@bloempje8 ik heb vanaf een week of 16 straie... Gelukkig wel alleen op mn borsten. Ben ook van een normale c naar een e gegaan in korte tijd. Dus niet heel gek dat ze die groeispurd niet bij houden. Op mijn buik, billen en benen nog niks. Ondanks dat ik al 17 kilo aan ben gekomen. smeer me wel 2 keer per dag goed in. @boogschutter88 ik heb het gister aan de verloskundige gevraagd hoe hij ligt. Omdat hij bij de echo steeds in stuit lag. Ze kon het bij mij nog niet heel goed voelen. Maar na een minuut of 10 in mn buik porren :/... voelde ze het hoofdje beneden en zijn ruggetje rechts. Dus hij ligt goed. Alleen nog erg hoog. Hij ligt bij mij 2/3 boven mijn navel en beneden in mijn buik is het leeg. Kan geen kwaad. Maar voel je wel duidelijk als je hebt gegeten. Haha dan is rechtop zitten een uitdaging . @saar82 ik moet ook elke 2 weken maar mijn verloskundige heeft nog niks genoemd over het bevallen. Vind het stiekem ook doodeng. Heb besloten dat ik op een kruk wil bevallen. Hoor van vrienden en kennissen hele positieve reacties daarover. Zijn er meer die ontzettend bang zijn voor de bevalling? En hoe gaan jullie er mee om?
Straile, behalve de straille van mijn vorige zwangerschap nog geen last van. Maar goed ik juich niet te vroeg, want de vorige keer kwam het nog eens een week voor mijn inleiding. Ligging. Volgens mij ligt ze nog steeds met r koppie boven Angst voor bevallen, nee geen last van. Maar ik heb het al een keer meegemaakt natuurlijk. Het was toen heftig maar snel, hoop ik nu weer op. Bevallingsplan, nog niet gemaakt, moet me er eens over buigen. In grote lijnen weet ik hoe ik het wil hebben. Hier nu ook twee wekelijks een afspraak bij de vk. Maandag moet ik weer.
@mamajen wat een prachtige dingen maak je.. Hier ook niet creatief.. Helaas, heb er de rust niet voor.. @saar wat fijn dat je nu weet waar je klachten vandaan komen !! Nou je baby kan maar alvast ingedaald zijn. Ik denk de mijne nog niet ingedaald is, ik voel hem nog rondjes draaien in mijn buik.. Ofja dat denk ik dan hè !! Oh en al om de 2 weken naar de vlos... Hier nog niet.. De laatste keer was bij mij bij 28 weken, mag volgende week weer. Verwacht dan wel wat vaker te moeten komen.. @exciting nierstuwing lijkt me verschrikkelijk pijnlijk. Hopelijk is je nierecho goed.. Alle dames die zijn moeten stoppen of minder werken.. Goed aan jezelf en je baby denken is echt het belangrijkste... Hier nog geen striae, hoop dat het wegblijft.. Maar goed juich inderdaad ook nog niet.. @boommm fijne vakantie... Maak geen plan, vorige keer ook niet gedaan. Als ik het zou doen, zou ik alleen de hoofdlijnen doen en je er niet op vast pinnen dat je bevalling ook daadwerkelijk zo gaat lopen. Hier geen angst voor de bevalling, heb er ook geen zin in !!! Haha.. Als je angstig bent zou ik dit even bespreken met je verloskundige. Misschien heeft zij nog tips. Daarbij werd ik goed gestuurd door de verpleegkundige in het ziekenhuis. Ik moet ook zeggen dat ik het flink gehad had in mijn vorige zwangerschap dus toen maakte ik me ook minder druk om en was erg nieuwsgierig, misschien krijg je dit ook nog !!!
