Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Hoi dames!

Alles was helemaal goed bij de groeiecho! Buikje van onze uk ook, zat weer mooi binnen de curves! Ze zei wel dat we een 'iets grotere' baby konden verwachten, maar dat vind ik helemaal prima. Als hij/zij maar gezond is, en daar wees alles nu op, dus heel opgelucht, en supertrots!

@Wintersun: mooie buik! Wij hebben de box trouwens al sinds mei ofzo staan. We hebben toen de hele woonkamer verbouwd, en ja, dan staat dat ding maar alvast, toch? :) Ik heb trouwens ook gisterenavond de hele tijd krampen gehad, vl vroeg al wie hij moest gaan bellen, haha! Maar er zat totaal geen regelmaat in, en na een warm badje was het ook weer redelijk weggetrokken. Uk lag volgens echoscopiste ook al mooi laag (maar nog niet te laag om te kunnen meten), dus zal gisteren wel vervolg van indaling zijn geweest.

Kraambed: nog nooit van gehoord dat je zoiets ook zou kunnen huren. Wij wonen in een appartementje, alles gelijkvloers, dus ik hoef sowieso geen trappen op en af. Wij gaan dus over een paar weken kratjes of van die bedverhogers halen om ons bed hoger te zetten. Als er visite is, ga ik wel op de bank liggen, of anders komen ze gezellig in de slaapkamer erbij zitten :) Voordeel van een mini-huisje, denk ik!

2. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Fijn Saar dat alles goed is met de groei van de kleine.

@geboortekaartjes: wat 'k nu geteld heb zitten we rond de 70. Wil eind van deze week bestellen (komen nu steeds nog mensen bij op ons lijstje). Ga er dan denk ik ongeveer 10 extra bestellen.

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oke! Wij kunnen het kraambed gratis huren van de zorgverzekeraar! Die brengen het bed hier. Is op werkhoogte voor de kraamzorg! En kan het hoofdeind mooi omhoog. Die zetten we mooi naast de bank zodat ik daar mooi op kan liggen! En als de kraamzorg weg is, dan gaat het bed er ook weer uit ;) Wat grappig dat het dan overal weer anders is he!

Super dat alles goed is Saar! Helemaal top!!!

4. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Wij hebben de box sinds zaterdag staan. We zijn 2 maanden geleden verhuisd, dus daar konden we rekening mee houden qua inrichting.

Kaartjes hebben wij nog niet eens uitgekozen! Erg vervelend dat de drukker bij ons niet op zaterdag open is. Man werkt van vroeg tot laat en we hebben maar 1 auto. Moeten we nog even iets op verzinnen ;)

Kraambed willen wij ook graag. Nog even kijken of we daar voor moeten betalen, anders doen we het niet haha.

Vannacht een erg slechte nacht gehad. Veel wakker geweest, vandaag ook niet naar het werk gegaan. 't Wordt echt een stuk zwaarder! Donderdag hebben wij de 30 weken echo! Spannend :D

5. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Saar Zelfde datum, leuk inderdaad! Goed om te horen dat alles ok was ook!

Hier best goed geslapen, minder eruit dan afgelopen paar nachten.

De box staat hier met een aantal weken al op, was eigenlijk het eerste omdat de babykamer zelf nog vol troep stond, hij past hier precies tussen bank en boekenkast en staat gelukkig niet in de weg zo. Vroeg me alleen wel af, heb een box matras onder boxkleed liggen (vond het anders zo dunnetjes op die harde ondergrond), maar moet ik over die matras nu nog een hoes doen of toch niet.

En de kaartjes zijn we hier ook nog niet achteraan, net als bij Bloempje, mijn man heeft er niet zoveel tijd voor gehad nog. Hopelijk volgende week.

6. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Saar fijn dat de groeiecho goed was!
    Wintersun wat zie jij er nog goed uit! Prachtbuik!
    Hier staat de box al klaar, want die heb ik nooit weggehaald!
    Ik heb een boxmatras en boxkleed in de box, lekker zacht!
    Ik moet over 3 weken weer voor een groeiecho...buikje loopt 1 week achter qua omvang en bovenbeentjes lopen een week voor.
    Iemand ervaring met buikomtrek die iets achterloopt???
    Kaartje moet mijn man nog ontwerpen!

7. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Saar dat alles goed was bij de groeiecho! Wij hebben vrijdag onze derde en laatste groeiecho. De baby is iets groter dan gemiddeld maar niet veel. Wat ik hier lees zeggen die voorspellingen ook niet altijd alles. Ben erg benieuwd hoe de baby er vrijdag bij ligt, de laatste keer in onvolkomen stuit. Maar aangezien ik een geplande keizersnede krijg is dat geen probleem. Behalve dat hij/zij wel erg hoog ligt! Geeft af en toe ademnood!

Vannacht weer een slechte nacht met keelpijn en een snothoofd. Ben vandaag thuisgebleven van werk en ben daar erg blij mee! Lig heerlijk in bed met mijn volle hoofd. Hoop dat het snel overgaat.

Hier staat de box trouwens nog niet. Dat doen we op het laatste moment. We hebben wel alles al in huis en gister de babykamer om gegooid zodat ik er nu echt heel blij mee ben. Nu de decoratie nog. Leuk dat sommigen al bezig zijn met geboortekaartjes! Best moeilijk kiezen he, er is zooo veel leuks!

8. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Saar wat fijn dat alles goed was!
    Wintersun mooi buikje hoor!
    Box.... Hier nog niet. We hopen zó dat we deze week groen licht krijgen van de woningbouw en de woning van onze keus mogen beyrekken. Dan zien we daarna wel hoe en wat wua box (we hebben er nog geen een aangeschaft, hier in dit huisje pasr t echt niet). Voor de nieuwe woning hebben we uiteraatd wel al wat lopen fantaseren en een plekje voor de box is wel al bedacht :)

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Zo.. ik lees alles mee maar heb gewoon niet zoveel tijd (nog) om te reageren. Nog 3 weken werken.. en verder met van allerlei dingetjes druk voor de kleine meid en in huis nog dingen die ik graag een keer af wil hebben. Opruimen moet ook nog nodig, maar dat komt denk ik in mn verlof.. of als ik de belangrijkste dingen klaar heb. In mn verlof komen mn ouders een dag langs. Kunnen we samen even goed het huis schoonmaken en dan hoef ik het hopelijk nog maar een paar weken even netjes bij te houden tot de bevalling. Ik loop nu lekker achter met het huishouden. Ik vind het wel even best zo.. hoewel ik wel enorm zin heb om alles weer glad te hebben.

Box, hier staat het speelgoed van zoonlief nu ook in de hoek waar we de box eerst hadden staan. Die hebben we destijds trouwens ook wat verplaatst zodat ik in de keuken ook contact kon maken met ons mannetje. Dus denk dat hij weer tussen de bank en de fauteuils komt te staan. Weet ook echt geen ander plekje.

Geboortekaartje, hier al wel gekozen. Wel nog verder aan het kijken geweest of we een leukere konden vinden, maar het blijft toch bij die ene. De enveloppen zijn sinds zaterdag binnen en gisteren hebben we het adressenbestand even doorgekeken. We komen nu op iets meer dan 70 kaarten uit en dan heb ik er 80 besteld.

Naam: WE ZIJN ER EINDELIJK UIT! :D zo blij mee dat we een keuze hebben gemaakt. Mocht het na de bevalling echt niet kloppen voor ons gevoel, dan wisselen we de namen om. We hebben 2 favoriete namen en de kleine meid krijgt ook net als zoonlief 2 namen. We wisten alleen niet goed wat we nou als roepnaam wilden. Lastig kiezen, maar we zijn eruit. ;)

Verder nog een kleine 3 weken werken. Best pittig nu hoor, maar nog even doorbijten. Ik wil gewoon echt graag zo lang mogelijk na de bevalling de tijd hebben. Ook met mn zoontje erbij.

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Sitalita, top dat jullie uit de naam zijn! Dacht dat we er hier ook uit waren, maar toen kwam vl met nog een suggestie - eentje die ik aan het begin van de zwangerschap al had gedaan - en die nemen we nu ook weer in overweging. Hoop dat 't die naam gaat worden, heb er een heel goed gevoel bij!

Hier nu net klaar met het schrijven van de enveloppen voor de geboortekaartjes! Yay! Superfijn! Straks even postzegels halen, dan kan ik die ook vast opplakken! :) Weer iets wat van het lijstje kan!

11. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    #851 Moon77, 18 aug 2014
    Laatst bewerkt: 18 aug 2014
    Pffff....jullie kletsen veel hihi. Lees het wel, maar heb geen tijd om op alles te reageren ;).

