Welke meiden. De kamer van J is klaar! Hij is zo gaaf geworden. Het heeft een spiderman thema en zodra hij het zag was het alleen maar ninnin (spiderman ) hij ligt er nu lekker te slapen. Morgen verder met de babykamer Volgens mij moet ik morgen ook weer naar de vk. Ga morgen uitgebreid reageren. Ik ga nu lekker slapen. Welterusten meiden
Wat fijn dat zijn kamertje klaar is!! Onze oudste moet eigenlijk nog een nieuwe kledingkast. Ze heeft nu een groot dressior. Niet echt handig. Kijk af en toe op mp in de buurt. Zo hebben we pas de kleding kast van zl ook voor 70 op de kop getikt. Maar het heeft gelukkig geen haast.
Welkom voor de nieuwe dames! En welterusten voor wintersun. Die babyshower die ik niet wil hangt vast ook samen met t feit dat ik niet hou v kadootjes krijgen denk ik haha.
Nieuwe dames: welkom! Miepiemoos, wat een eng verhaal zeg! Maar wat fijn dat het met jullie meisje toch allemaal goed is! En inderdaad: zo lang ze binnen zit, lekker van genieten! Hier vandaag samen met vl uitgebreid het huis en de babykamer gepoetst en opgeruimd. Er stonden in de babykamer nog veel dingen 'opgeslagen' die er uiteindelijk niet meer thuishoren. Die hebben we vandaag opgeruimd, en ineens was het gewoon een bijna-af babykamertje! Superleuk! We moeten nog een schilderij ophangen (doen we pas na de geboorte), een lamp hebben we inmiddels besteld, die komt komende week binnen. En gordijnen gaan we volgend weekend mee aan de slag! En als dat allemaal af is, zijn we gewoon écht klaar! Nu dus ruim de tijd om leuke creadingetjes voor de aankleding van het kamertje te doen. Ik heb dus zelf al een schilderij gemaakt van 40x50 cm (of iets in die richting iig). Ik ben van plan om er nog een setje bij te maken: 3 schilderijtjes van 20x20. Ik denk er nu aan om op ieder schilderijtje een ander beestje te maken (een aapje, een uiltje en nog iets maar daar ben ik nog niet helemaal uit), zodat uk als hij/zij er straks is lekker diertjes kan aanwijzen en herkennen. Eén ding is zeker: de schilderijtjes worden lekker kleurrijk! Het kan ook zijn dat ik ze gewoon niet ophang, maar vind het gewoon erg leuk om ze te maken Moeten nog maar even kijken of het niet te druk wordt in de babykamer! Hoeveel beddengoed hebben jullie eigenlijk voor in het ledikantje? Ik heb nu twee dekentjes (katoen), twee lakentjes en twee Aerosleep hoeslakentjes. Is dat genoeg, of kan ik beter nog een setje aanschaffen? En qua kleertjes: tijdens de eerste groeiecho een paar weken geleden is tegen ons gezegd dat onze uk waarschijnlijk een flinkerd zal zijn. Ik heb nu één setje kleertjes mt 50, en 4 setjes mt 56. Zou ik nog meer maat 50 nodig hebben? Ik vind het zo lastig om dat in te schatten... En kopen jullie al een jasje voor jullie ukjes, of wachten jullie daarmee tot ze een paar weekjes oud zijn? Ik denk er over om ons kleintje de eerste tijd gewoon in een wikkeldeken te doen ofzo... Zou dat ook kunnen? Wow... Al die vragen - newbie mom hierzo!
@miepiemoos: zo wat een heftig verhaal en wat een onzekerheid en angst voor niets. Ik vind zoiets altijd zo vreselijk..gelukkig is alles goed!!! @wintersun! Sleep well! En fijn dat de kamer klaar is! @saar: fijn he dat het bijna klaar is. Goed gevoel!! Wat betreft kleertjes. Wij hebben nu ongeveer 3-4 setjes maat 50. En 4-5 setjes 56. En ook al 62 en 68. En voor het ledikantje 2 hoeslaken, 2 lakens en 1 deken. Voor kinderwagen/wieg 2 lakens, 2 dekens, 2 hoeslakens. en wij hebben wel een jasje, wat groter. Weet de maat zo even niet.. Maar kan ie de eerste maandjes wel aan. En heb ook een omslag doek van puckabeeb en die doe ik om als ie in de box ligt of bij ons op schoot en eventueel in de maxi cosi.