Wat betreft striae, op mijn buik (nog) geen last van. Mijn borsten wel: ben van 75F naar een 80G gegaan, vrij snel in het begin van mijn zwangerschap al, dus dan wil dat wel... Over het bevalplan: ik heb er al wel over nagedacht. Ik ben niet bang voor de bevalling, zie er ook niet heel erg tegenop. Misschien omdat ik niet precies weet wat ik kan verwachten. Sta er een beetje 'passief' in: ik laat het allemaal maar op me af komen, want ik ga ervan uit dat je op het moment supreme toch weinig in te brengen hebt over wat er gaat gebeuren. Maar er zijn wel een paar dingen die ik graag wil afspreken met vk en het kraamhotel waar ik ga bevallen. Bijvoorbeeld over communicatie. Ik kan er heel slecht tegen als mensen 'over mijn hoofd' praten, en ik verwacht dan dus ook dat ze rechtstreeks met mij praten over dingen die moeten gebeuren/dingen die aan het gebeuren zijn. Daarnaast wil ik niet dat er zomaar allerlei infusen worden aangelegd zonder dat ik weet waar het toe dient: ik wil graag weten wát ze doen, maar ook waaróm ze het doen (tja, nieuwsgierig aangelegd, denk ik). En stel dat er een moment komt waarop ik zelf geen beslissingen kan maken, wil ik dat ze mijn vriend de beslissingen laten maken. Hij kent mij zo goed dat ik ervan uit ga dat hij doet wat ik graag zou willen. Dat zijn eigenlijk de dingen die ik het belangrijkste vind. Ik kan nu wel zeggen dat ik denk dat ik de weeën wil opvangen door ademhalingstechnieken en massage, maar wie weet wil ik ter plekke wel gewoon een ruggeprik. Kan ik nu nog niet echt iets over zeggen, weet niet zeker of ik een hoge of lage pijngrens heb, haha! En ik kan ook wel zeggen dat ik het liefst in bed wil liggen tijdens de weeën, maar misschien wil ik op D-day wel gewoon onder de douche... Geen idee nog, zie ik dan wel! Overigens is de nesteldrang hier nu compleet toegeslagen. Ik was voordat we een paar dagen weg zijn geweest al lekker bezig, maar nu wordt t bijna eng: ben allemaal schema's aan het maken om dingen nu nog af te krijgen, maar ook een schema voor het huishouden na de bevalling, zodat vl weet wat er allemaal moet gebeuren, en ik er niet helemaal alleen voor sta. Geeft stiekem best wel wat rust, al die lijsten en schema's, haha!
hallo! ik ben niet angstig..tenmiste nu nog niet! Ik heb er juist wel zin in! Ben best wel een ongeduldig typje dus wachten duurt lang, en als de bevalling begint weet ik dat ons kindje eraan komt en daar heb ik zoooooo veel zin in! Haha.. vanmorgen echo nieren gehad. De rechter nier is nog steeds aan het stuwen! en de kleine man is nu gedraaid! Ligt nu in stuit. De hele zwangerschap lag ie met zijn hoofd naar beneden precies op mijn blaas. En nu issie gedraaid. Ws voel ik hem daardoor minder/anders. Hartje klopte nog mooi. En vandaag ook gezien hoe hij slikte! Wel grappig! Eigenlijk mocht ze dit niet doen, maar ben wel blij dat ze toch even gekeken heeft want was een beetje ongerust dat hij opeens minder bewoog. Woensdag weer naar de gynaecoloog toe.. Ben benieuwd! Tis indd ook pijnlijk ja, maarja niks aan te doen. uuuh bevallingsplan? Wat houdt dat in? 27 aug gaan we naar het zh voor een informatie avond over de bevalling. En waar de verloskamers/kraamkamers zijn. We moeten namelijk naar een ander zh. Zh bij ons in de buurt doet geen bevallingen meer! Dus vind het wel prettig om er niet helemaal blanco in te gaan!
@OnzekereMama, ik was wel erg bang voor de bevalling. Nu helemaal niet meer. Het kwam vooral doordat ik bang was om flauw te vallen, niet eens voor de pijn. Heb jij ook iets specifieks waar je bang voor bent? Het helpt bij mij om er veel over te lezen (bijv. geboorte gids) en geen horror verhalen opzoeken!
