Over het plassen Tjaah die probleem heeft iedereen denk ik. Het rare is dan ook dat je s middags helemaal niet zo veel moet en s nachts dan weer wel. Pfff zeer vervelend maar het is niet anders. Nog paar weekjes volhouden dames!!
Ik hoef er snachts helemaal niet uit! En als ik opsta moet ik eerst naar beneden, maar dan hoef ik ook nog niet zo nodig. Ik slaap ook nog heerlijk! Heb wel al een hele tijd een voedingskussen en heb vorige week een ander matras op bed gelegd. Die stond er toevallig nog. Ik mag niet klagen!
Dank je shirleymommy, ben er stiekem ook trots op Bij mijn zoontje had ik het dus helemaal niet dat ik zovaak moest plassen. Lea, nee ik houd geen vocht vast. En idd, overdag hoef ik niet zoveel, maar s nachts......
Lea, hoe is het nu? L iets gevoeld? Ik zou ook tot begin van de middag wachten, maar snap dat het je niet lekker zit! Hier hoef ik er snachts maar 1 keer uit om te plassen gelukkig, meestal valt dat samen met de nachtfles van N. Moet ik trouwens de vk bellen als ik met afvegen een klein beetje bloed had? Of is dat niets ernstigs? Heb bij beide zwangerschappen nog nooit bloed gezien, ook niet in het begin dus schrok net best wel.
Bij bloed altijd bellen. Vaginasl bloedverlies? Hier hele lichte bewegingen gevoeld ik ga zo maar een beetje huishouden doen wie weet komt de baby dan op gang. Klein beetje ben ik gerustgesteld....
Goeiemorgen dames! Ik vind het hier zo gezellig Mijn navel is niet geplopt! Maar ik heb ook een diepe navel. Merk wel dat hij meer naar buiten komt. Ik heb mijn eigen navelpiercing ook nog in. Ben benieuwd of ik die in kan blijven houden of niet. Moet zeggen dat ik voor bijna 30 weken nog een bescheiden buikje heb. Bedankt allemaal voor de onderbroeken tips en voor de lijstjes! Er staan toch weer dingen tussen die ik ook nog even moet toevoegen. Ik ga denk ik nu een roze tas voor mezelf klaar zetten. en de blauwe verzorgingstas voor de kleine. Kan alles niet bergen @Snoepje: Ik mag nu 3x2 pcm op een dag, en heb buscopan gekregen (soort spier verslapper) maar helpt niet. En voor de rest zijn er geen medicatie wat je tijdens de zwangerschap mag hebben, dus ik zou dat ook echt niet doen! Dan maar pijn.. En ik zit indd ook in de zorg, heb je het goede beroep niet mee dan he! @Boogschutter: Ik vergeet de helft ook altijd! Ik zit nu achter de pc, en heb een kladblok erbij! Zou schrijf ik alles op waar ik even op wil/moet reageren! Tip? Hihi.. Ik was 68 kg voor de zwangerschap, en ben nu 74 kg. Dus valt volgens mij nog mee? @Lea: Altijd vervelend he als je je kindje even niet meer voelt zoals voorheen. ik heb het 2 dagen gehad, toen was de kleine gedraaid! Vandaar dat ik hem minder en anders voelde. Maar ik maakte me ook ongerust hoor. Kreeg toen een echo van de nieren, en heeft ze stiekem even gekeken, en toen lag het hoofdje boven! Die dag daarna voelde ik weer beweging, en kreeg ik ook weer meer pijn bij de nier, dus toen zei ik direct hij is weer gedraaid. En dat was ook zo! Zou het vanmorgen nog even aankijken, en anders gewoon bellen hoor! Daarvoor zijn ze er! Ik moet hooguit 's nachts 1 of 2 keer plassen. k moest in het begin vaker. Dus dit valt nog mee. Moet 's morgens altijd wel heel nodig! Dan krijg ik er gewoon een harde buik door! @Boomm: Mij is verteld, en heb een boekje mee gekregen waarop staat wanneer te bellen, altijd bellen bij bloedverlies! Zou het even vertellen! gewoon voor de zekerheid!
