Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Exciting fijn dat je stoelgang dan nu weer op gang komt :). Bij mij zei de kraamzorg op dag 2 je zult nog wel geen ontlasting hebben gehad hè want dat duurt altijd even. Ik zo o ja wel hoor het doet het alweer :p.
    Je mannetje drinkt dan erg goed :)

Boomm dat is erg vervelend wat kun je je dan rot voelen.

2. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Heb net de vk gebeld ze gaat me morgen weer strippen.. Hopelijk doet het wat

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #4503 boogschutter88, 20 okt 2014
    Laatst bewerkt: 20 okt 2014
    sylph pff lastig he, en probeert alles maar niks helpt. Slaapt ze diep overdag? Heb je geprobeerd badje savonds te doen?
    Misschien het bedje beetje voorverwarmen?
    Als ik dus savonds het badje doe, wordt hij helemaal wakker en echt uit zijn doen. Maar geef het badje overdag is hij heel rustig, wel wakker maar heel rustig.

boomm Ooo wat erg, mijn kraamverzorgster zei ook blijf maar 8 weken maandverband gebruiken haha. En snap nu waarom 😁 ik dacht ook laatst zo nu al over? En toen ineens vloeide het weer. Maar o wat vind ik het vies. Ik was me elke keer na plassen, maar vind het zo vies.

noordeling de CB zei net vanaf 4-6 weken. Ook zei ze dat het goed was er mee te beginnen want als je straks weer gaat werken (weet niet of je weer gaat werken?) maar dat ze tijd krijgen om aan de fles te wennen. Hoefde niet veel te zijn, je kon beginne met 30cc in een flesje en dan zo opbouwen als hij niet gelijk de fles leuk vindt.

snoepje hoop het ook. Probeer (ik weet ik heb makkelijk praten) maar probeer positief te denken. Probeer elke keer als het moeilijk gaat iets positiefs van te maken. Ik weet hoe moeilijk dat is, en helemaal als je het zo zwaar hebt en er door heen zit. En probeer alleen maar aan je mooie man te denken die je straks in je armen hebt.

exciting haha waar je nu blij om kan worden haha
    Maar snap dat je niks tegen je moeder zegt, soms ook beter is zo goed bedoeld en moeite gedaan. Hopelijk heb je het ook niet meer nodig :D

jes goed dat je met je VK er over gaat praten. Je moet er geen trauma aanhouden. Je zal waarschijnlijk nooit zeggen o joepie ik had een top zwangerschap en bevalling. Maar hopelijk kan je wel met vrede er op terug kijken.
    Maar moet wel echt zeggen je vergeet inderdaad de pijn. Geloofde dat echt niet. Eerste wat ik zei was dit doen we dus NOOIT meer! Maar nu denk ik agh het is me gelukt :)

Hier:
    2de voeding kwam pas om 04:00 vanacht dus heb even lekker 4uur geslapen. Vriend was vroeg op, en had gelijk zijn dochter naar school gebracht en lag zo lekker met de kleine man te voeden. Vergeet ik helemaal de CB langs kwam voor intake gesprek grrr. Stom gesprek ook zo suf. Snap ook niet waarom dat aan huis moest.

4. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Maar dan als aanvulling op de voeding. Als je nu voedingen gaat vervangen/overslaan kan de productie sterk dalen, houd daar ff rekening mee... In principe kolf je als je kindje een flesje krijgt, zodat de voedingen gelijk lopen.

Snoepje, hopelijk doet het wat!

Exciting, haha! :D Gelukkig ben je geweest, lucht op he!

@ Hier, net naar de VK geweest. Strippen doen ze pas vanaf 41 wk. Ik vroeg waarom. Zij legde uit dat strippen bewezen geen/weinig effect heeft. :( Alleen een psychologisch effect, het gevoel dat er wat gedaan wordt, dat je geholpen wordt. Ik legde uit dat ik bij 40+1 (volgende afspraak) al verder ben dan bij zoonlief, die was met 39+5 geboren na 2 dg gebroken vliezen, dus dat dat psychologische er sowieso wel inzit al :) Gisteravond wanhopig een fles tonic en een blik ananas leeggegeten 'omdat bij zoon daarna de vliezen braken'. Nu heeft ze in mijn dossier gezet dat ik bij 40+1 ook wel gestript wil worden, dus hopelijk werkt de VK volgende week mee!! Je weet maar nooit. Ik heb liever dat het strippen ff pijn doet en het daarna heeeeel misschien begint dan dat ik nog 2 wk rondloop zo... pffftt....

