Verzorgingsproducten: ik ben een Zwitsalfan! Ik heb dus al wat Zwitsal dingen in huis gehaald. Mocht ons kleintje daar allergisch op reageren, is de overstap naar een ander product zo gemaakt! Vanmiddag afspraak bij de vk, bevalplan bespreken. Ben benieuwd (vooral naar wat er uiteindelijk mee gedaan wordt).
Denk dat je verkeerd hebt gekeken, ben gelukkig de 30 weken al een tijdje gepasseerd. Ben nu 33 weken en 1 dag. 😉
J reageerde niet goed op zwitsal helaas. Gebruik voor hem de producten van etos, ga die voor deze beeb ook gebruiken
Ik heb trouwens zelf Dermocare gehaald. Ruikt ook een beetje zoals Zwitsal maar minder sterk en is hypo-allergeen volgens mij. Ik twijfelde tussen weleda en Dermocare, maar toch maar weer veilig voor Dermocare gegaan..
oja zh ligt hier 10 min vandaan dus dat zit wel goed. ik heb alleen het gevoel dat ze me weer gaan inleiden omdat laatst op te echo was te zien dat er eigenlijk te weinig vruchtwater zit. de arts had liever wat meer gezien. uiteindelijk wordt het vruchtwater sowieso minder dus ik ben benieuwd wat ze met 36 weken op de liggingsecho zie en dan pas weten we meer. Harde buiken ooh daar wordt ik ook zo gek van. maakt niet uit wat ik doe of al zit ik alleen al voel ik ze. niet pijnlijk maar wel o zo vervelend. Hier zit de kleine ook met het hoofd naar beneden en zijn kont naar boven. Je voelt afentoe echt zijn kont zitten en zo een hard bolletje. raaar hihi verzorgingsspullen heb ik nog van alles in huis ook ivm de eerste. maar zwitsal. ik vind het ook zo lekker ruiken. Als ik op mijn rechter zij lig vind meneer het echt niet leuk en wordt lekker door elkaar gerammeld. links is minder en daar val ik ook altijd in slaap mee.
Ik val trouwens ook altijd in slaap op mijn linkerzij. Als ik op mijn rechterzij lig, krijg ik toch wat protestacties te verduren...
ik heb nog niks kunnen vinden helaas, in ieder geval niet wat ik mooi vind ben er ook niet uit of ik het geprint wil hebben want dan zou ik in Word wat kunnen doen, maar ik denk dat ik handgeschreven toch mooier/persoonlijker vind. we hebben nog even hoeveel setjes kleding hebben jullie op het moment per maat ? ik wil vanalles kopen maar oktober duurt nog 2 maanden en de nieuwe collectie komt er nu ook langzaam aan, ben bang dat ik straks veel te veel heb nu ongeveer 10 setjes maat 50 en 12 maatje 56 al denk ik dat dochter nog kan zwemmen in maat 50 aangezien ze nu 3 weken achterloopt in groei en net 1100 gram geschat gewicht
@aantal setjes: zoveel heb ik niet hoor zebra, 'k heb nu denk ik 5 of 6 setjes maat 50 en ook zoiets in 56. 'k Denk ook niet dat ik nog meer aan ga schaffen.
Hier ligt ze ook steeds met hoofd naar beneden. En lijkt wel altijd aan de rechterkant van mijn buik. Gelukkig houd ze zich rustig of ik nu op mijn linker- of rechterzij lig. Ik val dan rechts in slaap maar volgens mijn man lig ik toch op mijn linkerzij. Tja. Niet dat ik zo geweldig geslapen heb vannacht, die toiletbezoekjes steeds, zucht. Heb wat verzorgingsproducten betreft momenteel van de Weleda liggen. Geen idee of dat zo blijft, het is toch allemaal beetje onbekend terrein voor me. Kleding: Een stuk of 3 setjes in maat 50, met het idee dat er altijd zo wat bij gekocht kan worden. In maat 56 heb ik iets van 7 setjes/pakjes? Net vanochtend 3 pakjes van de Next binnengekregen in die maat. Had er nog nooit besteld, dus altijd spannend, maar ging gelukkig dus goed.
Hier 7 broekjes in 50/56 en geloof 6 shirts en 3 truitjes. In die maat vind ik het verschil nog minimaal, het ene valt groot en andere klein, dus maak er geen onderscheid in. Bovendien verwachten we geen kleintje dus ga niet specifiek maat 50 kopen. In maat 62 hebben we iets van 10/11 setjes en maat 68 ook. Goed voorbereid zoon zat binnen 4 mnd al in 68, grote vent. Geen zin om dan al voor kleertjes te kijken. Verzorgingsproducten: natusan, dermocare, en misschien weleda voor de billen. Maat alleen de eerste weken hoor, daarna gewoon wat lekker ruikt. Belangrijker vind ik het om je kindje niet te vaak in bad te doen, veel beter voor de huid!
Ik heb nu zo'n 4 setjes in maat 50, en 4 boxpakjes voor de nacht etc. In maat 56 heb ik nu een stuk of 10 setjes, en ben me heel erg aan het inhouden nu de nieuwe collectie overal binnen komt Ook heb ik een lijstje gemaakt via zo'n website waar mensen kunnen zien wat je graag nog wilt hebben. Je kunt er een link bijzetten naar de desbetreffende website zodat iedereen kan zien wat je precies bedoelt. Uiteindelijk kan het 'afgestreept' worden zodat je geen dubbele cadeaus krijgt. Vind het wel handig, helemaal nu ik stiekem al weet dat er een babyshower aan komt Ik slaap juist niet op mijn linkerzij. Wordt er altijd heel benauwd van, nog meer dan wanneer ik op mijn rug lig. Meiden die dit herkennen? Hoor overal dat links slapen het beste is en het makkelijkst ligt, maar ik word dus na 3 minuten stik benauwd
Ligt er misschien aan hoe je kleintje ligt en waar je placenta ligt Fizzy. Deze ligt met de rug en placenta rechts dus ik lig graag op mijn rechterzij. Zwaarste gewicht onder, zeg maar. Had beide bij zoon ook, tot hij een keer draaide, toen maakte het niet meer uit.
