Ik maak de geboortekaartjes zelf. Heb er nog 15 te gaan. Tekst staat al klaar dus aan ml de taak als het zover is deze uit te printen, op maat te snijden en in te plakken. Er gaat wat tijd in zitten, maar het bespaard een hoop geld, ben nu een tientje kwijt voor 50 kaarten ipv honderden euro's . Moet er wel bij zeggen dat ik alle materialen verder gratis heb omdat mijn sm kaarten maakte en mijn sv alles nog heeft en ik daar uit mag gebruiken wat ik wil.
@Leco1980, top dat je Netflix hebt. Ga ik ook doen als ik met verlof ga haha . Fijn dat je er verder geen last van hebt en dat je fam dichtbij is! @Ligakoekjuh, welkom! @Wintersum, slim dat je ze zelf maakt, succes ermee!
Mag ik ook nog aansluiten ? uitgerekende datum 16 oktober, maar geen idee of ik dat ga halen. nu om de dag naar het ziekenhuis voor een ctg, en elke week groeiecho+flowmeting ivm zeer weinig vruchtwater, kindje loopt 1 week achter op groei, en weinig leven blijven voelen.
Wat gaat het snel hier! Leco: heftig, sterkte daar en hopelijk blijft de beeb nog even binnen! Wintersun: beterschap voor je mannetje Welkom Ligakoekjuh!
Hoi allemaal, ik heb niet alles teruggelezen maar het lijkt me leuk om mee te kletsen met de oktober mama's. Ik ben 39 jaar oud en op 20 oktober uitgerekend van ons kleine wonder. Ik ben nog niet zo ver met het inrichten van de kamer en de geboortekaartjes, dus ik hoop dat ik hier inspiratie op kan doen (en dat ik er niet zenuwachtig van word als ik zie hoe ver sommige al zijn 😉. De meubels, maxi cosi en de wandelwagen zijn er inmiddels wel al, maar nu de aankleding en de rest nog... Gelukkig gaat de zwangerschap heel goed en heb ik weinig klachten. Het is een heerlijke spannende tijd he?! Ik wens iedereen hier heel veel succes en hopelijk hele mooie laatste weken toe!
Ik heb ook weer even bijgelezen. Leco, jeetje wat heftig. Gelukkig lig je nu dichter bij huis. Hopelijk blijft je kleintje nog even zitten o te groeien. Succes en sterkte ermee. Wintersun, heftig van je zoontje. Gaat het alweer wat beter? Mamajen....wauw dat aankleedkussen, geweldig. Geboorteplan, vorige keer gemaakt maar nooit gebruikt. Nu maak ik er geen. Bang voor bevalling, nee hier niet echt. Vind het wel spannend. Vorige bevalling ging heel snel, hoop nu weer op een vlotte bevalling, niet te snel hihi. Ligakoekjuh, welkom. Zebra, je zwangerschap loopt dus niet rustig. Spannend hoe net nu blijft gaan. Hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan.
♥ Zwanger ♥ Secretangel (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 2 Oktober 2014 - Meisje! Norwegian-Sky (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Nijntje11 (34 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Stina83 (31 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Jongen! Poisson1987 (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Verrassing! Mamajen (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Boogschutter (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Jongen! MamaMel88 (?? jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Verrassing! Chuiqa (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Jongen! Sitalita (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Meisje! Mienma (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen! Linthee (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Meisje! Saar82 (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Verrassing! Wintersun (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Meisje! Jes89 (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Verrassing! AngelaV (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen! Joyce2013 (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen! Ilka (29 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 8 Oktober 2014 - Meisje! CindyW (40 jaar) vierde kindje Uitgerekend op: 8 Oktober 2014 - Meisje! Leco1980 (33 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen! Kaas (30 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen! Pasta (40 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 11 Oktober 2014 - Meisje! NewMiracle (32 jaar) tweedekindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Onzekeremama (20 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Lea (30 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Mees90 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Jongen! Marrie28 (35 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Verrassing! Cindy1980 (34 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 14 Oktober 2014 - Meisje! Shirleymommy (21 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Jongen! Noordeling (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Verrassing! 0Zebra0 (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 16 Oktober 2014 - Meisje! Esje13 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Jongen! Snoepje84 (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 19 Oktober 2014 - Jongen! Tecla (39 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing! Boommm (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Meisje! Leen82 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Jongen! Pluizje (28 jaar) eerste kindjes Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Jongens! Peet12 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 24 Oktober 2014 - Verrassing! Roderoosjes (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 25 Oktober 2014 - Verrassing! Fenske (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Liv! Yupgup (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Meisje! Bloempje8 (22 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Jongen! Exciting (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 29 Oktober 2014 - Jongen! Wijzigingen of nieuwe informatie graag in kleur aangeven!
