Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Nou hier blijkbaar ook teveel schoonmaakwoede. M'n stofzuiger heeft het net begeven :( (is niet gewend om zo vaak gebruikt te worden, zeker een protest actie....)

Hier ook behoorlijk emotioneel. Mijn moeder leeft helaas niet meer en 'k merk dat ik haar nu weer heel erg mis. Zou zo graag alles met haar willen delen....

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Herkenbaar alleen bij mij met mijn vader! Die is dit jr alweer 10 jr van ons weg en ik mis hem nog elke dag!!! Zeker nu met de geboorte van zoontje/trouwen en nieuwe zwangerschap

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Goeiemorgen!

Hier geen borstvoeding!
    En was de kleertjes met robijn zwitsal! Zie het wel als hij er allergisch voor is! Wassen we het dan weer met neutral ;)
    Hier schijnt de zon ook! Heerlijk :)
    @Snoepje, wat vervelend zeg! Hebben ze ook wel eens met een staafje afscheiding uit je vagina gehaald? (sorry).. Zodat dat op kweek kan? Zo kunnen ze precies zien wat voor bacterie/schimmel het is. Anders blijf je aan de gang met zalfjes!

Ik gebruik gewoon paracetamol! Voor de nierstuwing mag ik 6 op een dag.. Maar wil vanmiddag de uroloog vragen of er niet een andere manier is. Want om nog 8 weken elke dag 6 pcm te nemen vindt ik toch echt teveel van het goede! En dan kunnen ze nog zo zeggen dat het niet schadelijk voor de kleine is.. Het kan volgens mij nooit goed zijn zoveel pcm!! Ben benieuwd wat ie vanmiddag gaat zeggen.......

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Sterkte! Kan me voorstellen dat je hem nu nog meer mist!

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Sterkte...

6. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Pffff, doodmoe wakker geworden na een nacht van 12 uur te hebben geslapen. Hoe hou ik dit nog vol? Ik weet het niet.
    Mijn vriendin is er van overtuigd dat ik met 37 weken ga bevallen, ik hoop dat ze gelijk heeft.
    Ik heb wel heel veel harde buiken. Hij is eigenlijk continu hard :S ook als ik op bed lig.

PCM mag gewoon, 3 x per dag 2 stuks voor minimaal een week. Kan geen kwaad voor de baby.

Sterkte aan de meiden die een familielid missen. Is heel erg zwaar en zeker nu. Mijn schoonmoeder is twee weken voor de geboorte van mijn zoontje overleden. Heb het er nu ook weer moeilijk mee, denk veel terug aan haar laatste dagen, en hoe trots ze was dat ze oma zou worden. Helaas heeft ze dat niet gered. :(

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ga ik vanmiddag ook nog even aan de schoonmaak. Die koelkast ziet er niet uit! :) En ga nog even een keukenkastje soppen.
    Gelukkig net een nieuwe stofzuiger dus ben niet bang dat die het begeeft.

Voor de meiden die iemand moeten missen: sterkte. Juist in deze tijd wil je veel delen met de mensen die je dierbaar zijn en het is moeilijk dat dat niet meer kan.

8. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ik doe vandaag NIKS! Ik ga lekker op de bank filmpjes kijken. Vannacht een hele slechte nacht gehad - ik sliep pas na 2 uur, en ben toen ieder uur wakker geweest. Last van harde buiken en gewoon ongemakkelijk liggen.

Daarnaast voelt mijn hoofd niet helemaal 'helder' vandaag. Denk dat ik gewoon een te drukke week heb gehad tot nu toe: maandag groeiecho, dinsdag een dag shoppen en gisteren bevalling bespreken. Ziet er uit als kleine en leuke dingen, maar heb een gevoel dat het mentaal (en deels fysiek) toch meer van me gevraagd heeft dan ik heb voorzien.

Vandaag dus écht even een rustdagje, dan kan ik morgen los in de badkamer, qua poetsen, hihi!

