Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linthee

linthee Actief lid

28 jun 2014
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    Je kan ook lactose erbij halen dat helpt in ieder geval ook wat. Dan kun je in ieder geval vaker en makkelijker, wat beter is voor de aambeien.

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    @Esje13, heb je voor je ontlasting niks van de huisarts gekregen? Ik heb hier macrogol/movicolon liggen.

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    wat vervelend dames dat jullie last hebben van aambeien. Ik heb normaal ook altijd last van mijn darmen, en dan met name obstipatie. Maar sinds ik zwanger ben wil het juist wel goed.. Zal wel weer een uitzondering zijn! Hihi.. Moet zeggen dat ik ook meer drink, en dat scheelt natuurlijk ook! Drinken jullie wel voldoende? Eet voldoende vezels/groente/fruit, voldoende bewegen! En na elke stoelgang smeren met zalf (sperti?) en je kunt ze ook wel proberen om terug te drukken. Maar ja, door de druk van de baby wil het ook wel dat ze eruit gaan hangen. erg vervelend, en kan indd ook erg pijnlijk zijn! Hopen dat ze na de bevalling weer terug naar binnen gaan!

Vervelen jullie je ook? Ik wel, tips???

4. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Druk dagje vandaag!! Onze grote meid is 3 jaar geworden en zijn een dagje weg geweest dus nu gevloerd hihi. Als der papa straks thuis is gaan we nog even een rondje over de kermis dus ik doe even niks meer.

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Gefeliciteerd norwegian-Sky

Nee ik verveel me niet, maar goed ik heb hier ook nog een peuter rondlopen die me wel bezig houd.
    Ben nu bezig om een dooky te maken, lukt tot nu toe erg goed. Ga er ook nog een bijpassende luieretui bij maken.

6. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,
    ook ik mag me dan eindelijk aanmelden ! vandaag officieel
    30 weken zwanger, het aftellen mag beginnen :)

7. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    JAAAAAAAAAAAAAAA! Ook ik mag me eindelijk melden op het grote afteltopic :D

Zou ik erbij mogen op de lijst?

Mamske, uitgerekend op 23 oktober, 28 jaar, 1e kindje en we weten al wat het wordt, maar dat houden we nog even voor onszelf (heb inmiddels veel te veel verteld op het forum, dus ben makkelijk te herkennen)

De laatste tijd heb ik stiekem al mee zitten lezen, maar ik mocht van mezelf echt pas bij 30 weken meepraten... Anders worden die laatste 10 weken helemaal eindeloos :D

Ik hoop een beetje dat die laatste weken voorbij gaan vliegen... We gaan over twee weken verhuizen naar Canada (we wonen sinds een half jaar in de US, dus we kunnen het rijden) en dan kunnen we pas beginnen met het grote shoppen... Babykamer inrichten, kinderwagen kopen, etc, etc... Ik kan niet wachten.

Als ik zie hoever de meesten hier al zijn dan moet ik wel even slikken hoor! Maar ik voel me gelukkig goed, dus ik hoop dat dat nog even zo blijft :)

8. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik weet wat je bedoelt meid.. vannacht toch wel redelijk geslapen ondanks de kleine die zich helemaal uitleeft hierbinnen en ik dus zo moeilijk een oog dicht kan doen.. Vooral als je om half 6 al op moet om te gaan werken :D sta je dan met van die wallen tot aan je kin op de werkvloer. Ik heb stom genoeg de dokter niet gebeld vandaag door alle drukte op werk was ik dat gewoonweg vergeten. Morgen echt toch gaan bellen die pillen die je daar dus down under moet stoppen lijken me wel wat. Wel veel positieve reacties erover gelezen. Die canesten crème heb ik ook gebruikt maar ook die helpen niet. En wat betreft sex leven dat is echt hopeloos vooral nu natuurlijk met die infectie. Even de stopknop erop :D

@exciting

Werk je nog? Ik moet nog 2 weken en daarna ga ik met verlof. Wel veelste vroeg maar omdat ik te vaak ziek ben geweest moet ik 6 weken van te voren op verlof gaan.. niet erg hoor vind t heerlijk. Ik verveel me ook weleens hoor.. ik was voor de zwangerschap begonnen met een cursus visagie het ging heel goed maar door de kwalen heen heb ik het even op pauze gezet. Nu denk ik je verveelt je toch doe er wat mee maar de puf en energie heb ik niet meer helaas. Gisteren wel begonnen met de "vluchtkoffer" alvast een paar rompertjes, sokjes enz opzij gezet wat mee kan. Kraampakket neem ik ook mee aangezien ik toch in het ziekenhuis ga bevallen dus ben aardig op dreef alleen ik moet nog een lange weg gaan..

9. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @norwegian-Sky: Gefeliciteerd!!!!!

Welkom nieuwe dames!

@snoepje84: Ja, ik zit vanaf 17 weken voor 50% in de ziektewet ivm bekkenklachten en onderrug klachten. En sinds 26 weken volledig in de ziektewet ivm nierstuwing waar ik erg veel pijn aan heb! Gynaecoloog wou me gister opnemen, maar dat wil ik niet! Verveel ik me nog meer... Pff

Ik heb vandaag de tas ook maar even klaar gezet. In eerste instantie alleen de spullen van mezelf! En de spullen van de kleine liggen klaar in de kast zodat die wel direct mee kunnen. Maar ben bang dat ik eerder in het zh belandt. Kan ML iig de babyspullen wel zo pakken, anders weet ik niet wat voor vreemde combi's hij aan krijgt :p
    Ik ga morgen even het fotoboek bijwerken, en nieuwe foto's in het fotolijst doen. En ben series aan het opnemen... S middags even wandelen met moeders en de honden, zodat ik elke dag wel even buiten kom en in beweging blijf...

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Hoi allemaal! Nieuwe dames: wees welkom :)

Even een vraagje: met name voor de gemoedsrust van vl ben ik bezig met het samenstellen van de vluchttas voor mezelf en voor beebje. Zouden jullie naar onderstaande lijst kunnen kijken om te zien of er nog iets essentieels mist? Mijn dank is nu alvast zeer groot :) (lijst trouwens ook, sorry, haha!)

Vluchttas mama:
    - Toilettas (tandenborstel, tandpasta, haarborstel/elastiekjes, lenzenvloeistof, lenzendoosje, make-upremover, mascara, lippenbalsem)
    - Shirt om in te bevallen (oud shirt van vl)
    - Pyjama + vest voor na de bevalling
    - Dikke sokken
    - Oma-ondergoed
    - Voedingsbh
    - Teenslippers
    - Bril
    - Papieren Vk
    - Papieren Kraamzorg
    - Verzekeringspasje
    - Portemonnee
    - Mobiele tel + oplader
    - Fototoestel + oplader
    - Dextro
    - Flesje water
    - Iets te lezen
    - Schone, nette kleding vl (voor het geval hij rechtstreeks uit zijn werk moet komen)
    - Iets te eten voor vl (mag 'ie helemaal zelf bedenken, haha)
    - Eventueel laptop

Vluchttas Baby:
    - Maxicosi
    - 2 rompertjes mt 50/56 (1 lange mouwen, 1 korte/geen mouwen, afhankelijk van het weer welke we gaan gebruiken)
    - 1 pakje maat 50
    - 1 pakje maat 56
    - 2 paar sokjes
    - 2 paar slofjes
    - 2 mutsjes (sokjes/slofjes/mutsjes natuurlijk afhankelijk van het pakje dat beeb aankrijgt)
    - speentje
    - omslagdoek (dikke Lodger doek, daarom geen apart jasje - beide pakjes die ik in gedachten heb, hebben een vest)

Ik heb het idee dat ik er zo een heel eindje ben, maar weet het niet zeker. Wat vinden jullie?

11. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Oh, en een outfit voor mezelf om het ziekenhuis in te verlaten natuurlijk! Oeps!

12. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Zijn het dikke vestjes Saar? En heb je daar dan nog een truitje met lange mouwen onder?

13. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wij nemen ons eigen flesje ook mee! Vind ik wel leuk dat ie gelijk uit zijn eigen fles kan drinken...
    Trouwboekje? Nemen wij wel mee, zodat ML de kleine de volgende dag aan kan geven bij het gemeente huis. Maar je bent niet getrouwd zeker?
    En dekentje voor als ie in de maxi cosi ligt?
    Dan hebben wij wel hetzelfde dacht ik zo :) Je hebt bij je lijstje voor jezelf nog dingen te staan die ik ook even op moet schrijven wat er nog bij in moet :p Thnx!

14. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    en raden jullie ( met name de dames onder ons die al een kindje hebben) om echte oma onderbroeken te kopen? Want ik heb namelijk alleen maar gewone onderbroeken. En zie overal staan grote oma onderbroeken.. Is dat echt nodig?

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb voor in mijn toilettafel mini's (douchegel, shampoo etc)
    Ochtendjas
    Dikke sokken
    Energierepen
    Mp3 speler met boxjes

16. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    @Mamajen: Bij het pakje maat 50 is het wel een dik vestje, bij het pakje maat 56 niet, maar daar zit een shirtje onder met lange mouwen. En eventueel dus een romper met lange mouwen... Zou dat niet genoeg zijn? Vind dat heel lastig in te schatten...

@Exciting: die oma-onderbroeken: ik ga gewoon van die onderbroeken meenemen die ik nu al draag, die lekker hoog zitten. Zijn lekker ruim, past dus makkelijk kraamverband in, en zitten over mijn buik, dus als het onverhoopt een ks wordt, drukt de band iig niet op de wond...
    Trouwboekje hebben we inderdaad niet, want we zijn niet getrouwd (vl hoeft 't maar te vragen hoor! Ik zeg ja! hahaha!). Maar wel een goede: ik moet wel even de papieren van de gemeente bij de belangrijke papieren doen, ivm aangifte en erkenning (erkenning hebben we uiteraard al geregeld, een paar weken geleden).

@Wintersun: energierepen, goed idee! En badjas ben ik erg over aan het twijfelen. Ik heb een groot vest dat bij mijn pyjama hoort, zou dat niet genoeg zijn?

17. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ik weet niet of je iets van medicijnen gebruikt? Die neem ik in ieder geval nog mee.

En een lijstje wie we allemaal meteen willen bellen... gewoon voor de zekerheid, het lijkt me dat je op dat moment zo hieperdepiep bent dat zo'n lijstje wel handig kan zijn haha :)

Afhankelijk van de parkeerplaats bij het ziekenhuis: muntgeld, opgeladen chipknip of creditcard.

Voedingsbh en zoogcompressen (voor wie bv wil geven)

Evt een babyboek - hier in het ziekenhuis willen ze bijvoorbeeld wel een afdrukje van de voetjes voor je maken.

Kraamverband

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Saar. Je bent al een heel eind hoor. Wat ik er ook nog in heb zitten is mm iPhone met oortjes voor muziek, heb ik bij N heel veel naar geluisterd. Slippers (weet niet meer zeker of je die erbij had staan), muntje voor de rolstoel en muntgeld voor het parkeren. (Eventueel eigen flesje en voeding) Ik had ook heen badjes mee maar een lekker groot vest!

Exciting. Hier trouwens geen oma onderbroeken gebruikt hoor. Droeg de eerste paar dagen boxers/hipsters.

Norwegian-sky. Gefeliciteerd met je dochtertje. Heeft ze een leuke dag gehad?

Is jullie navel al gepopt? Hier nog niet, maar hij wordt wel steeds ondieper. En hoeveel zijn jullie nu aangekomen?

Zal vanavond het lijstje weer bijwerken met de nieuwe namen!

19. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    @Mamske: gebruik geen medicijnen, dus dat is niet nodig! Zoogcompressen wel een goed idee! En neem mijn portemonnee mee, zodat we kunnen betalen voor de parkeerplaats (kan hier bij het ziekenhuis met chip/pin, erg fijn!)

@Boommm: ik ben niet zo muziek-luisterig, vind 't prettiger om een beetje te kletsen of gewoon in stilte daar te zijn.
    Mijn navel is trouwens (nog) niet gepopt. Ik heb van mezelf een vrij diepe gat-navel (om het maar zo te zeggen, hihi), en het enige wat er nu gebeurd is, is dat het gat ondieper is geworden... Maar wat niet is... ;)

20. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Oma onderbroeken vond ik zelf wel heel erg fijn, heb ze na mijn kraamtijd nooit meer gebruikt, zal ze binnenkort eens opzoeken.

Net telefonische intake gehad voor de kraamzorg. Was een gezellige gesprek. Er is niet echt iets besproken wat ik niet al wist.
    Weer iets wat afgestreept kan worden.

Deel Deze Pagina