Vandaag naar het zh geweest voor info over de stuitligging. Ml en ik werden totaal niet op ons gemak gesteld door de verloskundige daar, en ook de gynaecoloog kwam op ons wat verstrooid over. We gaan morgen als het goed is voor de uitwendige versie. Nog even kijken of we dan terecht kunnen. De nadruk werd daar wel gelegd op een vaginale stuitbevalling. Ik kreeg alleen meer het idee dat ze dat wilden om het zelf eens mee te maken in plaats van dat ze ons echt een advies gaven. Ik vroeg namelijk of ze er veel ervaring mee hadden (en hoeveel dan), en daar gaven ze geen antwoord op. ´Het gebeurt wel eens´. Heel vaag allemaal. Mocht de baby niet willen draaien gaan we zoals het nu lijkt toch voor een keizersnede. Lees allemaal horror verhalen van een vaginale stuitbevalling dus dat is voor nu even van de baan . Hopelijk valt de draaipoging morgen mee.
@exciting dat is wat ik overal lees als de kleine nog niet vast zit dat je dan moet gaan liggen bij het breken van de vliezen. Vind t wel vreemd gister zei een andere vk dat hij nog niet vast lag terwijl een andere een week daarvoor zei dat hij wel vast lag echt weird @lizzie, een baby kan ook tijdens de bevalling nog indalen had ik begrepen. Ik voel de hele tijd gefriemel daar beneden echt net boven me kruis hij is bij mij wel ingedaald @moon, jeetje sommige mannen hè meid pff knuffel! Hoop dat t trouwens goed gaat met de bevallen dames! En met pasta nog geen berichtje?? Hoop dat alles ok is!
Oh exciting soms krijg ik harde trappen tegen me ribben dan moet ik happen naar adem misschien kan dat ook zo bij jou zijn?
@mamske Vervelend van die koortslip. Dus beter dat hij nog even 2 weken blijft zitten. Het zou niet leuk zijn als hij geboren word dat je hem niet mag kussen. @bloempje Ik hoop ook voor je dat draaipoging gaat lukken.
Snoepje, onze kleine ligt ook nog niet vast, maar al wel aardig diep. Ik hoef niet te gaan liggen als de vliezen breken omdat het al best diep ligt.. Over de namen, voor een jongen waren we er al heel snel uit. Maar voor een meisje vonden we zo lastig. Uiteindelijk hebben we maar een beslissing genomen, maar ik heb er geen 'jippie' gevoel bij ofzo. En ml ook niet. Maar we konden ook geen leukere verzinnen Bloempje, hopelijk gaat de draaipoging lukken! Ik zat er net weer aardig doorheen. Even een poosje zitten huilen en dan gaan we maar weer verder Ik heb flink last van mijn rug en een gevoelige buik en ml moest vanavond plotseling weer werken Dus voelde me best wel alleen
Bloempje, hoop dat het draaien gaat lukken morgen. Succes alvast. Hier geen last vannschoppen tegen ribben. Soms wel een beetje druk.
snoepje84 vond het fijn om net te lezen dat je gefriemel voelt boven je kruis! Ik voelde hem vandaag ineens in mn lies zowat! Dacht echt even van is dit technisch wel mogelijk!!! Schrok echt even! En al helemaal omdat hij na een versie van stuit is omgedraaid, ben dan gelijk bang dat hij weer in stuit lig. Maar ik ben dus niet de enige die de kleine zo laag voelt..
Hoii.. ik kom even vertellen dat ik gister ben bevallen Het was een turbo bevalling van maar 1.5uur maar alles is goed gegaan en we zijn lekker thuis.
Vervelend dat hij nu in stuit ligt bloempje! Hopelijk laat hij zich nog draaien. Hier is meneer al goed ingedaald gelukkig. Mijn dochter was nog niet volledig ingedaald toen ik ingeleid werd. Mogen jullie niet thuis bevallenomdat je kindje nog niet is ingedaald? Ik dacht dat het wel aardig normaal was dat een kindje ook nog tijdens de bevalling in kan dalen. Ik begin nu echt in een fase te komen waarin ik me besef dat het elk moment wel eens kan gaan gebeuren,mhoewel ik nog geen echt krampje of iets heb. Wel een zeurderige pijn in mijn liezen en zijkanten onderbuik, ik denk bandenpijn. Gister een topsportsessie gedaan met peuterdochter in de schoenenwinkel...pfff was echt kapot. Maar goed, t kind heeft nieuwe schoenen dus moeders kan bevallen Moet ook maar eens bezig met die ziekenhuistas... Vast niet veel werk maar midden in de nacht is vast ook niet handig. Aaargh en dan moet ik eindelijk eens beslissen welk setje babykleding meegaat... Lastig hoor...
