Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Exciting, vervelend zeg, beterschap!

2. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Exciting, wat een narigheid! Bah! Hoop dat 't ziekenhuisbezoek toch een beetje zin krijgt voor je en dat de pijn minder wordt. Kan me voorstellen dat je liever thuis bent!

Hier ook (weer!!) een slechte nacht gehad. Gisterennacht ook al, en gisteren was ik op tijd mijn bed uitgekomen in de hoop 's avonds lekker in slaap te vallen. Nou, mooi niet dus. Om 2:15 was ik nog wakker. Nadat ik eindelijk in slaap was gevallen, toch nog ieder uur wakker geworden.

Hebben jullie er trouwens ook zo'n last van dat met name 's avonds je buik echt onder hoogspanning staat, zo ongeveer? 't Voelt soms alsof ons kleintje probeert via de bovenkant van mijn buik naar buiten te kruipen, erg pijnlijk! Daarnaast 's avonds echt heel veel harde buiken, die wel wegtrekken als ik even in bad ga. Vervelende is dat ik niet meer lekker in bad kan zitten/liggen, en de harde buiken terugkomen zodra ik mezelf omhoog uit het bad hijs... *zucht*
    Vl is trouwens wel echt heel lief voor me. Hij ziet (en voelt) dat 't fysiek even allemaal wat zwaarder is nu, en hij blijft echt steeds kopjes thee voor me zetten, hihi!

Vandaag ga ik op mijn gemakje de badkamer en de slaapkamer schoonmaken. Woonkamer is zo steriel, ik herken hem bijna niet meer terug (jeee, poetsdrang! haha!).
    Als ik vanmiddag nog energie heb, fiets ik misschien even naar de stad, om te kijken voor een 'eerste pakje' voor onze kleine. Ik heb in principe al een pakje maat 50 en een pakje maat 56 in de vluchttas zitten, maar het pakje maat 50 'voelt niet helemaal goed' (pfff, slaat nergens op, maar ach).

Dames, hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben! Ik ga aan de poets!

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Fietsen? Word al moe als ik er aan denk.
    Ik herken dat strakke gevoel wel en dat de baby er uit probeert te komen, is af en toe echt pijnlijk.

Mijn moeder komt hier dinsdag weer schoonmaken, kan dat echt niet meer.

Ik heb trouwens een kat die ineens super aanhankelijk is en niet bij mijn buik is weg te slaan

4. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Wintersun, ja, fietsen... Ik zie er ook wel tegenop om het te doen (moet er echt de rest van de dag van bijkomen), maar vl heeft de auto mee voor zijn werk, en als ik met de bus ga moet ik nog een heel eind lopen voor ik in het centrum ben, wat uiteindelijk meer energie kost dan op z'n elfendertigst fietsen... Maar als 't even kon, was ik gráág met de auto gegaan.
    Nog een ander probleem met de auto: ik pas niet meer achter het stuur! Oeps! Dat krijg je met een grote auto, een dikke buik en korte pootjes, hihi!

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben net de stad in geweeest met de jongste. Voelde me goed,dus dacht, laten we de gok eens wagen. Eerst de oudste naar school gebracht, toen met de bus naar de stad. Alleen even naar de AH en Kruidvat gewandeld, weer terug met de bus en een paar boodschapjes gedaan. Om half 9 weg, 10 uur weer thuis. Het was leuk om even weg te zijn, maar ben wel bekaf nu. De rest van de dag niet veel meer, hahaha.
    Ik haal de oudste trouwens ook vaak met de fiets op (met de jongste er bij dus). Fietsen is niet echt comfortabel meer, maar het is dan maar 5 minuten en anders ben ik veel langer aan het hobbelen.

6. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Pffff....teveel gekletst hier :):D. Ik kan ook niet op iedereen reageren...dementie en gewoon teveel :p.

@exciting: o, dat is vervelend meis! Weet je ondertussen al wat meer?

@wintersun: hier ook al moe van het idee fietsen! Slaapt zl wel goed? Ik heb ook geen energie of puf om echt te poetsen. Gisteren heeft mijn moeder wat geholpen en die komt zometeen ook weer. Mijn bekken doen pijn en ik krijg al een harde buik als ik de trap oploop ;)....pfff.

@saar: haha...niet tevreden over het pakje :D. Nou meid, lekker shoppen. Wat lief van vl :). Hier krijg ik ook wel drinken van hem hoor, maar krijg toch regelmatig te horen dat ik zwanger ben en niet gehandicapt.

@zebra: hoe is het met jou?

Hier was het gisterochtend 4.30u toen dl wakker werd en vanochtend 5.30u en maar roepen.....ik ben gebroken :(.

7. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht

Haha, ben blij dat ik dat problemen niet heb. Heb ook een grote auto, maar ook heel lange benen. En ik heb niet zo'n giga buik.