Dames wie kan me hierbij helpen.. Binnenkort gaan mijn laatste 10 weken in en eerlijk gezegd heb ik bijna helemaal niks gehaald in huis. Momenteel verkeer ik best wel in een depressie en heb ik t best moeilijk daarom heb ik daar ook geen aandacht besteed ben weer terug bij de verloskundige nadat ik medisch onder controle was ivm suiker maar alles is gelukkig goed Nu wil ik een lijst maken met wat ik allemaal nodig ga hebben voor de baby en voor mij. Ik ga bevallen en 5 dagen verblijven in het ziekenhuis. Mijn kraampakket heb ik al binnen dus neem ik die mee. Dit is momenteel wat ik thuis heb; -kraampakket -baby badje -flesjes (wil wel borstvoeding geven) -kinderwagen, baby box, commode enz gaan we volgende week halen. -rompertjes voor de baby als hij er is (moeten deze ook mee als je in t ziekenhuis verblijft en bevalt?) -uiteraard kleding voor de baby -baby spenen En dit was t... Wie kan me helpen met t lijstje bijvullen? Voor mijzelf heb ik; -badjas -pantoffels -slippers En thats it wederom iemand die me helpen kan met t lijstje aanvullen? Ik ben jullie heel dankbaar!
Snoepje; Krijg je daar kraamverband? Flesjes heb je niet nodig bij bv, en bij wel nodig (bijv kolven) heeft het zkh die voor je. Neem genoeg mee als je er zo lang bent. Vond het zelf de eerste dagen wel zo fris om me minstens 2x per dag om te kleden. Er komg ineens spul uit lichaamsdelen waar jer niet eerder om had gedacht, haha! Netbroekjes of oma-onderbroeken. Zelf vind ik zwart wel prettig ivm vlekken Nachthemden en/of of los zittende shirts en broeken (denk aan flubberbuik) Voedingsbeha's/meegroeibeha's/andere zachte, makkelijk te openen bh's bij bv. Waterflesje/spuitdop om je evt hechtingen schoon te spoelen. Rompers/kleertjes voor beeb zorg je zelf voor. Muntstuk voor de rolstoelen? Kleingeld voor extra snoep of koffie voor visite. Verzekeringspas/Id. Kaart verloskundige
voor zh: rompertjes 2, kleding 2, dekentje/jasje/omslagdoek, maxicosi, sokjes, mutsje.. Pampers/voeding/flesjes/kraampakket hebben ze wel in het zh. voor jezelf naar zh: ondergoed, kleding, t shirts om in te bevallen, sokken, boek/muziek?, toiletartikelen, fototoestelletje.. thuis: meubels (ledikant, commode, kast) bad + standaard kleding (sokjes, mutsjes, badcape) rompers pampers voeding (bij bv niet) billendoekjes babyfoon spuugdoekjes slabbetjes dekentjes/lakentjes box + toebehoren flesverwarmer poeh, zal vast nog wel meer zijn!
