Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Zebra
    Ow wat spannend dat je nu de datum voor de ks weet! Ook fijn dat het een beetje op tijd is 's ochtends. We weten niet wanneer het is maar succes alvast!
    Bij vreemde buikpijn wel even aan de bel trekken hoor, we moeten geen gekke dingen krijgen natuurlijk.

@jes89
    Gefeliciteerd met je contractverlenging! Super zeg, lijkt me een fijn vooruitzicht en weer een zorg minder.

@Melkos
    Oh wat super dat jullie kleine nog even is gedraaid. Wat je zegt, er valt dan een hele last van je schouders (hier werd ook al gesproken over een versie e.d. bij 36 weken). Gelukkig bleek die van ons bij de liggingsecho ook ineens gedraaid en bij de controle al lekker laag te liggen.
    Heerlijk he, wanneer alles ineens weer gaat zoals het zou moeten gaan.

@Snoepje
    Het zit jou ook niet mee he? Hopelijk beval je deze week nog.

@boogschutter
    Blij om te lezen dat het bij jullie goed gaat en dat ook het voeden lukt. Pak wel je rust hoor, hoe goed je je nu ook voelt. Anders loop je later tegen jezelf aan.
    Wel vervelend van die kraamzorg maar dat is idd schuld van het bedrijf. Fijn dat alles daarna goed was.

@Exciting
    Oef, wat een opluchting moet dat zijn dat die drain eruit is. Hoop dat je geen last meer krijgt. Vind het wel spannend voor jou hoor, slijmprop kwijt, voorwerk, verpleging die het had over beenweeën.... zou mij ook niks verbazen dat je de 15e niet zal halen. Hoe dan ook, jouw einde is in zicht! 15e is volgende week al!

@Sylph
    Blijf jij maar lekker liggen hoor. Dat je niet reageert op iedereen neemt niemand je kwalijk. Pak je rust, zeker nu de kraamzorg er nog is.

@lea
    Dikke knuffel voor jou. Gaat het nu wel weer iets beter met voeden en slapen? Bij dat die wel is aangekomen inmiddels. Schakel desnoods een lactatiedeskundige in, kan je veel ellende mee voorkomen. Hoop dat alles snel weer helemaal op rolletjes loopt.

@OnzekerMama
    Succes vandaag! Dat ze je maar snel gaan helpen nu en dat je een vlotte en probleemloze bevalling mag hebben. Ik zal aan je denken, zet hem op!

@Sarah294
    Gefeliciteerd nog!

@Satire
    Geniet van je dagje rust :D

Hier gaat alles prima verder. Gisteren zo nu en dan wel raar gevoel in mijn buik. Alsof het zo nu en dan onderin helemaal aanspande en dan langzaam weer losliet. Vannacht redelijk geslapen en ga zo nog maar even een wasje draaien en aan de poets.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nijntje. Geniet van je laatste dagje met de kraamhulp!

Snoepje. Vervelend dat je je zo beroerd voelt meis. Kan het niet het begin zijn? Ik werd ook erg beroerd, misselijk/spugen, buikpijn, hoofdpijn.. En paar uur later was ze er!

Zebra. Hoe was de controle, alles goed?

Wij hebben vanmiddag controle bij de kinderarts. Wel fijn, want de laatste paar dagen heeft M weer moeite haar temperatuur op peil te houden. En heb niet echt het idee dat ik haar te koud kleed (romper lange mouwen, jurkje, maillot, vestje, sokjes). Dus ben benieuwd wat hij daarvan vindt.

3. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Exciting, ondanks dat ik al 2 cm had heb ik net toch een ballonnetje gehad. Omdat ik nog niet helemaal verweekt ben en ik zo sneller op de 4cm kom als t goed is. Ik was van binnen zo geïrriteerd dat t hartstikke pijn deed. Maar nu zit hij er in. Wat een raar gevoel. Lig nu aan de ctg om te kijken of alles goed blijft gaan. Dan mag ik strakjes naar huis. Heb wel flink rugpijn. Dus ben benieuwd.

lea sterkte zeg, rot dat t zo'n zeer doet.

