Dankje, dames. Is maar even afwachten. Voelde haar net wel weer even kort bewegen dus dat is altijd wel fijn. Lizzie, Exciting, nou, wat ik voelde was alsof mijn buik alleen tegen die sensors van het apparaat aan spande, dus bovenin zeg maar (maar niet bijvoorbeeld ook onderin mijn buik ofzo, of gevoel dat hele buik een harde bal werd zoals men wel eens zegt). Ctg gaf dan een piek als een harde buik, blijkbaar. snoepje, fijn dat alles goed is met de baby! Vervelend dat het met jezelf lichamelijk wat minder is nu. Zou het zelf misschien toch aankaarten op het werk? Als het nu moeilijk is lijkt me toch dat wat rustiger aan beter is.
Ik studeer toerisme en recreatie en ben er helemaal klaar mee.. Maarja, zonder papiertje is het gewoon heel lastig in Nederland.. Beetje te druk geweest vandaag, mag eigenlijk niet zo veel bukken enzo ivm de si gewrichten, Maarja.. Kan m'n schoonmoeder niet alleen laten behangen haha.
Ben vooral blij exiting. Maar eigenlijk hoor ik hier dan niet meer thuis, want dan zou ik de 23e september ingeleid worden.
Ooh jeetje jaa! Dat gaat snel!!!!!! Kon ik dat maar zeggen! Nou je bent nog steeds welkom hoor... Of moeten we haar naar het september topic sturen dames ?
Zo, beetje proberen te lezen allemaal.. Jullie zijn goed actief! Yupgup: volgens mij zaten wij in hetzelfde nod groepje, ik dacht alleen 2 november uitgerekend te zijn, maar na de echo bleek ik al een week verder. Hier zijn de grootste dingen binnen. Vandaag dus de gordijnen opgehangen en behang er op gesmeerd. Kan nu alles poetsen en dergelijke.. Moet nog wel wat accessoires. Verder nog lakentjes en hoeslakens en dan hebben we het wel. Weten niet wat het wordt, dus qua kleertjes hebben we nog niet zo veel. Nu naar de big belly gym. Doen jullie nog iets en zo ja wat? ( misschien al behandeld hoor, maar kom dus net kijken..)
@exciting, Goed om te horen dat het bij jou ook omhoog getrokken is (klinkt wel apart haha ) mijn leidinggevende heeft t me zelf verteld voordat ze nog op vakantie ging zei ze leuk dat ik je nog een weekje zie en dan ben je met verlof deze week dus ik heb sowieso morgen een gesprek met de leiding en met onze arbo van het werk. @Sylph morgen weet ik meer @wintersun, Wordt je nou 23 september ingeleid las ik? Je bent hier altijd welkom meid! 💋
Snoepje, vervelend van je werk. Hopelijk kun je iets regelen. Wintersun, je hebt ook geen fijne zwangerschap he, spannend dat je met 38 wkn wordt ingeleid. Hopelijk trek je die laatste 4 weken nog. Ik ben ook bij kruidvat geweest vandaag, ook de luiertas gehaald en grote hydrofiel. Hier hebben we denk ik ook zo goed als alles in huis. De wieg moet ik nog ophalen bij so en we moeten nog een matras voor het ledikant. Wil eigenlijk daarmee wachten tot er ergens een actie komt. Gaan jullie spullen van aerosleep gebruiken? Morgen mag ik naar de fysio voor mijn bekke . Be benieuwd. Hoop dat ze iets voor me kan betekenen. Vrijdag wordt onze duowagen geleverd door babydump. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Kan hem volgende week meteen uittesten want dan komt mijn neefje van 5 wkn voor een ochtendje.
Dat is zacht uitgedrukt esje13. Ben heel blij dat ik nu een datum in zicht heb waar ik mee aan vast kan houden. Welke tas heb jij? Ik de grijze met ster, waren al bijna uitverkocht hier. Wij hebben alles in huis, maar goed, het is ook onze tweede. Ik kan me ook niet bedenken wat we nog zouden moeten hebben.
