Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Wat een goede tip qua bhs en spulletjes! Thanks!
    Yupgup, ik heb ook een baby die echt super sterk en bewegelijk is, mijn buik ga van rechts naar links en die echt bultje baby omhoog komen.... En ook echt dag en nacht.... Van mij mag het wel wat chiller...
    Boommm veel plezier op vakantie! Lekker uitwaaien aan zee!

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Boommm, super dat je de lijst zo bijhoudt! Bedankt! En lekker nog oo vakantie, geniet ervan :)

Ik zal binnenkort ook wat naaicreaties online zetten.... leuk om te delen!

3. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @wintersun
    Tjaah die harde buiken heb ik ook de hele dag door. Ze komen en gaan. Ook wanneer ik rustig lig of zit. Het hoort er gwn bij denk ik. Want ik had het ook met mn dochter.

@mamajen
    Leuk al die spullen!

@boommm
    Fijne vakantie alvast. Nog paar 2 nachtjes slapen.

4. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Booomm: dit zijn een paar creaties voor de dame
    (Sorry voor t schuin kijken)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      45,7 KB
      Weergaven:
      6
  5. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Nog 1

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,2 KB
      Weergaven:
      3
  6. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Voor nu even de laatste.. Heb niet zoveel foto's ervan op m'n telefoon

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      40,4 KB
      Weergaven:
      3
  7. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    En heel veel plezier op vakantie! Heerlijk, geniet ervan :)

8. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Hoi dames! Wat wordt er veel gekletst! Ik ben net een paar dagen met mijn vriend weggeweest (nu kan het nog! hihi!), en ik heb meteen weer een heleboel pagina's bij te lezen! Ik weet nu al dat ik op heel veel dingen ga vergeten te reageren, waarvoor: sorry!

Wat een leuke creatieve uitspattingen zie ik voorbij komen! Ik heb hier een schilderij gemaakt voor bij onze kleine aan de muur. We hebben maar een mini-kamertje, waardoor ik niet teveel kleur op de muren zelf wilde hebben, maar de kleuraccenten uit de details wilde halen. Maar wel een gezellig, kleurrijk schilderij gemaakt! Het moet alleen nog even opgehangen worden. Mijn missie voor deze week is het bestellen/opmeten van de gordijnen, en het zoeken van een leuke lamp (hebben jullie daar suggesties voor?). Ook gaat de poets-actie vanaf morgen weer volle kracht van start :D

Wat betreft harde buiken: hier ook! Vooral als ik langer loop of sta. Mijn moeder wilde heel graag nog een dagje met me gaan shoppen, maar dat gaat echt niet meer: lopen van parkeergarage naar winkelcentrum blijkt al te ver te zijn. Harde buiken gaan bij mij na inspanning wel snel weer weg, als ik even uitrust, maar zodra ik dan weer wat meer inspan, is 'ie ook zo weer terug! Beetje jammer. En 's avonds is het sowieso raak.

Mijn buik lijkt trouwens ook wat lager te hangen dan vorige week, dus ik vermoed dat uk al een beetje aan het indalen is. Morgen moet ik weer naar de vk, dus ben benieuwd of dat gevoel bevestigd wordt!

Dan nog een vraagje: hebben jullie ook problemen met naar het toilet gaan (gewoon plassen in dit geval)? Ik moet sowieso vaker naar het toilet dan wanneer ik niet zwanger ben, maar het lijkt ook even te duren voordat ik 'kan' plassen als ik eenmaal zit, hihi! En heb ook bijna nooit meer het gevoel dat mijn blaas helemaal leeg is... Is dat herkenbaar?

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Woooooow wat gaaf Mamajen, waaaauw. Vind dat pakje echt super mooi (lijkt zo uit een winkel te komen!!) en ben verliefd op je aankleedkussen!

10. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Saar: 'k Was vandaag bij vk en toen 'k het over harde buiken had gelijk of 'k moeite had met plassen (bij mij gelukkig niet het geval), die combinatie kan namelijk ook wijzen op blaasontsteking zei ze.