Sita ben benieuwd of t stripprn werkt. Succes

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Onzekere mama, heel veel succes!! Hopelijk zet het snel door en heb je gauw je kindje in je armen:)

Melkos, fijn zeg dat het gedraaid is!

Exciting, fijn dat de drain eruit is! En hopelijk beval je snel:) Je hebt in elk geval een datum:)

Hier, ik merk nu wel dat ik gespannen ben voor wat er komen gaat. Ik bijt weer op mn nagels (waar ik al jaren vanaf was;)) en heb de laatste tijd last van hoofdpijn en spanning in mn nek. Ik kan niet zo goed tegen spanning:( Dus eigenlijk hoop ik dat de kleine niet al te lang meer op zich laat wachten! Want dan kunnen het wel eens zware weken worden.
    Verder gaat hier alles lekker:) Nog niet echt last van gerommel ofzo en vannacht lekker geslapen:)

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Er wordt hier weer flink doorgeschreven zeg.

@slapen hier ook een kort nachtje maar dat was ook omdat ik vanmorgen al vroeg bij de psych moest zijn.
    En niet in slaap kwam door pijnlijke harde buiken. Nu trouwens ook de hele tijd ongesteldheidsgevoel dus hoop dat dat een goed voorteken is.

@onzekere mamma oh wat spannend. Hoop dat het snel doorzet. Wel heel vervelend dat het zo pijnlijk was.

@wenda snap je wel hoor dat het zo spannend is. Je kan ook gewoon niet weten wat er gaat gebeuren. Het is bij idereen zo anders.

@boommm trek haar lekker een wolle/zijden rompertje aan. Zijn super zacht dus prikt niet en dan kan ze haar temperatuur wat beter reguleren.
    Heel dun mutsje op binnen dan verliest ze geen warmte via haar hoofdje.
    Het is wel even een investering want die krengen zijn zo 15 of 20 euro maar als je ze voorzichtig wast kan je ze ook wel weer voor 10 of 15 euro op mp verkopen.

Rompertje Wol Zijde Lange Mouw

@sitalina. Spannend hoor. En zo lang je er mentaal en fysiek nog niet helema doorheen zit. Inleiden lijkt me helemaal niks.

@snoepje hoop dat het een beetje door gaat zetten. Klinkt alsof de boel al flink opgerekt wordt 😝😒

@hier Zo ik ga eens een middagdutje doen. Merk dat ik toch wel moe ben.
    En blijf kramp houden en een drukkend gevoel met de harde buiken. Dus hij zam toch wel richting uitgang geduwd worden 😁

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzekere mama succes.

Ik voel me vandaag weer erg lusteloos. Elk uur op de klok gezien vannacht. Wordt er nu wel gek van. Net gelukkig uurtje kunnen slapen toen dochter op bed lag. Maar voel me nog steeds erg moe en heb hoofdpijn.

Ik schrijf een andere keer wel meer, heb nu geen puf.

7. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik ben gewoon doodop momenteel.. Soms denk ik als ik nu al energieloos ben waar haal ik de energie vandaan als ik moet gaan bevallen.. plus me buik hangt veel naar voren en echt laag en weet nou niet of de baby nog aan t groeien is of wat dan ook.. ik ben maar 1.64 en dat gesjouw ermee gaat je ook niet in de koude kleren zitten 😝😓 ik heb op t Internet gelezen dat het de indalings weeën kunnen zijn maar de vk zei al dat hij ingedaald was alleen nog niet vast..

ga vandaag ff helemaal niks doen.. TLC kijken en een warme kop thee

Exciting fijn dat de drain eruit meid en annacf zou de boel aan het oprekken zijn dan hou ik wel vol hoor 😀

Sorry als ik de rest ben vergeten ♡

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Pfoe meiden, wat een gerommel en gedoe hier zeg! Ik doe vrolijk mee, beeb is nog verder aan het indalen. Ik dacht dat ze al vast zat, zegt de vk gisteren dat ze net een klein stukje is ingedaald en nog echt heel veel verder kan - en dat ik daar nog wel flink wat voorweeen van kan krijgen.