Zo ligt mijn kat er nu het liefst de hele dag bij

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,5 KB
      Weergaven:
      2
  8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    bedankt dames!

hier is de gynaecoloog langs geweest.. Ik mag nog niet naar huis. De uroloog komt ook nog langs. Dan gaan we kijken naar een plan. Waarschijnlijk dubbel j katheter! De gynaecoloog zijn ervaringen zijn er goed over. Dus ben benieuwd wat de uroloog gaat zeggen! Best wel spannend allemaal! Hihi..

ik heb geen last van hoogspanning Savonds! Kleintje is wel druk! Aan de ctg ook wel te zien! Zo leuk :) succes dames vandaag met fietsen en poetsen en shoppen :p

9. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    oooooh schattig!! Nu mis ik mijn hondje :(

10. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    J slaapt als een engeltje gelukkig, het zijn echt mijn eigen ongemakken die me wakker houden.
    Het vervelende van J is alleen dat hij in de nee fase zit (twee=nee) heel erg vermoeiend om continu die strijd aan te gaan. Komt ie naar me toe en zegt bah (vieze luier) maar mag hem niet verschonen, mag hem ook niet aankleden, hij wil niet naar bed etc.

Heel herkenbaar zere bekken en harde buiken bij de trap oplopen, heb ik ook last van.

Fijn dat jij ook zo'n lieve mama hebt.

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Sorry

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    geeft niks!!

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @exciting: wat vervelend dat je in het zh ligt, hopelijk gaat de behandeling helpen en heb je straks wat minder pijn.

@fietsen: lukt hier gelukkig nog aardig, doe het wel heel rustig aan, maar vind het wel lekker om zo nog een beetje in beweging te blijven.

@liggingsecho: (weet niet meer wie het vroeg) is om te kijken of de kleine echt met het hoofdje naar beneden ligt geloof ik.

@eerste pakje: ik heb er pas ook weer wat nieuws voor gekocht hoor. M'n man verklaart me voor 'gek', maar dat eerste pakje moet gewoon goed voelen toch....

Ik ga vandaag niet zoveel doen denk ik. Misschien nog even een keer de kamer stoffen en zuigen, maar 'k krijg idd ook het gevoel dat alles eigenlijk wel schoon is zo onderhand, whaha, niks voor mij normaal gesproken. Misschien straks nog even wat lekker bakken ofzo, even mezelf een beetje verwennen.

14. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Meeeh, ik ga toch maar niet fietsen. Nu al weer last van harde buiken, pfff, ze komen steeds vroeger. Maar eventjes rustig aan doen nu.

Exciting, ben benieuwd wat de uroloog zegt, hoop dat die j-katheter gaat werken voor je!

15. Mees90

Mees90 Actief lid

29 feb 2012
    175
    0
    16
    @Noordeling Dat bakken heb ik ook zin in! Ik heb soms zoveel zin in me vol te proppen met taart en veel slagroom! Heb het tot nu toe nog niet gedaan!

@Emma86 Ik heb dat boek ook. Een vriendin had het in huis liggen en gaf het aan mij. Heb niet alles gelezen, alleen de tips! Maar er staan een paar goed tips tussen!

@Wintersun Mijn katten zijn ook aan het veranderen. Maar dat al sinds de nestjes weg zijn... Mijn ene komt binnen, springt op schoot, wil even geaaid worden en gaat weer weg. Die andere is gewoon veel in de buurt, normaal was die veel weg. Ze liggen nog niet bij me. De hond wel, maar die lag ook al zo bij me toen ik niet zwanger was hahah. Die mag graag op schoot liggen. ( nee, geen klein schoothondje, maar een Mechelse herder hahah )

Hier gisteren weer een poetsbui gehad. Hele huis weer schoon en achterom even geveegd. 'S avonds helemaal stuk. Gooit de hond ook nog een glas cola om... Vriend begint met schoonmaken, maar dan vraagt hij of ik dat verder wil doen omdat hij moe is ( had 13 uur gewerkt ) Dus ik zei dat ik ook moe was, en dan krijg ik een boos gezicht. Hij begrijpt het allemaal nog niet zo volgens mij. Maar goed, vorige week heb ik de hele garage nog opgeruimd, en dat kan ik nu niet meer. Gaat er bij hem niet in , dat het nu snel gaat hahah.

Fijne dag allemaal, het is hier al lekker warm buiten!

16. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Zo alles weer bijgelezen!
    Ik begin echt op te raken. Veel misselijk en hoofdpijn.
    Wil het liefst alleen maar in bed liggen maar dat gaat niet met een dochter van 3 die niet wil slapen.
    Gister ook aan fam aangegeven dat het niet meer gaat.
    Hopelijk kan ze 1 keer per week een dagje naar iemand toe. Nog even afwachten.

Me bloeddruk is steeds te hoog dus het is echt nodig.
    Hopelijk mag ik eerder ingeleid worden ik ga dit niet redden tot 41 weken. Heb over 2 weken weer een afspraak bij de gyn dus dan maar even bespreken. Hij is nu namelijk op vakantie.

