Roosviceetje klopt! Hij lag bij mij de eerste 35 weken ofzo continu goed en ineens lag ie met het hoofdje naar boven. Een paar dagen later weer terug gedraaid. Van het draaien heb ik niet zoveel gemerkt, hij verbouwd m'n buik wel vaker. Ik merkte ineens dat ik weer pijn in mijn ribben had als ik lang rechtop zat, de baby was weer drukker en de harde schoppen voelde ik weer in m'n zij en ribben in plaats van naar onderen. Exciting, wat een spanning en wat balen dat het nog niet door wil zetten... Je onzeker voelen over 'te vroeg' denken dat het zover is hoeft echt niet hoor! Ik hoor zooo vaak van vrouwen die denken dat het begonnen is terwijl dat niet zo is... Iedere bevalling is ook weer anders, dus hoe moet je het ooit zeker weten? In ieder geval sterkte ermee. Ik hoop voor je dat het nu snel gaat gebeuren! Boogschutter gefeliciteerd! Wat een prachtmannetje! En wat een verhaal! Klinkt als een heftige bevalling, ik hoop dat je nu lekker aan het bijkomen bent. Sylph, gefeliciteerd! Wel naar dat je er een totaalruptuur aan hebt overgehouden :S Hebben ze iets gezegd over het genezingsproces? Geniet in ieder geval van je kleine meid! Boommm, klinkt als een mooie dag! Nu even je rust pakken! Ikkie, hier vraagt het ziekenhuis om echt 20 luiers mee te nemen ofzo. Voor de zekerheid waarschijnlijk. Ik neem gewoon een stapeltje mee, mAr 20 vind ik overdreven... Zebra wat fijn dat je eindelijk een datum weet!! Melkos, super dat de baby uit de stuit is!! Onzekeremama, spannend!! Ik hoop dat het snel gaat!
Reden dat ze in gaan leiden is vanwege mijn emotionele toestand. En daarnaast door bi kan ik ook erg weinig wat mijn emotionele toestand weer negatief beïnvloed. Werkt in een cirkeltje.. gelukkig nu positief vooruitzicht. ondanks dat ik t nu opeens doodeng vind haha.
Oja, vergeet ik helemaal te schrijven over hoe het hier gaat: Gisteren heb ik veeeel gevoeld in mijn buik. Krampjes, steken, harde buiken... Maar niets met regelmaat. 'S nachts op een gegeven moment onwijs kramp in m'n onderbuik, maar dat was een aanhoudende kramp, geen golfbeweging zoals bij een wee... Sinds vanochtend ook weer lichte kramp onderin en af en toe een harde buik. Ik hoop zo dat het betekent dat er iets aan zit te komen, maar mijn gevoel zegt dat ik nog wel even moet. Ml is er op het moment ook behoorlijk mee bezig. Normaal droomt hij bijna nooit en als hij droomt vergeet hij waarover. Dit weekend vertelde hij ineens dat hij had gedroomd dat ik hem belde op zijn werk dat de baby er aan kwam. Vorige week ook al zoiets. Echt fijn om te merken dat ik niet de enige ben in huis wiens hoofd op hol geslagen is
anna ik zet geen wekker, vannacht 03:30 heb ik hem horen smakken en toen weer om 08:30 hoorde ik hem ook weer smakken. Soort van instinct denk ik haha. Hihi nou wordt tijd dat je over je preutsheid komt 😁 toen de VK langs kwam toen ik weeën had moest ze 3x kijken hoe ver ik was. En toen ik in het ziekenhuis lag heeft de verloskunde volgens mij alleen maar met haar vingers daar beneden in te voelen hahaha o en toen ik gehecht was had ik een mannelijke gynaecoloog lig je dan met je benen wijd, maarja baby in je armen en je vergeet alles! Haha o en borstvoeding geven doe ik ook waar iedereen bij is hihi vroeger noooit gedaan maar ja nu heb ik een soort gevoel van ja sorry moet gebeuren. Is zo een gek gevoel, ineens laat je alles los en alleen gefocust op de baby. kraamzorg gisteren eerste dag gehad en vandaag weer een andere vrouw. Is echt een chaos bedrijf, gelukkig heb ik nu de rest van de tijd dezelfde vrouw. Maar begon al dat we niet wisten hoe laat ze kwam vandaag, ook was ze doods bang voor honden. Ook wist ze niet dat ik alleen 3uur wilde ze