg idd voor veel vitamine C. Beterschap, verkouden zijn is niet leuk. Overigens las ik van de week dat de meeste vrouwen vlak voor de bevalling ineens extra weerstand krijgen en dat ze dan niet ziek worden. En als ze dan al ziek zijn dan is het ineens snel over. Heb dus goede hoop dat jij niet ziek of verkouden de bevalling in moet @Exciting Hoe is het nu met jou? Nog pijn of juist niet? Groot gelijk dat je vandaag rust neemt. @Boogschutter Ga lekker een stukje aan de wandel met de hond en kruip daarna op de bank/bed met een kruik in je rug. En vergeet niet te blijven eten.
De pijn is te dragen nu! De kuur slaat gelukkig aan! Daar ben ik zo blij om! Het blijft altijd wat door zeuren, maar de erge pijn is er vanaf en dat is gewoon al zo fijn! Kan nu wel gewoon wat in huis doen, al zijn het de kleine dingen! Ik ben ook zo blij dat we de baby kamer al vroeg hadden besteld. Er zijn nog een paar kleine dingen die nog even moeten gebeuren, maar dat is toch mannen werk! Dus dat kan nog wel Gaan jullie ook iets kopen voor jullie man na de bevalling? Ik wel, hij is elke dag in het ziekenhuis geweest toen ik er lag, en hij doet alles voor me! Is bezorgd.. Hij is gewoon lief! Ik wil daarom graag iets voor hem terug doen! Hij heeft het al een tijd over een ketting.. Lijkt hem zo leuk! Maar blijft er steeds bij! Dat wil ik dus nu voor hem halen! Ga zaterdag even met een vriendin naar de stad, gaan we even kijken of er een mooie is! Wil ik dan na de bevalling geven met een leuke kaart erbij Pff, gister was het een week geleden dat ik naar het toilet ben geweest! Tussen door 1x een heel klein beetje harde ontlasting gehad! Heb gelukkig van de HA movicolon gekregen, dus daar heb ik gister 2 zakjes van gehad, en een flesje roosvicee laxo en toen kwam het eindelijk! Ik had nog niet echt buikpijn, maar een week is wel erg lang! Ik denk heb ik dat er straks ook nog bij! Neem nu elke dag maar 1 of 2 zakjes om de boel op gang te houden. Hebben jullie daar ook last van? Morgen weer naar de gynaecoloog, en morgen avond komen 4 collega's langs! Gezellig Woensdag komen mijn 2 vriendinnen weer langs met een broodje gezond, en daarna gaan we de hele middag weer creatief bezig zijn Vind het zo fijn om dagen te hebben waar ik naar uit kan kijken! Ik merk dat ik daar heel wat energie en puf uit haal om de laatste 2 weekjes door te komen! Spannend
@mamajen Jah ik vind die voorweeën maar vervelend want dat geeft mij hoop dat het gata beginnen. En dan zakt het weg.... Ik hoop zo dat hij nog in sept komt want dan krijgen we eerder kinderbijslag en kindgebond budget want anders krijg je pas in april 2015!!! @exiting Jij hebt volgens mij echt een ideale man hahaha! Ik mag niks klagen over mn man hoor hij is ook echt een schatje. Maar helaas heb ik geen geld meer om iets voor hem te halen. Enige inkomen van mij zijn: kinderbijslag (1x per kwartaal) kindgebondbudget en zorgtoeslag. En die is voor deze maand al op
Hier een redelijke nacht. 3 uur wakker omdat ik moest plassen en kon toen moeilijk weer in slaap komen. Hier ook last van moeilijke ontlasting. Ben ook al een paar dagen niet kunnen gaan en vandaag maar weer aan de roosvice laxo. Vorige keer hiel dat. Hoop nu ook. Heb daar ook geennzin in straks als ik moet bevallen. Vandaag geen gekke plannen. Vanmorgen rustig aan boodschappen gedaan en straks nog even naar postkantoor. Vanavond moet ik even oppassen op mijn kleine neefje van bijna 10 wkn oud. Vind ik wel leuk. Verder nu even relaxen, dochter slaapt.