@saar82 volgens mij is twee setjes beddengoed genoeg. Ik heb ook twee van alles. Ook voor in de wieg/kinderwagen. Al heb ik voor in de kinderwagen ook een voetenzak van baby's only, die past perfect en scheelt weer opmaken! We krijgen tenslotte winterbaby's... Ik heb ook geen jas, wel dik vest zonder capuchon...ik moet nog een omslagdoek erbij: welke raden jullie aan? En hebben jullie ook al een slaapzakk in huis? Of kopen jullie dat later? Ik ga ook maar slapen. Morgen om 09.00 uur weer groeiecho in het LUMC (daar ben ik onder controle) Slaap lekker allemaal.
Ik begin ook poetsdrang te krijgen geloof ik haha is nieuw voor mij want ik ben nooit zo van heel vaak m'n huis uitsoppen. Een keer pm een dweil over de vloer en gewoon om de dag stofzuigen vond ik wel prima. Maar heb ineens weer een hoop energie. Waar dat ineens voor het eerst in 6 maanden vandaan komt is me een raadsel maar ik vind et fijn
Ik kan niet slapen. Qua beddengoed word geadviseerd om 3 setjes te hebben. 1 op bed, 1 in de was en 1 in de kast. Ik heb veel meer :S wissel graag af. Ik heb een dik vestje, jasjes zijn niet handig zo klein, al dat gepriegel. Kleertjes heb ik ook een hoop setjes, heb een hoop 2e hands gekregen. Ik heb de omslagdoek van mvm en heb er nog een aantal van mijn zoontje die ik bij hem nooit heb gebruikt omdat het rond de 30 graden was. Slaapzak gebruiken we niet de eerste periode, gewoon onder een lakentje en dekentje. Heb wel een swaddle me om in te bakeren, had mijn zoontje veel baat bij omdat hij zichzelf wakker sloeg.
Miepiemoos, ik heb al wel slaapzakken, maar dat ligt vooral aan het feit dat mijn schoonzussen die van hun kinderen wegdeden. Verder heb ik me nog helemaal niet verdiept in het gebruik van slaapzakken... En qua omslagdoek: ik heb een beetje zitten kijken, en tot op heden voel ik wel wat voor een Lodger - vooral ook omdat die multifunctie zijn en je ze ook in het autozitje bijvoorbeeld kan gebruiken. Veel succes bij de groeiecho morgen, alvast! En natuurlijk ook veel plezier! Ukje kijken is stiekem toch altijd weer leuk! AnnaCF: ik ben normaal ook niet zo van het poetsen, maar lijk nu niet meer te kunnen stoppen, haha! Ik maak er maar 'misbruik' van zolang het kan! En vl is er ook heel gelukkig mee, hihi!
Heerlijk toch dat aankeuvelen. Heb vandaag ook weer aangerommeld in de babykamer. Ik heb ook een lijstje gemaakt van welke spullen ik al heb (en hoe veel van alles) en wat ik nog nodig heb. Die lijstjes geven mij wel wat rust, alsof ik het daarmee onder controle heb, haha. Ik heb de app van Zwanger en zo gedownload en de checklist daaruit vind ik zelf wel handig. Daar staan tenminste geen dingen op die je pas over een half jaar of zo nodig hebt. Succes iedereen met alles en welterusten!
Hier ook 3 setjes beddengoed. Slaapzak, nee nog niet. Wel een Puckababy in huis. Had m'n zoon veel baat bij en heb nu geen zin in weken klooien met een omslagdoek..
goeiemorgen Dames! Lekker geslapen? hier gaat het wel! Hond van de buren maakt mij (en als ML er is altijd wakker) zo irritant! Speelt nu al een jaar, en buurvrouw doet er niets aan! Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nu mee aan moet. Je wordt er knetter gek van dat geblaf!! Veel plezier bij de groeiecho! Altijd leuk weer even spieken! Wij mogen woensdag weer Een placentalocalisatie. En natuurlijk even spieken Ik heb wel al een slaapzak. Was bij de prenatal in de aanbieding. Was 1 voor de winter. Ik denk das lekker warm. Zitten lange mouwen aan, maar die kun je er ook af halen. En ik heb nog 1 van mijn schoonzus gekregen, die is wat kleiner. Die zou eerst mooi aan kunnen. Maar ik heb geen idee of dat geadviseerd wordt ofzo? Ik ben zelf gek op poetsen! Het is hier altijd spik en span! Alleen door de nierstuwing/rugpijn en BI krijg ik ook veel hulp van mijn lieve moeder. Staan jullie ook zo vaak in de babykamer? Wij wel! Ik loop er elke dag wel even naar binnen. En dan bekijk ik de kleertjes, en het ledikantje! haha! Ik kan niet wachten!!!! Ben zo benieuwd hoe onze uk eruit ziet!! Wat zijn jullie plannen vandaag?