Placenta ligt recht aan de voorkant, achter mijn navel. Kleine ligt al van begin af aan rechts, wel met het hoofdje naar beneden. Snap er ook niets van, ben al van begin af aan benauwd ook als ik op links lig.
verzorgingsproducten, geen Zwitsal meer hier in huis. Zoontje kon er niet goed tegen en sudocreme komt er al helemaal niet meer in. Voor de billen heb ik de billenzalf van Weleda en verder Natusan producten dit keer in huis gehaald. Als Natusan niet bevalt stap ik weer over op alles van Weleda. Was daar ontzettend blij mee bij ons zoontje met een droge/gevoelige huid. Gaat nu gelukkig erg goed met zn huidje, maar voor mij dus echt geen Zwitsal. Ik wil graag weer thuis bevallen, vorige keer ook thuis kunnen bevallen en met 15 a 20 minuten zijn we in het ziekenhuis (vind ik zelf best lang). Zolang ik vertrouwen heb in mn eigen lijf en dat alles goed is met de baby, wil ik thuis bevallen.
Hallo Dames, Vanmorgen bezoek gehad, en daarna echo van de nieren! Nu even rustig aan, en dan straks lekker even een rondje lopen! Hier ook zwitsal! Ruikt zo lekker, mocht hij er niet tegen kunnen kopen we dan weer wat anders! Ik denk stuk of 4-5 pakjes in maat 50.. En zelfde ook in 56.. Zit te twijfelen of ik nog meer bij zal halen! Kleine wordt bij 38 weken op 6-7 pond geschat.. Heb er bar weinig verstand van Wij moeten 3 kwartier rijden naar het zh! Zien we beide erg tegen op! Maar we hopen gewoon dat we een datum krijgen.. Zodat we op ons gemakje naar het zh kunnen rijden! Dinsdag naar een bijeenkomst in het zh over de bevalling, en rondleiding over de verlos/kraam kamers. Ben benieuwd! En mocht het uit zich zelf beginnen, en we zijn er helemaal mee aan, dan bellen we gewoon de ambu
Goedemiddag dames! Weer flink bijgekletst zeg. En de groep groeit nog steeds gezellig Geboortekaartjes Wij zaten vorige keer op 100 kaarten en adressen. Wij hebben niet naar iedereen gestuurd alleen belangrijke mensen. Mn man's familie is namelijk heel groot. Ik ga deze keer weer mn kaarten bestellen bij optimalprint.nl daar is nu ook een actie van 50% korting. 63 voor 100 kaarten!!! Geen geld Pijnbestrijding Graag geen!!! Ik wil het zelf doen en zo natuurlijk mogelijk. Het was mij vorige kwer ook gelukt dus deze keer moet het weer lukken toch. En tjaah de pijn was onbeschrijvelijk en als je bevallen ben zeggen meeste mensen dat je de pijn dan vergeet zodra je je kind ziet. Maar het geldde niet bij mij. Ik voelde nog steeds de pijn hahahaha. En ik was ook klein beetje gescheurd gelukkig maar 2 hechtingen. En die was ook met anderhalve week helemaal geheeld.
@Fenske Heerlijk is dat hè doorslapen hihi! @wintersun Oh sorry meid ik zie in je banner dat je 30 weken bent. Misschien komt het doordat ik mobiel online ben en de banner zich niet mee aanpast! 33 weken en 1 dag helemaal mooi! Dames wie heeft er een tip voor mij. Volgende week woensdag mijn laatste werkdag tot aan volgend jaar (jippieeee ) ik heb een kleine groep collega's die me enorm hebben gesteund en hebben geholpen met de best wel moeilijk zwangerschap die ik ondervind. Nu wil ik graag wat trakteren maar kan niet op een idee komen! De meeste collega's zie ik een tijdje niet en wil toch een blijk van dankbaarheid tonen dus wie heeft leuke traktatie tips??
'k Heb net een luieremmer opgehaald die 'k via mp heb gekocht. 'k Wilde eerst zonder, maar toen 'k er meer over nadacht leek me dat toch niet zo handig vooral 's nachts niet. Nu dus 2e hands voor 15 euro een diaper champ gekocht. 'k Ben benieuwd of 'k em handig ga vinden.
@Bevallen; Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Ik wil echt niet anders, ik ben zo bang voor de dingen die mis kunnen gaan... Teveel verhalen in mijn omgeving gehoord waarbij mensen beter in het ziekenhuis hadden kunnen zijn of waarbij het maar goed was dat men in het ziekenhuis was... @Kleertjes; mijn streven is om in iedere begin maat 6 pakjes te hebben. De maten zijn hier wel helemaal anders (in maanden ipv in cm) en ik ben zo slim geweest om bij de eerste kleertjes de labeltjes eruit te knippen, dus het is een beetje een rommeltje geworden. Maar ik heb het nu helemaal uitgezocht en weet precies wat ik nog 'mag' kopen. @Verzorgingsproducten; ik hoop te kunnen beginnen met Zwitsal, maar moet even kijken of ze dat verkopen in de lokale Hollandse winkel. Ik vind het zo lekker! Daarna zal het wel gewoon een goed verkrijgbaar verzorgingsproduct worden.