Ben je getrouwd? Zo nee, denk je aan de erkenning door je vriend, vóór de geboorte? Na de geboorte moet je partner ook .... aanvragen (naam vergeten)... hoe heet dat... iets met ouderlijk gezag, ofzo. Google? Heb je naar geboortekaartjes gekeken en adressenlijsten? Kraampakket zou ik overigens niet meenemen, of is er expliciet om gevraagd? Sterkte meis, als me nog wat te binnen schiet laat ik het weten. Ik heb na de bevalling van zoon in een enorme dip gezeten. Maar geloof me: die roze wolk bestaat niet, ja het is knoeihard werken, MAAR: na een half jaar kun je niet meer zonder je kindje en komt alles goed..... Kindjes zijn zo mooi puur en hebben zo'n heldere blik op de wereld! Prachtig om te zien!
er is hier ook nog een topic over wat mee te nemen in de 'vluchttas' misschien dat je daar ook nog iets uit kunt halen. en op prenatal.nl staat een uitzetlijst die je kunt gebruiken voor het noodzakelijke en wenselijke wat je aan kunt schaffen! sterkte verder!
Ik heb even gauw globaal alles doorgelezen. Maar ik heb gwwn odee meer wat bij wie hoort. De kamer is eindelijk klaar. YES! En ik heb vandaag alles ingepakt want we gaan namelijk morgen een weekendje naar center parcs. Ben nu erg erg erg moe en mn man zei gwn stel je niet zo aan. -___- hoe kon tie dat nou zeggen. Ik ben de hele dag bezig geweest met mn dochter, kamer en inpakken. Pffff kan hier zo boos om worden hea.
@yupgup en exciting, Erg bedankt dames! Ik heb alles even genoteerd! Kraamverband zit toevallig in de kraampakket 2 pakken met elk 10 stuks erin maar denk dat ik er nog meer bij ga halen je weet maar nooit. Ik ga van t weekend even zoeken daarna moet ik weer 3 weken werken. Ik merk dat ik het moeilijk krijg als ik te lang loop en sta ivm bekkeninstabiliteit.. een kraampakket neem ik wel mee omdat de pakket in te ziekenhuis voor je eigen risico is heb ik gehoord. Yupgup bedankt! In een dip zitten is echt moeilijk vooral omdat ik nu de laatste weekjes gewoon nog wil genieten van de zwangerschap. Omdat me zwangerschap al stroef begonnen is tot op heden met allerlei kwalen en angsten wat ik heb zit ik in een enorme dip. Gelukkig gaat t met de dag beter de reden dat ik ook een kraamhotel heb genomen is om gewoon tot rust te komen. Manlief en ik hebben aan beiden kanten ontzettend veel familie wat natuurlijk leuk en gezellig is maar om al die mensen om de haverklap over de vloer te krijgen dat wordt me teveel... Nogmaals bedankt dames!
snoepje vervelend dat je een moeilijke zwangerschap hebt, maar wel goed dat je nog probeert te genieten. Heb je wel besproken net je VK dat je het moeilijk hebt? leco jeetje wat schrikken zo ineens opgenomen worden. Maar gelukkig zijn ze er op tij bij. wat zijn synptomen van zwangerschapsvergiftiging? Merkte je er iets van? Ik heb gelukkig nog geen striae, wel vanaf het begin ingesmeerd met olie, en Zwitsal mama crème. Maar denk dat het ook ligt aan de snelheid dat je buik groeit. Pas vanaf 20 weken zag je een beetje buik en is het heel geleidelijk gaan groeien. Mijn borsten zijn amper gegroeid, had 75C en nu een volle 80C vind het prima haha Zelf nog niet echt een geboorteplan, wilde heel graag in een bevallingshotel dit omdat ze een bad hebben, en lijkt me heerlijk om in water te bevallen, maar ik kan alleen bij één bevallingshotel omdat die het dichtbij is voor de VK (woon in de stad en VK is bang dat stel ik beval overdag ze er niet optijd bij kan zijn ivm verkeer) en de enige bevallingshotel zit in het ziekenhuis en dat is toch nog een