Vind dit echt een leuke website. Heb vanaf het begin van de zwangerschap elke week een update in m'n mail gehad. Staan ook leuke instructiefilmpjes op over het badderen van je kindje en bijvoorbeeld verschillende manieren van inbakeren. Inside pregnancy: Weeks 28 to 37 | Video | BabyCenter
@snoepje: ja ik heb het indd ook gelezen op internet! Ga dinsdag even vragen! Naar adem happen hoef ik niet. Het voelt gewoon beurs en geïrriteerd aan! Dinsdag ook maar even vragen @bloempje: das echt niet leuk dat je niet serieus genomen wordt. ZE hebben volgens mij niet altijd in de gaten dat het ons onzeker maakt. Ik had dat afgelopen dinsdag ook bij de gynaecoloog! Is echt niet leuk! Maar misschien kun je morgen nog informatie in winnen? Een vaginale stuit bevalling was ik geloof ik ook niet aan toe! Succes iig morgen! @wenda: sterkte meis, even huilen is niet erg! Lucht vaak op! hier had de kleine de hik weer, voelt zo gek! Hihi
@ikkie oh dat klinkt als een pittig dagje. Bukken en veters stikken was vast een succes 😝 Ik heb 2 of 3 setjes in m'n koffer zitten. Zie in het ziekenhuis wel of hij in m'n voorkeursstemmen past. En je weet natuurlijk nooit hoe lang je moet blijven. Dus een setje extra is vast geen overbodige luxe mocht meneer besluiten om te gaan spugen 😁 @Angela. Van harte gefeliciteerd met je kleintje. @rosje. Hier ook hoor dat gefriemel. Vind het echt schattig. @wenda ach je kan hem altijd nog veranderen. Gewoon de Max van je tijd gebruiken tot je de kleine aangeeft bij de gemeente. @bloempje. Succes met de draaipoging. Hopelijk lukt alles
AngelaV, van harte gefeliciteerd!!!! Bloempje succes met de draaipoging! Exciting, hier ook pijn in mijn ribben. Zowel in mijn borstkas als hoge rug. Het zijn geen schoppen maar ik denk dat hij/zij zich uitrekt. Vandaag zei de vk dat ik de baby dicht bij me draag en dat je daar behoorlijk beurs van kunt raken. Ze adviseerde om een paracetamol spiegel op te bouwen zodat ik een paar dagen rust/minder pijn zou gaan voelen. Ik loop in het ziekenhuis en krijg over 2 weken ongeveer een ks. Ze hoefde me niet meer te zien voor die tijd want alles gaat goed. Maar dat vind ik eng dus nu heb ik volgende week nog wel een afspraak gekregen. Gewoon voor de zekerheid of vinden jullie dat raar? Wenda, sterkte vanavond. Balen he als je erop rekent dat iemand thuis komt en dan komt ie ineens veel later. Ruzie met vl, ja vanavond nog. Hij wilde uit eten maar ik ben te moe. Snapte hij niet, "kleed je gewoon aan, spring op de fiets en dan eten we wat"! Pffff ik ben al blij als ik uit bed kom! Ongelooflijk irritant!
Angelav wat een prachtig mannetje!! En wat snel! Van harte gefeliciteerd!!! over die pijn bij ribben heb ik een paar weken terug ook steeds gehad. Toen schopte hij dus steeds op dezelfde plek waardoor het ook helemaal beurs voelde aan de buitenkant. Was echt vervelend. Maar nu over gelukkig. Mijn vk heeeft ook gezegd dat als een kleintje niet ingedaald is je meteen moet gaan liggen. Nou is dat bij ons niet het geval, maar zou toch even verder informeren. bloempje ik hoop voor jou dat de draaipoging lukt! Wenda ken dat probleem. Gelukkig ook vaak zo weer over.. stom he die hormonen. Gelukkig zijn we er bijna vanaf. hier heb ik vanaf dat ik de datum wist gezegd dat ik denk dat hij 3 okt. Komt. Ben heel erg benieuwd... durf er niet meer op te hopen. Maar net wel 4 keer naar de wc geweest. Dus mijn vriend zei meteen dat t nu dus gaat beginnen haha over dat ruzie maken. Hier nog 1 die het op hem af reageert. Niet bewust.. begin vaak daarna te huilen omdat ik het zielig voor hem vind.. haha
Angela gefeliciteerd!! Mooi jochie Hier ook beurs gevoel bij mn ribben, heel erg vervelend en naar gevoel, eigenlijk alleen rechts waar zn voeten liggen en vnl naar de avond toe. Staan is dan eigenlijk het prettigste, maar ja dat ga ik ook niet een hele avond doen. Eigenlijk nog niet eens bedacht om daar pcm voof te nemen, wel een goed idee. @snoepje: klopt dan kan hij ook nog gewoon indalen, hoop ik ook maar anders wordt het alsnog ziekenhuis
Angela GEFELICITEERD! wat een prachtig mannetje! Heeft hij ook een naam of de begin letter? En 1,5 uur jeetje was je net optijd in het ziekenhuis of toch thuis bevalling? bloempje ga op je gevoel af. Ik denk dat iedereen toch een eigen ervaring heeft zou je een topic hier over openen. ikke ik heb zelf 3 pakjes mee. Of 4 kan ook haha Mijn moeder vertelde toen ik geboren werd 2 weke te vroeg met spoed keizersnee ik het voor elkaar kreeg al me pakjes onder te spugen... En ik mee naar huis mocht in vieze kleding (nu niks veranderd als ik eet eet alles mee zegt me vriend altijd hihi ) En ze schatte me hummel nu op 2800gr dus heb beetje van alles wat, voor als hij lang is of klein agh en wat niet gedragen wordt wordt thuis gedragen exciting nou ik las dus dat er sommige vrouwen gewoon gekneusde ribben kunnen krijgen van het schoppen Dames die al zijn bevallen ik vroeg mij af, welk pijn bestrijding hebben jullie gebruikt en wie ging voor de ruggenprik? Ben gewoon nieuwsgierig