was "geboekt" voor fulltime? Ze wilde gaan stofzuigen en had ook tegen de intake gezegd dat ik juist dat niey wilde maar alleen gefocust op de baby papa en mama Dus mijn vriend was even goed boos, helaas op haar maar ja is de fout van het bedrijf, en als personeel klaagt waar je bij zit weet je dat het goed fout is.. Maar nadat we alles goed hadden besproken wat mijn wensen zijn, was alles goed. Maar deze kraamverzorgster is heel aardig legt alles goed en duidelijk uit. exciting voel je alsjeblieft niet dom! Echt niet, je bent er gewoon klaar mee maar dom echt niet!!! Maar echt ik zei ook hoe weet ik nou wat weeën zijn? Hoe voel ik dat? Maar echt je weet het trust me! maar pak je rust (nu echt het nog echt echt kan ) snoepje oei weet niet of ze zo snel strippen? Maar misschien ligt dat aan de Verloskunde praktijk... Hier gaan we lekker haha mannetje drinkt super goed. En kreeg van de kraamverzorgster allebei dat ik het zo goed doe en dat het allemaal zo natuurlijk eruit ziet. Pfff het is dat ik mijn vriend heb. Vannacht eindelijk minder pijn en beurs gevoel dat ik hem zelf uit bed kon tillen, en kon eindelijk normaal de trap af, stond beneden en dacht HUH dat deed ik snel haha. Ook lekker gedoucht en lekker me zwangerschaps spijkerbroek aan en een normaal truitje voelde me gisteren net Ma Flodder hihi. Borsten doen beetje pijn, maar eigenlijk voel ik me goed
Hey Dames! Wat wordt hier wel lekker gekletst @Melkos: Wat fijn zeg! Dat is echt goed nieuws!! @Onzekeremama: Wat spannend! Dat gaan ze bij mij volgende week doen als ik geen ontsluiting heb! Dus ben erg benieuwd naar je verhaal morgen Succes iig! mij is verteld dat je 48 uur later pas kunt bevallen! dus tis afwachten! @boomm: Wat leuk! Fijn even er tussen uit! Pampers mee naar het ziekenhuis hoeft hier niet! hebben ze gewoon in het ziekenhuis! 20 pampers is ook wel heel overdreven!! pff @Zebra: Wat spannend zeg Ben nu erg benieuwd wanneer het gaat gebeuren! hihi @mamske: Spannend!!!! En leuk dat je man er ook zo mee bezig is! Vindt ik altijd wel erg leuk om te zien! nou ik ben weer thuis! Krampen/harde buiken komen en gaan! Af en toe zit er echt regelmaat in en zijn ze best heftig! Op ctg uitschieters naar 80! Dus nog niet echte weeen, maar wel voorwerk werd me verteld! Ook steeds nog bloed/bruin verlies met stolsels en slijm! Ben erg benieuwd waar het op uit gaat draaien! Vandaag de uroloog langs geweest, en aangezien de drain sinds zaterdag ochtend niet meer loopt is ie eruit gehaald! Pff wat fijn! Ben erg blij, maar aan de andere kant ook doods bang dat ik weer pijn ga krijgen! maar dan moet ik gewoon bellen, en dan kan ik komen! Dus we zien het wel! Tis wel fijn dat ik de drain nu kwijt ben! Nog even een vraag, ik heb als ik zit en loop soms echt het gevoel dat zijn hoofdje al tussen mijn benen zit! hebben jullie dat ook? En ik heb wat een pijnlijk/spierpijn achtig gevoel in mijn bovenbenen! Verloskundige had het gister over been weeen, hebben jullie dat ook? Nog even dan zijn we 15 oktober... Hopelijk dient de kleine zich eerder aan! Na vanmorgen de slijmprop te hebben verloren durfden 2 verpleegkundigen wel te zeggen dat ik 15 oktober niet ging halen! Maar ik betwijfel het.. We zullen zien! Vandaag ML jarig, vanavond komt er nog even visite! Dat is gister over gegaan helaas! Oh ik ben de naam kwijt, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag afgelopen zaterdag!!
Fijn boogschutter dat het allemaal zo goed gaat! En dat de kraamverzorgster nu wel naar jullie wensen handelt, lijkt me erg vervelend als je dan iemand krijgt die helemaal niets doet wat jullie graag willen! Kan me voorstellen dat je vriend even boos werd! Geniet ervan meid!!!!