Net zoonlief maar weer op bed gelegd, vanaf het moment dat we beneden waren is het huilen huilen huilen. Volgens mij slaapt hij nu. Misschien toch een beetje overwelmed door zijn nieuwe kamer. Ik heb slecht geslapen, viel pas om 4 uur in slaap ofzo, zo maar weer ff liggen. Vanmiddag weer controle bij de vk. Daarna aan de slag in de babykamer.
Ik houd een grote schoonmaak vandaag! Er mag vanaf vandaag niet meer gerookt worden in huis, lekker de gordijnen in de was! Vanmiddag controle bij de VK.
Hoi meiden, Die schoonmaakkriebels ken ik hier ook sinds een paar weken. 'k Zie overal randjes en richeltjes die 'k nog nooit eerder gezien heb. 'k Heb vorige week alle keukenkastjes al leeg gehad en gesopt, ook zijn de gordijnen hier al in de was geweest (had 'k hier nog nooit eerder gedaan in de 2,5jaar dat we hier wonen). Nu is deze week de kelder aan de beurt! Gelukkig heb 'k vakantie dus kan ik alles op m'n gemak doen. Verder krijgt m'n man steeds meer klusjes in z'n schoenen geschoven. We hebben dit huis echt als klushuis gekocht. Ondertussen zijn de meeste grote dingen wel voor elkaar, maar er zijn nog best wat kleinere dingen die nog moeten, kon 'k me nooit zo aan ergeren (zag het amper meer), maar nu moet alles echt gebeuren. Gisteren lekker gezellig dagje visite gehad. Weer verwend met leuk truitje en lieve knuffel. 'k Schaam me ondertussen echt dat ik nog nooit met een cadeautje ben aangekomen bij iemand die zwanger was. (Wist soort ook niet dat dat 'gebruikelijk' was), zelf heb 'k al zoveel gekregen ondertussen. Kamertje natuurlijk ook lekker laten bewonderen door 't bezoek, echt leuk als het dan bijna af is. Van de week nog een paar dingetjes voor aan de muur en iets leuks voor in 't raam op de kop zien te tikken. Qua setjes voor wieg heb 'k er nu 3 lakentjes (maar nog maar 2 hoeslakens, daar wil 'k er nog 1 extra van, maar die waren uitverkocht) en 3 dekentjes. Voor kinderwagen 2 setjes. Voor ledikant nog maar 1 lakentje, maar wel 2 setjes voor aerosleep, maar dat komt verder nog wel, want die wil ik eerst toch nog niet gebruiken. Slaapzak heb ik niet, ga ik eerst ook nog niet gebruiken. Echt een jasje heb ik niet, wel 2 wat dikkere vestjes en nog een soort dik pak (van m'n zusje te leen) waar kindje dus helemaal in kan. Wikkeldoeken heb 'k er 2 van, maar geen idee welk merk dat is ofzo. Hier ook erg veel lijstjes met wat ik nog aan moet schaffen. Gelukkig worden ze nu echt lekker overzichtelijk kort. (al verzin 'k er ook steeds wel weer wat bij, whaha). Zo even bij vrienden langs die nog een badje overhebben, altijd handig als 'k dat niet zelf aan hoef te schaffen, gelijk even gezellig bij kletsen. Waar zetten jullie je badje trouwens neer? In de badkamer of op de babykamer? 'k Twijfel hier nog erg, onze badkamer is beneden dus dan moeten alle spullen steeds mee daar naartoe, maar anders moet 'k met emmers water slepen naar de babykamer. Iemand al ervaring wat handig is? Meiden fijne dag allemaal!
