Noordeling, even een tip, voor je bekkenbodem wordt hardlopen de eerste 3 mnd echt afgeraden om incontinentie op latere leeftijd te voorkomen. Als je niet meer vloeit zou je kunnen gaan zwemmen? Rxy88: whoa!! Van harte!!!
Wow rxy wat een super snelle jelle ben jij gefeliciteerd @ellenmk jeetje ik ben me zwangerschap al zat maar jij mag eerst hoor poeh hoop dat ik zover niet overtijd ga maar denk het wel Sorry dat ik niet op iedereen reageer het gaat hier zo snel nu hou het niet bij haha @hier vandaag vk geweest weer goed gekeurd.moet maar afwachten heb wel veel krampen gehad laatate dagen maar zet allemaal niet door helaas we wachten maar af meer kun je niet doen
Zo, die heeft een vliegende start gemaakt zeg! Gefeliciteerd!!! Hoop dat alles goed gaat met jullie. @exciting Wat fijn dat het goed gaat bij jullie. Pak idd je rust en laat je verwennen. Hopelijk krijg je bij de uroloog goed nieuws want ik vind dat je er al genoeg ellende mee hebt gehad. Geniet van je kraamdagen! @Anna Balen zeg! En -1???? Zal wel betekenen dat het nog potdicht zit en geen verweking ofzo? Hopelijk is het vrijdag beter, ik duim voor je. Heb je al wel gebeld voor het bloedverlies? @Esje Als het je rust geeft gewoon meenemen dat ding. Beter mee verlegen dan om verlegen. @Ikkie Heb goede hoop voor je dat het gaat beginnen uit zichzelf hoor Maar wel spannend, voor het weekend heb jij je kindje in je armen! @rosje Haha, zie het al voor me. Misschien een 2e spin inzetten voor de weeën? @Mamske Hoop voor jou dat het nu dan echt doorzet! Zit er al wat regelmaat in of helemaal niet? Al lekker onder de douche geweest? @Bloempje Ik zou even afwachten denk ik, als het toeneemt kan je altijd nog bellen. Wie weet zakt het zo weer af. Heb je al een lekker warme douche genomen? Sowieso fijn dat je de datum weet. @Ellen Ook voor jou hoop ik dat het vanavond/vannacht doorzet. Of in ieder geval dat de 2e strippoging iets uithaalt. @Melkos Jup, afwachten... zit helaas niks anders op.
@Emma86, het is alweer wat afgezakt! Had vannacht ook erg slecht geslapen en toch veel in beweging geweest. Zal er wel mee te maken hebben
Intussen weer een week verder sinds D. is geboren en sinds vandaag ook de kraamzorg weer weg. Wel fijn, ook al was het heel prettig dat ze er was, is het ook wel weer heel lekker om je huis voor jezelf te hebben.. Maar hier alsnog mijn bevallingsverhaal: Het is waarschijnlijk getriggerd door de voedselvergiftiging die ik op zondag heb opgelopen. Maandag al niet zo lekker en maandagnacht echt misselijk en diarree, ben echt helemaal leeg gelopen (sorry, erg onsmakelijk I know). Toen nog 's nachts naar het ziekenhuis geweest omdat mn bloeddruk erg hoog was. Gelukkig daalde deze wel. De hele dinsdag nog wat last gehad, vnl van mn darmen, wat krampen enzo. Toen ook helaas de hele dag niks kunnen eten. De vk had wel al gezegd dat het soms de bevalling kan opwekken, maar had er niet echt op gerekend toch. Die nacht werd ik om half 1 wakker met flinke buikkramp, heb het een uur aangekeken en door huis gelopen, was al best flink pijnlijk en zo om de 4 minuten. Vervolgens ml wakker gemaakt en echt gaan timen, maar omdat we dachten dat het voorweeen waren hebben we nog 2 uur gewacht met bellen. Toen kwamen de weeen al om de 3 minuten en waren erg heftig. Toen de vk kwam om half vier was er helaas nog helemaal geen vordering, nog niet eens een verstreken bmm :s Ik dacht toen nog steeds dat het heel goed vals alarm kon zijn. Toen nog tot half acht 's ochtends door zitten puffen, het bleef om de drie minuten, maar omdat ik al 2 nachten niet had geslapen en nauwelijks had gegeten had ik eigenlijk weinig energie om de weeen op te vangen. Toen de vk kwam had ik 3 cm en besloten om toch voor pijnstilling naar het zh toe te gaan, zag het echt niet meer zitten op dat moment. Een half uurtje later in het zh al 5 cm en toen is het redelijk snel gegaan. Uiteindelijk denk ik een uur met een pompje gelegen (hemels is dat zeg) en toen al heeeel snel persweeen. Uiteindelijk een half uur geperst, helaas wel ingeknipt omdat zn hartslag niet meer naar een normaal niveau steeg na een wee en toen was hij er met maar 1 keer persen nog! Ik heb het wel als heel heftig ervaren omdat er vanaf het begin weinig tijd tussen de weeen zat en deze ook gelijk erg pijnlijk waren. Intussen gaat het gelukkig goed, bv is lekker op gang gekomen en vannacht voor het eerst maar 1 keer hoeven voeden 's nachts. De eerste nachten heeft hij nauwelijks geslapen, dus deze nachtrust was erg welkom... Zo, heel lang verhaal, nu ga ik wat bijlezen, want er is veel gebeurd ook hier in deze week
Noordeling ik hoop het ook! Wat heerlijk met dit weer he om lekker te wandelen! Melkos ik ben mijn zwangerschap nog niet echt zat, maar het lange wachten wel hihi hopelijk ga jij niet al te ver over tijd Emma dankje hoop het ook echt! Beval liever spontaan dan ingeleid worden. lizzie zo das best heftig..ik heb ook 2 maand terug een voedselvergiftiging gehad, dat is geen pretje en al helemaal niet als je zwanger bent pff heerlijk je huis weer voor jezelf
Zo, had aan het begin vd middag echt vervelende krampen onderin mijn buik en rug. Maar het trok in de loop vd middag ook weer weg. Nu alleen nog wat een zeurderig gevoel onderin mijn rug. Als mijn dochter straks op bed ligt maar even uitgebreid douchen en op tijd op bed, ben benieuwd of de rust dan nog iets gaat doen...
