Bloempje8, ik heb ook 2 voedingstops bij de H&M besteld. De voedingsbh's zijn van Mammae. Behoorlijk geprijsd, maar je voelt je er tenminste nog een beetje vrouw in, naast melkkoe Bertha
Jaa ik mag ook aftellen!! Mijn gegevens: Boeffie2011 (33jr) 2e kindje uitgerekend 18-10 van een meisje
Nieuwe dames welkom! Wij gaan ook voor maximale kraamhulp, geen idee of we dat nodig hebben, maar lijkt me wel lekker. M'n man wil vooral vrij nemen als de kraamhulp weg is. Mocht het echt teveel zijn, kan 'k de kraamhulp altijd nog eerder wegsturen.... Nog even een vraagje, 'k zie in alle winkels ook luieremmers, heb je die nodig? Lijkt mij persoonlijk veel fijner om luiers gelijk mee naar beneden te nemen en in de container te gooien of is dat raar?
Noordeling, luieremmer niet perse nodig. Gewoon de trap af donderen (evt in luierzakje) en later weggooien. Wij hebben er net één gekregen, heel fijn ivm wasbaar luieren hier. Misschien nog ff een tweede bijkopen, hoeven we niet zo vaak te wassen.... Wbt kraamzorg, misschien ff uitzoeken hoeveel uur je kunt krijgen/vergoed krijgt? Wij krijgen de eigen bijdrage ook vergoed, gaan daarom gewoon voor het maximale. Wil dat er voldoende tijd is voor paps en zoon om aan zusje te wennen, dat is makkelijker als er paps een deel huishouden uit handen wordt genomen.
Nieuwe dames: welkom! Kraamzorg: wij gaan voor 49 uur, omdat het onze eerste is, en het lijkt me fijn wat extra hulp te krijgen bij de verzorging van onze kleine. Wel hebben we met de consulente afgesproken dat we het eventueel kunnen afbouwen als we dat willen. Luieremmer: wij hebben een diaper champ (kan gewoon een vuilniszak in), en die zou in theorie de geur tegen moeten houden. Maar als je het okee vindt om steeds naar buiten/naar beneden te lopen om een luier weg te gooien, lijkt het me niet heel nodig om er één aan te schaffen...
Oh, en voedingsbh's: In Utrecht zit een speciaalzaakje, waar ze bh's tot voedingsbh's laten verstellen. Daar heb ik twee bh's gekocht die gewoon lekker zaten (met nog een klein beetje doorgroeiruimte) en die heb ik meteen laten ombouwen tot voedingsbh. Kost wel even wat, maar je hebt wel iets wat écht goed zit. Ben er heel blij mee!
Wij krijgen 58 uur. Ook op indicatie van onder andere chronische bekkenpijn. Ik heb na de vorige keren de kv uitgezwaaid met de tranen biggelend over mijn wangen haha dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat...... Wij gebruiken wel een luieremmer aangezien we toch niet meteen naar beneden willen rennen om de luier weg te gooien. Beha s moet ik ook nodig achteraan...
Voordelen: - Veeheeheeeheeeeeeeel goedkoper dan wegwerp. Zit nu met alles erbij in op 250-350 euro. Exclusief wassen natuurlijk. Maar als je met 50 euro per jaar extra aan wassen, 3 jaar lang, 500 euro totaal betaalt, ben je alsnog goedkoop uit. Reken met wegwerpluiers op 5-10 euro per pak of per week, dan zit je na 1-2 jaar al op dag bedrag. - Milder voor baby's billen, natuurlijke materialen - Sneller zindelijk - Milieuvriendelijker - Minder lekkages!! Vooral dunne spuit/diarreeluiers houden ze beter tegen dan wegwerp. - Na gebruik ook weer door te verkopen Nadelen: - Je draait 2 wassen extra per week, die je ook moet ophangen (of in de droger mikken, maar vind ik te duur) en invouwen/klaarleggen. - Dikker pakket. Alhoewel dat ook afhangt van de luier die je gebruikt en hoeveel je kindje plast. Bij zoon zie ik geen verschil tov een halfvolle wegwerpluier (en als ik zie dat sommige kindjes een pampers aanhebben totdat hij barst, dan heeft zoon er nog een behoorlijk smal kontje in!) - Schone luiers nemen al vrij veel ruimte in, maar vieze luiers sjouw je ook weer mee naar huis. Vergt iets meer organisatie. Al met al vind ik dat de voordelen zeker opwegen tegen de nadelen. Zoon is nu met 2 jaar en 3 mnd overdag zindelijk, alhoewel we een half jaar geleden pas zijn begonnen met wasbaar! Wij hebben Alvababy luiers aangeschaft, worden ook wel 'chineesjes' genoemd. Dit zijn pocketluiers, dus geen apart overbroekje maar inleggers (boosters) die je erin stopt. Ze zijn erg vriendelijk geprijsd en het zijn meegroeiluiers, dus vanaf klein moeten ze ze al aankunnen.... wij starten echter met wasbaar vanaf maat 3 wegwerp (daar zat zoon al heel snel in). Dan passen ze wat beter. Reden dat we voor Alvababy hebben gekozen was om de prijs - en de leuke printjes, haha! Wilden wasbaar eigenlijk alleen even uitproberen met Alvababy, maar we waren tevreden, dus zijn er bij gebleven. Ik hoor ook hele goede verhalen over Totsbots bamboozles. Op FB is een groep 'Wasbaar luieren', ken je die?
