Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja ik ben ook wakker! Misselijkkkk

2. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    He bah! Ja ik van de maagzuur als of het een gat in me keel brandt..

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh dat is ook zo naar, kan zo'n pijn doen. Heb je geen rennies of iets? Hielp hier altijd goed!

4. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Laatste dagen ook last van, al denk ik dat het bij mij van de stress is.

Uit bed gaan voor een bekertje melk en vervolgens in een half zittende houding verder slapen werkt bij mij wel. (Half zittend door twee dikke kussens op elkaar te leggen en daar schuin op te gaan liggen/zitten) Nadeel is alleen pijn in je ribben/heupen/rug als je wakker wordt...

Sterkte ermee ;)

P.S. Hebben jullie het al gezien?? We zijn niet meer het 'jongste' afteltopic! Ook voor november zijn de dames nu al af aan het tellen!! Hihi, ik vind het zo spannend!

5. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier ook wakker aan mijn dagelijkse nachtelijke boterhammen met smeerkaas...maagzuur valt hier nog mee. Werkt het niet om op je linkerzijde te liggen? Dan blijft maagzuur bij mij binnenboord...ik had net wel 1 pijnlijke harde buik met uitstraling naar onderrug...lichaam oefent volgens mij...
    Spannend spannend...nog maar een paar weekjes!

6. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Goedemorgen, ik denk dat ik er van de afgelopen 24 uur er 16 tot 18 heb geslapen geslapen.
    Gister naar mijn moeder uitgesproken hoe ik me voel, ze schrok er van maar het luchtte mij enorm op. Heb altijd heel veel steun aan mijn moeder, zij begrijpt me zoals niemand me begrijpt. Volgende week vrijdag gaan ze alleen een een week op vakantie. :( weet nog niet hoe ik die tijd ga doorkomen.

Hebben jullie ook zoveel krampen/Voorweeen? Ik word er echt gek van.
    Vanmiddag heb ik een housewarming van mijn sz en haar vriend, ik hoop dat ik me goed genoeg voel om er heen te gaan, ik zie het wel.

Ik heb alles vluchtig doorgelezen, maar ben het alweer kwijt, sorry.

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    gm dames!

ik voel de kleine ook aan beide kanten! Is op de ctg ook duidelijk te zien dat het een druk mannetje is! Hij registreert alle schopjes! Maar merk wel dat het nu meer geschuivel is.

wat vervelend dat maagzuur! Ik heb er (nog) geen last van. Maak ik slikte voor de zwangerschap al omeprazol voor maagzuur en maagpijn. Dus ik denk dat dat het ook wat onder drukt!

jaa! Joepie! November topic is er ook! Wij zijn eerder uitgerekend! Yeah :D

@wintersun. Fijn dat je zoveel hebt geslapen! Doet een mens vaak ook goed.
    ik snap dat je er tegen op ziet dat je moeder op vakantie gaat! Je kan altijd je hart hier luchten! Ik heb nog geen laat van voor weeën, maar ben ook nog niet zover!

vannacht niet lekker geslapen! Was steeds een baby die van zich liet horen! Eerst is het wel schattig, maar daarna niet meer! Haha!
    lag ik eindelijk weer lekker, is het infuus leeg! Dus die piept dan om je oren! Ik weet gelukkig hoe hij stop gezet moet worden, maar goed! Je moet wel weer wachten op een nieuwe zak! Pff er huilt nu ook een baby, nouja huilen... Tis meer krijsen!! Ik dacht vannacht serieus eerst dat er buiten een kraai bezig west! Hahahaha.. Sorry! Tis zielig, maar wat een geluid kan er uit komen! Poeh!
    vanmorgen en vanmiddag visite! Dus hoop dat deze dag weer lekker snel om gaat!

fijne dag lady's

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    O meiden wat balen van t slechte slapen. Ik heb gelukkig een heerlijke nacht gehad ondanks dat k gisteravond heel misselijk was, nu gelukkig weer over.
    Wintersun kan je tijdens de vakantie misschien tekefonisch contact houden met je moeder, niet t zelfde als live natuurlijk, maar misschien helpt het toch een beetje.
    Exciting, fijn dat je bezoek krijgt, k kan me voorstellen dat dat de dag een beetje breekt.
    Meiden fijne dag allemaal nog!

9. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ja ga ik ook hebben, en we zullen veel appen. Kijk er nu al naar uit dat ze terug komen, want dan ben ik bijna 37 weken

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Goedemorgen meiden! Ik ga proberen op alles te reageren, als ik wat vergeet: *sorry!*

jes89: superfijn dat het vocht om je nier weg lijkt te zijn getrokken, en heel prettig dat je bij je vk mag blijven! Lijkt me toch wat 'vertrouwder'.

Miepiemoos: Pff, doe mij wat van die energie van jou, haha! Fijn hoor, dat je dat (nog) hebt! Wel balen dat jullie kleintje in stuit is gedraaid. Hoop dat ze nog terugdraait!

Snoepje84: vervelend dat je last hebt van je stuit - vooral rustig aan doen, je wilt niet in de laatste weken van je zwangerschap nog een stevige bi ontwikkelen!

Boogschutter, Boommm en Mamske: jaaaa die nachtrust! Bah bah! Ik heb vannacht zowaar een goede nacht gehad, viel mee. Wel vaak wakker geweest, maar daarna weer goed ingeslapen. Hoop dat jullie vandaag overdag wat rust kunnen pakken!

Wintersun, goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt met je moeder. Kan me voorstellen dat ze ervan schrok, maar hoop dat het jou toch een opluchting heeft gegeven!

Exciting: pff, ook geen lekkere nacht! Lijkt me sowieso onprettig om te moeten slapen in een ziekenhuis, en als er dan ook nog zo veel herrie om je heen is... Doe rustig aan meis!

Hier: gisteren die wereldreis met het ov afgelegd. Wat een gedoe zeg. Normaal gesproken kan ik in de trein wel even mijn ogen dicht doen - slaap dan niet echt, maar rust wel een beetje uit. Nou, gisteren dus mooi niet. Trein was ramvol, heb tien minuten moeten zoeken naar een zitplaatsje, beetje jammer. Uiteindelijk wel gelukt. En dan wil je even je ogen dicht doen, maar zo'n buik heeft een onbeschrijfelijke aantrekkingskracht op een heleboel mensen. Er hebben zo ontzettend veel mensen tegen me aan zitten praten over mijn buik! Allemaal heel lief bedoeld, heel veel 'sterkte met de laatste loodjes' gehoord, maar pfff. Precies niet waar ik aan toe was, hihi! Ik ben denk ik in de trein (reisje van 45 minuten) aangesproken door 3 verschillende mensen. In de bus (2 x 20 minuten) door 2 verschillende mensen, en in de metro ook nog iemand die er over begon... Merken jullie ook dat wildvreemde mensen steeds vaker een praatje met je aan proberen te knopen, met als thema 'babies en buiken'?

Nog leuke plannen voor vandaag, of doen we met z'n allen een dagje rustig aan? Ik hijs mezelf zometeen op de bank met een boek en een kop thee :)

11. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Vervelend om te horen dat velen slaapproblemen hebben met maagzuur en alles erbij. Bah, niet leuk lijkt me.

Wintersun, hopelijk hielp die hoeveelheid slaap dan ook wel. Mijn man zegt altijd "dan had je het ook nodig" als ik erg lang slaap. En hopelijk helpt het telefonisch contact je de week door dan.

Exciting, heb zelf nog nooit in een ziekenhuis hoeven te overnachten, lijkt me ook best wel lastig soms dan als ik dat zo hoor. Komt er dan ook nog eens bovenop alles. Wel veel plezier met de visite straks. :)

Saar, oh ja openbaar vervoer. Ik vind het altijd wel fijn reizen op zich (heb dan ook zelf geen auto) maar als het zo stampedruk is dan is het vaak niet leuk meer nee. Iedereen dicht op elkaar staan enzo, geprop en gedoe. Heb hier nog niet veel vreemden gehad die tegen me spraken, maar misschien heb ik wel zo'n gezicht dat mensen denken dat ik onaardig ben ofzo ;)

Hier beetje onrustig geslapen, veel plassen en gewoon onrust omdat straks mijn ouders en broer op visite komen en dan heb ik onbewust altijd in mijn achterhoofd dat ik me vooral niet moet verslapen (ondanks dat ik dus alarm van de wekker aanzet). Waardoor ik vaak paar keer te vroeg wakker word, wat niet helpt (en dan steeds op die klok kijken). Maar goed, hopelijk halen we dat weer in volgende nacht en het word vast gezellig straks dus is niet zo erg nu.

