Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoe bedoel je raar lea? Wat vervelend zeg.. Dat is nooit leuk! Ik hoop voor je dat het mee valt !
    Wanneer moeten jullie naar Groningen?

2. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    @Fenske, ik geloof dat ik hier gisteren een tip heb gedeeld, of ik was het van plan: "De baby een kussentje geven" - dwz een klein opgerold handdoekje onder je buik leggen. Dan hangt je buik niet zo naar de zijkant als je op je zij ligt en worden je heupen en onderrug minder belast. De eerste nacht dat ik dat deed sliep ik als een roos, maar ik was ook écht uitgeput van al het slechte slapen. Vannacht weer wat minder geslapen, maar beter dan voorheen.

@Fizzy, welkom en wij kennen elkaar al van een ander forum ;)

@Pijnbestrijding, ik streef er heel hard naar om het zonder te doen. Ik wil ook niet hebben dat ze het me aanbieden.

@Cursussen, wij hebben wel een bevallingscursus gedaan, maar die was best basic. Verder ook een cursus verzorging, borstvoeding en baby-reanimatie (werd aangeboden en ik wil niet ooit terugdenken en denken had ik maar...)

@Babykamer, ml heeft de week van de verhuizing vrij genomen! De eerste week van september gaan we dus heel de babykamer inrichten en alle spulletjes kopen!! Ik ben zoooo blij!!

3. lea

lea Fanatiek lid

Het niertje viel net binnen de marge, maar het leek net of er nog een nier aan vastzat zeg maar. De vk heeft een hele tijd gezocht, maar begon steeds meer te twijfelen. ....ze heeft ook nog naar de bloedtoevoer gekeken...wat ze daar mee wilde weet ik niet meer....

4. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf

Wat vervelend zeg. ik hoop voor je dat ze in Groningen wat kunnen vinden en er wat aan kunnen doen mocht er iets zijn.

5. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dank Mamske! Dat ga ik vanavond proberen!

Lea ik hoop dat het niets is, zolang ze je niet acuut op de minuut doorverwijzen zullen zij het vast ook niet als iets ernstigs zien.
    Wanneer ga je naar Gronigen?

6. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Spannend lea! Hopelijk valt het mee!

7. lea

lea Fanatiek lid

Donderdag mag ik komen. Ik ben niet zo'n stresskip, maar het is toch dat je je zorgen maakt. Hopelijk constateren ze niks ernstigs, daar gaan we vanuit...

Vanavond de babykamer ophalen...kunnen we de boel een beetje inrichten. .....

8. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh lea, da's vervelend, hoop dat alles ok is!

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @Fizzy: welkom

@Mamske: lekker vooruit zicht om met de babykamer bezig te gaan.

@lea; schrikken zeg! Spannend om tot donderdag te wachten, hopelijk valt het mee!

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ha dames!

Hier lekker een dagje met moeders geshopt, was erg gezellig - maar wat ik al voorspelde: vooral van het ene koffie-tentje naar het volgende, hihi! Wel weer leuke dingetjes aangeschaft voor beebje. Daarnaast ook de vulling voor mijn vlucht-toilettas gekocht (mini's, tandenborstel extra etc.).

Cursus: ik heb hier een cursus gedaan bij een cesar therapeute, omdat ik met 18 wk ongeveer als last van mijn bekken had. Dat is echt enorm verbeterd, en ik kan het nu zelf aan met die oefeningen, heel fijn! Maar bij die cursus (waren 10 lessen) zat ook een partneravond waarop de bevalling helemaal werd doorgesproken, en verschillende methoden om weeën op te vangen werden uitgelegd. Dat was wat mij betreft genoeg, ga verder geen bevalcursus oid doen.

Morgen controle bij vk en dan gaan we ook het bevalplan doorspreken. Ben benieuwd!

11. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    @lea wat vervelend, ik hoop dat de eventuele afwijking geen nadelige gevolgen heeft.

@ cursus; vrijdag begint mijn yoga-cursus 'ontspannen bevallen', gericht op... juist ja ontspanning. Is maar 5 keer en ook bedoeld voor zwangeren die nu tussen de 30 en 35 weken zijn. Zit geen partneravond bij.

@pijnbestrijding; liefst zonder maar als ik er om vraag dan graag een ruggenprik, idd omdat ik er ook met mijn hoofd bij wil zijn.

@kamertje enzo: vandaag gehoord dat we vanaf donderdag een andere woning krijgen, zó blij! dan komt dat kamertje ook in orde, maar in elk geval slaapt ze in eerste instantie bij ons op de kamer in de co-sleeper.

Vandaag weer bij vk geweest, alles wederom goedgekeurd.
    Toch - ondanks dat het een bijzondere ervaring is en ik nergens maar dan ook nergens ongemak ervaar- vind ik dat zwanger-zijn maar niks....
    Wil niet ondankbaar klinken want dankbaar ben ik zeker wel maar ik vind het gewoon helemaal niks dat zwanger-zijn.
    Gelukkig komt ook daaraan een eind, maar dat hoeft heus nog niet vóór de uitgerekende datum hoor :D

12. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @lea: vervelend :(. Ik zou er erg onrustig van worden, maar dat ben ik deze zwangerschap toch wel ;).

@pasta: fijn, geeft toch weer rust hè!? Moet er wel gedaan/geklust worden? En is het ook de woning waar jullie zin Nasr uitging?

@saar: haha....ach als het maar gezellig is geweest toch!? Hier kan ik sowieso niet lang lopen ivm bekken en door de indaling/plassen ;).

@mamske: fijn :). Moet er veel gebeuren?

@cursus: heb vorige keer "samen bevallen" gedaan en daar hebben we een syllabus van, dus die ligt klaar om door te lezen. Het is iig voor jezelf en de bevordering van de bevalling héél belangrijk dat je ontspant.

