Arm moppie! Geen waterpokken? Temperaturen zou ik niet doen je kan wel even straks kijken hoe het met der gaat en hoe ze reageerd. Als ze nou echt duf/slap word zou ik aan de bel trekken. Sterkte met je meisje!
@esje: ach...sneu hè als ze ziek zijn . Kun je makkelijk bij haar kijken als ze slaapt? Dan zou ik zeker mbv voelen kijken of ze koortsig is en dan eventueel nog een poging doen om PCM te zetten. Wel kijken of de rode puntjes verdwijnen als je erop drukt. @boommm: beterschap! Erg vervelend en zeker als je nog een hummeltje hebt om voor te zorgen. @snoepje: ai vervelend. Heeft de ha ter plekke geen afscheiding weggehaald en onder microscoop gekeken? Je hebt schimmelinfecties, maar kan ook wat anders zijn. Hopelijk snel over. @nijntje: auuuuu! Hopelijk na bevalling foetsie! @mamske: wat irritant zeg. Lekker extra stress erbij. @overleden ouders: vreselijk ! Sterkte en ik kan me voorstellen dat met dit soort dingen het gemis nog groter is. @rest: geen idee meer . @hier: vandaag weer bij vk geweest. Alles goed. Baby wel deels ingedaald, maar hoofdje nog niet vast. Vanochtend weer heel beweeglijk en pijnlijk... En dl was om 5.40u al wakker en wilde niet meer gaan slapen. Erg vermoeiende ochtend, maar ze was gelukkig wel heel lief en volgens mij weer gegroeid in d'r ontwikkeling. Al 4 weken nu gebroken nachten en lastige avonden. Gisteravond en vanavond ging het gelukkig zonder problemen...nu hopen op een rustige nacht.
@moon77 Nee de arts heeft geen kweekje afgenomen ze zag wel dat het best wel rood was en pukkeltjes (sorry voor de details) ik ga vanavond maar met die Daktarin pillen beginnen en inderdaad hopen dat het helpt. Heb er goeie verhalen over gehoord. Goed om te horen dat alles ok is met de baby qua nachtrust weet ik wel wat je bedoelt. Ik kan gewoon mijn "plekje" niet vinden. Continu woelen en draaien nu leg ik een kussen op mijn linkerzij en kom ik de nacht nog wel door. @norwegian-sky Ik hoop t ook! Ben die idiote schimmel infecties echt zat hopelijk voel je je wat beter morgen lekker een rustdag met inderdaad even helemaal niets! @Esje13 Oei vervelend Beterschap met je dochtertje! @boommm Ook jij Beterschap! Sorry als ik iemand vergeten ben! Het gaat allemaal ook zo snel Dames die een dierbare missen echt onwijs veel sterkte! Ik mis mijn lieve oma nog elke dag had zo graag gewild om te zeggen dat ze weer een achterkleinkind erbij zou krijgen. Ik zie haar reactie al helemaal voor me! Fijne avond dames en alvast slaap lekker! ☆☆☆
@lizzy Welkom! @Norwegian-sky Wat voor aanvallen had je dan? @esje Beterschap met je dochter! Kun je foto uploaden van de vlekje? Ik kan namelijk niet beoordelen zonder ze te zien. Ik hoop vandaag zo dat ik lekker kan slapen zonder 10 keer uit bed te stappen om te gaan plassen. Want ik ben jet zat. Ben erg moe en heb hoofdpijn. Slaap lekker iedereen!
Esje: vijfde ziekte kan gevaarlijk zijn tijdens de zwangerschap, zesde niet. Waterpokken ook. Maar alleen als je ze zelf niet gehad hebt. Hier dacht de huisarts dat mijn man vijfde ziekte had en ik heb me toen laten prikken op antistoffen. Ik bleek het als kind al gehad te hebben. Dan is er niks aan de hand. Zo zielig als die kleintjes zo ziel zijn he. Hier hebben allebei de jongens ook waterpokken gehad in mei (had ik gelukkig ook al gehad) en ze zijn er hier echt heel erg ziek van geweest. Belachelijk lang hoge koorts en enorme pokken en ontstekingen. We hebben gewoon 4 weken binnen geleefd en de littekens zijn nu nog niet genezen. Wat een rotziekte. Terwijl veel kinderen er amper last van hebben. Dat begon ook als een paar kleine plekjes. Hopelijk knapt ze snel op en houd haar maar goed in de gaten.