Mamajen, wat ontzettend leuk al die eigen creaties.

boomm: hele fijne vakantie, wij zijn 2 weken terug nog even een weekje weg geweest, heerlijk nog even samen!

hier: kindje ligt nu nog met hoofdje omhoog, maar is volgens vk nog geen enkel probleem, kindje heeft nog 5 weken om te draaien. Bij 35 weken krijg 'k nog een liggingsecho.
    Ligt bij jullie 't kindje al met hoofdje naar beneden?

11. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Saar82 daar heb ik ook last van.. Soms heb ik zo een erge drang dan krijg ik boven me kruis een drukkend gevoel. Als ik naar de wc ga dan plas ik wel veel.. heb laatst wederom me urine ingeleverd dus ben benieuwd. Maar aangezien het troebel was heb ik weer een ontsteking (voor de 9de keer deze zwangerschap. .)

12. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee hoe hij ligt? Geen idee hoe ik dat moet voelen. Zelfde als dat ik geen idee heb wat ik voel als hij tegen me buik aan drukt haha. Soms is hij wat drukker en soms een dag rustiger. Ligt er aan wat ik doe en waar ik ben. Maar elke dag gaat mijn buik lekker op en neer haha

Plassen geen last, wel uit het niets ineens en vooral snachts :( alleen laat van mijn darmen de afgelopen week.
    En haha er komt soort van melk uit mijn tepels, mijn vriend vindt dit geweldig en fascinerend. En vind zijn grapje, me tieten schudden en dan milkshake zegge nu nog leuker ... Mannen ;)
    Gelukkig schijnt dit wel normaal te zijn gelukkig.

Wauw wat een mooie creaties ben ook zo jaloers op mensen die handig zijn met de naaimachine :D

13. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Jeetje, wat gaan jullie hard!

Ik heb vanaf vandaag wat meer tijd over. Ik heb gisteren het advies gekregen van de verloskundige om per direct te stoppen met werken ivm bekkenklachten.
    Kwam even hard aan, ook al wist ik dat al.
    Gisteren nog wel gewerkt, maar geeft een gek gevoel om dan weg te gaan. Je bent klaar, maar ook nog niet.
    Maar ik ga nu lekker van de zwangerschap genieten en kalm aan doen!

14. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @mamajen
    Wow! Wat goed. Dat je daar geduld voor hebt zeg. Ik zou het niet kunnen hoor. Ik ben namelijk erg ongeduldig. Ik had een keertje een sok voor mn dochter gebreid en de andere kant had ik niet meer gedaan ik vond het zo saai haha.

@saar82
    Ik heb niet echt moeite met plassen. Het lekt bij mij juist. Vooral als ik nies. Maar ik heb wel het gevoel dat mijn blaas niet leeg is na het plassen.

@roderoosje
    Nou, lekker rustig aan doen en genieten van je zwangerschap.

15. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Saar82 wat vervelend! Ik heb er geen last van. Kan inderdaad een blaasontsteking zijn. Dit kan je gewoon laten testen bij de vk

Boomm fijne vakantie!

Noorderling mijn baby beweegt nog alle.kanten op volgens mij, maar ik ben ook nog maar 28 weken.

Gesprek met arbo arts was goed. Mag gelukkig minder gaan werken!

Dames, hoe zit het bij jullie met straie? Bij mij zit het vooral op mn benen (?). Zal vast nog wel meer bijkomen naar mate ik dikker word!

16. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Omg mamajen wat een super vette dingen maak jij!!!!
    Roderoosje wat een nieuws...was je werkgever er een beetje chill over? Heb je netflix?!? Wat ik heel fijn vond tijdens het thuiszitten de vorige keer was stand-up shows kijken! Misschien hebben de andere dames die voor de tweede gaan nog wat leuke tijdsverdrijf tips voor je.... Is de pijn de hele tijd?

