Pff... ik wou ook wel dat het 29 oktober is! En eigenlijk hoop ik dat de kleine man 2 weekjes eerder komt Scheelt weer 2 weken! Vannacht wel lekker geslapen, maar om in slaap te komen.. Pff.. veel pijn aan de nieren en rug! Vanmorgen dan weer om half 6 wakker.. Gelukkig wel weer even geslapen! Vandaag maar even een cake bakken dacht ik zo! Morgenochtend visite van mijn nicht. Kunnen we lekker een stukje cake nemen Pijnbestrijding, ik wil juist geen ruggenprik! Lijkt mij dood eng om 'verlamd' te zijn aan de onderkant! En ik heb het op school gezien.. En lijkt me heel eng! Ik kies dan voor een infuus pijnstillers! Maar probeer het zonder!! En we zien wel hoe het loopt..
Pijnbestrijding: Ik heb bij de eerste nadat ik in een weeenstorm van heel wat uren zat en er geen verdere ontsluiting kwam (bleef steken op 3 cm) en ik in paniek raakte gekozen voor de ruggenprik. Die optie wil ik nu ook open houden want in paniek raken op dat moment is ook niet goed voor mij of de baby! Ik kon mijn benen trouwens wel gewoon bewegen maar ze voelde logger aan en de weeen voelde ik ook aankomen maar zonder pijn. @hier Ik heb het koortslipvirus in mijn mond dus mijn gehemelte staat weer lekker onder de blaasjes! Gelukkig is zo'n uitbraak niet zo pijnlijk als de eerste keer maar goed ik slis nu een beetje en eten is ook wat ongemak! @kinderkamer Wij zijn nu eindelijk begonnen met de zolderkamer voor zoontje in orde te maken. Hij krijgt een brandweerman sam kamer en is helemaal enthousiast! Als dit af is in de komende weken dan gaan we toch de babykamer denk ik aanpakken alvast ookal slaapt ukkie het eerste half jaar zeker bij ons op de kamer.
Al voel ik me echt wel goed tijdens zwangerschap ook ik zie uit naar 't moment dat ons kindje er is, 'k vind het allemaal lang duren hoor. 'k Houd er wel echt rekening mee dat 'k nog 2 weken overloop, dus 'k ga er maar vanuit dat over 10 weken 't kleintje er wel zal zijn, alles eerder is meegenomen. Pijnbestrijding: 'k Wil graag thuisbevallen dus zonder pijnbestrijding, maar is m'n eerste bevalling dus geen idee of dat gaat lukken. 'k Ben wel heel benieuwd hoe 'k het allemaal ga vinden. Doen jullie trouwens nog iets van yoga of bevallingscursus ofzo? Ik was een beetje laat met inschrijven maar ga morgen nog starten met cursus 'bewust bevallen', weet niet of 't gaat lukken om hem af te maken, maar 'k zie wel.
Oei, moet hier ook nog gaan tellen en adressen verzamelen voor de geboortekaartjes. Familie van mijn moeders kant is niet zo groot en van vaders kant krijgen alleen de ooms en tantes en een paar neven en nichten die ik ken (rest al jaaaaren niet gezien, ik zou ze niet eens herkennen op straat) wat. Buren enzo doen we weer wel (goed contact mee) en ook buren van mijn ouders. Daar heb ik nog felicitatiekaartjes voor de zwangerschap van gehad. Hier ook een thuisbevalling (mits dat kan uiteraard maar daar ga ik wel vanuit, hoop dat het zo goed blijft gaan als nu). Ik doe geen cursus ofzo. Ik ben meer van: ik zie het dan wel. Al die stomme liedjes waar je dan op moet puffen Probeer ter plekke wat wel of niet werkt met puffen/zuchten, net als met houdingen. Vind het ook een beetje zonde van het geld. Ben wel serieus aan het nadenken over een badbevalling. Slapen gaat hier tot nu toe nog best goed. Ik word alleen bijna elke nacht tussen 3.00-4.00 uur wakker. Vaak moet ik dan plassen. Dat doe ik dan maar en vervolgens ga ik weer lekker liggen met het idee: nu weer slapen. Maar dan begint de baby dus nog even druk te doen en kan ik vervolgens niet goed meer in slaap komen. Moet wel zeggen dat ik echt nog niet toe ben aan bevallen hoor. Ben pas net aan het idee gewend dat ik zwanger ben Maar wie weet, als de laatste loodjes echt zwaar worden... ben inmiddels wel heel nieuwsgierig of er een knul of meid in mijn buik zit
Zo, he he!! 30 weken vandaag! Mag ik mee kletsen? Ik ben Fizzy, ben 24 jaar en ben 28 oktober uitgerekend van ons eerste kindje; een meisje!