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gisteravond de gyn nog gebeld. Moest gelijk paracetamol innemen en blijven slikken. Vanochtend langsgeweest. Zulke hoge koorts kan vroegtijdige weeen veroorzaken en omdat ik daar sowieso al een wat verhoogde kans op had mocht ik dus langskomen. Maar alles zag er nog goed (en dicht ;) ) uit. Nu verplichte rust. Dus heb helemaal niets gedaan vandaag. N is een dagje met m'n moeder mee en blijft daar ook slapen vanavond.

Hier geen borstvoeding trouwens, ga voor fv!

10. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Goed dat je hebt gebeld boommm, hoe voel je je nu? Al minder koorts?

11. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @saar
    Ik doe met je mee! Ik vandaag echt een energie dipje. Ik voel me echt niet lekker en ben echt super duper moe!! Pfffff al 3 nachten achter mekaar slecht geslapen.

12. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

@exciting

Ben geweest bij de dokter en ze heeft geen kweekje afgenomen wel inwendig gekeken en de dokter zag meteen dat het niet goed zat dus de crèmes hebben geen steek geholpen. Dus heb nu die daktarin pillen gehad. Kuur van 3 dagen hopelijk gaat t wel wat beter daarmee. Ik heb ook maar gaviscon gekocht bij de apotheek want de maagzuur is niet uit de houden. Voor de rest gaat t wel ben vandaag met moeite de werkdag door gekomen.. en oh zo'n slaap..

13. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Voor de meiden die een familielid missen: Sterkte! Ik kan me voorstellen dat het wel even extra moeilijk is nu de geboorte dichterbij komt.

Boommm, beterschap! Fijn dat je pcm mag nemen, daar voel je je toch meestal wel ff ietsje beter van...

Pfff, ik ben nu al ruim een week bezig met het vinden van een nieuwe gyn voor na de verhuizing. Ik word er zó moe van... ze zitten allemaal vol maar laten je wel eerst heel veel moeite doen om alle informatie bij ze te krijgen. Grrr!!

14. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik wil me ook graag melden als dat nog mag, ik zie dit topic net pas dus vandaar dat ik wat laat aanhaak :)
    Ik ben 14 oktober uitgerekend van ons eerste kindje. Tot nu toe een redelijk makkelijke zwangerschap gehad gelukkig en nog anderhalve week voor verlof.
    Hier een hele bewegelijke baby de hele tijd, hij draait nog steeds veel rond. Tijdens de laatste controle lag hij nog verkeerd om, dus hoop dat hij snel lekker met zn hoofd naar beneden gaat liggen...

15. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Wat is er al weer veel geschreven! Ik lees en leef mee, maar het is teveel om allemaal op te reageren ;). Welkom Lizzie!

Vandaag had ik mn 30 weken echo! Alles was helemaal goed gelukkig, de baby had wel een iets dunnere buik dan gemiddeld, maar zat wel mooi in de curve. Echt een opluchting dat alles goed gaat!

16. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom, Lizzie.

Bloempje, mooi dat alles goed was!
    Boommm, beterschap zeg.

En sterkte aan anderen die het moeilijk hebben momenteel, natuurlijk. Het loopt hier goed snel deze topic.

Man, wat is het makkelijk om een klusje te onderschatten in dit termijn. Goh, denk je, ik stofzuig de kamer wel even netjes. Dat gaat ook wel, maar merk het daarna wel veel makkelijker aan mijn lichaam dan normaal zeg. Vooral dingen aan de kant schuiven of bukken ofzo.

17. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Welkom Lizzy
    Boomm: beterschap!

