Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

Leuk al die vorderingen van babykamers en buiken! Wij hebben net de twee oudsten verhuist en kunnen ons nu gaan concentreren op het opruimen van de rommel daarvan en dan de babykamer. We hebben alleen de meubels nog nodig, we zijn al druk aan het zoeken op marktplaats. De kamer is verder vorig jaar al opgeknapten dus hoeft daar niks aan te gebeuren.

Ik kan niet wachten met het inruimen trouwens. Ik heb echt geen idee welke spulletjes ik nodig heb en welke niet. Alleen hydrofiele luiers heb ik voldoende, daar kan ik mijn huis zowat mee isoleren;)

Verder kan ik zelf niet zo veel doen. Vanwege de bekkenpijn kan ik maar weinig helaas. Het zou lekker zijn als alles klaar was, dan is het alleen een kwestie van bijhouden van het huishouden....

2. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Leuk die klamboe Wintersun. Heb je daar een patroon van?

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hallo Dames!

ik heb een heerlijk weekend gehad!
    Zaterdag avond heerlijk gegeten met mijn broertje en zijn vriendin (en ML), gister even de stad in geweest. En daarna BBQ met de hele familie. Vanmorgen enveloppen besteld voor de geboortekaartjes. Kan ik daar alvast mee beginnen met schrijven. En zometeen even het kraampakket ophalen. En vanmiddag een draagzak ophalen. Die heb ik van marktplaats. Wil eerst even kijken of het me wel bevalt voordat ik een nieuwe koop. Deze ziet er nog perfect uit, en is 1x gebruikt. Hij is van Chicco. Koop hem voor 10 euro :) Hier even een impressie van de babykamer. Op de muur van het ledikantje komt nog een hele mooie boomsticker! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..

Bijgevoegde bestanden:

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier nog de muursticker..

Bijgevoegde bestanden:

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hehe ik heb ook weer tijd om even te schrijven. Heb alles bijgelezen.

Babykamer, meubels staan. Alleen weet ik nog niet hoe ik de kamer wil indelen. Qua aankleding ben ik bezig met het verven van een mdf boom.

We zijn nu eindelijk uit de naam, of ja, we hebben nog 2 namen maar 1 is bij beiden favoriet. Nu nog het geboortekaartje. Waar hebben jullie dat vandaan?

Ik heb de laatste weken veel last van mijn rug. Ik lijk lichamelijk wel 40 wkn zwanger. Heb ook het idee dat mijn buik al gigantisch is.

Dragen, hier een by kay en een beco soleil. Heb dochter pas vanaf 4 maanden gedragen, ervoor ook af en toe in de by kay maar ik ben niet zo van het knopen. We hebben nu ookeen duo wagen besteld. Ik ga gewoon kijken wat ik handig vind.

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi kamertje hoor. Wij hebben ook geen wit kamertje.

7. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Leuk kamertje!
    De tekst op het bedje is ook erg leuk.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dankje :)

9. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Jeej! *doet 30-weken dansje* :D

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Kamertjes, leuk!!

Wij hebben geen kamertje. De kleine meid zal eerst zo lang mogelijk bij ons slapen (ca 1 jaar) en dan de kamer met grote broer gaan delen. Moeten de co-sleeper nog maken, maar dat hoeft niet zoveel werk te zijn. Verder is het meeste wel klaar. Ben nog een nieuwe drager aan het maken en een winterjasje. Verder misschien nog kijken voor een nieuwe draagdoek.... mag nu los met roze he, haha. :p

@Exciting, als je het geld ervoor hebt, zou ik ook ff kijken voor een draagdoek of een ergonomische drager. Ik had bij zoon ook een chicco maar hij deed me gewoon pijn! Volgens mij 'hing' zoon er ook niet lekker in. Heel rechtop, op zn kruis (ballen :$), met bungelende benen. Voelde niet goed. Hebben toen een geweven draagdoek en een manduca (ergonomische drager) gekocht en sindsdien de kinderwagen bijna niet meer aangeraakt :D zo gezellig en makkelijk, je frutsje tegen je aan! En echt de investering waard geweest!