Ik moet ook nog adressen gaan verzamelen.... Voor mij zeker een ziekenhuis bevalling, de eerste keer was ik niet medisch, dus ze wilde dat ik thuis ging bevallen, ik stond erop om naar het ziekenhuis te gaan, ik had zo'n onderbuik gevoel dat er wat verkeerd zou gaan...en jawel heftige fluxus gekregen dus voor mij is ziekenhuis een must. Ik ga proberen zonder verdovingen, dat heb ik de eerste keer ook gedaan.... Deze keer doe ik ook geen cursus, eerste keer wel gedaan yoga, vond het gezellig om met andere dames te kletsen die even ver zwanger waren, maar dat doe ik deze keer met jullie Slapen gaat redelijk k*t met peren, na een uur op de rechterzijde met voedingskussen moet ik echt op links liggen en dat gaat de hele nacht zo door..... Ik las net iemand hier die er een tip voor had, kan hem niet meer terug vinden.....
goh wat gaat het snel hier Ik lees wel trouw mee hoor maar reageer niet altijd hihi Fizzy welkom lekker meekletsen Wat betreft geboortekaartjes: hoeveel weet ik niet maar het gaan er een stuk minder worden als bij de eerste. We hebben nu wel al 2 proefdrukjes besteld. we nog niet precies welke het gaat worden. Pijnbestrijding: oja een ruggeprik aub ze hadden de vorige keer wel 2 uur nodig gehad on hem te zetten. maar ik had daar geen problemen mee. Het heeft wel maar 4 uurtjes gewerkt maar ik was er echt blij mee ik kon mijn benen ook gewoon bewegen Waren wel wat zwaarder. Ik heb daarna nog een prik in het been gehad maar duie wil ik niet meer want daar wordt je zo suf van. ik ging gewoon in mezelf praten. echt irritant haha. de laatste 10.5 uur heb ik zonder pijnbestrijding gedaan maar dat was ook wel te doen. Hier wel alles al klaar voor de beeb Ik heb vandaag koekjes gebakken met muisjes erop om te proberen. is wat anders dan beschuit met muisjes is niet eens zo slecht gelukt. Ik merk wel dat ik steeds moeier begin te worden maar gelukkig mag hij over 4 weekjes al komen Slapen is ook nog steeds een ramp haha maar dat zijn we nu wel gewent. Geen cursus hier. ik zal straks nog wat plaatsen maar anders wordt het verhaal zo lang
Bevallingscursus ben ik vorige week mee begonnen. Loopt door tot 9 oktober, vond ik nog vrij laat. Heb me ingeschreven met 24 weken dacht ik.
Pijnbestrijding zie ik wel wanneer het zo ver is, liever zonder als het kan maar sta er open voor gaat het niet. Het word hier in ieder geval een ziekenhuisbevalling. Ik zie thuis niet zo zitten met die stijle trappen die je hier eerst op/af moet, mocht het niet goed gaan dan word het meteen lastig. Ook geen cursus, en dat lucht toch op om te zien dat ik niet de enige ben. Had nog wel even geprobeerd ergens in te schrijven (rond de 17 weken zat ik toen) maar die was al helemaal vol en de eerstvolgende liep niet goed op met mijn zwangerschap (zat vakantie periode tussen, tja). En oeh, koekjes.. cake. Word lekker gebakken zie ik! Ben een beetje jaloers Ik mis dat wel, volgende week zelf jarig en ik zit nog steeds met dit dieet.
hier geen cursus, ik laat het allemaal op me afkomen. ben niet echt het type voor een cursus geloof ik ik ben op zoek naar mooie etiketten voor op de enveloppen , zodat ik deze vooraf kan schrijven, en dan wil ik iets met een mooie sierlijst zeg maar, iemand een idee waar deze te vinden zijn ? alles wat ik tegenkom is erg strak of weer te kinderlijk. kaartje2go stuurt de enveloppen helaas niet vooraf en om in de kraamtijd te gaan schrijven heb ik echt geen zin in. vorige keer zelf nog los enveloppen gekocht maar dat was nog een heel gedoe in die maat en vrij prijzig. en te grote enveloppen vind ik weer geen gezicht
Ik heb vanavond de cursus! Heb er zin in hopelijk doen er leuke meiden mee. Beetje sociale contacten op doen. Ken nu niemand die ook op dit termijn zwanger is.
