Wij sturen wel naar ooms en tantes en ook naar een aantal neven en nichten, maar daar hebben we normaal ook wel contact mee (niet heel veel, maar wel goed). 'k Weet dat bij m'n vaders familie de gewoonte is dat alle tantes samen een keer op kraambezoek komen (ooms komen niet). Dat vind ik wel gezellig. Verder directe familie, goede vrienden, paar collega's etc.
Wij zo'n 35-40 kaartjes, denk dat we er 50 bestellen. Volgens mij scheelde het qua prijs niet zoveel. Hier alleen vrienden, buren, familie (ooms & tantes). Maar geen vage kennissen, verplichte nummertjes of neefjes/nichtjes meer. Scheelt 25 kaartjes Afgelopen weekend alle kleertjes gewassen en vandaag uitgezocht. Omg! Wat veel! Zit alleen nog te denken om een of twee broekjes 50/56 bij te kopen. Wat denken jullie? We hebben er nu 5. Shirts zat..... zijn t/m maat 68 verder al compleet en t/m 86 ligt er ook al veel.
Pff wij zitten rond de 120 kaartjes... En ik vind dat daar best wat tussenuit kan, maar vriend niet. Ik vind het weggegooid geld. Een neef van mijn vriend heeft pas een kleine gekregen en wij kregen geen kaartje. Nu moet daar wel een kaartje heen van mijn vriend als die van ons er is. Beetje zonde. Ik ben ook de enige die een beetje rondkijkt en wat ontwerpt. Vandaag heb ik de laatste gedaan. Ik doe niet meer. Als hij het niet oppakt dan maar niet!
Herkenbaar, dat was bij onze eerste ook zo. De hele straat waar zijn vader woont en waar hij was opgegroeid moest een kaart. Vond dat grote onzin want ik ken ze niet eens. Toch maar gedaan, maar deze keer heb ik gezegd dat we dat niet meer doen. De meeste lieten niet eens wat horen. En ik ben ook de enige die wat doet hoor, niet alleen betreft de kaartjes maar alles wat met de baby te maken heeft, is hier ook een groot irritatiepunt. Maar ja, het schijnt dat veel mannen hier last van hebben.
Wij doen helemaal geen baby kaartjes Als de kleine er is zijn we van plan om kort daarop een kraamfeestje te houden dan nodigen we bepaalde mensen uit. We hebben aan beiden kanten ontzettend veel familie dus om die elke dag over te vloer te hebben daarom lekker een klein feestje zo is "iedereen" geweest et voila
Ik ga gewoon van de trouwkaarten lijst af die ik nog ergens heb liggen, dat zou dan de hele familie moeten zijn. En dan paar extra voor wat vrienden. Ik kan helaas niet nagaan wie mij ooit wel een kaartje gestuurd zou hebben en wie niet (te lang geleden, toen was ik nog klein) of wie wel of niet reageert, dus doen we even voor de eerste keer naar iedereen, voor ons wat makkelijker en niemand kan zeuren dat ze geen kaartje hebben gekregen.
Wij hebben ongeveer 60/70 kaartjes. Ga morgen maar even het lijstje bekijken heb nog op de computer staan. Kunnen namen bij en eraf. Zag net een geboorte krans voorbij komen. Wil ook zoiets gaan maken morgen eens kijken wat ik zelf nog heb liggen. Heb ik even wat te doen met dit regenweer. Heerlijk even bezig zijn Dochter gaat morgen weer naar de psz weer even lekker tijd voor mezelf ze is er echt weer aan toe.
Ik heb 5 kaartjes uitgekozen. En die heb ik als proef laten bezorgen. Daar heeft ML 1 van uitgekozen, en gelukkig de kaart die ik ook het mooiste vond De tekst heeft ie ook goedgekeurd! Dus we staan er beide wel achter. Ik denk dat vrouwen toch meer dingen regelen en kopen! Maar mijn man is er ook mee bezig! Maar dan meer met mijn buik.. En hij kwam laatst thuis met friese klompjes! Zo schattig! Hij ging er vanuit dat die binnen een paar maand wel aan konden! Nou, ik zei dan issie ongeveer een jaar! Nou daar kon hij zich niet bij! haha! Ook heeft hij een tattoo laten zetten waar de naam van de kleine nog in komt! Zooo lief Ik heb steeds wat krampjes.. En onderkant van de buik wordt regelmatig hard! Maar doet geen pijn! Dus zal wel niets zijn! Spannend hoor allemaal
ik zit op ongeveer 40 te verzenden kaartjes , stuur echt alleen familie en vrienden welke we nog regelmatig spreken. vage kennissen die we al jaren niet gezien hebben doe ik niet
Wij hebben ook rond de 120 kaartjes. Vind t wel een dure 'hobby', maargoed, ook wel erg leuk natuurlijk. Ik duik m'n bed in, N was niet te genieten vandaag, heel veel harde buiken gehad en ben echt doodop.