@indaling: is hier met 31 wk al deels gebeurd. Maar een (voet)bal tussen mijn benen? Nee en kan me dat ook niet herinneren van de vorige keer. Wel weet ik, dat een balgevoel tussen je benen kan duiden op een verzakking ;).

@geboortekaartjes: nog niks, nada, noppes :(. Net zoals de naam ;).

@kamertje(s): nog steeds niet geklust door vl. De nieuwe kamer van dl dus ook nog niet en ook nog niet leeggeruimd :x. Begin er erg boos, verdrietig en onrustig van te worden....

@box: voorlopig nog niet. Vorige keer mocht de baby niet eens in de box van de kraamhulp :$:(. Geen idee waarom eigenlijk....ik denk vanwege overprikkeling en temperatuurregeling.

@kraamhulp: vrijdag telefonische intake...komen alleen bij eerste kindje langs.

@visite: wij hebben pas een week na geboorte de kaartjes verstuurd. Dit vanwege de drukker, maar ook mijn toestand. De enige die in kraamweek zijn geweest waren (schoon)ouders, zus en broer met partner. Dus gewoon boven op onze kamer. De gewone visite kwam pas na een maand ofzo op gang....tot zeker 7 maanden ;).

@wintersun: mooi buikje :)!

@saar: fijn dat echo goed was.

@sitalita: eindelijk uit de naam :D!? Fijn gevoel, lijkt me.

@pasta: bij jullie gaat het dus goed (uit ander topic ;)) :)?

@exciting: leuk idee die krans....misschien kun je hem kleiner maken dan heb je ook minder ballonnen nodig!?

@de rest: sorry, niet bewust genegeerd :).

12. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh da's vervelend, Moon, dat gevoel dat je het af wilt hebben maar dat er nog steeds geklust moet worden. Die onrust is niet fijn. Hopelijk binnenkort? Bij ons staan de meubeltjes wel in elkaar, maar er ligt nog rommel wat mijn man moet uitzoeken/opruimen (hout enzo). En de radiator is nog steeds half de kleur die de vorige bewoners er op gedaan hebben (met latex ook nog), zoveel werk om het er weer af te boenen. Man zegt dat het wel af komt, zal ook wel gebeuren maar kan af en toe toch niets doen aan wat onrustige gevoel.

13. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Fenkse, dank je wel, als ik me nou ook nog eens zo goed voelde als ik er uit zie.

Ik moet nog 5 geboortekaartjes maken, maar...... Ik ben mijn lijst met namen kwijt :s
    Hier krijgen ongeveer 40 mensen een geboortekaartje. Bij mijn zoontje hadden we er 100+ :-0 nu echt alleen gekozen voor de gene die wij belangrijk vinden. 2 tantes van ml krijgen niet want zij vinden dat ik en ons zoontje niet bij de familie horen. Zullen we wel gezeur over krijgen maar dan moeten ze maar normaal doen. Ik ga mijn harde werk niet aan hun verspillen.

14. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Er wordt inderdaad veel gekletst maar super gezellig om de ervaringen, tips en adviezen te lezen zeg ik altijd! :D

@miepiemoos
    Ik weet hoe je je voelt plus dat plassen erbij oefff.. ik krijg ook harde buiken van dat teveel bewegen in me buik. Ik weet niet wat voor capriolen hij uithaalt maar het lijkt wel een circus hierbinnen :D Hoe was je afspraak bij pijnbestrijding (nooit van gehoord eerlijk gezegd)

@wintersun
    Prachtige foto en buikje!

@saar
    Inderdaad fijn dat de groeiecho goed was! Ik heb m weer volgende week dinsdag. afgelopen vrijdag zei de VK bij het voelen van mijn buik dat het wel goed is ben toch wel gerustgesteld als ik het ook op de echo zie :D

meiden die ik vergeten ben
    Sorry! :) ik heb tussendoor ook gelezen dat sommige met geboortekaartjes bezig zijn heel gaaf! Je kan inderdaad merken dat t zwaarder begint te worden.. Daarom lig ik lekker op me bedje en ga zo maar eens een dutje proberen te doen. (De slaap van afgelopen nacht inhalen ;) )

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hier is de box eigenlijk niet weg geweest.
    Staat inmiddels wel weer in de hoogste stand, zodat de andere kinderen er vast aan kunnen wennen dat dit het plekje voor zusje wordt.

16. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    @Wintersun, wat een prachtbuik heb je zeg! Ik hoop stiekem dat mijn buik ook nog wel een beetje gaat groeien, al zit ie inmiddels al behoorlijk in de weg!

@geboortekaartjes, we hebben 1 kaartje gezien die we allebei heel leuk vinden. Past ook heel erg bij ons. Het was zo'n beetje het eerste kaartje die ml zag, dus hij wil ook nog even verder kijken, maar ik denk dat we er eigenlijk al wel uit zijn! De adreslijst is bijgewerkt, wij zitten ongeveer op 50 kaartjes geloof ik.

@kamertje, ml had het er van het weekend over dat hij misschien de week waarin we verhuizen de hele week vrij wil nemen, zodat we die week alles voor de baby in 1 keer kunnen regelen. Dat zou mij echt zoooo'n rust geven...

@slapen, ik heb een tip opgevolgd en dat is echt een aanrader!!! Vannacht voor het eerst geslapen met een opgerold handdoeken onder mijn buik, als 'kussentje' voor de baby. Ik merkte meteen al dat ik er minder last van had dat mijn buik ging hangen en ik heb echt geslapen als een roos! Een keertje naar het toilet tussendoor en een beetje pijn in mijn heupen, maar zooooveel beter dan de nachten tot nu toe!

17. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Even kort @moon, idd het gaat nog steeds de goede kant op. Gelukkig maar. Nieuw huisje zou ook een mooie start zijn. Attent dat je dat onthouden hebt :)

Kaartjes.... We twijfelen nog of we dat uberhaupt wel doen. Misschien uiteindelijk maar tien, voor ons beider werk, de broers en zussen en opa en oma.

18. lea

lea Fanatiek lid

Ik zit ook te dubben of we gewoon een select aantal mensen een kaartje sturen. Nu hadden we al geen honderden hoor, maar ooms en tantes die je nooit never ziet, ook niet op kraamvisite komen etc, tja heeft niet zo veel meerwaarde eigenlijk. Zal ook eens een lijstje maken.

19. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Wij hebben zo'n 60 kaartjes, met als overweging: hoe vaak krijg je de kans om de geboorte van je eigen kind aan te kondigen? :) Maar moet zeggen dat er toch wel bij een aantal een soort 'verplichting' oid aan hangt, die had ik zelf niet meteen gekozen om een kaartje aan te sturen. Maar ik heb er absoluut geen problemen mee om er tóch een te sturen hoor! :)

Inmiddels heb ik alle enveloppen geschreven en postzegels geplakt!

Verder vandaag kort een geboorteplan op papier gezet. Ik weet dat alles waarschijnlijk anders loopt dan je plant, dus heb het kort en bondig gehouden. Dingen die eigenlijk 'onveranderlijk zijn', bijvoorbeeld de manier van communiceren. Ik houd er niet van als er 'over mijn hoofd' gepraat wordt of beslissingen genomen worden zonder dat ik zelf weet/begrijp waarom. Dat is dus iets wat ik in mijn geboorteplan heb beschreven: ik verwacht dat mensen uitleggen wat er met me gaat gebeuren tzt. Verder natuurlijk wel een voorkeurslocatie opgegeven, en een voorkeur voor mensen die aan mijn bed mogen verschijnen, en wat ik eventueel zou willen qua pijnbestrijding, maar ik realiseer me heel goed dat dat allemaal heel anders kan lopen. Maar voelt toch fijn om er over nagedacht te hebben.

Ook heb ik vandaag een lijst met belangrijke nummers gemaakt:
    - verloskundige
    - kraamzorg
    - huisarts
    - gemeente (voor het maken van een afspraak voor aangifte)
    - zorgverzekering
    - mijn bsn
    Pff... Zou daar nog meer bij moeten? Ziekenhuis/kraamhotel heb ik er bewust niet op staan, omdat vk onze komst als het goed is aankondigt.

20. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Zo, net de trapkast opgeruimd, zat er al maanden tegen te hikken, nu eindelijk de fut ervoor. Twee volle vuilniszakken zijn er weg gegaan. En..... Ik heb mijn lijst met namen terug gevonden voor de geboortekaartjes :D nu wel helemaal gesloopt.

Deel Deze Pagina