Goedemorgen dames! Hier net pas wakker, maar geen lekkere nacht gehad: sliep pas na 2 uur, heb om 4:30 een uur wakker gelegen en om 7 uur ging de wekker voor mijn vriend, toen was ik dus ook weer wakker - maar toen ben ik lekker nog even blijven liggen, en dus toch weer in slaap gestort, heerlijk! @Exciting: ik sta inderdaad ook dagelijks wel even in de babykamer. Even genieten van wat er nu allemaal al ligt, even kijken wat ik allemaal nog wil, en even dagdromen over het mensje dat daar over een paar weken als het goed is ligt! Heerlijk! @Mees, wat fijn dat er nu niet meer gerookt mag worden in jullie huis! Mijn vriend rookte altijd binnen, maar in mei hebben we een beetje verbouwd (we wonen in een appartementje, met maar één slaapkamer. Wel een redelijk grote, vreemd gevormde woonkamer erbij, dus daar hebben we een muurtje gezet en dat is nu de babykamer). Bij die 'verbouwing' hebben we de hele binnenboel geschilderd. Vl schrok toch behoorlijk van het kleurverschil op de muren, en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt: hij rookt nu alleen nog maar op het balkon! En het scheelt zoooo veel in poetswerk! Ook heel fijn. Nu ligt er na een paar dagen niet poetsen geen dikke vieze laag stof meer! Echt heel fijn! Om over de lucht nog maar niet te spreken! Noordeling: dat van die cadeautjes herken ik! Bij vriendinnen die inmiddels kindjes hebben, heb ik ze overladen met cadeautjes toen de baby er eenmaal was, maar tijdens de zwangerschap eigenlijk nooit bij stilgestaan. En nu ik zelf zwanger ben, en eigenlijk iedereen die op visite komt cadeautjes meeneemt bedenk ik me ook ineens dat ik dat ook wel had kunnen doen voor mijn vriendinnen, hihi! Badje staat bij ons trouwens voorlopig in de badkamer, maar ik vermoed dat de kraamhulp tegen ons gaat zeggen dat we het beter in de woonkamer kunnen doen: daar hebben we wat meer ruimte om om het badje heen te kunnen lopen. Maar dat zien we dan wel weer. Dan nog even een vraag: een paar weken geleden heb ik bij de vk aangegeven dat ik 's nachts zo'n last had van mijn handen. Werd een paar keer per nacht wakker omdat ze tintelden of gewoon een beetje 'stijf' aanvoelden. Vk gaf aan dat het carpaal tunnelsyndroom is en dat het komt door het vasthouden van vocht, wat een beetje op je zenuwen drukt. Op zich was het toen nog goed te doen. Ik word nu echter al een paar nachten achter elkaar wakker met helemaal verkrampte handen, erg pijnlijk, maar die pijn is dan ook het enige wat ik voel. Verder bijna geen gevoel in mijn handen. Volgende week woensdag moet ik weer naar de vk, en wil het dan sowieso melden, maar zou dit iets zijn waar jullie voor zouden bellen? En zou ik dan beter vk of huisarts kunnen bellen?
@Noordeling: Wij hebben een kleine badkamer. Het badje staat nu nog boven op de babykamer. Maar over een paar weken komt die beneden in de bijkeuken achter de deur te staan zodat ie niet opvalt. wij wassen de kleine dan in de keuken. Ik wil namelijk een slang aan de kraan hebben (die je er ook weer af kunt halen) en die je dan in het badje kan leggen om het badje te vullen met water. Zo hoef je ook niet te tillen met emmers water. Ik heb al een slang die je op de afvoer van het badje kunt doen zodat je die in de wasbak kunt leggen, loopt het water er zo uit! @Saar: Dat klinkt indd als het tunnelsyndroom. Ik denk niet dat de vk daar iets aan kan doen. Misschien dat je HA tips heeft. Volgens mij zijn er ook van die mofjes (is dat ook een nederlands woord? Ben een fries, soms moeilijk om te kijken of het nou fries is of nederlands ) En je kunt je handen misschien proberen om snachts op een kussen wat hoger te leggen. Al zal dat niet fijn liggen. Je kunt altijd de assistent van de HA even bellen, even horen wat ze zegt! Mijn man rookt ook, maar die rookt niet in huis. Als ie thuis is dan rookt ie eigenlijk helemaal niet. Af en toe als we buiten zitten of als ie in zijn hok bezig is. Maar hij rookt meer op het werk en in de kroeg en op visite enzo. Maar ik wil dat gestink niet in huis!
Herkenbaar! ik heb het ook...zowel vk als huisarts doen er niks aan. Het enige wat helpt is een brace. ik draag 's nachts en tijdens m'n middagslaapjes een brace en als de pijn overdag ook echt erg wordt (zoals nu, nu ik een tijdje voor cursus achter m'n laptop zit te tikken) heb ik m ook overdag om. Carpaal tunnelsyndroom komt doordat je vocht vasthoudt. Niet alleen in je voeten en benen dus, maar ook in je pols. Morgen ga ik voor het eerst een behandeling voetreflexmassage doen (baat het niet het schaadt ook niet), en hoop heel erg dat dat gaat helpen. Aangezien het reguliere circuit toch niets kan/wil doen.