Lea, fijn dat je de kleine een beetje gevoeld hebt Boommm ik zou ook zeker even bellen, ookal is het maar een klein beetje bloedverlies, Plassen, vaak 1x per nacht. Als ik geluk heb helemaal niet, maar dan sta ik wel op knappen als ik 's ochtends wakker word.. Vandaag laatste dingetjes in de babykamer doen, dan is ie klaar! Verder rustig aan,.. Heb veel harde buiken.. En alleen als ik rustig lig gaat het over. Eens kijken of ik m'n haakproject af kan krijgen vandaag moet toch wat hè met al het vocht en de harde buiken. En ik vind het nog leuk ook, haha Fijne dag dames!
@Lea: wat vervelend zeg, als je je zorgen blijft maken gewoon bellen hoor! @boomm: bij mij op de vk kaart staat ook dat je bij bloed altijd moet bellen. @navel: hier (nog) niet geplopt, wel iets minder ondiep, maar verwacht niet dat ie gaat ploppen. @wc: gelukkig hoef ik s nachts niet, meestal wel een keer 's ochtends vroeg (rond 6 uur ofzo). Maar 'k denk dat dat komt omdat 'k dan wakker wordt van de wekker van m'n man. 'k Slaap gelukkig prima! @vluchttas: 'k zal dat lijstje eens even overnemen, want over paar weken kan 'k dat anders vast niet meer terugvinden. 'k Heb nu aantal oma onderbroeken gekocht, ook wat van die netbroekjes gehaald en ga dan nog een paar boxers bij hema halen, dan heb 'k van alles wat en zie 'k wel wat ik het prettigst vind. Gisteren nog even weer wezen shoppen, nog extra hoeslakentje voor wieg gehaald en extra hoes voor waskussen. Ook nog hele leuke knuffel en nog paar accesoires voor 't kamertje gehaald. Weer één en ander van mn lijstje strepen dus. Hebben jullie ook dat er steeds weer nieuwe dingen bij komen? Whaha volgens mij worden die van mij eerder langer dan korter, wat 'k ook doe.
Goedemorgen dames! Wat zijn jullie er allemaal weer vroeg bij! Hier ook vroeg wakker, en de zoveelste bagger-nacht op rij gehad. Kan niet meer lekker liggen, moet continu plassen, kleine vindt 't leuk om 's nachts een party te bouwen in mijn buik... pfff, enigszins afgepeigerd ben ik wel. Val ook niet voor 2 uur 's nachts in slaap, meestal nog wat later. Beetje jammer. Anyway, andere dingen! Lea: als je het niet vertrouwd, gewoon bellen! 't Gaat om je ukje, goed om even in de gaten te houden! Boommm: bij bloed: ook bellen! Al is het maar een gesprongen adertje, liever het zekere voor het onzekere! Vandaag ga ik even rustig staan strijken. Kijken hoe lang ik dat volhoud. Gisteren erg veel last van harde buiken gehad, bij iedere beweging die ik maakte. Beetje vermoeiend. Maar ze kwamen niet zorgwekkend vaak, en alleen maar om 'verklaarbare' redenen (plotselinge draai, bukken, opstaan, moeten plassen etc.). Wel erg irritant.
Thanks voor de snelle reacties! Heb even gebeld en mag hier eventueel naar het ziekenhuis. Maar heb m'n vriend even laten kijken en hij ziet een soort van schaafwondje aan de binnenkant zitten zegmaar. Was ook maar een klein beetje, dus denk dat dat het is. Mag maandag wel weer naar de gyn voor extra controle, dan gaat ze het even nakijken!
Klinkt irritant saa, ik heb ook regelmatig last van harde buiken, maar ze doen geen pijn, wel ongemakkelijk. Ik heb ook nog wat dingetjes liggen die gestreken moeten worden......waaronder sstrijkkralen haha, ligt al een week klaar of zo.....maar ook wat bloesjes nog.