Ik ben ook weer bijgelezen. Geboortekaartjes, hier ook via kaartje2go. Vorige keer heb ik toen ook etiketten gemaakt en zodra de kaarten er waren deze opgeplakt. Moet de adressenlijst ook nog even zoeken. Dacht dat wij tussen de 50 en 60 stuks zaten. Ik ben alleen nog niet uit over de tekst. Ik zit in dubio hihi. Hier komt het, ik heb altijd gezegd, 2 kids is voor mij prima. Ben zelf alleen met zus dus niet gewend met 3 kids. Nu zit nr 2 dus in mijn buik en stiekem heb ik het gevoel dat ik er nog niet klaar smee ben met zwanger zijn hihi, soort verslaving aan zwanger zijn. Maar goed, ik had dus een tekst gevonden waar een beetje uit spreekt van dat we nu met 4 compleet zijn. Maar wat als we over een tijdje toch voor een 3e willen gaan......pfff zo lastig. Verder ben ik veranderd in moeder gans. Waggelen. Heb me toch een pijn daar beneden. Rugpijn, tussen mijn benen een grote drukpijn. Zijn dat mijn bekken? Cursus, dit keer niets. Bij eerste keer wel avond uitleg over bevalling en borstvoeding gehad. Nu niet meer. Pijnbestrijding, vorige keer snelle bevalling zonder. Maar mijn zus is 3 weken geleden bevallen met ruggenprik en die zei, echt waar dit moet je nu ook doem. Hihi ze was bij mijn eetste bevalling en blijkbaar heeft ze nu bij zichzelf gemerkt dat een ruggenprik zoveel relaxter is hihi. Ik vond haar bevalling ook echt relaxt. Dus ik kijk nu hoe het allemaal gaat. Ik moet sowieso naar zh ivm gbs bacterie. Kamertje, meubels staan, maar nog steeds niet op gewenste plek. Kleertjes ijn wel gewassen. Morgen weer naar vk, eens even informeren waar mijn klachten vandaan kunnen komem.
@zebra: Kun je niet in Word de adressen typen, met een leuke lijst erom heen? Of bedoel je dat niet? Dan kun je in je printer een sticker vel neer leggen (moet je wel even goed kijken hoe groot ze zijn enzo) en dan kun je ze uitprinten! Cursus: Nee, is niks voor mij! Ik laat het mooi op me af komen! En ben nu achteraf blij dat ik het ook niet heb gedaan. Want dat kon nu toch niet.. @Fizzy: welkom We schelen 1 dag! @Mienma: Wat voor koekjes heb je gebakken? Vanmorgen het ziekenhuis gebeld! Mijn rechter zijkant van de rug naast de ribben zit vol met vocht. En is erg pijnlijk.. Moest gelijk komen! Heb urine ingeleverd, bloed geprikt. En r. nier is nagekeken. Is meer gestuwd! Vandaar de pijn en vocht.. Morgen weer een echo van beide nieren.. Donderdag naar de uroloog en dan gaan we bespreken wat we gaan doen! Ons kindje wordt iig (als het zelf niet begint) gehaald bij 37 of 38 weken! Dus 10 weken wordt het voor ons niet meer! Spannend.. En ben benieuwd wat ze willen doen donderdag!
Pijnbestrijding. Vorige keer zonder gedaan en zou dat nu ook weer willen. Bij N ging het super snel allemaal en had ik op een gegeven moment niet eens tijd om naar lucht te happen tussen de weeën door, dat vond ik wel heel heftig en griezelig. Ben zo benieuwd hoe het nu gaat. Cursus. Bij N niet gedaan en nu weer niet, simpelweg geen tijd voor. Mienma. Leuk! Wij wilden ook wat anders dus hadden bij N ook koekjes met muisjes. Maar ook cupcakes (laten maken) en soesjes met muisjes. T is niet helemaal mijn dag vandaag, alles gaat mis (theepot laten vallen, teen gestoten, N is van de bank af gerold, stokbrood aan laten branden...). Merk toch dat ik het wel heel spannend en eigenlijk heel eng vind dat de bevalling zo dichtbij komt. Aan de ene kant mag ze wat mij betreft nu al komen, want kan niet wachten om haar te zien. Aan de andere kant zie ik er eigenlijk een beetje tegenop omdat ik straks met twee baby's thuis zit en dit me ontzettend zwaar lijkt en heb het idee dat ik helemaal nergens meer aan toe ga komen en thuis opgesloten zal zitten. Zit me gewoon ontzettend druk te maken, terwijl ik normaal juist van het 'goed with the flow' ben en het allemaal gewoon doe.