Oja en dierbaren missen, zo waar dat je daar nu nog meer last van hebt. Mijn vader is er helaas ook niet meer, al weer 3 jaar geleden veel te jong gestorven aan longkanker. Ik denk er zo vaak aan hoe trots hij zou zijn op zijn drie kleinkinderen straks. En ik mis hem gewoon vreselijk.
@norwegian-sky Oehh dat is niet goed! Weet de vk ervan dat je daar last van hebt? Dierbaar missen, Eigenlijk heb ik daar geen last van. Misschien omdat mn vader heel vroeg was overleden. Ik kan hem nauwelijks herinneren. Als ik geen foto van hem had dan was ik zn gezicht zeker al vergeten. En daarnaast heb ik een hele toffe stiefvader die ik gwn papa noem. Hij is ook gwn een opa voor mn dochter.
Goedemorgen dames, Esje, sterkte met je dochter. Hoe is de nacht gegaan. Snoepje, irritant die irritatie. Hopelijk helpt de daktarin snel. Dierbaren missen, gelukkig heb ik m'n ouders nog. Wel merk ik dat het verlies van ons eerste kindje toch weer erg naar boven komt tijdens de zwangerschap..vooral in het begin en nu de zwangerschap op z'n einde loopt.. Hier gisteren heerlijk een dagje naar de sauna geweest met een vriendin, wat was dat genieten! Heerlijk! En vanmiddag ga ik even met een andere vriendin de stad in. Allebei zonder kindjes en allebei zwanger, heb er zin in! De papa's hebben papa-middag vanavond waarschijnlijk dus uitgeteld op de bank..
Mag ik weer naar bed! Ik heb een erg kort lontje vandaag, gister ook al. Arme J. Het lijkt echt alsof ik een basketbal heb ingeslikt, zo hard is mijn buik, en dat continu. Ook heb ik een zwaar en drukkend gevoel in mijn onderbuik, herkenbaar voor iemand. Hebben jullie plannen het weekend? Wij niet. Zouden een verjaardag hebben, maar dat is 45 min. Rijden en dat trek ik niet meer. Baal er flink van want het is het zoontje van een heel goede vriendin. Ze snapt het volkomen, maar toch. Volgend weekend het zelfde verhaal
@norwegian sky: hoe is het nu, geen nieuwe aanvallen meer gehad hoop ik? @Esje: hoe is het nu met je dochtertje? Heeft ze goed geslapen? @shirleymomy: goed geslapen vannacht?? @Mamajen: klinkt goed zeg, lekker dat je zo kan genieten. Dierbaren missen: mijn moeder is ruim 2 jaar geleden overleden, 'k mis haar altijd wel, maar merk dat het tijdens m'n zwangerschap meer is. M'n vader heeft ondertussen een hele lieve nieuwe vrouw, die zeker een lieve oma voor ons kindje zal zijn, maar voelt zeker niet als een moeder voor mij. Gisteravond weer naar bouwmarkt geweest, we zitten echt weer even in de klusmodus. Net al even aan het verven geweest. 'k Krijg toch weer beetje hoop dat mijn 'wensenlijst' nog af komt voor de bevalling, helemaal blij!
Goeiemorgen, Ik heb heerlijk geslapen! Ik lees dat jullie niet zulke goede nachtrusten hebben! Erg vervelend! Het duurt wel even voordat ik in slaap kom.. Heb het idee dat als ik op mij zij lig de baby dat niet zo leuk vindt! Die trapt dan behoorlijk hard in mijn zij! Maar ik blijf lekker liggen Geeft ie het op laatst wel op @Snoepje: Ik hoop voor je dat de daktarin nu eindelijk gaat helpen! Wat vervelend zeg.. Jeetje! Mocht het niet helpen dan zou ik zeker gaan vragen of ze het op kweek willen zetten! En gebruik je ook lactacyd wasemulsie? Dat behoudt de zuurgraad van de vagina! Fijn spul is dat.. Misschien ook een tip @Mamske: Wat vervelend dat je op zoek moet naar een andere gynaecoloog.. of begrijp ik het verkeerd? En dat ze allemaal vol zitten.. jeetje, ook niet best eigenlijk! @Lizzie: Welkom! @Bloempje: Fijn dat je een goede echo had! Helemaal top! @Nijntje: Een groeiecho is nooit zeker, kan over 2 weken wel zo zijn dat alles weer goed loopt! @Norwegian sky: Bedoel je niet 140/86? Anders heb je wel een hele hoge onderddruk Daar heb je nu dan medicatie voor? @Esje: Komt het vaker voor tijdens de zwangerschap dat de baarmoeder verzakt? En heb je daar dan na de zwangerschap ook nog last van? Of trekt het dan wel weer terug? Spannend wat de HA gaat zeggen.. En hoe gaat het met jullie dochter? Zo zielig he! Hoop dat het allemaal wat mee valt.. @Wintersun: Ik heb geen drukkend gevoel in de onderbuik. Krijg wel regelmatig een harde buik, maar dan alleen de onderbuik. Doet geen pijn ofzo.. Hier geen plannen voor het weekend! Lekker rustig aan, hopen dat het weer wat beter wordt! Dit verveelt gauw! Vanavond uit eten met een paar collega's! Wel zin in.. Gister naar de uroloog geweest.. Wou een Dubbele J katheter plaatsen! Iemand ervaring? Maar hij zei, dat er vrouwen heel vaak terug komen om te vragen of hij er weer uit mag omdat het nog meer pijn deed dan de stuwing zelf. Pfff, nou dan sta je wel in een dilemma hoor! ik heb daarom besloten om nog maar even door te gaan zoals ik nu doe. En over 2 weken weer naar de uroloog, en gaan we kijken hoe het dan is.. Wordt gek van die zeurende pijn steeds! Bleeh... Waren we maar 10 weken verder.. Dan was ons kindje er al
