Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ahw meis, doe voorzichtig... het klinkt echt niet lekker, met je bekken :( Jammer dat ik niet dichterbij woon, had je zoon best ff mee de hort op willen nemen.

Wbt aanvoelen, dat denk ik wel ja. Hij schopt en hij slaat.... en duwt tegen mijn buik aan.. Laatst een flinke tik op zijn vingers van mij gehad daarom. Sindsdien doet hij rustiger. Ben ik net op visite.... Drukt een ander kind van die leeftijd keihard in mijn buik :x Die kreeg een NEE! van me, maar scheelde niet veel of hij had ook een tik te pakken. Bah, ben helemaal niet pro-slaan, maar je voelt je soms zo machteloos.... Wat moet ik nou doen om te zorgen dat je me hoort/snapt?!

Peuterspeelzaal, ja ze houden echt die leeftijdsgrens aan en dan is er ook nog een wachtlijst. Dus ik hoop dat hij dit jaar nog aan de beurt komt.... Hebben nog wel een een andere psz waar hij in september terecht zou kunnen, maar die is verder weg, duurder, en heb ik geen goed gevoel bij. Dus liever niet. Ben nu aan het kijken voor peutergym 1x in de week, kan hij iig ff zijn energie kwijt! Want hij vreet die van mij nu, en die heb ik al niet in overvloed....

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ohhhh wat herkenbaar dat van in de buik duwen etc.... zoontje van 3 is daar ook van en ik heb al vaak gezegt dat hij voorzichtig met de buik van mama moet zijn maar dan laat hij zich weer bij mij op schoot vallen (en dus op mijn buik) om te komen tv kijken voor het slapen gaan.....

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mijn moeder is mijn huis nu aan het opruimen en schoonmaken, zo lief. Er zijn 2 50 liter boxen met speelgoed van J naar boven gegaan, echt dat kind heeft zo veel, ml zal wel steigeren, maar er moet toch ruimte komen voor de box.
    Om kwart voor 4 heb ik afspraak bij de vk. Gaan de bevalling doorspreken.

Luieremmer, we hebben er twee van Tommy tippee een voor zl en een voor de baby, vind ze ideaal, idd bij hele vieze luiers extra zakje er om heen en je ruikt niets.

Ik heb al twee dagen last van mijn bekken, voelt echt niet fijn. Vanmorgen bij het boodschappen doen weer bijna flauw gevallen. Gelukkig was mijn moeder er en was de caissière zo lief om een glas water te pakken terwijl er een enorme rij stond.
    Een van de klanten wilde me ook zijn appel en een broodje geven die hij voor zijn lunch had gekocht, dat vond ik helemaal lief, wat een wildvreemde gozer.

Heb ook nog ff met m'n moeder geshopt, en bij de kruidvat een nieuwe luiertas gekocht voor een tientje, lekker groot. En een extra grote hydrofiel.

4. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Boommm: inderdaad een gezichtsbehandeling! Zie er weer een stuk 'wakkerder' uit, haha! En ook een handmassage gehad, was zo fijn! Ik kan ineens weer vuisten maken, wat me eerder niet lukte vanwege het vocht in mijn vingers...

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik zit te denken om naar de pedicure te gaan maar nu zei een vriendin van me dat ik dat niet moet doen omdat masseren van de voeten ook de bevalling zou kunnen opwekken.
    volgens mij op dit termijn nu echt niet van toepassing maar wil toch het zekere voor het onzekere nemen.
    weten jullie hier iets meer van ?

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Boommm: Ik weet niet of ze dat overal doen hoor. maar in het zh waar ik ga bevallen wel. Iedere laatste dinsdag van de maand. Maar heb net afgebeld .. :( Ik zie het niet zitten om 3 kwartier in de auto te zitten, en dan daar ander half uur te zitten en rondleiding te krijgen, en dan weer 3 kwartier terug.. Ik kon het gister niet eens een kwartier in de stad uit houden... Pff maar wil het zo graag! Erg frustrerend dit.. Ga morgen met de gynaecoloog praten .. want dit hou ik niet nog 7 weken vol!