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Nee mamajen, heb er geen patroon van.
    Ik heb bij de xenos twee kant en klare vitrages gekocht, daar de lussen afgeknipt en een andere stof er tussen gezet. Een stuk buigzame elektriciteitsbuis genomen en deze er doorheen geregen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,9 KB
      Weergaven:
      2
  12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Tja, de kamer... Moet mijn dochter gaan verhuizen, het wiegje neerzetten, goed poetsen en dan is dat klaar! We zijn op zoek naar een ander huis, dus geen grootscheepse verbouwingen hier ;)
    Verder deze week werken en dan VAKANTIE! O boy, wat ben ik er aan toe... Zit half te slapen achter de pc maar moet nog zo veel doen.
    En over plofbuiken gesproken: ik riep regelmatig "ik ontplof bijna!", maar omdat mijn zoontje steeds banger ging kijken, zeg ik dat maar niet meer :D Mijn buik loopt 3 weken voor op groei, dus dat ie groot is, is een feit. ;)

13. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @exciting leuke kamer!!

@mamajen ik wil ook een muursticker plakken maar die dingen zijn zo duur!!!!!!

14. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dankje!

@gupjup: Ja, maar ik wil eerst kijken of het wel iets voor mij is. Als ik er niks aan vind of als ik rugklachten krijg dan hoef ik ook niet een ergonomische draagzak aan te schaffen. Maar als ik zoiets heb van ik wil hem gebruiken, het bevalt me, dan kopen we indd een ergonomische draagzak !

@Shirleymommy: Op meermuurstickers.nl staan ook hele leuke muurstickers. Die zijn niet zo duur.. Althans vind ik!

15. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oh nee, sorry maar dat zie je echt verkeerd denk ik! Van Chicco/babybjornachtige dragers krijg je juist last, van ergonomische echt niet (als je hem goed hebt afgesteld)! Zou júist kijken voor een ergonomische, als je rugpijn krijgt.... Hier heeft rugdragen mij zo goed geholpen om mijn rug- en bekkenklachten tégen te gaan en mijn rug sterker te maken :) Niet-ergonomisch dragen en ergonomisch dragen is echt een wereld van verschil. Alsof je je kinderwagen continu op de rem hebt staan of juist niet, zoiets ;)

16. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Haha leuk he yupgup, los gaan met roze! Mijn stash is inmiddels aardig veranderd qua kleur :D

En co-sleeper maken? Van een Ikea-bedje? Hier ook een co-sleeper, maar niets zelf aan gemaakt.. Hoe lang heeft jullie zoon bij jullie geslapen?

17. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0

Misschien kan je eerst van iemand een drager lenen?

Het is wel waar wat yupgup zegt. Ik heb vanaf m'n jeugd al veel rugproblemen, maar met het ergonomisch dragen heb ik (mits goed afgesteld) nergens last van :)

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh wat een geklets. Bijna niet meer te volgen haha.

Hier is de kamer ook klaar. Zaterdag nog flink wezen shoppen voor de aankleding. Heerlijk om te doen. Nu echt nog maar een paar puntjes op de i. Ik ben blij dat ik op tijd ben geweest met alles, aangezien ik steeds wat minder mobiel wordt.

Morgenvroeg moet ik suikertest gaan doen :(. Hopelijk is de uitslag gewoon okay. De kleine is aan de grote kant en ik heb veel vruchtwater (en continu een gespannen buik), dus ben benieuwd. Hopelijk alles goed en geen reden tot paniek.

19. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Nog even een buikfotootje...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,7 KB
      Weergaven:
      0
  20. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Morgen krijg ik een rolstoel, ik zie er enorm tegenop, maar het is de beste keuZe als ik nog enigszins mobiel wil zijn. Ging vandaag ff een halfuurtje naar het winkelcentrum en ik moest gewoon twee uur bijkomen. Bij J zat ik op het eind ook in een rolstoel :(

Wb het dragen, ik adviseer ook echt ergonomisch, het is dat J niet meer wilt, maar ik kan hem nu nog zonder problemen op mijn rug dragen.

Ik heb net de kinderwagen omgebouwd van buggy naar reiswieg. Nu ik een rolstoel krijg kan de kinderwagen niet meer mee in de auto, en voor J ligt er toch een buggy in de auto.
    Krijg wel helemaal de kriebels ervan hoor, heb m ook meteen opgemaakt, heerlijk bedje, zou er bijna zelf in kruipen.

Deel Deze Pagina