Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #4681 boogschutter88, 24 okt 2014
    Laatst bewerkt: 24 okt 2014
    loena GEFELICITEERD!!

mees wat zoet!

ellen wat een stoere man! Waar heb je die broek vandaan? Super leuk!

exciting echt klok is stuk lijkt wel haha! Kom nergens aan toe. Gisteren heel snel de douche schoongemaakt. En toen hoorde ik de kleine man al weer 😁 agh komt allemaal wel ;) nu nog genieten is pas 2 (bijna 3 :$) weken geleden.
    Exciting haha ja huiltjes herkennen gaat heel goed. Ik weet nog na de bevalling mocht ik eindelijk douchen. En toen in een heerlijk zacht ziekenhuis bed ploffen. En toen was er een baby aan het huilen, en toen zeiden de twee dames die me bed terug duwde naar mijn kamer. Nou ik hoor je kindje al huilen. En toen zei ik: maar dat is mijn kindje niet... En jawel kwamen mijn kamer in en mijn kleine man lag te slapen in mijn moeders armen. Maar een paar uur na de bevalling en ik hoorde al dat het huilen niet van mijn kindjes was, maf he?

Lizzie ik had dat dus ook, soms om het uur! Kwam dus gisteren bij de CB kleine man al goed aangekomen, zij de verpleegkunde daar dat hij hoogst waarschijnlijk zuig behoefte heeft. En niet echt honger. Nou ik heb me borsten terug! Drinkt nu gewoon weer overdag om de drie uur, en soms even de speen erin. Als hij echt honger heeft dan spuugt hij de speen uit. Ben je al wezen wegen bij de CB?

rxy eerste borst is altijd wel rond de 15 minuten. En dan de 2de varieert ene keer inderdaad een toetje, en andere keer 10 min. En soms ook echt 15 minuten. Maar dat tussendoor verschonen heeft mij echt geholpen daarvoor viel hij gewoon inslaap. En dat spartelen tijdens het verschonen lijkt wel alsof hij dan weer honger krijgt :p

onzekere mama wow dan schrik je even. Klopt wij eten ook niet elke dag even veel. Alleen wanneer we elke dag te weinig krijgen is ook niet goed, de ene dag meer compenseert de ene dag minder eten. Toch fijn de CB kan je toch je kindje in de gaten houden. En die van ons is echt op een minuut loop afstand heerlijk :D!

yupgup je hebt nog een paar dagen voordat je overdatum bent ;) hihi zul je zien precies 40 haha

sylph ik denk dat alle baby's er helaas last van hebben. Vind het zo zielig :( ik vind infacol voor snachts echt een uitkomst. Maar hoor dat bij de 1 het wel werkt en bij de ander niet?

2. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Awwww, Snoepje wat een lieve foto! Ik smelt helemaal!

Onzekeremama, balen dat je daar nu pas achter komt zeg! Wel lekker dat het nu zo goed gaat.

Ellen wat een stoere vent!! Hele gave kleertjes!

Loenaaa, gefeliciteerd!

Mees, mooie foto! Wat ligt ie er lief bij met zijn mondje open :)

Lizzie, sterkte. Kan me voorstellen dat die eerste tijd even slopend is... Nog even volhouden meid :)

Hier is het gerommel weer afgezwakt. Nog wel veel harde buiken, maar ik heb vannacht eindelijk een nacht zonder krampen gehad.

Wel wakker gelegen vanaf half 5. De vk heeft afgelopen woensdag aangeboden om in te leiden met 41 weken. Dat is hier gebruikelijk. Ik heb meteen heel hard 'nee' geroepen, want ik wilde de Nederlandse richtlijnen aanhouden. Maar vannacht zag ik het punt niet meer. Waarom zouden we er zelf voor kiezen om het papa en mama worden nog uit te stellen?? Nog een extra week krampen, slapeloze nachten, ongemakken, strippogingen, controles in het ziekenhuis...??

Vanochtend met ml besproken en we hebben besloten te gaan voor inleiden. Vanmiddag kan ik met de vk bellen om wat meer te weten te krijgen over het hoe wat en wanneer, maar als het goed is wordt dit dus - of de baby zelf gaat besluiten te komen komende week of niet - ons laatste weekend samen :D

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loena gefeliciteerd.

4. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat lukt gelukkig wel, het is een heerlijk ventje (als ie stil is) verder.
    Hij slaapt op het voedingskussen tussen ons in.
    Hoe vinden jullie partners het eigenlijk? Het valt ml een beetje zwaar ook, hij is bang dat ie te weinig binding voelt met m, maar dat is wel vaker zo toch? Hoor dat het voor de man pas later echt leuk wordt.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ben eergisteren bevallen van een dochter. Was een snelle maar pittige bevalling. Helaas geen badbevalling thuis maar in het ziekenhuis. Moest 2 dagen blijven, nu weer thuis en proberen de bv op gang te krijgen.
    Ik probeer later bij te lezen. Voor de dames die nog moeten, kom op! Jullie kunnen het ook!

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Proficiat Emma!

Mamske: hier bij de gyn gaf de assistent aan dat je in Nederland ook vanaf 41 weken het recht hebt op inleiding tegenwoordig.

7. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    exciting hahaha ik moet trouwens erg lachen on je bevalling stukje over aanstellende schreeuwende vrouwen op tv. Haha dat was ik! Ooo zo erg je hoorde aan het begin van de verloskunde afdeling.
    Had gewoon keelpijn de volgende dag van het schreeuwen. Maar was de enige manier om met de pijn om te gaan??

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Emma gefeliciteerd! Fijn dat jullie weer thuis zijn. Succes met bv.

9. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Loenaa en Emma gefeliciteerd!!!

10. lea

lea Fanatiek lid

Loenaa en Emma, gefeliciteerd!!

@ Lizzie, mijn kraamverzorgster adviseerde huid op huid contact, dus de baby bloot op je borst, noemen ze dit buidelen?, ook voor vaders schijnbaar heel goed voor de binding....

11. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de dames die kampen met slaapproblemen met de kleintjes! Het boek Regelmaat en inbakeren van Ria blom vind ik hele fijne handvatten bieden om een goed uitgeruste baby te hebben en ook niet onbelangrijk ook wat tijd voor jezelf te hebben. Onze kleine dame is vandaag een maand en ik wikkel haar vanaf twee weken strak in een doek, niet echt inbakeren maar ze kan niet met d'r armpjes maaien. Ze slaapt super goed vaak 3 uur achter elkaar en groeit ook super goed en als ze wakker is is ze ook echt tevreden! Wij hebben uiteraard ook onrustige momentjes en ze moet vaak ook even jengelen voordat ze in slaap valt!
    Ik vind dit helemaal niet erg, het is ook het enigste wat baby's kunnen he dus soms moet je het gewoon even laten!

12. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

loena & emma gefeliciteerd!!!

Hier gaat t wel.. baby wil niet aan de borst dus dan maar kolven maar ja er komt ook maar een drup uit. De hechtingen doen me echt pijn en de vk heeft al gekeken maar alles zag er goed uit. Voor de rest echt moe..

Nou dames die nog moeten kom op!! ;)

13. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ff ego berichtje: vanmiddag is Liv geboren!!! Super anel van 2-10 cm en persen binnen 4 uur....

14. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Loena en emma gefeliciteerd!!!!

15. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Jeeeeejjj fenske gefeliciteerd! !!!

16. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Gefeliciteerd Fenske!

17. lea

lea Fanatiek lid

Gefeliciteerd fenske! Geniet van liv!

18. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emma en Fenske, gefeliciteerd!! :)

@Snoepje, Borstvoeding wilde hier ook niet helemaal goed in begin, ook aan de kolf gezeten de eerste week. Er kwam hier de eerste dagen met de kolf ook bijna niets uit, dat werd vanzelf al snel meer.

@Lizzie, ik prijs mezelf gelukkig met mijn partner. Hij was er direct helemaal bij betrokken en vind het allemaal heel leuk. Ik vond eigenlijk dat het bij hem natuurlijker en sneller leek te gaan dan bij mij allemaal, ik was de eerste dagen vooral beetje beduusd nog geloof ik (is nu helemaal goed hoor).

I. slaapt nu lekker al paar uurtjes. Uit zichzelf in slaap gevallen deze keer zonder dat wij haar hoefden te helpen. Misschien even wat minder of geen krampjes? Hoe dan ook, ben blij want is goed voor haar zodat ze ook niet oververmoeid raakt.

19. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Wow gefeliciteerd bevallen dames mag ik next zijn aub??? Haha

20. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000