@wintersun: Fijn dat je hulp krijgt! En viel je bijna flauw door de pijn? Heftig zeg.. Wel lief dat mensen direct te hulp schieten! Zo hoort het ook vindt ik , maar gebeurd lang niet altijd!

@Saar: Lekker een gezichtsbehandeling zeg :) Heerlijk!

@Zebra: Nog nooit van gehoord? Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar niet in geloof :p Kan me niet voorstellen dat als iemand je voeten masseert de bevalling op gang kan komen.. maar goed, wie ben ik :p

Tis heeeerlijk weer hier in het hoge noorden! Vanmiddag lekker buiten gezeten! Heerlijk :)

7. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Ja, dat schijnt echt zo te zijn. Hier toevallig vorige week nog geweest en ze zei tegen mij: als je het zat bent, kom je maar naar mij dan zorg ik er wel voor dat de baby komt. Ook met vorige zwangerschap gaf ze dat aan, dus denk wel dat er iets van waar is :D. Maar nagels knippen en lakken kan geen kwaad volgens mij.

8. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

Hier in het midden van het land bewolkt helaas :(

ik heb ook nog nooit gehoord dat een voetmassage weeen kan opwekken hoor? ik masseer bijna elke avond mijn eigen voeten en alles zit nog op ze plaats haha

ben erg moe de laatste dagen maar val dan niet in slaap (overdags) toch heb ik besloten om dan even een uurtje te gaan liggen desnoods met mobiel maar even een uurtje rust hopelijk helpt het en ik heb ook floradix gekocht voor als ik echt extreem moe ben.

9. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik dacht dat luiers niet in de container/kliko mochten?
    dat je die speciaal op moet laten halen, of heb ik het mis?
    schijnt erg slecht te zijn voor het milieu toch?

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oh geen flauw idee! Heb ik ook nog nooit gehoord! Zou ook niet weten wie dat bij ons op gaat halen! Dus ik gooi ze gewoon in de container :D

En floradix, dat kun je toch het beste dan elke dag iets van nemen? Als onderhoudsdosering.. Want lijkt mij dat als je even moe bent, en dan iets neemt dat niet direct gaat helpen! Het gaat erom dat het op peil blijft. Maar je wordt neem ik aan ook op ijzer geprikt? Want teveel ijzer is ook weer niet goed he voor de lever en darmen. En je kunt er juist chronisch vermoeid door raken!

11. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @noorderling hier ook nog bezig met scriptie. Schiet niet op helaas en ook niet echt veel medewerking vanuit school! Maar hoop ook in september klaar te zijn met schrijven! En dan het gesprek daarna maar!

Nog 1,5 week werken en dan lekker verlof! Nog even vier weken genieten van rust en vrijheid :)

Alle dames met klachten sterkte! Het duurt gelukkig niet heel lang meer en alles voor t goede doel!

12. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @boom
    Welke merk babyfoon heb jij?

@ligakoekjuh
    Ik heb ook nooit van gehoord.

13. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, net tijdje geleden terug van ziekenhuis. Had afspraak verloskundige vandaag en merkte op dat ik meisje wat rustiger vond van het weekend (gisteren daarentegen was ze enorm druk). Ze vond de groei van mijn baarmoeder ook wat minder lijken. Meteen maar door naar ziekenhuis, aan de ctg. Lijkt op de ctg dat ik harde buiken had steeds. Spande wel wat aan terwijl ik daar lag, maar was echt specifiek stuk alleen, wist niet dat dit zo een harde buik was. Maar goed, ze is helemaal doorgelicht, placenta, vruchtwater, alles ok, ze bewoog ook even mooi nog (tijdens de ctg en tijdens de echo). Volgende week nog eens een groeiecho (ze lag er nu niet goed voor). En ik kreeg meteen een test voor blaasontsteking (morgen uitslag). Dus we zien wel, word beetje onrustig van zoiets. Ik ben nu even de draad kwijt over wat normaal moet voelen en wat niet normaal is en wat ik nu precies voel. Ik hou het nog maar even in de gaten dan.

Over een leuker onderwerp, spulletjes: Als goed is hebben we nu zo'n beetje alles wat we moeten hebben, maar ik moet nog steeds een laken of twee erbij maken voor ledikant. Geen zin gehad, komt wel weer (heb er al eentje gemaakt). Alleen kamertje zelf moet nog steeds opgeruimd en klaargezet worden. Nou ja, komt ook wel goed.

14. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Ja idd jammer! Was wel gezellig geweest :) hadden beiden zoons samen eens kunnen spelen.

Oh ja, dat buik duwen.. Hier ook! Zoon die denkt af en toe dat het een springmessen is ofzo.. En als ik zeg dat ie voorzichtig moet zijn, springt ie vaak juist nog een x *zucht*
    Maar van een ander kind? Daar zou ik ook echt niet van gediend zijn!
    Af en toe staan we volgens mij gewoon tegen een muur te praten... Als zoon hier echt luistert en slaat/springt, is dat na 1 waarschuwing regelrecht een reisje naar de trap. Dan heeft ie vaak wel door dat ie te ver is gegaan en begint heel hard te huilen. Komt daarna vaak bij me zitten om te knuffelen, om het goed te maken.

Jammer dat het niet lukt bij de psz. Als die ander niet goed voelt, zou ik dat ook niet doen. Peutergym klinkt wel als een goede uitlaatklep. Hoef je als ouder dan zelf niet mee te doen?

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Luiers ophalen. Er zijn idd gemeentes die een luierophaalservice hebben. Wij hebben het iig niet.

Nou bij de vk geweest, als ik me zo blijf voelen, of nog slechter word ik ingeleid met 38 weken. Verder is de kans groot dat ik weer een supersnelle bevalling zal hebben, ze had het er zelfs over dat wanneer de bevalling spontaan begint de kans bestaat dat ik het zh niet eens haal :-0, we zullen dan daarna alsnog naar het zh moeten ivm observatie van de baby. pijnstilling ed is waarschijnlijk ook helemaal niet aan de orde omdat daar waarschijnlijk geen tijd voor is.
    Bij de eerste weeën moet ik METEEN bellen.

@exiciting, ik ben bijna flauwgevallen door ineens een daling van mijn bloeddruk, heb ik al mijn hele zwangerschap last van, maar het blijft eng.

16. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Ligakoekjuh, hier gaan de luiers ook gewoon mee met de grijze container

Voeten, er wordt idd wel gezegd dat je de bevalling kan opwekken. Maar volgens mij moet je lichaam er al wel bijna klaar voor zijn/gevoelig voor zijn.
    Hier ga ik naar voetreflexologie voor het vocht dat ik vast houd..ik was wat sceptisch, maar het werkt wel echt!

17. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik moest er weer ff de lijsten voor opzoeken, maar het is vnl dat ik niet het nut zie van én flanellen luiers én hydrofiel luiers en ik had van sommigen begrepen dat de kraamhulp bijvoorbeeld helemaal geen kruikzakken gebruikte, maar juist hydrofiel luiers om de kruiken heen bond. Overigens zie ik dat als ik een aantal van die lijsten doorneem we het meeste toch wel in huis hebben ;). Maar er zijn veel verhalen over wat wel en niet door mensen gebruikt wordt van de uitzetlijst, en iedereen heeft daar weer een andere mening over.
    @luiers: wij hebben geen grijze container, moet dus echt een stukje lopen voor de afvalbakken buiten, dat is dus wel minder handig, zeker straks in de herfst en winter. Er zal dus wel iets moeten komen daarvoor.

@wintersun: dat klinkt best wel heftig, hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen

@sylph: kan me voorstellen dat je het lastig vindt om te voelen wat wel en niet normaal is. Wist ook niet dat je maar een gedeeltelijk harde buik kan hebben (of begrijp ik het verkeerd?)

18. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @Wintersun: fijn dat ze de klachten serieus nemen en toch fijn dat je niet tot het einde door hoeft te lopen. Sterkte met alles hoor, klinkt allemaal erg pittig!

@Sylph: wat spannend zeg, k kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt, hopelijk valt het allemaal mee.

@Scriptie: hier ook weinig medewerking vanuit opleiding. Ik doe een opleiding om m'n tweede bevoegdheid te halen (dus voor een tweede vak). Scriptie gaat over inzet van tablet in de les (wat specifieker, maar daar komt het op neer). Vond het in begin leuk onderwerp, maar ondertussen helemaal klaar met heel die scriptie, maar goed, moet 't toch zien af te ronden.