Goedemorgen dames! Dames die een ouder moeten missen: pittig... Ik zou het heel slecht trekken (maar je kan natuurlijk niet anders). Hoop dat jullie je mooie (en soms minder mooie) verhalen toch ergens kwijt kunnen! Exciting, die nierstuwing klinkt heel pijnlijk, maar idd, een katheter lijkt me ook niet alles. Snap het dilemma. Heeft de uroloog je verder nog tips gegeven wat je tegen de pijn kan doen? Wintersun: ik herken dat drukkende gevoel wel. Alsof er iemand op je bekken aan het duwen is (duh, is natuurlijk ook zo, hihi!), en alsof alles steeds verder uit elkaar gedrukt wordt. Weet niet helemaal hoe ik het moet beschrijven, maar ik begrijp het gevoel in ieder geval. Hier gisteren dus een hangdag gehad. Vandaag zal niet veel beter worden, want voel me flink beroerd: keelpijn, hoofdpijn, bluhhhh.. Denk dat ik flink verkouden ga worden. Als je zwanger bent mag je vast geen trachitol en neusspray, toch?
esje hoop dat ze een goede nachtrust heeft gehad, slapen doet zoveel wonderen en kan je lichaam de nare ziekte weg jagen. Ik weet wel dat als een tempratuur snel omhoog gaat en vooral snachts je regmatig moet tempen, komt het bij de de 40 gelijk ziekenhuis. Ook lekker koelen met washandje. En voldoende laten drinken (sippen als ze misselijk is) en als je niet zeker weet met de puntjes gewoon VK bellen of langs de HA/HP Hebben jullie dames ook zo'n last nu van die "paniekjes" nu het allemaal zo dicht bij komt? Ik had ze al van de 5 minuten paniekjes. Merk nu wel dat ik af en toe denk van AAAAAAAAH hoe ga ik dit kunnen, ben als een gek nu de grote groei boek aan het lezen haha Gistere alle babykleding in de commode gestopt poepoe wat een kleren heeft de kleine man al! Zo veel gekregen, en er komt nog kleding aan :-O als ik zie dat jullie maar een paar setjes heb dan zit ik daar ver over heen oeps! Gisteren even bij de zeeman gekeken en ze hebben daar van die simpele mutjes en broekjes met voetjes voor 1,40. Ook een lekkere vliesdekentje en 5 handoekjes voor 4 gekocht kost echt geen drol daar Morgenavond ook een babyfoon ophalen. Soms baal ik van MP, de vrouw belde gisteren om te zeggen dat iemand anders ook de babyfoon wilde en of ik dus meer wilde bieden?? Terwijl ik haar adres en goedkeuring had dat het aan mij verkocht werd. Dus ik nee gezegd, was het opeens allemaal ok en kon ik het toch gewoon ophalen morgenavond... Probeerde ze me gewoon beetje op te lichten ofzo? Kan daar zo slecht tegen. Nu nog alleen een wieg scoren voor de eerste maanden, heb al een ledikant maar die is veel te groot voor naast onze bed. Maarja als we niks anders vinden dan moet het maar, zijn een beetje door de babybudget heen hihi Woensdag pas controle afspraak bij de VK had nog gebeld of ik eerder kon maar ze zitten helemaal vol... Is niet anders voel me eigenlijk zo goed als prima, ben alleen zo nieuwsgierig of de VK kan voelen hoe hij ligt. Voor degenen die een dierbaar missen snap jullie helemaal, mijn vader ook verloren en ook mijn oma. Gelukkig heb ik een hele lieve stiefvader die ik ook echt zie als mijn 2de vader. Maar ergens heb ik een rust gevoel erbij ik weet dat ze ergens toekijken en super trots zijn, en zij zitten in mij en nu ook in mij zoontje
@mamajen Sauna? Mag dat tijdens de zwangerschap? @wintersun Pfff die harde buiken heb ik ook de hele dag door. Ik word er gek van. Maak niet uit wat ik doe ook al lig ik stil krijg ik hem ook. En dat drukkend gevoel, misschien is hij aan het indalen? Zaterdag gaan we naar de ikea om spullen te halen om het huis wat kindvriendlijker te maken En wij gaan altijd elke zondag naar mn ouders. Het is een uur rijden. Wij wonen in den haag en mn ouders en breda.