Zo.. wat veel geschreven!! Striae, van mijn zoontje veel overgehouden op mn buik. Nu zitten er hier en daar wat verse streepjes bij, wat hoger op mn buik, maar dat is niet zo gek. Kleine meid zit ook veel hoog in mn buik heb ik het idee. De schade valt tot nu toe mee,.. maar weet nog van zoonlief dat dit echt aan het eind van de zwangerschap heel hard ging bij mij. Ik heb geen enorme buik nog. Had ik de vorige keer ook niet, tot ik verlof had. Toen ging het heel hard. Zal deze keer ook wel zo zijn. Nu heb ik ook schijnbaar aardig wat ruimte tussen mn schaambot en mn ribbenboog.. die zit vrij hoog bij mij. Dus het is niet zo gek dat die buik nog niet echt naar voren gaat. Bevalling, niet bang voor. Wel erg benieuwd hoe het deze keer gaat. De vorige keer vond ik vrij heftig op een gegeven moment, maar toen was ik er ook al bijna. Heb wel 2 dagen voorweeën gehad, waardoor de kleine toch echt die derde dag wel mocht komen.. als de ontsluiting die zondag niet zou vorderen, moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Want langer zou ik het waarschijnlijk niet hebben volgehouden. Dat zag de vk ook. Gelukkig ging het die zondag hard. s ochtends om 11.00 zat ik op een paar cm ontsluiting, en om half 1 braken mn vliezen. Om 16.50 is ons zoontje geboren. Ben in een weeënstorm terecht gekomen, en toen ik het niet meer hield, had ik 7 a 8 cm. Laatste stukje is ook enorm hard gegaan. Ben heerlijk thuis bevallen.. en zou dat graag deze keer weer willen. Hoop ook echt dat dit lukt.. dat is het enige waar ik 'bang' voor ben, dat ik alsnog naar het ziekenhuis zou moeten of zo. Zoonlief is nu net 2 nachtjes uit logeren, dus we kunnen even bijslapen hier. En ik kan in alle rust wat dingen opruimen/schoonmaken hier thuis.
Jeetje dames wat is er hier de afgelopen dagen veel gekletst. Hier wat minder nieuws ik lig sinds vorige week donderdag in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging, heb eerst in het amc gelegen en ben maandag gelukkig overgeplaatst naar het ziekenhuis is mijn eigen woonplaats. Wel balen hoor, morgen hoor ik meer maar waarschijnlijk kom ik niet meer het ziekenhuis uit tot mijn bevalling, de gyn had al aangegeven dat als ik de 37wkn haal ze me gaan inleiden. Nu heb ik bedrust en mag ik alleen een beetje de gang van het ziekenhuis op en neer lopen, gelukkig mag ik vanavond in een rolstoel even met mijn vriend voor het ziekenhuis zitten heb ik toch nog wat frisse lucht. Ze houden 3x per dag mijn bloeddruk bij, krijg ook 2 keer per dag een ctg en heb gister 24 uur urine moeten sparen, bloeddruk is mooi stabiel maar wel aan de hoge kant zo rond de 135/90. De babykamer hebben we gelukkig al klaar op een paar kleine dingetjes na en ik had alles al gewassen en ingeruimd. Gister heb ik de intake van de kraamzorg gehad deze kwam langs in het ziekenhuis.
Mijn borsten zijn helemaal nog niet gegroeid... Alleen mijn tepels! ook niet eerlijk! Ik wil ook grotere borsten hihi.. Ieco1980: Wat vervelend zeg! Jeetje! Wat waren je klachten? Dan kan het zomaar op eens even anders zijn he! Wat spannend zeg.. Poeh en je moet ook nog een zetje! Nog 7 weken in het zh liggen is ook geen pretje! Erg vervelend! Sterkte! Kun je je wat vermaken?