Wij Hebben ook rond 100 kaartjes maar nog steeds geen keuze gemaakt. Ik twijfel tussen 2... Hier vanochtend bijeenkomst pijnbestrijding gehad. Hoe staan jullie hierin? Ook nog even bloeddruk laten meten maar die stijgt een beetje...onderdruk was 85, dus hoop niet dat hij verder stijgt. Ik heb mijn tasjes terug!!! (Die ik was verloren met winkelen...) helemaal blij! Winkels afgebeld En ja hoor...Bingo! Vanavond Naar yoga geweest...ook leuk. Nu met beentjes omhoog!!! Oja, klacht Van de dag: benauwd! Lijk wel een hijgend paard! Slaap lekker Straks allemaal!
@Miepiemoos: pijnbestrijding. Ik hoop het eigenlijk zonder medicatie te kunnen gaan doen, dus probeer eerst ademhalingstechnieken en massage. Als ik het echt niet meer aankan, wil ik het liefst een ruggenprik. Is natuurlijk vrij ingrijpend, maar hiermee blijf je in je hoofd wel 'helder', en dat vind ik heel belangrijk. Ik wil graag alles bewust meemaken, zonder dat ik in een roes zit ofzo. Morgen ga ik een dagje stadten met mijn moeder, superveel zin in! Zal wel voornamelijk lekker lunchen en koffiedrinken worden, want erg ver lopen zit er van mijn kant niet echt meer in, hihi! Wel nog een leuk lijstje met 'hebbedingen' bij elkaar bedacht, en ook een aantal dingen voor in de vluchttas (die mini's vond ik wel een heel goed idee!).
Zo we zijn al wakker dochter was wakker van de regen en dan word ik ook wakker en moet ik plassen en daarna in slaap komen is altijd drama.. Lang blijven liggen zit er ook niet in want om half 9 moet ze op de psz zijn. @ pijnbestrijding ik wil graag bevallen met een ruggeprik heb ik bij mijn vorige bevallingen ook gehad. Ben erg angstig geworden na mijn weeenstorm bij de eerste dus voor mij liever geen weeen meer!
Zo.. net maar eens een lijstje (zeg maar lijst) gemaakt met dingen die ik nog allemaal moet/wil doen. Zowel voor de baby/mezelf als in huis. Toch een beste lijst nog, maar wel fijn om het nu op papier te hebben staan. Vandaag maar eens beginnen aan de het schrijven van de enveloppen en dan zien we wel verder wat er lukt. Pijnbestrijding, het liefst weer zonder. Ben de vorige keer thuis bevallen en wil dit graag weer. Dus pijnbestrijding is dan eigenlijk geen optie. Heb wel tijdens de weeënstorm geroepen dat ik naar het ziekenhuis wilde voor een ruggenprik, maar toen was ik er ook al bijna. En manlief hielp me er gelukkig aan herinneren dat ik toch graag thuis wilde bevallen en we dan naar het ziekenhuis zouden moeten. Als het echt niet gaat, dan toch naar het ziekenhuis voor een ruggenprik.
Kunnen we de tijd niet twee maanden vooruit spoelen? Ik ben het zat! Vannacht ieder uur wakker geweest. Ben kapot! Vandaag 33 weken, dus langzaam aan komt het eind in zicht, maar ik ben dat geschop in mijn ribben echt spuugzat, het is ook niet zachtjes ofzo, nee gewoon met volle kracht, ze heeft de benen van d'r moeder denk ik Pijnbestrijding: ik zie het wel. Bij J wilde ik heel graag een ruggeprik omdat ik een enorme weeeenstorm had, maar de anesthesist was in de ok dus moest ik wachten, toen hij er eindelijk was, had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen, 7 minuten later was J er. Ik zie dus wel hoe het loopt.
Pijnbestrijding: alleen als het écht moet en als ik niet anders wil. @Wintersun: ik herken het! Ik heb echt geen leuke zwangerschap, alleen maar moe, en wil eigenlijk al heel lang dat het 26 oktober is haha.! Hier ook weer een slechte nacht. Gelukkig doet mijn werk er niet moeilijk over en kan ik gewoon thuis blijven als het niet gaat. Ik werk sowieso halve dagen vanwege vermoeidheid. Zijn jullie nog voltijd aan het werk?