Yay oktober topic! Hier 13 oktober uitgerekend. Van me eerste! Ben heel erg benieuwd en kan niet meer wachten. Hij is zo vreselijk druk! Hahaha Groetjes en iedereen succes!
@Yupgup, bedankt voor je uitgebreide info! Toppie! Hier moeten we het wat zuiniger doen de komende tijd dus dit is zeker het proberen waard. Waar heb je de Alvababy luiers aangeschaft? Heb de FB groep (nog) niet kunnen vinden. Is het misschien 'wasbaar Nederland'?
Luieremmer hebben wij ook niet aangeschaft, bij de eerste ook niet gedaan. We hebben haar ook 8 vd 10 x beneden verschoond. En anders gooide we de luier met zakje gewoon van de trap en daarna in de kliko. En de voedingsbh's heb ik bij bonprix besteld. Voor 9,99 ps. Prima bh's maar niet erg sexy. Haha
Ik heb een positiebikini van bonprix.. Maar ik vind het een onding.. Dus zou daarom ook niet heel gauw weer bestellen vrees ik.. Wel een mooie prijs voor een bh
Oh echt ? Dat is jammer joh. Bestel ook niet heel vaak daar. Niet mijn stijl meestal. Maar de bh's vond ik wel oke !
Via alvababy.com zelf. Zit wel 3-4 wk levertijd op. En zorg dat je per bestelling onder de 22 euro blijft, dan heb je geen douanekosten. Ik had me vergist: 'wasbare luiers' is het. Je mag me ook je echte naam wel pb'en als het niet lukt, dan voeg ik je ff toe.
iemand nog een tip voor een lampje bij de commode voor het verschonen snachts? helaas met snoer niet mogelijk dan zou ik een hele kabel moeten leggen van stopcontact tot de commode en dat vind ik onhandig en niet zo mooi staan. bij dochter had ik altijd de lamp op de overloop aan maar dat wil ik nu niet doen omdat dochter met de deur een stuk open slaapt en ik bang ben dat zij dan ook sneller wakker word. dus ik zoek eigenlijk iets op batterijen, had deze gezien maar geen idee of dat genoeg licht geeft? BamBam Duck Mood eend licht? Bestel nu bij wehkamp.nl
Wij hebben wel een luier emmer. Maar die gebruik ik voor de hydrofiele luiers voor het wassen etc. Dan heb ik die mooi bij elkaar, kunnen ze in 1x in de wasmachine! Tis gewoon mijn wasmand Pampers doen we gelijk in de container! 's nachts even in een vuilniszak, kan mijn man die 's ochtends mee nemen naar de container als ie naar zijn werk gaat. Ik zoek ook een lampje zebra op batterijen! Dus ik hoop dat er iemand is die een leuk lampje weet! Wij willen ze graag aan het bed hebben.. Zodat we de kleine 's nachts op bed kunnen voeden, en dan wil k het grote licht niet aan! Op de babykamer hebben we wel een groot licht.. Na het eten zoveel kramp!!!! We schrokken best wel even... Zijn het de darmen of??? Geen idee hoe weeen aan voelen.. Dusja! haha.. Maar dit waren duidelijk mijn darmen! 3x naar het toilet geweest.. Pffff vreselijk... Toen dacht ik wel even aan de weeen! Ik zat nu al op het toilet de kramp weg te puffen! hahaha.. Denk dat de nasi met kip tandoori verkeerd is gevallen! Gelukkig gaat het nu weer goed! Morgen weer naar de gynaecoloog.. Ben benieuwd wat ze zegt en hoe de kleine erbij ligt, en of de placenta omhoog is gekomen! Spannend
Hier vanavond ook krampen. Voelde als lichte menstruatiekrampen. Voorweeen, oefenweeen, indalingsweeen, hoe je het maar wilt noemen. Zit geen regelmaat in en het mag volgens mijn vk. Heb ze wel al vaker gehad, maar dan snachts. Wij hebben een Tommy tippee luieremmer, heel fijn ding, alleen de vullingen zijn zo duur. Qua lampjes heb ik geen tips voor je, wij hebben een lamp die gedimt kan worden. Vandaag een heerlijk dagje gehad. Mijn moeder past normaal op op dinsdag, maar ben nu gezellig mee gegaan. Eerst even geslapen en daarna even naar de leen bakker, wel in de rolstoel, anders trek ik het gewoon niet meer. Straks word ik weer terug gebracht. Volgende week komt ze schoonmaken, zo blij mee, want dat lukt ook niet meer.
Nou ik heb nog niets van de kraamzorg gehoord hoor. Ik ga volgende week maar eens bellen. Zouden ze wat langer wachten bij ons omdat we een geplande keizersnede krijgen? Wie weet hebben ze dan wat minder haast. Zijn er nog meer die een gentle sectie gaan krijgen? Ik ben wel benieuwd hoor. Ik kijk er naar uit de baby meteen op mijn borst te krijgen.