Over bewegingen, ik voel haar de laatste dagen toch vooral boven en onder. Druk geschuifel en geduw (voeten, neem ik aan) net onder mijn ribben in het midden en een lichter, beetje kriebelig, gevoel bij mijn rechter heup. Dan moet ik soms binnen de kortste keren opeens naar het toilet. Iemand zit te dicht bij m'n blaas geloof ik ;)

12. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

AnnaCF
    Eerlijk? Dat dacht ik in het begin ook ook haha zullen er toch niet stiekem 2 zijn!

Saar82
    Ik heb woensdag een afspraak weer bij de VK dan geef ik het ook aan. De laatste weken en vooral gisteren was het niet uit te houden. Snachts was het een drama.. ik werd ineens misselijk in combinatie met de pijnlijke stuit en kon gewoon geen positie in bed vinden om te liggen. Merk dat trouwens ook dat mensen veel naar kijken en vooral in een winkel. Opzich is dat niet het einde van de wereld als ze er maar van af blijven :D. Ik had weleens meegemaakt dat ik op de markt door een onbekende wildvreemde vrouw zowat bij mijn buik werd betast.. ;)

Denk dat ik vandaag maar niks doe. Me verlof is toch ingegaan en daar ben ik echt blij om. Aangezien ik in een geboortehotel ga verblijven wil ik wel nog wat leuke pyjama's inslaan maar dat komt morgen wel. Voor de baby ben ik gelukkig helemaal klaar nu mama nog :)

dames wat gaat de tijd snel vind ik trouwens. Vandaag ben ik alweer 33 weken! :$

Fijne dag dames!

13. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Snoepje84, ja, ik had een paar collega's die het nodig vonden om ineens aan mijn buik te gaan zitten. Wildvreemden hebben dat (nog) niet gedaan, tot op heden. Maar nog steeds: Afblijven, tenzij ik zeg 'kom eens voelen!' (en dat gebeurt alleen bij mijn vriend en mijn ouders!)
    Ik ga trouwens ook bevallen in een kraamhotel, en inderdaad: heb ook een pyjama aangeschaft voor als ik daar ben. Mijn plan is wel om zo snel mogelijk weer naar huis te gaan, dus ik heb aan één pyjama (hopelijk) genoeg. Gebruik die pyjama ook alleen maar na de bevalling, als ik al gedoucht ben - voor het ontvangen van bezoek. Tijdens de bevalling wordt 't waarschijnlijk een oud shirt van mijn vriend.

14. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Pfff even klagen hoor... Het is hier nu half 6 's ochtends en ik lig al sinds half 4 wakker. Naar de wekker te kijken tot het een redelijke tijd is om op te staan en brandend maagzuur weg te slikken. Ik heb last van m'n buik en zit te wachten tot de echte misselijkheid begint... Any minute now... :(

Ik kan niet wachten tot het morgenmiddag is en we gewoon in ons nieuwe huisje zijn...

15. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Mag ik hier ook meekletsen?
    Ik ben 6 oktober uitgerekend :D

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wintersun. Wat lekker dat je even zo lang hebt kunnen slapen en heel fijn dat je je hart hebt kunnen luchten bij je mams. Inderdaad bellen met je moeder als ze weg is? En ookal kunnen wij haar niet vervangen, je mag hier ook altijd alles van je afschrijven natuurlijk! Hier ook heel veel harde buiken en voorweeën.

Exciting. Haha ja daar kan een hoop kabaal uit komen. Stond daar ook wel even van te kijken toen N het voor het eerst op een krijsen zette. Veel plezier met je bezoek vanmiddag. Mag je trouwens als ze die drain gezet hebben naar huis? Of moet je tot de bevalling blijven?