@schoonheidsbehandeling: goed idee, 'k ga ook eens kijken of 'k dat in komende tijd nog eens kan doen. Lijkt me echt wel lekker nu.

19. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Goedenavond dames! Wat gaan de pagina's lekker snel!! Moest even weer alles nalezen :D

@exciting,

Ik heb vanochtend maar gebeld met de VK en de oude afspraak bleef staan. Alles is gelukkig ok de baby! Groeiecho is helemaal goed gekeurd en als klap op de vuurpijl is de placenta omhoog getrokken dus een normale bevalling ipv KS. Helemaal blij natuurlijk, maar hoe meer de dagen verslijten hoe banger ik ben voor de bevalling :)

Voor de rest zit ik wel in een dilemma :( ik heb sinds 2 dagen last van me boven linker bil. Denk door het gewicht wat ik meedraag. En eerlijk de vermoeidheid steekt de kop weer op. A.s. donderdag zou me laatste werkdag zijn en dan verlof zo hebben mijn leidinggevende en ik het afgesproken. Maar vanochtend kreeg ik te horen dat ik nog een week door moet werken en eerlijk een week langer trek ik echt niet! De VK zei dat ik het sowieso rustiger aan moet doen en echt moet gaan rusten (al 2 weken geleden) dus deze laatste weken heb ik echt met moeite bijna "afgerond" vandaag was ze ook pissed off omdat ik toch eigenwijs ben gaan werken, maar ik dacht ach laatste weekjes voor verlof dat trek ik wel. Nu het bijna in zicht is heb ik echt geen energie om de volgende week ook te gaan werken. Ik weet een week is een week dat is zo om maar echt dames lichamelijk ben ik op. Zelfs collega's waren er boos om en zien dat ik het echt niet trek. Dus weet nou even niet wat ik doen moet..

Ik ben trouwens jaloers op de dames hier (positief hoor) die het een en een ander al gedaan hebben. Ik kan wel janken want ik moet nog beginnen..:$:$

20. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Potverdorie! Heel verhaal getypt,, alles weg ;)

Succes dames met de scriptie! Ben blij dat ik in Juni afgestudeerd ben :D

@Sylph: Dat was even schrikken, dat snap ik best! Maar wel goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen! k zou aan de bel trekken als de harde buiken met regelmaat komen, pijn doen, of als je je kindje niet/nauwelijks voelt. Voor de rest zou ik gewoon lekker ontspannen hoor! En met een gedeeltelijke harde buik, bedoel je dan de onderkant alleen of zijkant ofzo? Ik heb namelijk als ik een harde buik heb dat het alleen de onderkant is. Mijn gehele baarmoeder is nog niet helemaal hard geworden.. Maar volgens mij hoeft dat ook niet..

Peuterspeelzaal: Ons kindje gaat als wij werken naar mijn ouders. En af en toe als het zo uit komt naar mijn schoonouders of vriendinnen. En de uk gaat naar de psz. Ik vind het wel belangrijk dat hij ook met andere kindjes om leert gaan..

@wintersun: Ohja, sorry heb je ook wel verteld!
    Vervelend dat je je zo slecht voelt.. Worden we beiden ingeleid met 38 weken! Spannend he :)

@Snoepje: Fijn dat de afspraak door kon gaan en dat alles goed leek! Mijn placenta lag ook laag, en lag nu volgens de gynaecoloog meters omhoog :cool: Ook goed dus :p
    En als jij je er niet prettig bij voelt om nog een week door te werken, en zo te lezen lukt en kan dat ook echt niet, dan zou ik tegen je leidinggevende zeggen dat het echt niet gaat lukken. Jullie hebben ook de afspraak gemaakt om donderdag de laatste werkdag te houden. Dus ja, jij zit niet fout hoor! En ik kan me voorstellen dat je er naar toe hebt gewerkt, komt dan als een behoorlijke domper als ze zeggen dat je nog een week moet. En je kunt er bij zeggen dat je het zelf niet ziet zitten, maar dat de VK het ook niet een goed idee vindt. Succes ermee! Goed op jezelf en je beeb passen hoor!

Deel Deze Pagina