Ik was nog niet thuis of het gerommel begon al! Psychisch?! Haha!

@ Exciting, wat fijn dat je drain eruit is!!

@ de rest, ik lees alles, maar ben erg slecht in onthouden wie/wat. Zet hem op, meiden...

9. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snoepje, och is toch wat al die pijn en alles, klinkt niet leuk! Doe rustig aan, hopelijk voel je dan snel wat beter.

Onzekeremama, spannend! Veel succes!!

Hier betere nacht gehad, begin me weer beetje mens te voelen. Nog steeds beetje overdonderd, spierpijn ook nog (wel minder) en beetje last van de keel nog, maar kraamhulp is geweldig en mijn man is al helemaal geweldig, ben helemaal onder de indruk van hem. Ga wel zo weer liggen, nog steeds wat moe (maar wel stuk minder).

Hopelijk slaapt iedereen vannacht lekker, vooral alle slechte slapers nu, en voelen jullie je allemaal goed/beter. :)

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Exciting, wat fijn dat de drain eruit is!

Onzekeremama, succes! Hoop dat de ballon je goed op weg gaat helpen!

Hier inmiddels 40+1, dus officieel overtijd. Baal er best wel een beetje van. Ik ben vanmorgen weer een stuk gaan lopen, en het resultaat is dat ik nu het gevoel heb alsof alles onder mijn navel één grote blauwe plek is. Verder ook af en toe wat krampen, maar ik heb al vanaf week 37 af en toe krampen, dus durf echt niet meer te geloven dat er echt iets gaande is.
    Vorige week was ik een stukje van de slijmprop verloren. Gisteren en vandaag is de rest eruit gekomen. Getver, wat is dat ranzig zeg, hihi!
    Hoop dat 't nu snel gaat beginnen, zit er een klein beetje doorheen :(

11. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @onzekeremama: oke dus het kan ook nog zo zijn dat ze dan alsnog een ballonnetje gaan plaatsen! ben benieuwd! Hoe gaat het nu met je? Spannend zeg :)

@wenda: Bij mij is het juist net andersom! Ik bijt ook altijd op mijn nagels, en nu ik eindelijk nagellak op kan (normaal mag dat niet ivm het werk) en nu bijt ik geen nagels meer. Ik heb dus hele mooie nagels nu! Nog nooit zo lang gehad :D wel leuk! haha! Maar wel vervelend van die spanning! Kun je er niet met iemand over praten?

@Anna: Vond je het fijn om met de psych te praten?

@Esje: Rustig aan doen hoor! Neem je rust! Sterkte meis

@Snoepje: Ik denk dat er tijdens de bevalling wel een oer kracht in je naar boven komt! Geen idee of dat echt zo is hoor, maar dat gevoel heb ik gewoon! en zo me daar ook niet zo druk om maken! beeb komt er heus wel uit!

@Sylph: Geniet ervan meid!!! Je maakt me jaloers :D hihi! Nee hoor, geniet ervan!

Hier lekker even geslapen vanmiddag! Werd wakker door dat moeders stiekem wat was in het halletje zette.. Werd wakker van de deur! Ze glipte nog snel weg! haha! Maar geeft niks, want als sliep ik nu nog en kan ik vanavond weer niet slapen! Maar ik denk dat ik het nog 100x ga zeggen, zo fijn dat de drain eruit is :D
    Ik ben nu ook maar eens even naar TLC gezapt! Alleen nu geen bevallingen, maar 19 kids and counting! Pffff.... 19 kinderen:$:$

12. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net terug van de vk. Baby is al 'wat' ingedaald, maar ligt nog niet vast. Ik dacht echt 'are you kidding me?!' Al die krampen, rugpijn, kruiken en paracetamollen hebben niks teweeg gebracht? Arghhhhhhh!