Dochterlief is al een paar dagen heel rustig... ik hoop op stilte voor de storm....

5. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    yupgup hoe bedoel?
    Ik begreep dat je kolft tussen de voedingen door. Ik werk straks alleen snachts van donderdag tot zondag ochtend. en dan hopelijk is de nachtvoeding gestopt (als T. Dat wil ga niet dwingen om te stoppen) en dan puur een troost flesje zodat mijn vriend niet met een hongerig kindje snachts zit. Heel af en toe werk ik van 19:00 - 06:00 en dan moet ik natuurlijk meer kolven.
    Maar snap het nog niet helemaal het kolven haha

En ga nu nog niet kolven hoor haha pas vanaf 4weken misschien met kleine beetjes beginnen om te wennen. En misschien opbouwen zodat mijn vriend een fles kan geven. Maar afbouwen doe ik op gevoel.

6. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    @boogschutter, ze had geen badje gehad gisteren, vandaag staat er wel een op de planning dus eens zien wat dat doet. Bedje wel op gegeven moment voorverwarmd maar dat hielp niet echt, denk dat ze toen ook al beetje te veel van slag af was. Overdag slaapt ze goed. Vanavond/vannacht maar eens zien hoe het gaat, hopelijk weer beter.

7. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #4507 boogschutter88, 20 okt 2014
    Laatst bewerkt: 20 okt 2014
    sylph het is nu alles uit proberen ;) ja soms zijn ze zo over hun slaap heen. Die van mij kreeg einde van de avond ineens krampaanval, liep helemaal rood aan en krijsen! Me hart brak gewoon

Hier trouwens nog super last van zweet aanvallen snachts, werd vannacht gewoon doorweekt wakker :$ en droom ook steeds dat ik in slaap ben gevallen met T. In me armen en dan schrik ik wakker want dan denk ik dat ik op hem lig, maar heb hem dan natuurlijk al lang weer in zijn wiegje gelegd.

8. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik breek heel eventjes in voor exciting.. Ik lees dat je moeilijk naar de wc kunt. Heb daar zelf ook regelmatig last van (zocht er ook op hier op zp dus zo kwam ik in dit topic terecht). Wat heel goed helpt en ook nog eens natuurlijk is, is olijfolie!
    Het beste is een lepel of mini(shot)glaasje maar als je dat vies vindt kun je ook sla eten met veel olijfolie of bv door de soep doen of door de rijst, over de aardappelen etc

9. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

boogschutter Doe echt me best meid.. :( t gevoel overheerst me gewoon en ik kan alleen maar rust hebben als ik de kleine in mijn armen heb. Ik probeer echt elke dag positief te blijven en soms vind ik mezelf echt een zeur maar wat ik ook doe of probeer het helpt niet. Vannacht was het helemaal erg. Pijn dat ik had en het zette niet door balen dat ik deed dus stond ik op en begon gewoon een half uur te janken aan de eettafel. Wil gewoon alleen zijn terwijl dat juist niet verstandig is..

Morgen weer een strip poging de laatste keer deed het echt pijn en kon ik amper lopen maar zoals yupgup zegt beter die pijn dan nog 2 weken overtijd lopen. Ook wil ik meteen het inleiden ter sprake brengen ergens hoop ik dat het deze week al kan gebeuren als de kleine nog steeds niet komt. Zo kan ik natuurlijk ook niet verder.. heb te lang met stress gelopen..

Ik hoop dat alles ok is met AnnaCF heb geen bericht meer gezien..

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ik snap jou ook niet helemaal ;)
    Nachtvoedingen stoppen? Wanneer dan? Dat kan nl echt nog wel ff duren....
    Kolven tussen voedingen door zou ik mee oppassen, dan heb je kans op overproductie.