@geboorteplan: hier vorige keer ook één gemaakt (opdracht voor stagiair bij vk) en volgens mij hebben we die niet eens besproken. Was met laatste controle met ruim 39 wk. Plan meegenomen naar ziekenhuis en ze hebben er geen ene reet mee gedaan :x.

13. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    @ Moon; ja woning is degene die we t liefste wilde hebben (uit het gegeven aanbod dan), in rustige kindvriendelijke wijk, autoluwe straat en tuin aan vaarwater. Ben zelf ook in die wijk opgegroeid.

Waarom is er niks met jouw geboorteplan gedaan? Ik kom net van de VK en zij vraagt mij of ik het geboorteplan volgende keer (over 2,5 wk) mee wil nemen om te bespreken....
    Ik begrijp dat er onvoorziene situaties kunnen zijn maar ga er toch stiekem wel vanuit dat er IETS mee gedaan wordt?
    Vliegtuigjes vouwen ofzo... ;)

14. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @pasta: fijn dat het die woning is geworden :). Haha....ja vliegtuigjes vouwen of origami :). Geen idee waarom ze er niets mee gedaan hebben. Ze hebben niet eens de moeite genomen om het te lezen in het ziekenhuis.

15. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames!! Lees mee... Dacht zal ook weer een keer reageren!!

@lea vervelend.. Hopelijk is er niks aan de hand..

@exciting hopelijk is de pijn nog te houden. Wel fijn dat je ongeveer een einddatum inzicht hebt. Met die pijn lijkt me dat ook wel fijn..

@saar fijn dat de groeiecho goed was...

@kamertje is hier zo goed als af... Vl en ik hebben hard doorgewerkt afgelopen weekend.. Ben er zo blij mee, helemaal zoals ik wilde. Dus echt top. Alleen er moet nog een kast komen te staan, maar verwacht dat deze wat vertraagd gaat worden. Sv moet deze nog pimpen en heeft het helaas erg druk, maar goed meer dan genoeg ruimte in de commode,dus maak me niet druk. En nog een foto ophangen en dan is het echt af.. Fijn gevoel, streep...

@geboortekaartje wordt ontworpen. Vorige keer 100 verstuurd, maar dat wil ik niet meer. Moet dus in de vorige lijst even gaan strepen, daarna op stickervellen afdrukken ideaal :)!!

@werk ik heb de hele tijd 32 uur gewerkt!! Morgen mijn laatste dag en dan verlof :):)!!! Klinkt als muziek in mijn oren. Kan ik lekker aan gaan rommelen. Lekker alles wassen, vluchttas in gaan ruimen. Die mini's inderdaad vorige keer ook gedaan, dus die wil ik ook weer halen.. Mijn beval shirt heb ik nog die neem ik weer mee :)!! Lekker lang t shirt...

@bevalplan vorige keer niet aangedaan en dit keer ook niet van plan. Vl weet mijn wensen, dat is voor mij voldoende. Ik wil me niet blind staren op een plan van een bevalling welke wssl heel anders gaat verlopen. Beschrijving van hele specifieke wensen snap ik wel hoor..

@cursus geen cursus sport samen met zwangeren vrouwen en dat vind ik wel heel leuk. Lekker even tijd voor mezelf en lekker kletsen met andere zwangeren.

@slapen gaat redelijk, moet er alleen zeker vijf keer per nacht uit. En lig alleen lekker op linkerzij, en dat is soms wel pijnlijk s morgens...

Sorry als ik mensen vergeten ben, niet bewust ;)!!!

16. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @pasta wat lekker een huis naar jullie zin. Maar dan wordt het nog wel druk met verhuizen nu zeker?

Hier net naar bouwmarkt geweest, helemaal blij, m'n man begint te begrijpen dat 'k een paar dingen in huis ECHT nog af wil hebben voor de bevalling. Eerste stap is nu in elk geval gezet. Hopelijk kan hij van 't weekend flink aan de slag.

17. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    wat is er weer veel gekletst en wat is het hier gezellig :)
    Ik heb helaas een blaasontsteking.. blehh :( ga nu ook erg veel naar het toilet vooral s'nachts denk wel elk uur, hopelijk is het snel over.
    Meiden ik zit heel erg te twijfelen tussen een ziekenhuis of thuisbevalling. We hebben eigenlijk altijd gezegd ziekenhuis, maar beginnen nu toch erg te twijfelen. Hoe meer ik over thuis bevallen lees hoe meer ik dat eigenlijk wil. Weten jullie al wat jullie willen?

18. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Ziekenhuis....geen twijfel over mogelijk. Wil totaal geen risico's lopen. Vorige keer ook gedaan en dat was maar goed ook. Dl was er anders waarschijnlijk niet levend uitgekomen.

19. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ stina lekker hoor geniet maar van je verlof! Ik ben ook langzaam de puntjes op de i aan het zetten.
    Alle adressen aan het verzamelen.

Vluchttas ga ik met 36 weken pas inpakken verwacht niet dat ze eerder gaat komen. En anders is het zo gepakt. Toen ik vorige keer werd opgenomen heb ik ook snel wat spullen gepakt. En geboortepakje ligt wel appart in de kast.

Cursus was erg leuk! Lekker bewogen en gekletst. Zal wel lekker slapen vanacht! Hihi ben best wel moe!

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Ik meld mij ook even, bijna 32 wk en 16 oktober uitgerekend.

Hoewel ik mij prima voel, zit ik toch al wel wat af te tellen, heb er wel weer een beetje genoeg van. Maar hoop natuurlijk wel dat kleine broer nog een paar weekjes blijft zitten!

Deel Deze Pagina