@noordeling Ik heb redelijk goed geslapen. Ik hoefde maar 2 keer uit bed vannacht. @exciting Wat vervelend zeg. Maar helaas kan ik niet zeggen dat die 10 weken snel voorbij zijn. Want juist in de laatste maand duurt de tijd een eeuwigheid!
Saar, je mag zoutoplossing neusspray oftewel babyneusspray. En volgens mij mag je ook gewoon trachitol tijdens de zwangerschap,maar dat weet ik niet zeker.
@exiting ik zeg de onderdruk altijd als eerst hi Hi Ik loop bij de gyn dus die weet ervan. @noordeling heerlijk dat klussen! Hopelijk krijgen jullie alles af @ saar beterschap! Ik gebruikte gewone neusspray maar alleen als het echt te erg was. @ boogschutter die paniekjes horen erbij hoor! Bij de eerste weet je niet wat je te wachten staat. Ik ging ook aan mezelf twijfelen en zat met 39 weken te huilen in de douche wou niet dat ze al kwam hihi. Achteraf kan ik er om lachen. Nu voel ik me heel relax kan niet wachten om ons meisje te ontmoeten! En wat raar van die vrouw. Maar niet in trappen hoor. Als ze accoord heeft gegeven en je heb een adres en afspraak is ie gewoon van jullie. Jeej wat ben ik lui zeg! Ben smorgens niet me bed uit te branden! Vanmorgen weer pas om 10 uur. En dan heb ik gewoon de hele nacht geslapen. Oudste kijkt dan tv en jongste slaapt ook elke ochtend uit. Dus uitslapen met kinderen kan wel hoor hihi Gelukkig geen aanvallen gehad vanacht. Wij gaan vanavond met ze 2en naar de bios! Heb er echt zin in! Kan nu nog lang zitten. Maar neem maar geen zoute popcorn ivm me bloeddruk. Dan maar zoete hihi. Van het weekend komen me vriendinnen met kids op visite voor me dochter der verjaardag nog. En verder een rustig weekend. Volgend weekend staat wel helemaal volgepland maar ik hou der van hihi. Zit doordeweeks al veel thuis. Vandaag 34 weken!! Jeej!
Goedemorgen. Wintersun, dat klinkt niet fijn. Hopelijk helpt een beetje weekendrust? Hoewel het jammer is van die verjaardag. Exciting, hoop dat de pijn toch minder gaat worden voor je. Lijkt me echt heel vervelend. Saar, ook beterschap. De gewone zoutspray lijkt me inderdaad, wat Wintersun zei, wel ok (staat niets in de bijsluiter hier, in ieder geval). Misschien dat een lekker warme douche helpt? Het word hier een rustig weekend aan huis. M'n man is er een dagje of twee niet dus ik ga ook niet bijzonder veel doen. Misschien beetje creatief weer voor de babykamer aan de slag met de naaimachine. Mijn moeder komt wel vandaag om te helpen schoonmaken (zwaardere werk dan), vind ik zo lief van haar.
Shirleymommy, ja je mag gewoon naar de sauna als je zwanger bent wel moet je voor je zwangerschap ook regelmatig zijn gegaan. Je mag minder lang in de sauna en geen infra-rood. Ook wordt vanaf 34 weken afgeraden om in bubbelbaden te gaan. Dat heb ik dus ook biet gedaan. Maar wel heerlijk naar een opgieting geweest, verschillende sauna's/stoombad, een fish-spa (eerste en de laatste x denk ik haha) en vooral veel gekletst en lekkere hapjes en drankjes gehad