Dat is niet fijn, gelukkig ben je in goede handen. Sterkte. Mijn manneke wilde vanmorgen niet lopen of staan. Was vannacht ook al een paar keer wakker geworden maar bleef in bed liggen, terwijl hij er normaal altijd uit komt. Maakte me erge zorgen, mijn moeder gebeld, die is smiddags gekomen en heeft ons naar de ha gebracht, ik kan geen auto meer rijden. Blijkt dat hij een ontsteking heeft in zijn li heupje. Gelukkig gaat het nu weer beter en loopt en speelt hij weer, maar hij kan. Of tot iig zaterdag er last van hebben. Daar gingen mijn plannen om te schilderen Morgen nieuwe dag, ga zo maar verder met de geboortekaartjes
Wintersun! Ooh wat vervelend voor jullie mannetje zeg! Hoe is dat gekomen dan? Of issie gevallen ofzo? Zielig! Hopelijk gaat het snel beter! Jaa, daar gaan je plannen dan he! haha! Nou ja, komen hopelijk meer dagen
@leco1980, pfoe wat een tegenvaller zeg! Gelukkig heb je de babykamer af, dat is een zorg minder. Maar wat naar dat je de hele tijd in het ziekenhuis moet blijven! Kan je je wel een beetje vermaken? @Wintersun, beterschap voor je zoontje!
@leco: wat balen zeg! Veel sterkte daar in 't zh. Hopelijk blijft bloeddruk onder controle zodat de kleine nog een poosje kan blijven zitten. @wintersun: vervelend van je zoontje zeg! Hopen dat hij snel verder opknapt. Net even tekst voor op 't geboortekaartje (versie 1) op papier gezet, straks maar eens vragen of ml 't wat vind.
Het rare is dat ik juist helemaal geen klachten heb, ik moest donderdag voor controle naar de gyn en die dacht dat de doorbloeding van de navelstreng niet helemaal goed was en vond het kindje erg klein. Daarvoor werd ik a la minute doorgestuurd naar het amc, daar aangekomen opnieuw een echo gehad en wilde ze de volgende dag nog 1 maken met de dienstdoende arts om zeker te zijn van hun zaak. s, avonds nog urine en bloedonderzoek gehad en volgende dag de echo. De echo zag er uiteindelijk goed uit, de baby was wel wat kleiner maar niet veelste klein en de doorbloeding was normaal. Alleen toen bleken er eiwitten in de urine te zitten en de bloeddruk was wat aan de hoge kant dus moest ik alsnog blijven. Gelukkig mocht ik maandag overgeplaatst worden wat ik heel graag wou al mijn familie en vrienden wonen hier, vele hebben geen auto en het openbaar vervoer is duur en duurd harstikke lang (2 uur enkele reis). Ik loop wel het risico dat als ze mijn kindje moeten gaan halen voor de 32 wkn ik weer terug moet naar het amc omdat ze hier niet de juiste zorg kunnen bieden, maar daar gaan we niet vanuit we hopen dat hij nog even blijft zitten. Ik heb gelukkig een lieve vriendin waarvan ik een laptop kon lenen, weer een andere vriendin had een tablet te leen en een vriendin die heel veel thuis is in het downloaden dus die heeft een zooitje films voor me gedownload zodat ik die in ieder geval kan kijken, in het ziekenhuis heb ik wifi waardoor ik gewoon op internet kan en ik ga een abbonnement nemen op netflix dat is nu de eerste maand voor 1 cent en kan je ook allemaal series, films, enz op kijken. Een paar boeken heb ik hier liggen en familie en vrienden die regelmatig op bezoek komen.
Kom er bij ligakoekjuh! ik ben nog maar 28 weken! Maar wel in oktober uitgerekend Noordeling: Maak je de geboorte tekst zelf? Wintersun: Oke! Jakkes, nooit geweten dat je daar een heup ontsteking van over kunt houden! Beterschap in ieder geval!
Wintersun, zo dan schrik je even als je mannetje niet uit bed komt! Zou daar hier ook flink van schrikken en actie ondernemen. Goed dat je nu weet wat het is! Enneh, wat doe je met de geboortekaartjes? Enveloppen schrijven? Leco, heftig zo in 1 keer! Helemaal als je niks geen vermoedens hebt.. fijn dat je in elk geval in het streekziekenhuis ligt. ipv in het AMC. Toch beter om wat dichterbij familie en vrienden te liggen. Sterkte ermee!