Melkos: wat een goed bericht zeg, heerlijk, laat nu maar komen dan! Zebra: fijn dat je een datum hebt zeg! Mamske: spannend hoor, komt echt dichtbij nu, succes ermee! Exciting: fijn dat de drain er nu uit is, hopelijk krijg je geen pijn. En 15 oktober komt al best dichtbij hoor, dagen aftellen en wie weet komt het al eerder, dat zou mooi meegenomen zijn dan! Hier: nu alleen thuis, kraamhulp uitgezwaaid, ook wel weer lekker om nu weer op jezelf te zijn. Helaas moet m'n man vandaag overwerken, hij was er zelf flink sjagarijnig van, maar ja, 't is niet anders, vanaf morgen is hij lekker een weekje thuis.
Jes, gefeliciteerd met je contractverlenging! Dat moet een heerlijk gevoel geven zo tegen het einde! Melkos, fijn zeg dat hij gedraaid is!! Luiers mee naar zkh, hier navraag gedaan maar die zijn hier on the house werd mij verteld. Zebra, wat een lekker idee het dat je de datum al weet! Ik weet hem ook al een tijdje maar kreeg gisteren de brief met de oproep in de bus... Spannend, voor mij nog een laatste week en een paar dagen!!! Lopen ze bij jou ook zo te vissen? Hier wel hoor maar ik hou mijn mond. Ik vind de verrassing voor iedereen straks veel leuker. Heerlijk Boogschutter, Noordeling en andere meiden, ik kan niet wachten tot wij mogen kroelen met onze kleine! Exciting, wat fijn dat je weer thuis bent. Sterkte met alles en hopelijk heb je de drain niet meer nodig!! Hier heb ik een bijna afspraakloze week! Eindelijk! Dat mocht ook wel in mijn 4de verlof week vond ik. Ik ga genieten van nog even niets doen!
Ja is zeker een fijn gevoel om te weten dat ik na mijn verlof terug mag komen . Tecla dat is wel even fijn een wat rustigere week.
exciting ik had been weeën dat Trok dan samen in me onderbuik en naar me onderrug. toen ik goede weeën had, had ik ze vooral in me rug en benen boomm nog bedankt voor op de lijst zetten je had het druk hihi Zo knap dat je al zoveel doet. Jeetje wat hard gaat dat 3 weken al! Hoe voel jij je? Soms vraag ik me af hoe ik dat doe als me stiefdochter eris, en als ik haar naar school moet brengen. Hoe dat gaat met borstvoeding geven en naar school, maarja ben niet de eerste die dat moet doen hihi
@boogschutter. Sliep jij normaal wel heel vast? Denk dat ik toch de wekker maar ga proberen je kan als ik eenmaal slaap echt een kanon naast me afschieten en ik slaap door 😁 Hier ook weer lekker wat harde buiken soms wel pijnlijk. Wat kan het lang voorrommelen zeg. @exciting hoop echt dat het bij jou snel doorzet. Wel super dat de drain er uit is.
anna ja onweer alles slaap er door heen. Maar gehuil van een baby is echt zo anders. Dat ik zijn zacht gesmak hoorde is al wat. Maar nogmaals doe altijd wat jou gerust stelt. Want anders ga je toch niet slapen als je je zorgen maakt dat je hem niet hoort. Ik vind het echt heerlijk dat hij naast me ligt. Moet er niet aan denken steeds trap op trap of. En overdag ligt hij lekker in de box en slaapt echt door alles heen. Zelfs als de hond aan het blaffen is hihi
Zo weer veel gepraat er bij sinds gisteren hier. Dames waar het rommelt, hopen dat het door mag zetten. En joh, iedereen heeft recht van klagen lijkt mij, het is zwaar soms en vervelend of pijnlijk en het lijkt een eeuwigheid te duren. @Mamske, ik weet dat het in ieder geval een goed aantal weken gaat duren. De verloskundige zei vandaag dat het er in ieder geval goed uitzag, dus dat stelt gerust. Vandaag eerste dag met vrouw van de kraamzorg die de rest van de week ook hier komt. Ze is heel aardig, heb er vertrouwen in. We hebben ons hier hele dag vooral bezig gehouden met voedingen en veel rust nemen, ben nog steeds erg moe en man wat doen mijn spieren overal zeer. Zo maar weer lekker liggen. En excuses dat ik niet op iedereen reageer.
kraamtranen wie van de dames heeft hier last van gehad? Misschien al snel, maar pff begin ineens te beseffen hoe anders alles gaat zijn. Logish duh! Natuurlijk voor t goede maar ineens bedenken dat hij er nu echt is, na al die dage/weken/maanden wachten. sylph pff had ook zo spierpijn. Gelukkig maar 1 dagje, maar o o o voelde spieren die ik niet wist die ik had haha zelfs spierpijn in em nek. Ik ging even lekker warm douchen, heeft goed geholpen.