Zebra. Nog nooit gehoord dat zoiets weeenopwekkend zou kunnen zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik in dat soort dingen ook niet echt geloof. Exciting. Oh jammer. Maar is jullie ziekenhuis op 45 minuten rijden? Dat is best een stukje.. Ben benieuwd of de gyn met een voorstel gaat komen morgen. Vervelend dat je je zo naar voelt. Heb jij ook al een datum voor het inleiden? Shirleymommy. Ik heb de luvion suprème. Heel tevreden over. Maar hoorde dat de luvion grand net zo goed is. Wintersun. Rot hoor. Dat je je zo voelt. Lijkt mij dat je dan ook niet echt meer kunt genieten. Wel fijn dat ze je dan met 38 weken al zouden willen inleiden, gaat snel dan ineens! En vind het gezellig als je hier blijft hoor!! Hoe snel ben je van de eerste bevallen? Mijn eerste bevalling heb ik ongeveer 7 uur over gedaan. Snoepje. Fijn dat de afspraak gewoon door kon gaan en dat ze door de keuring heen is! Lies. Leuk dat de grote dingen nu binnen zijn. Wat voor behang heb je? Ik doe geen clubje. Esje. Welke duowagen hebben jullie gekozen? Hoop dat de fysio morgen je kan helpen. Zijn er trouwens meer dames die de hele zwangerschap misselijk zijn geweest? Hier tot 18 weken echt elke dag. Sinds dien gaat het met ups en downs. Vandaag weer een slechte dag gehad en een paar keer moeten spugen..
Euhm wil je dat echt weten boommm? Om 8 uur werden mijn vliezen gebroken. Om 8.15 kreeg ik een infuus met weeenopwekkers en om 10.40 uur was J geboren. Vk verwacht nu weer zoiets
Ik snap dat je echt heel blij bent dat je een datum hebt! Spannend zeg! Misschien een domme vraag, maar mag je die zelf uit kiezen of? Ja ons zh is op 45 min rijden! Het zh bij ons in de buurt (10-15 min rijden) doet geen bevallingen meer ivm crisis/bezuinigingen.. Helaas! Dus wij vinden het ook niet erg dat ik ingeleid wordt, ten eerste om de pijn natuurlijk.. maar ook omdat je dan rustig naar het zh kunt rijden. Als ik in de weeen zit en we moeten nog 3 kwartier rijden, en ook nog bij allemaal stoplichten langs moeten is dat best wel stress vol.. Maar ik heb nog geen datum.. Tis ook maar net hoe het met mijn stuwing komt.. De gynaecoloog had het over 37-38 weken.. maar wil toch proberen om tot 38 weken te rekken! Ik heb geen idee wanneer je dan een datum krijgt.. is dat een paar dagen, of een paar weken van te voren? Dat is indd een hele snelle bevalling..
Nee, ingeknipt omdat J problemen kreeg met zijn hartje en hij er zsm uitmoest. Toen hij geboren was was alles goed gelukkig. Maar had wel 14 hechtingen. 7 aan de binnenkant en 7 aan de buitenkant. Kon een week niet lopen. @Exiting, nee mag je niet zelf uitzoeken, maar 9p die datum ben ik 38 weken. Weet het pas zeker als ik goedkeuring van de gyn heb gekregen, denk dat ik met 36 word verwezen naar de gyn
lizzie mijn budget is ook zo goed als op. Wat ik wel merk met MP is de aanhouder wint, er zit er altijd wel eentje tussen die het voor minder verkoopt. Zo was ik al wat weekjes op zoek naar een wieg (vierkant van hout met matrasje) wilde niet meer dan 20 uitgeven. Nou kosten ze nieuw minimaal 70, de helft waar ik op reageerde vroegen dan ook dood leuk nog 60 (dat ik denk snappen die mensen niet dat het 2de hands is??) totdat ik een lieve email kreeg dat ik voor 15 een wieg, precies wat ik zocht, mocht komen ophalen. Met matrasje en 2 set bedden goed! Zo heb ik ook een nieuwe ledikant, was verkeerd geleverd maar nooit mee terug genomen dus ze hadden ineens een ledikant te veel (bebe jou /vigo sand) voor 70 (in de winkel 300) en de de commode zelfde merk en uitvoering voor 30 Nieuw in winel 250 en ziet er helemaal nieuw uit, geen krasje te zien. Badje ook voor 10 opgehaald met standaard slangetje, luieremmer en verkleiner. Een maxicosi voor 25 ook helemaal als nieuw. Echt