@ikkie spannend hoor wie weet dat er toch wat gaat komen. @lizzie oh balen dat je toch geknipt moest worden. Maar goed het had wel effect knap gedaan hoor! @snoepje nee hoor dat bloedverlies had ze al voor gewaarschuwd het is inmiddels ook bruinig en met slijm. Ze had na de strippoging ook wel slijm en bloed aan de handschoen zitten. Dus die slijmprop komt wel los. Buikpijn en rugpijn wordt wel wat meer hier. Hoop toch echt dat er wat in beweging is gezet. Maar t zal wel niet 😒
Vanmorgen de controle gehad bij de verloskundige....had deze keer de verloskundige die ik nog maar 1 keer eerder had gezien. Maar wat een onprettige vrouw! Ze ging voelen of het kindje nog steeds ingedaald is....maar ze had lange nagels ofzo en deed me gewoon zeer daarmee. In ieder geval hoop ik dat ze niet bij mijn bevalling is.
Deed ze dat inwendig dan? Bij mij voelen ze dat altijd gewoon aan de buitenkant! Maar idd bij inwendig onderzoek maakt hetwel verschilwie het doet... Bij mijn eerste bevalling vond ik het bij de één een hel terwijl ik bij de ander helemaal niks voelde (was met toucheren)
Nee was uitwendig maar haar nagels prikten in mijn vel zeg maar....zegt ze ook nog "dit kan wat pijnlijk zijn" Terwijl de andere twee verloskundigen mij daarmee nooit pijn hebben gedaan.
Ik merk ook veel verschil. Bij de een moeten mijn benen omhoog (bekkenklachten, auw) en uitademen en duwt heel hard, bij de ander mag ik blijven liggen en drukt zachtjes. Zelfde conclusie
Hi Bloempje, mocht je dat weer hebben kan je altijd je VK bellen, daar zijn ze voor en zij horen aan je stem wat er ongeveer aan de hand is!
Liv is nog ernorm druk in de buik, heb echt rechts naast mijn navel een inwendige blauwe plek... Ze zet haar voet daar steeds in... De gyn zag haar voet ook daar zitten tijdens controle... Arm kind zei ze tegen mij... Heeft/had een van jullie dat ook? Wat helpt?!?
tecla & rxy88 GEFELICITEERD met jullie zonen!!!! Geniet van je kraamhulp en laat je lekker vertroetelen @ Fenske: aaah, zo vervelend! J. was ook zo'n druk kind in de buik. Zelfs tijdens het persen wist ze het nog voor elkaar te krijgen om me in m'n maag te schoppen. Helaas geen tips.
Vervelend dan idd zwangels, hoeft toch echt geen pijn te doen lijkt me, er is al genoeg wat nog pijn moet gaan doen Hier is alle rust wedergekeerd, net lekker gedouched, nu met een kop thee op de bank. Ben benieuwd wat de vk morgen zegt. Hopelijk zijn er stiekem nog wat cmtjes bij gekomen
@ikkie wel spannend. Wie weet zet het vanacht toch door. @zwangels pff dat is ook niet fijn als ze je zo pijn doet. Hopelijk heb je de volgende keer hoop ik dat je iemand hebt met iets minder lange nagels. @hier volgensmij net een mini stukje van mn slijmprop verloren. Er lag een beetje een bruinig kwakje in de wc. Het wroeten daar beneden heeft toch wel iets uitgehaald 😁
@boogschutter Haha ik kan niet anders. Ik wilde perse de eerste verjaardag van mn dochter vieren. En wat kraamhulp betreft, ze vertelde mij gwn hetzelfde als wat de vorige kraamhulp had verteld. Ik weet het allemaal al wel maar zeg alsnog, ja op alles. @jes Jeetje wat een heftige bevalling! @tecla & @rxy Gefeliciteerd!!! Geniet ervan!
Jeeej AnnaCF Goed teken! Hopelijk zet t door meid! zwangels pfff lekker met dr lange nagels super hygiënisch maar niet heus.. lijkt me dan ook echt pijnlijk. 😣