@boogschutter, ik wil t wel aangeven denk zelf niet dat ze ermee zal instemmen maar het is het proberen waard. Ben er onderhand wel beetje moe van geworden en ik merk dat de stress toch wat heviger wordt nu de uitgerekende datum in zicht is.. hoop dat alles ok met je is en de kleine ♡ @exciting, been weeën check! Heb ze vooral snachts super gevoelloos en pijnlijk.. Was net bijna op me donder gegaan in de keuken.. poeh.. loop nu echt te schuiven als een 90 jarige 😂😂 dus voelde een nat plekje tussen me benen en dacht shit vruchtwater maar was urine die even erdoorheen geglipt was.. hier even met ml wat wezen shoppen meteen de bio oil gehaald voor de striemen die onderhand op snelwegen lijken en we wachten het rustig af..
Exciting hier ook steeds van die beenweeën. duper pijnlijk vind ik ze. snoepje had jij vandaag ook geen afspraak? Sylph sterkte met de spierpijn! Hier poging om te gaan slapen doen, bem gesloopt van de gebroken nachten van de laatste tijd. En we moeten morgen al om 7 uur in het zh zijn. Ben benieuwd Truste voor zo dames
Jes89. Gefeliciteerd met je contractverlenging, wat fijn!! Melkos. Oh wat heerlijk dat hij gedraaid is. Dat is vast een enorme opluchting!! Onzekeremama. Succes morgen, hoelaat ben je aan de beurt? Boogschutter, wat fijn dat alles goed gaat en je je langzaam wat beter voelt. Jij gaf bv toch? Komt dat goed op gang nu? Goed dat je duidelijk uitgelegd hebt aan de kraamhulp wat jullie verwachtingen zijn. Hier gaat alles goed. Hb nauwelijks pijn meer, alleen gister na die lange dag lopen wat last van mijn bekken. Vloeien is rond de 2 weken gestopt, daar was ik wel blij mee! Kraamtranen. Hier ongelofelijk veel last van gehad. Op dag 3 begon het, daarvoor zat ik nog op m'n roze wolk. Op dag 3 viel ik echt in een diep gat. Moest zo hard huilen, echt de hele dag. En nog steeds kan ik soms ontzettend huilen. Het idee dat ik nooit een normale kraamtijd zal krijgen vind ik echt ontzettend erg. Maar ik kan ook huilen om een zielige reclame op tv hahaha. Sylph. Heb ook last van spierpijn gehad. Ik heb een lange, warme douche genomen en dat heeft erg geholpen toen! Laat je lekker verwennen door de kraamhulp! Hoe zit het met kraamvisite bij de bevallen dames. Komt het al een beetje op gang? Gaat alles zoals jullie het in gedachte hadden? Laten jullie de baby door andere vasthouden?
@boogschutter; kraamtranen heb ik bij mijn dochter nooit echt last van gehad. Alleen de tweede nacht in het zhuis heb ik liggen janken, maar dat was omdat ik zooo moe was en wilde slapen en er naast mij een mevrouw gekomen was die ook een kindje had gekregen die de halve nacht lag te krijsen... En toen wilde ik gewoon heel graag naar huis. Verder geen tranen 'gezien'.. @melkos: goed nieuws! Vast een hele geruststelling. Vanmiddag op controle geweest en idd wat ik al dacht; "tot volgende week".... Grrrr, maar zoals de vk terecht zei, op zich moet je natuurlijk blij zijn dat het kindje zolang blijft zitten... Volgende week de dag voor de uitgerekende datum, hoop natuurlijk nog steeds dat die controle niet meer doorgaat Het zou sowieso een oktoberkindje worden zei ze, want maximaal 14 dagen overtijd zou 30 oktober zijn.... Pfffffff".....
Ik mag morgen weer op controle bij de verloskundige. Lekker vroeg dus nu op bed en proberen te slapen.