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Goeiemorgen Dames,

Wat een verhalen alweer!

Boomm: Fijne vakantie, geniet ervan!!

Saar: Ik heb nierstuwing, dus ik heb indd ook plas problemen. Duurt bij mij lang voordat alles eruit is, en er blijft indd ook urine achter. Vandaag 11 uur echo nieren. Ben benieuwd, heb zelf het idee dat de kleine iets opgeschoven is. Pijn onder de ribben wordt namelijk wat minder... We zullen zien! Volgende week uitslag!

Mamajen: Wat super leuk allemaal! Ik ben totaal NIET creatief! Vind het erg knap dat je dat allemaal kunt maken!

Roderoosjes: Wat vervelend dat je nu niet meer aan het werk bent. Ik weet er alles van, is toch wel even een klap he! Daar ga je aan de ene kant wel van uit, maar aan de andere kant ook weer niet! Maar goed, tis niet anders!

Bloempje: Hoeveel uur/% ga je nu werken dan? Fijn dat het een goed gesprek was..

Straie heb ik nog geen last van! Gelukkig, kan nog wel komen! Ik ben ook niet heel erg uitgezet. Mijn buik valt ook wel mee.
    Ik heb soms het idee van: Groeit mijn buik wel? Maar mijn baarmoeder zit nu al ver boven mijn navel. Dus volgens mij zit het wel goed. Maar vind niet echt dat mijn buik dikker wordt.... Hebben jullie dat ook? Of zien jullie echt per week verschil?

Gelukkig beweegt de kleine nog wel.. Misschien dat ie in een groeispurt zit ofzo? Hou het even in de gaten...

18. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @exciting: Hier al de hele zwangerschap een hele kleine buik (heb tot ong. 24 weken m'n gewone kleding kunnen dragen). Maar vk vond het steeds prima, als de baarmoeder idd maar omhoog groeit. Volgens haar draag ik m'n kindje meer naar binnen.

@bloempje: straie nog geen last van.

@boogschutter: ik kon zelf ook niet goed voelen hoe 't kleintje ligt hoor, maar vk voelde het en heeft mij wel mee laten voelen waar 't hoofdje ligt enzo. 'k Denk dat 'k het nu zelf ook voel (maar 'k kan het ook helemaal mis hebben hoor...)

Nog even een vraagje, dromen jullie ook zo veel/raar? 'k Word er vaak echt naar wakker van.

19. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Goedemorgen! Net weer goedgekeurd bij vk! Dat plasprobleem ligt bij mij niet aan een blaasontsteking (gelukkig), maar aan het feit dat uk de weg nu af en toe al blokkeert. Uk is bezig met indalen, en kopje ligt al netjes in mijn bekken. Daardoor is meer druk op mijn blaas ontstaan, waardoor ik sneller het gevoel heb dat ik moet plassen, maar mijn blaas zit dan stiekem nog niet echt vol, waardoor er niet echt veel uit komt. Hm.
    Vanaf nu moet ik trouwens om de twee weken op controle bij de vk komen. Volgende afspraak is ook een dubbele afspraak, omdat we dan het bevalplan gaan doorspreken! Spannend! Hebben jullie al over een bevalplan nagedacht?

20. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

@Saar82, wat goed dat er niks aan de hand is met je blaas! Bevalplan heb ik nog niet over na gedacht.

Ik ga nu 16 uur werken, 4x4. Doe vooral zittend werk, dus ik kan het nog wel even volhouden.

@Exciting, ik merk nu dat mijn buik wel wat uit gaat zetten. Vooral vanaf week 20 is hij gaan groeien. Ik heb zelf het gevoel dat mn buik wel meevalt, maar als ik in de spiegel kijk is het soms wel even schrikken haha.

@Noorderling, ja dat heb ik ook! Al vanaf het begin van mijn zwangerschap. Echt hele nare dromen, of dingen die echt onmogelijk zijn...

Deel Deze Pagina