♥ Zwanger ♥ Secretangel (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 2 Oktober 2014 - Meisje! Moon (37 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 2 Oktober 2014 - Meisje! Norwegian-Sky (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Nijntje11 (34 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Stina83 (31 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Jongen! Poisson1987 (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Verrassing! Mamajen (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje! Boogschutter (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Jongen! MamaMel88 (?? jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Verrassing! Chuiqa (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Jongen! Sitalita (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Meisje! Mienma (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen! Linthee (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Meisje! Saar82 (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Verrassing! Wintersun (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Meisje! Jes89 (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Verrassing! AngelaV (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen! Joyce2013 (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen! Ilka (29 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 8 Oktober 2014 - Meisje! CindyW (40 jaar) vierde kindje Uitgerekend op: 8 Oktober 2014 - Meisje! Leco1980 (33 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen! Kaas (30 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen! Pasta (40 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 11 Oktober 2014 - Meisje! NewMiracle (32 jaar) tweedekindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Onzekeremama (20 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Lea (30 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen! Mees90 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Jongen! Marrie28 (35 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Verrassing! Miepiemoos (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Meisje! Cindy1980 (34 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 14 Oktober 2014 - Meisje! Shirleymommy (21 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Jongen! Noordeling (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Verrassing! 0Zebra0 (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 16 Oktober 2014 - Meisje! Esje13 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Jongen! Boeffie2011 (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Meisje! Snoepje84 (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 19 Oktober 2014 - Jongen! Tecla (39 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing! Zwangels (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing! Boommm (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Meisje! Leen82 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Jongen! Pluizje (28 jaar) eerste kindjes Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Jongens! Liefdotje (?? jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Verrassing! Mamske (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Verrassing! Peet12 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 24 Oktober 2014 - Verrassing! Roderoosjes (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 25 Oktober 2014 - Verrassing! Fenske (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Liv! Yupgup (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Meisje! Bloempje8 (22 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Jongen! Fizzy (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 28 Oktober 2014 - Meisje! Exciting (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 29 Oktober 2014 - Jongen! Wijzigingen of nieuwe informatie graag in kleur aangeven!
Boomm: Ik kan me precies in jouwn verhaal herkennen. dat gevoel heb ik nu ook Tristan is morgen 1.5 jaar jaar en ik weet ook niet of ik dat ga redden met 2 kindjes. Maar aan de andere kant er zijn genoeg moeders die het redden dus waarom wijj niet? hihi nu moet ik wel zeggen dat Tristan een heel makkelijk kind is waar je in je handden mag van klappen ik hoop ook dat de volgende net zo word als hem exciting: ik heb een foto gemaakt van de koekjes Van de week bij de vk geweest. daar was alles goed behalve dat we een extra hartslag hoorde met de doptone. hup naar het zh en daar bleek met ctg en echo alles in orde. ik moest wel vrijdag terug komen voor een extra echo. De hoofdarts zelf heeft de echo gedaan. Zelf vond ik dat wel bijzonder omdat dat meestal de echoscopiste of een arts in opleidng doen. Hij kon ook geen afwijking zien bij het hartje en het klopte regelmatig het hoofdje en het bovenbeen lagen wat achter op groei maar ja dat had tristan ook. de buik was wel mooi op schema. hij wordt nu geschat op 1800 gram. Hij vond wel het vruchtwater wat weinig, hij had liever wat meer gezien. bij de eerste meting kwam hij op 2.7 en de tweede meting was 3.2. Ik mag in iedergeval terug naar de vk. die houden de groei in de gaten en anders word ik weer terug gestuurd naar het zh.
@0Zebra0, laat me weten als je die gevonden hebt! Heb toevallig net het geboortekaartje helemaal verbeterd (vorige proefdruk zagen we wat dingen die we wilden wijzigen) en kaartje2go aan de telefoon gehad. Zij adviseerde me ook om met sticker etiketten te gaan werken. Nu nog op zoek! Gelukkig begint het nieuwe schooljaar haha, soms zitten er leuke etiketten tussen voor op het kaftpapier. Ach en anders doen we toch one direction etiketten
Hoi dames, hier net groei echo gehad ter controle van het nierbekken, deze was vergroot met 20 weken. Dit zag er nu een beetje raar uit...dus we moeten naar Groningen om er extra naar te laten kijken.... Beetje een tegenvaller Hopelijk zien ze niks bijzonders....