♥ Zwanger ♥ Secretangel (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 2 Oktober 2014 - Meisje! Norwegian-Sky (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Nijntje11 (34 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Stina83 (31 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Jongen! Poisson1987 (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Verrassing! Mamajen (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Boogschutter (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Jongen! MamaMel88 (?? jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Verrassing! Chuiqa (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Jongen! Sitalita (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Meisje! Mienma (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen! Linthee (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Meisje! Saar82 (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Verrassing! Wintersun (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Meisje! Jes89 (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Verrassing! AngelaV (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen! Joyce2013 (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen! Ilka (29 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 8 Oktober 2014 - Meisje! CindyW (40 jaar) vierde kindje Uitgerekend op: 8 Oktober 2014 - Meisje! Leco1980 (33 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen! Kaas (30 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen! Pasta (40 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 11 Oktober 2014 - Meisje! NewMiracle (32 jaar) tweedekindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Onzekeremama (20 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Lea (30 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Mees90 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Jongen! Marrie28 (35 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Verrassing! Miepiemoos (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Meisje! Cindy1980 (34 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 14 Oktober 2014 - Meisje! Shirleymommy (21 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Jongen! Noordeling (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Verrassing! 0Zebra0 (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 16 Oktober 2014 - Meisje! Esje13 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Jongen! Boeffie2011 (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Meisje! Snoepje84 (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 19 Oktober 2014 - Jongen! Tecla (39 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing! Zwangels (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing! Boommm (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Meisje! Leen82 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Jongen! Pluizje (28 jaar) eerste kindjes Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Jongens! Liefdotje (?? jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Verrassing! Mamske (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Verrassing! Peet12 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 24 Oktober 2014 - Verrassing! Roderoosjes (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 25 Oktober 2014 - Verrassing! Fenske (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Liv! Yupgup (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Meisje! Bloempje8 (22 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Jongen! Exciting (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 29 Oktober 2014 - Jongen! Wijzigingen of nieuwe informatie graag in kleur aangeven!
Wow, wat een enorme lijst al! Gezelligheid Hopen op allemaal 'prettige' bevallingen en gezonde kindjes! Kanniewachten!! Lea: mijn harde buiken doen ook niet echt pijn, maar ik schrik er toch op één of andere manier steeds even van. Beetje van 'hun? wat gebeurt er nu weer?' - terwijl ik ze inmiddels goed herken, en precies weet wat er aan de hand is, haha! Vind ze wel erg ongemakkelijk
Bedankt meiden, ik heb de vluchtkoffer-lijst ook vast gemaakt! Hier ook weer een vreselijke nacht gehad met níet kunnen slapen en kuitkramp. Ik loop nu helemaal mank. Iemand nog tips hoe ik mijn kuit vandaag weer normaal krijg? Mag je eigenlijk tijgerbalsem gebruiken? Iedereen veel succes met de laatste loodje en inderdaad als we het niet vertrouwen gewoon bellen met de vk! Ik maakte me gisteren ook zorgen over het aantal bewegingen. Ben toen gaan turven en kwam toch op zo'n 11x gedurende dag, dat stelde me wel gerust.
Ik hoef gelukkig maar 1 of 2 x per nacht eruit om te plassen. Waar ik wel last van heb is een slaperig gevoel in mijn voeten en ha den. Soms ook in mijn onderarmen. Ze slapen ook vrij snel. En dan gaat het tintelen. Ik wordt smorgens ook altijd wakker met slapende voeten, erg irritant. Ik ga geen oma onderbroek kopen. Vorige keer boxers van action gehaald maar die van hema zijn ook een goede tip. Moet er vanmiddag toch nog zijn dus ga meteen even kijken.
Moon, zat jij ook in het december 2011 topic? Ik meen me je naam te herinneren (zat daar toen onder een andere naam)