Ik had het in principe over noordeling. Ik begreep het zo dat zij haar partner de kleine ee flesje wil laten geven zodat ze zelf een keer kan doorslapen.

Maar de productie van bv reageert op vraag/aanbod. Dus als haar kindje wel om een voeding vraagt en dat dmv een flesje krijgt, maar zijzelf niks aanbiedt (geen voeding geeft-doorslaapt) dan hebben haar borsten niet door dat de productie nog wel omhoog moet blijven. Er wordt immers niks gevraagd. Dus haar borsten zullen minder gaan produceren. Zo gaat je productie naar beneden. Mocht partner dan een keer niet kunnen voeden dmv flesje, heb je kans dat zij op dat moment te weinig voeding heeft om beeb te voorzien. Borsten zijn het immers niet meer gewend.

Dus... oplossing... wil je hele voedingen gaan vervangen, dan moet je kolven rond det tijdstip waarop je kindje een flesje krijgt.

Wil je kindje laten wennen aan flesje, dan doe je dat idd na een voeding. Zodat jw beeb geen ontzettende honger heeft maar gewoon kan wennen aan het speengevoel.

11. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Yupgup 'k snap het geloof ik wel bedankt voor de info, in elk geval gaan we dus nog een week wachten en dan eerst maar eens proberen een klein beetje te geven.

Net wezen wegen, S. weegt nu 3330, dat is 290 gram meer dan twee weken terug, prima dus.

12. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Lea, misschien even het kraambezoek afhouden? Ze zullen het vast wel begrijpen als je aangeeft dat het even te veel is...

Bloempje, heerlijk zeg dat je een datum voor ogen hebt. Maarre... Zou je ook niet nog even je rust pakken?

Melkos, heb jij ook zo'n last van winderigheid. Bij mij is het echt niet normaal meer! Lekker beschamend, maar het is niet anders.

Mees, ineens heel veel energie hebben en alles willen schoonmaken kan duiden op een naderende bevalling ;) Ik zou niet te gek veel doen als ik jou was, anders ben je al uitgeput voordat de eerste wee begint...

Noordeling, het advies is om minstens tot 6 weken te wachten tot je af en toe een voeding uit handen gaat geven. Onze kraamverzorgster adviseerde om zelfs nog iets langer te wachten.

Jes, leuke foto. Inderdaad een poepie zeg! Vervelend dat je het zo zwaar hebt met je ervaringen voor en tijdens de zwangerschap en de bevalling... Ik hoop dat het gesprek helpt!

Sylph, pfff wat een nacht! Hopelijk wil ze vannacht weer beter slapen.

Snoepje, spannend! Ik hoop voor je dat het met de strippoging gewoon op gang gaat komen, maar ik zou zeker even doorvragen als ik jou was. Ze goed duidelijk maken hoe zwaar je het hebt, hopelijk willen ze dan eerder ingrijpen. En ook als ze dat niet willen even samen een plan op papier zetten, zodat je precies weet wat er wanneer gaat gebeuren en wat echt je uiterlijke datum is. Ik merk dat iets hebben om aan vast te kunnen houden voor mij echt gigantisch verschil maakt. Ik zit dan weliswaar niet in jouw situatie, maar op momenten dat ik het zat ben dan helpt het wel om te weten wanneer de volgende strippoging bijvoorbeeld weer gepland staat...

Yupgup, ik hoop voor je dat ze mee willen werken dan! Strippen is trouwens het enige natuurlijke zetje wat WEL aangetoond werkt. Weliswaar maar in 30% van de gevallen, maar toch... En al zou het niet werken, dan denk ik... Baadt het niet dan schaadt het niet!

Even een vraag over dat kolven trouwens nog... Het is toch niet zo dat het achteruit gaat als je 1 keer ml een voeding zou laten doen? Dat is toch pas als je echt dagelijks of om de dag een voeding door hem laat doen en niet op dat moment kolft? Ik kan me nl best voorstellen dat het wel lekker is om gewoon af en toe eens een keer door te kunnen slapen...

13. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

@Mamkse, haha ja ik ben mezelf al tegen gekomen.. Iets te fanatiek gestreken ;). Nu ff heerlijk met een filmpje op de bank.

Ff een vraagje over kleertjes: welk maatje zal ik meenemen naar het zh? Ik heb vrij veel maat 56 maar niet zoveel maat 50, maar dat schijnen ze ook het zh wel te hebben? Denk dat we niet een heel klein kindje gaan krijgen.

14. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Ik heb 2 setjes mee 1 maat 50 en 1 maat 56

15. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Vanmorgen naar de vk geweest en alles was weer goed gelukkig:)
    De vk heeft het idee dat het niet zo heel erg lang meer duurt. Maar dat was meer een gevoel dan dat ze het kon onderbouwen. Maar mijn moeder zei het ook al. Mijn bloeddruk gaat nu ook omhoog en bij mijn moeder kwam het dan altijd binnenkort. Dus ben benieuwd;) Wordt nu wel een beetje zenuwachtig:p

16. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoop het voor je Wenda dat het gevoel juist is!

@Bloempje! Ik had alleen maar maatje 50 mee! Dat heeft ie nu ook alleen nog maar aan! Maat 56 is te groot! Ik weet niet of ze een schatting hebben gemaakt van jullie kindje? Ons kindje werd 6-7 pond geschat! En was precies 6 pond! Je kunt ook voor de zekerheid 1 maatje 50 en 1 maatje 56 mee nemen! En dan zie je wel welke het beste gaat passen! Dan heeft ie iig z'n eigen kleertjes aan! (of haar eigen kleertjes, weet even niet of je een jongen/meisje verwacht)

@Key: bedankt voor je reactie!! Ik had er na de bevalling helemaal geen last van. Kon juist heel goed naar het toilet. En op eens zat het allemaal vast. Ik denk dat het ook door mijn eet gewoontes kwam, want ik krijg sinds gister/vandaag weer meer zin in eten. Dat was na de bevalling echt helemaal weg. Dus at heel weinig, en echt van die makkelijke dingen omdat ik van mezelf echt moest eten. Nu weer gewoon in het oude ritme.. Lekker aardappelen met groente! Maar ik ga het in mijn achter hoofd houden! Bedankt voor de tip!

Vanmiddag gezellig met moeders en onze kleine man naar de stad geweest! een hele happening zeg!! Haha! Konden we eerst het onderstel van de kinderwagen niet meer uitgeklapt krijgen! pff.. niet best! Maar we hebben een nieuwe wasmachine gescoord! Wordt woensdag ochtend geleverd! Kunnen we weer normaal gaan wassen!
    Vanmiddag niet geslapen, en dan voel ik nu wel! Ogen zijn zwaar! Zo maar even de ogen dicht en niet te laat slapen!

Na het geven van de fles heeft ons mannetje heel vaak de hik, ook verslikt hij zich soms! Iemand enig idee hoe dit komt?

17. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

@exciting en @melkos oke meiden bedankt! Zal toch nog ff maat 50 inpakken dan!

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Hmm, ik twijfel ook nog... heb 3 setjes mee. 2x 50/56 en 1x56 maar dat is noppies en valt klein. Heb eigenlijk ook niks in huis wat kleiner lijkt dan die 56....

Zoon was zo groot, ik kan me echt niet voorstellen dat zij klein zal zijn haha. Maar aan de andere kant zit dat er wel dik in...

19. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    exciting Weet niet hoe dat komt de hik maar ons meisje heeft dat na elke voeding klinkt best zielig. In mijn buik had ze trouwens ook altijd de hik.

20. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ehm... Ik heb vandaag voor de tweede dag op rij ineens een paar druppeltjes vocht in mijn onderbroek... Als ik op mijn hand blaas komt er verder niets uit ofzo en ik ruik ook geen weeïge lucht, maar er zit ook echt geen urinelucht aan. Zouden jullie hiervoor de vk bellen? Ik heb woensdag weer een afspraak en omdat het maar zo weinig is heb ik zoiets van... Dat kan dan ook wel wachten, toch?

Deel Deze Pagina