Wat leuke dingen op het programma staan komend weekend. Hopelijk voel ik me goed genoeg. Mqar veel rust pakken als me man thuis is!

Morgen alweer 35 weken!! Jeej time flies! Maar mag momenteel wel iets sneller gaan hihi

17. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo weer ff bijgelezen, het gaat heel snel. Hier eindelijk een wat betere nacht, helaas niet minder moe daardoor :(
    En weer een paar spulletjes aangechaft via mp, waaronder een box voor 10 euro (jeej :))

@ Noordeling: fijn dat beebje gedraaid is. Daar hoop ik ook op volgende week, en dan maar hopen dat hij ook zo blijft liggen

@ Wintersun: onze kat wil ook steeds op mn buik liggen, waarschijnlijk ook omdat ze dan lekker hoog ligt ;), maar het is niet altijd even prettig

@ exciting en norwegian-sky: veel sterkte!

@fietsen: dat doe ik helaas al een tijdje niet meer, fietste eerst naar mn werk 8 km heen en terug, maar daar kreeg ik steeds meer last van.

18. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Exciting, wat vervelend nu. Hopelijk word snel beter!

Lichamelijk valt het hier nog wel mee, merkte wel dat het lopen naar de supermarkt wat zwaarder viel gisteren. Voel me iets kortademiger. Dan maar even pause inlassen op een bankje voor we terug lopen.

En mijn buik is in de avond, laat, ook wel wat hard ja. En dan gisteravond bijvoorbeeld toch een keer of twee dat aanspannende gevoel in de onderbuik en net also ik daar een bal heb zitten. Vind mijn blaas ook niet zo geweldig dan. Gelukkig niet zoveel als dinsdag, lijkt allemaal weer wat rustiger te zijn.

Zal hier ook nog wel weer even stukje moeten poetsen, krijg zondag toch visite dus moet wel beetje netjes zijn. Ik heb alleen helemaal geen zin, haha.

19. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    hallo dames,

wat een geklets hier :) ik dacht ik kom maar weer eens kijken maar ik mag meteen 20 paginas bijlezen hihi :)

Exciting: wat vervelend zeg, ik hoop dat ze je snel kunnen helpen en dat je dan alsnog naar huis mag.

norwegian-sky: ook jij veel succes en zover het gaat rustig aan doen.

fietsen: wat is dat haha ik heb al jaren niet meer op de fiets gezeten :)
    ml heeft de auto maar gelukkig ligt hier alles op 5 min lopen vandaan en dat red ik nog wel.

HIer vandaag de eerste batch geboortekoekjes gemaakt. het zijn er pas 40 dus morgen maar weer aan de slag.

Slapen pfff standaard slecht maar dat ben ik nu wel gewend haha dat had ik bij zl ook.

gister nog bij de vk geweest. de liggings echo is 1 week naar voor geschoven omdat er bij de vorige echo iets minder vruchtwater was te zien. mijn buik was ook maar 1 cm gegroeid. bloeddruk was wel ok 110-84. Ben benieuwd dinsdag hoe het gaat met de echo. ik maak me stiekem toch wel een beetje zorgen.

Zelf denk ik dat de kleine man eerder komt waarom weet ik niet, heeft iemand dat gevoel ook?

Straks maar even boodschapjes doen en daarna lekker niets meer :)

20. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Hallo dames ik laat ook even van me horen. Ik kan helaas niet alles terug lezen.

Vorige week woensdag kreeg ik erg veel pijn aan mijn rechter zij. Donderdag ochtend toch de vk maar even gebeld en die kwam langs. Moest urine inleveren bij de huisarts ze dacht dat het misschien wel een blaasontsteking was of nierbekontsteking. Later is mijn moeder gekomen omdat de pijn niet meer vol te houden was. Zij heeft voor mij de vk weer gebeld en ik kon gelijk die middag door naar de vk in het ziekenhuis. Hier aangekomen vond ze dat ik direct naar de afdeling moest. Eerst dachten ze dat het hevige spierpijn was waarschijnlijk overbelast. Ik heb toen een echo gehad van de baby daar was alles goed mee.en kreeg erna een echo van mijn nier en galblaas. Opde echo zag ze toch wat verontrustends en moest met bed en al naar een andere arts om een echo te maken. Zij zag wat bij de rechter nier en ik kon weer naar de afdeling. Nog geen half uur later moest ik door de MRI scan heen. De pijn door de echo en de MRI waren gewoon niet te doen. Later kwam de uroloog aan bed en vertelde dat ik last van nierstuwing had dit komt wel vaker voor bij zwangeren. Maar bij mij waren er haarscheurtjes ontstaan waardoor de urine om de nier ging zitten. Die zelfde avond werd ik rond 23 uur naar de OK gebracht om een dubbele J katheter te laten plaatsen. Ik ben tot zondag in het ziekenhuis gebleven. Nu nog steeds wel last na het plassen en als de baby druk is. Morgen naar de gynaecoloog voor controle. Sorry voor het lange verhaal.

Deel Deze Pagina