Verder veel gelezen, niks onthouden :)

Even klagen: vreselijke pijn aan de spataderen in mijn lies en schaamlip. Bah, wat een walgelijke kwaal. Nu met een ijspack tussen mijn benen op de bank..
    Vandaag groeiecho gehad, meisje wordt toch ineens erg groot geschat :O
    Dus over 2 weken nog een echo en als ze op deze lijn doorgroeit, toch overdracht aan de gyn. Beetje een domper, 4 weken geleden leek ze nog netjes gemiddeld. Maar goed, als het beter is voor ons, alleen maar goed dat de gyn het overneemt.
    Van mij mag ze trouwens komen met 38 weken ofzo hoor. Te klein zal ze dan ook niet zijn :)

18. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Jeej dit topic is alweer 4 weken oud ben morgen namelijk 34 weken. En zitten alweer op 100 bladzijdes! Hihi

Vanacht werd ik misselijk wakker en ook helemaal bezweet en een strakkeband gevoel.
    Toen het iets was afgezakt naar beneden gegaan bloeddruk opgemeten deze was 86/140 10min later weer gezakt naar 80/130 wil niet weten hoe hoog hij tijdens die aanval was. Heb tijdens de vorige zwangerschap ook veel van die aanvallen gehad.
    Was echt even naar..

Vanmiddag weer nieuwe medicatie opgehaald. Bij me eigen apotheek hadden ze het niet dus moest 10 min verder rijden weer wachten. Met 2 moeie kids. Na 1,5 uur eindelijk thuis. Maan r het is gelukt!!
    Morgen een rustige dag we hoeven gelukkig nergens heen!

19. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @shirley hopelijk slaap je vanacht wel goed. Dat breekt ze echt op zo!
    @snoepje hopelijk help het kuurtje! Hier ook af en toe een schimmelinfectie. Ik neem dan vaginale tabpet en ben er dan vaak snel vanaf.
    @ mamske jeetje wat irri zeg. Hopelijk vind je snel een gyn.
    @ lizzie welkom meis!!
    @ bloempje wat fijn dat de echo goed was! Nog mooie foto's meegekregen?
    @sylph heel herkenbaar. Je wil vooral ff snel maar manman wat kost dat veel energie!
    @nijntje ow dat klinkt niet lekker!! Wat vervelend dat ze nu dan toch zo voorloopt maarja beter iets voor dan achter. En bij de gyn ben je dan in goede handen toch? En voordeel is dat je over 2 weken weer even mag spieken. Misschien valt het dan weer mee.dat ze nu een spurt heeft gemaakt.

20. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren bij vk geweest. Controles waren goed. Heb wel aangegeven dat ik veel lage rugpijn heb, mpijn die doortrekt naar mijn billen en dan door naar de binnenkant van mijn benen. Vk dacht aan een verzakking van mijn baarmoeder ennik moest afspraak maken met ha. Maandag kan ik terecht.
    Weet ook niet of mijn klachten down under hiermee te maken hebben. Gisteravond kon ik niet slapen van de rugpijn. Kon ook echt mijn draai niet vinden. Moet zeggen dat het vandaag wel wat beter voelt. Heb ook minder gedaan vandaag.

Andere zorgen rondom dochter. Was vandaag erg stil, at slecht. Om 4 uur temperatuur gemeten. 39 graden. Ze at vanabond wel goed. Net met naar bed brengen wilde ze niet meer getemperatuurd worden, krijsen, huilen, wilde haar toch zetpil geven maar die duwde ze er telkens uit. Toen maar vloeibare sinaaspril gegeven maar daar moest ze zo van kokhalzen dat ze vl helemaal onder gespugt heeft. Zo zielig. Ze was helemaal verdrietig. Zag net ook met verschonen dat ze wat plekjes op haar buik heeft. Stuk of 6 rode puntjes. Zou dit 5e of 6e ziekte kunnen zijn? Is dat niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap? Dochter ligt nu in bed, heeft afgelopen uur telkens om de 10 min evenngejengeld. Hoop zo dat ze slaapt en hierdoor beter wordt. Maak me wel echt zorgen. Twijfel zo of ik de huisartsenpost moet bellen....ze is nu alweer uurtje stil/slaapt. Moet ik haar tussendoor temperaturen? Wil haar ook niet wakker maken want slapen is natuurlijk ook goed.....pfffff

Deel Deze Pagina