Het zegt allemaal niks, maar op de een of andere manier zou ik er toch meer vrede mee hebben als het hoofdje wel vast lag. Als het niks zegt, waarom checken ze het dan elke keer?

Verder werd de kleine weer op 4 kilo geschat :$ Dat wordt pittig dan...

Al het voorwerk is normaal bij je tweede kind. Zorgt er ook voor dat die bevalling sneller gaat. Nou, dat hoop ik dan maar :p

Mijn eerste was er met 39+4, volgens de vk kan het daarom echt elk moment gebeuren. Waarop ik zei dat mijn vriend liever pas komend weekend opnieuw papa wordt, want hij moet werken tot en met vrijdag. De vk zei dat 9 van de 10 keer de vrouw pas bevalt als de partner er zeker bij kan zijn. Schijnt iets psychisch te zijn :D

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Ik heb idd gelezen dat je je bevalling niet kunt versnellen, maar wel 'uitstellen' als dat 'nodig' is...

Jammer dat het niet andersom werkt ;)

14. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Exciting, je klinkt echt onwijs opgelucht dat die drain eruit is, heerlijk zeg! Nog eventjes en dan heb je ook je kleintje in je armen!

Saar, ik duim voor je! Hopelijk gaat het nu toch eindelijk beginnen!

Snoepje, ik denk ook dat je je niet echt zorgen moet maken van tevoren over hoe je de bevalling toch moet gaan doen. Ze hebben het altijd over zo'n oerkracht die in je naar boven komt, daar vertrouwen we dan maar op. Ik ben bang om tijdens de bevalling flauw te vallen. Het schijnt dat maar weinig vrouwen eten tijdens de bevalling en zonder eten functioneer ik niet zo goed... De vk wist me te vertellen dat ze het bij hen nog nooooit hadden meegemaakt dat een vrouw flauwvalt. We komen er wel ;)

Esje, sterkte! Lekker bankkantoren vandaag als dat gaat...

Boommm, heb je ook al geprobeerd om haar meer huid op huid te houden? Lekker dicht tegen mama (of papa) aan en dan nog een dekentje er overheen? Het schijnt dat babies op die manier sneller leren hun temperatuur te regelen. Hier in Canada gebruiken ze überhaupt geen kruiken meer met babies, als de kleine moeite heeft warm te blijven dan wordt de baby gewoon bij mama gelegd...

OnzekereMama, spannend! Ik hoop dat het nu lekker op gang gaat komen!

Hier gister bij de vk geweest. Het lukte haar even niet om met de doppler het hartje te vinden, waarschijnlijk omdat de crème die ik op mijn buik gebruik het signaal stoorde zeg maar. Ze vond het nl wel met zo'n toeter. Ik vertelde dat ik al anderhalve dag steeds een beetje kramp voelde onderin omdat ik me afvroeg of dat ook kon zijn wat ervoor zorgde dat de doppler zijn werk niet deed. Ze reageerde meteen met 'Oeh, dat betekent dat er iets aan het gebeuren is bij je baarmoedermond!'. En toen ik vroeg of dat zou kunnen betekenen dat de bevalling sneller zou beginnen, zei ze dat dat best mogelijk was. Ik was zo happy! Zou het zo heerlijk vinden om eindelijk kennis te mogen maken met ons kleine liefje!

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Een bevalling uitstellen? Nou dan hoop ik maar niet dat ik dat gister gedaan heb door die warme kruik tegen mn buik te leggen 😔

@exciting. Ja hoor heb een fijne psychologe. Maar het is voor mij vooral terugval preventie. En een stukje schuldgevoel verwerken.
    Mn besluit dit beebje te houden heeft op zoveel mensen invloed en dat vind ik soms best moeilijk.
    Heb een jaar of 6 geleden een behoorlijke depressie gehad. Dus weet dat ik er vatbaar voor ben en wil een pnd echt voorkomen.
    Gelukkig nu alles op een rijtje daarboven 😁😁😁

Haha wat heerlijk dat het zo goed gaat zonder die ellendige drain.