Noordeling. Fijn dat je lekker geslapen hebt! Ben jij ook de hele zwangerschap misselijk geweest tot nu toe?

Saar. Fijn dat de reis is goed gegaan. Ik kan mij soms ook wel ergeren aan alle mensen die een praatje willen maken, ookal bedoelen ze het altijd lief, het komt niet altijd uit haha.

Mamske. Oh wat vervelend. Ben je nog in slaap gevallen?

Ellenmk. Tuurlijk, welkom. Wil je ook op ons lijstje? Dan heb ik je leeftijd, uitgerekende datum, hoeveelste kindje dit is en jongetje/meisje/verrassing nodig :)

17. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook weer even bijgelezen.

Exciting, balen dat het nog steeds niet goed met je gaat. Hopelijk gaat dat snel gebeuren.

Wintersun, jij ook sterkte.

Slecht slapen, check. Erg vervelend. Ik heb gisteren de vrijgezellendag gehad. En ik was/ben kapot. Was erg gezellig. Om 12 ujr eerst lunch daarna fotoshoot in glamour stijl. Moesten allemaal zwart jurkje aan, boa om en een hoofbandje met veer. Was erg leuk. Daarna mocht ik ook nog op de foto met mijn dikke buik, kleine bolle buikenshoot. Ben benieuwd naar het resultaat. Daarna hadden we cocktail workshop. Helaas alleen voor mij alcoholvrij maar ach. Ik kon wel lekker weer eennuurtje zitten. Na het eten had ik het echt wel gehad, bennom 23 uur naar huis gegaan want ik kon gewoon niet meer lopen van de pijn in mijn bekken. Ook had ik de hele dag harde buiken en buikkrampen. Niet fijn. Thuis sliep ik om 24 uur maar helaas lag dochter vanaf 4 uur te spoken. Weet niet wat er was maar telkens een klein huiltje in haar slaap voor 5 sec en dannsliep ze weer. Maar dat iedere 5 min. Haar tutdoekje gegeven en toen was het even goed maar heeft tot half 6 geduurd enntoen was ze half 7 echt wakker. Gelukkig stond vl meta haar op en heb ik nog geslapen tot 9 uur. Maar heb nu nog pijn. Ik heb het gevoel alsof de baby via mijn schaambot eruit wil. Als ik loop doet het erg veel pijn, ben net een waggelende eend.

Komende week een drukke week voor de boeg.
    Dinsdag intake kraam, woensdag naar vk en fysio en vanaf donderdag ga ik met dochter naar mijn ouders, blijf daar nachtje slapen omdat er mensen komen voor offerte van de tent voor onse bruiloft en vrijdag zouden mijn ouders sowieso op dochter passen omdat we eeen bruiloft hebben. Ik kijk dus uit naar het komende weekend.

Dames doe allemaal rustig aan.

18. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje!
    Ik ben dus Ellen 29 jaar, 6 oktober uitgerekend, 2de kindje (3e zwangerschap) en het wordt een jongen :D

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Welkom ellenmk. Dan lopen wij net een paar dage. Uit elkaar 😁

Ik geloof dat ik inmiddels een voordeel heb gevonden van alleen zwanger zijn. Ik heb het bed voor mij alleen 😁😁 n slaap dus over het algemeen heerlijk.

Slapen jullie met het voedingskussen? Ik soms wel maar vaak klap ik de deken tussen m'n benen. Vind dat lekkerder liggen maar merk wel dat als ik m'n been op het voedingskussen leg mijn rug de volgende dag lekker ontspannen is.

20. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Welkom Ellen!

AnnaCF: slaap hier met kussentjes die ooit op de bank hebben gelegen (bankkussens heb ik een paar maanden geleden vervangen). Ik heb wel een voedingskussen liggen, maar ik werd daar een beetje claustrofobisch van: ik lig dan op mijn linkerzij, met mijn buik naar de rand van het bed. Daar ligt het kussen dan ook. En achter me ligt mijn vriend. Had echt het gevoel dat ik opgesloten was, haha! Dus voedingskussen ligt nu naast het bed te wachten tot ik het met voedingen ga gebruiken :)
    Moet er nog wel even een nieuwe hoes voor halen.

Deel Deze Pagina