Shirleymommy: Begindatum kinderbijslag en kindgebonden budget verschillen. Het kindgebonden budget begint in de maand na de geboorte Het kindgebonden budgetbegint in de maandna de geboortedatum van uw kind.Is uw kind geborenin april, dan krijgt u het kindgebonden budgetvanaf mei. De eerste betaling kan even op zich laten wachten, maar daarnabetaalt de Belastingdienst altijd vooruit. Voorbeeld: het kindgebonden budget vanseptember krijgt ueind augustus. De kinderbijslag begint in het kwartaal na de geboorte De kinderbijslag is een bedrag per kwartaal en begint in het kwartaal na de geboortedatum. Is uw kind geboren op 12 april, dan is het geboren in het tweede kwartaal.De kinderbijslag begint dan in het derde kwartaal. De SVB betaalt de kinderbijslag als het kwartaal is afgelopen, in dit voorbeeld dus begin oktober. Alleen als uw kind is geboren op de eerste dag van een kwartaal,krijgt u al kinderbijslag voor datzelfde kwartaal.Als uw kind op 1 april is geboren, begint de kinderbijslag dus in het tweede kwartaal. Maar is uw kind op 2 april geboren, dan pas in het derde kwartaal. ------------- Oh ja Shirleymommy, je zou ook nog direct na de geboorte via 'mijn toeslagen' zelf het KGB kunnen aanvragen hoor..... Dan weet je zeker dat je daar niet op hoeft te wachten!
Hoi meiden, ik hou het niet meer bij....schaam schaam..... Wie heeft er een goed middeltje tegen aambeien? ? Morgen gaan ze proberen te strippen, schaam me rot, maar daarnaast doet het verrekte pijn ..
@yupgup Met mn dochter kreeg ik voor het eerst kinderbijslag pas in april en zij is 11 okt geboren. @lea Ik gebruikte na de bevalling natte toiletpapier van de apotheek. Daar zitten balsam in en het werkt verkoelend. Je kunt gwn gaan halen bij de apotheek zonder recept.
@ Lea, hier alleen Curanol tabletten en pillen... maar weet niet of dat vóór morgen al gaat werken @ Exciting, gelukkig wordt de pijn minder! Wbt kopen: nee, doe ik niet. Ik heb geen inkomen dus dan zou het uit zijn eigen zak komen. Lijkt me raar. Heb ook geen perscadeau oid gevraagd... @ Mienma, gefeliciteerd!!!!!! Heerlijk dat jullie naar huis mogen! @ Nijntje, gelukkig voel je je beter! Bij zoon had ik voedselvergiftiging met 37 wk.... ik weet dus hoe je je voelt. Echt geen pretje. Hopelijk meldt jullie meisje zich gewoon netjes morgen @ Mamajen.... nog steeds die voorweeen joh? Daar zou ik ook gek van worden @ Anna, ik heb veel meegelezen en wat een situatie... Maar wat me niet duidelijk is: - Heeft je vent de kleine wel erkend? - Weet zijn vrouw ervan? Lijkt me hoe dan ook erg lastig voor je. Hopelijk loopt alles zoals jij dat wilt... - Perscadeau: hebben jullie het daar met je man/vriend over gehad? Vorige keer kreeg ik een supermooie luiertas maar toen ik erachter kwam wat hij kostte ging hij retour! Nu niks genoemd. Niks nodig en kunnen het geld goed genoeg gebruiken. Alhoewel.... volgens mij heb ik hem begin vd zwangerschap een heeeeele mooie draagdoek laten zien. Maar vriend kennende heeft hij dat vast niet onthouden - Hier wat mindere nachten. Zoon z'n slaapjes liggen erg overhoop. Vannacht ben ik er tot een uur of 2 uitgegaan, daarna heeft vriend het overgenomen. Maar ben alsnog gesloopt.... - Wbt de bevalling: ik merk dat ik er mentaal nog helemaal niet aan toe ben. Herkennen meiden dit? Bij zoon kon het me niet snel genoeg gaan en ook nu ben ik erg nieuwsgierig... maar toch.... Het mag van mij nog wel even duren, hoor. Bedje staat nog niet klaar, ook de commode staat nog in de verpakking, de vluchttas is niet ingepakt en ik ben nog niet aan to-do-lijstjes begonnen, ik wil nog heel veel opruimen en ordenen voordat ze komt en ik heb he-le-maal geen zin in al die babyzooi, ruimtegebrek in huis, en het geregel en het gestress(!) wat er bij een newborn komt kijken. Gelukkig ben ik pas 36 weken.... zou me rotschrikken als ze zich nu al aandient! Ik besef me dat dit stukje erg negatief klinkt, maar ik zat na de bevalling van zoon echt in een dal en ik wil me niet weer zo voelen als toen. Het is zo fijn om vrolijk te zijn
Ja, maar je schreef kinderbijslag en kindgebonden budget. Kindgebonden budget krijg je al de maand na de bevalling, niet pas maanden later. Meevallertje, mooi toch?