@TLC oh ja hier ook een verslaafde hoor. Ook dat programma over mensen met OCD (smetvrees) die dan wel even een viespeuk gaan helpen met opruimen. 😁 denk elke keer weer goh het kan nog erger...

16. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Saar: aggossie. Ik kan het me helemaal voorstellen, dat was ook mijn angst, overtijd gaan. Nog even volhouden, het kan nu niet lang meer duren.

Snoepje en Esje: ook jullie, houd vol, nog ff.

Exciting: wat fijn dat je je goed voelt zonder drain.

Lea: sterkte hoor, walgelijk die kloven. Bij mij hielp Bepanthen inderdaad de vorige keer.

Nou mijn lieve kraamverzorgster is zojuist vertrokken, slik... Nu moeten we het alleen gaan doen.

17. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Mamske & exciting

Toevallig zei me zus dat gisteren ook.. "maak je niet druk ik weet zeker dat je m met je oerkracht eruit werpt" 😄 ik weet zeker dat als het erop aan komt ik er dan ook echt klaar mee ben met het zwangeren en me dikke buik..

Ik hou hier geen nagels meer over wie heeft dat ook? Telkens als ik naar me banner kijk knabbel ik me nagels van de zenuwen weg.. 😕

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Saar, begrijp het helemaal! Over tijd gaan is niet leuk.. Gelukkig duurt het nog maximaal 2 weken.. hoewel dit ook weer niet leuk is om te horen. Hopelijk komen onze kleintjes snel!

19. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    mamske ik had niks in me maag tijdens de bevalling, had tijdens de weeën 3x gespuugd en daarvoor had ik diaree. Maar merkte pas dat ik honger had toen mijn moeder na de geboorte met gevulde koek kwam aanzetten haha! maak je daar maar echt niet druk om ;)

snoepje is echt zo hoor, je zit in een soort roes je eigen bubbel wereldje, je hoort alleen wie je wil horen (voor mij mijn vriend) en alleen de belangrijke dingen hoorde ik. En er komt toch een kracht en energie uit je, ook het persen wow wist niet dat ik het kon (heb het wel met spierpijn gevoeld daarna en ook me keel deed pijn van het brullen haha)

20. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Satira: wat bale zeg! Dat is dan even een domper he! Maar goed, je kunt er niets aan veranderen :(

@mamske: ja ik ben ook erg opgelucht! er werd eerst tegen mij gezegd dat ik nog 2 weken met de drain moest lopen na de bevalling! En daar baalde ik behoorlijk van! Ik denk dan zit ik in de kraamweek nog steeds met dat onding op scheept, en met een katheterzakje op mijn bovenbeen! en nu issie er gewoon weg! zo vreemd! Kan mijn eigen broeken weer aan... En het irriteert niet meer Ik hoop zo dat het zo gaat blijven :) :) Spannend zeg, hoop voor je dat het snel door zet :)

@anna: Fijn dat je een fijne psych hebt! Vind het goed van je dat je het zekere voor het onzekere neemt! Zijn er veel mensen in je omgeving die je zwangerschap afkeuren? En wat vinden je ouders ervan?

@Nijntje: Jullie kunnen het!!!!!!!!!

Even een vraagje, wat hebben jullie in de tuin als de kleine geboren is? Wij hebben nu een vlag met Hoera een zoon, en een vlaggen lijn met hoera een zoon voor het raam. En blauwe ballonnen! Maar ik mis nog iets! vind het zo karig! Wij wonen in een zijstraat van een grote straat, vind het wel leuk dat er nog iets is wat meer opvalt :p Maar geen idee wat :p Ik denk misschien hebben jullie iets wat ik ook nog kan kopen!
    In huis hebben we verder niets, alleen blauwe pannetjes met hoera een zoon voor de taart! En door het huis hangen we een lijn voor de kaartjes en daar heb ik blauwe knijpertjes bij! Misschien nog een paar blauwe ballonnen, maar verder niets!

Deel Deze Pagina