een stukje rijden en ook parkeer kosten. In het ziekenhuis dicht bij mijn huis is het gratis en maar 5 minuten rijden. Thuis bevallen wil ik absoluut niet, ook ivm met huisdieren. Maar vind het een heel fijn idee dat er een medische mensen klaar staan haha, maar voor de rest wel geen ruggenprik, ik zie het allemaal wel. Zolang mijn vriend er maar is kunnen we het aan. Bang ben ik er niet echt voor, ik denk omdat ik niet weet wat ik ga verwachten? maar ook omdat bevallen al eeeeeeeeeeeeuwen wordt gedaan door vrouwen en vroeger zonder iets, dus als mijn prehistorische grootmoeder het kon kan ik het ook Bevaltas maak ik als ik terug ben van vakantie (scheelt uitpakken haha) en ga ik is even het lijstje goed af wat mee moet. Ik merk wel omdat ik op vakantie ben (zit al 6 weken in de ziektewet, en lekker bij mijn schoonmoeder in het buitenland om te rusten) dat het wel kriebelt om de kamer klaar te maken, maar soms frustreert het me dat ik hier ben en dus niks kan doen, wel genoeg baby kleding gekregen en kunnen kopen. Maar als ik weer thuis ben verlang ik weer naar hier hihi Wat voor maar luiers kopen jullie? Ook de kleinste maat 0? Sorry als ik niet op iedereen reageer jullie gaan zo hard! En mijn geheugen is echt heel erg op dit moment. shirlymommyWat verveld van die opmerking trouwens, mijn vriend maakt die ook naar gelukkig als grapje! Kan me goed voorstellen dat je er boos om wordt. Vakantie zal jullie goed doen!
wij nemen wel flesvoeding en flesjes mee naar het ziekenhuis. vorige keer ging het thuis ineens niet zo goed met de flesvoeding, wat waarschijnlijk kwam doordat ze weer moest wennen aan andere voeding en spenen. dus dit keer nemen we mee nu heb ik wel een keizersnede gehad en dus wat langer in het ziekenhuis dan bijvoorbeeld alleen het eerste flesje, misschien speelt dat ook mee
Ik heb geen luiers maat 0.. ons zoontje had hier denk ik nauwelijks ingepast met 8,5 pond. Gelijk maat 1 gekocht. Van Kruidvat valt trouwens kleiner dan van de pampers. (die hebben we eerst opgemaakt)
Fijne vakantie shirleymommy!! Geniet ervan! Heerlijk met dit mooie weer! En CP is altijd super leuk Wij hebben pampers maat 1. Volgens mij krijg je toch gewoon als je in het zh ligt alle benodigdheden? Volgens mij hoef je echt geen maandverband spul mee te nemen hoor, hetzelfde geld voor pampers! Zou het dan nog even goed na vragen bij jou zh! Oh en de hydrofiele luiers/washandjes was ik nog vergeten hihi! En dan nog leuke spulletjes voor de aankleding ! En een verzorgingstas.. Komt steeds meer bij he Oh en je kunt ook veel dozen op halen! (babydump, blije doos bij de prenatal, en een doos bij de etos) even op internet kijken, daar kun je je aanmelden! Zitten leuke spulletjes in! En tis gratis! Altijd leuk! Ik ga straks even bij een collega op bezoek.. Lekker er even uit! En wat zijn jullie plannen?
Snoepje, wa vervelend dat je je zo down voelt. Ik herken het helaas. Vorige zwangerschap een prenatale depressie gehad en nu gaat het langzaamaan ook steeds verder bergafwaarts, komt omdat ik niets meer kan. Gelukkig heb ik antidepressiva die goed werkt. Het is wel belangrijk dat je je vk op de hoogte brengt. Hier weer een zware nacht gehad waarin J veel pijn had. En hij werd alleen rustig als ik naast hem kwam liggen, dus iedere keer op en neer met mijn kussentje. Nu lijkt het gelukkig iets beter te gaan. Hij is aan het spelen en loopt ook alleen loopt ie wel mank. Zometeen maar even bij slapen. Ik ga vanmiddag alles bijlezen, heb er nu geen fut voor.