niet toegeven aan de prijzen, elke dag komt er wat bij nieuwe ronde nieuwe kansen. yupgup tik op de vingers klinkt niet als slaan meer als een "snap out of it" voor je kindje. Misschien even goed uitleggen hoe het buikje wel aangeraakt mag worden, voor doen op zijn buikje? Zijn opa of oma ooms tantes nichtjes neefjes goede vrienden niet in je omgeving dat ze even een dagje wat kunnen doen met je kleine boef? Kan ook jaloezie zijn, sprak laatst met een kennis die is kindertherapeut, ik vroeg aan haar hoe het nou zat met jaloezie als er een baby opkomst is, en zij had van haar professor geleerd toen ze nog op school zat dat, je je moet voorstellen dat als de baby er is het voor het grote broer/zus voelt als jij thuis zou komen van werk en je vriend zit op de bank met een 2de vrouw/vriendin en dat moet jij maar leuk/goed vinden, dat je hem nu moet delen. dat gevoel schijnen kinderen dus te voelen... Weet niet in hoe ver ik het moet geloven ben zelf enigs kind maar kan me er iets bij indenken haha. snoepje goed naar jezelf luisteren. Afspraak met verlof is een afspraak. Je leiding gevende had al vervanging moeten vinden voor je (indien nodig) dus eigenlijk zou je gewoon lekker moeten kunnen stoppen. wintersun oktober begint gewoon tegenwoordig gewoon 24 sep hihi tenzij je 2 topics kan bij houden hou amper deze topic bij voetmassage dat door een voetmassage je weeën kan opwekken zou je echt alle druk punten goed moeten kennen en echt een expert moeten zijn. Klopt dat je in je handen en voeten druk punten hebt, maar dan moet je echt voeten en de punten tot op de millimeter kennen hoor denk ik, anders zouden er vrouwen die overtijd zijn allemaal in de rij staan boomm zelf geboren in Nederland maar mijn moeder is engels en ging vroeger bijna elke vakantie naar mijn oma. Mijn moeder is geboren in stains, en familievrienden wonen in walthamstow en putney Nu probeer ik 1x per 1 a 2 jaar te gaan. Lang leven whatsapp en facebook om familie toch nog te zien en spreken. Morgen controle bij de VK ben heel benieuwd. Ik hoop zooooo dat ze zegt dat ik een groeiecho mag 🙏
Hoi mijn ijzer was helemaal goed daarom neem ik het wel af en toe op aanraden als ik echt extreem moe ben als extra boost Zeg maar. heb even gekeken naar die luier ophaal service maar bij ons doen ze dat ook niet. Dus ze gaan hier ook de kliko in.
Goedemorgen dames! 't Was weer - als vanouds - een baggerslechte nacht hier! Kon ook niet zo mooi blijven als de afgelopen twee nachten natuurlijk... Wintersun: wow, dat was echt een supersnelle bevalling van je zoontje! En dat voor een eerste! Aan de ene kant lijkt het me heel fijn om snel te bevallen, maar aan de andere kant lijkt het me dan wel heel moeilijk te beseffen dat 't écht gebeurd is ofzo... Ik heb dan even een extra reality-check nodig denk ik... Exciting: fijn om min of meer zeker te weten dat je sowieso al in het ziekenhuis zal zijn als je bevalling begint! Het ziekenhuis (en het kraamhotel) is hier 5 minuten rijden (als ik even mijn best doe zelfs 5 minuten op de fiets - vl en ik maken daar ook steeds grapjes over: als hij nog uit zijn werk moet komen als het begint, moet hij zo'n 20 minuten rijden om thuis te komen. "Oh, joh, dan ga ik gewoon vast op de fiets naar het ziekenhuis. Als jij dan even de vluchtkoffer komt brengen..." - slechte grap, I know ). Als het 45 minuten rijden was geweest, had dat me denk ik toch wel wat stress opgeleverd. Had er ook niet echt naar uitgekeken om met weeën nog 3 kwartier in een auto te moeten zitten. Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Ik ga zometeen even de stad in, de gordijnen voor de babykamer ophalen. En ik heb nog een Prenatalbon liggen, dus ik vrees dat ik even een kleine detour maak langs de Prenatal, hihi!