Zo J heeft een gat in de dag geslapen. Om 10.34 uur werd hij wakker. Vannacht wel even bij hem gelegen omdat hij aan het huilen was, denk een boze droom. En toen ik bij hem lag voelde ik iets in mijn zij, was echt aan het twijfelen of ik per ongeluk op zijn armpje of beentje lag of dat het de baby was, was toch de baby, want ik lag nergens op. Voelde heel raar. Zometeen ff de vk bellen om te zeggen dat het steeds slechter gaat en ik ongelooflijk moe ben, en verder zien we wel wat de dag brengt.
Ha dames! Hier ook weer een slechte nacht (sliep pas na 1:30, en om 5:00 al weer wakker, tussendoor ook een paar keer kort wakker geweest). Denk dat ik voortaan maar gewoon opschrijf als ik wél lekker heb geslapen, want dat slechte slapen begint zo'n standaard verhaal te worden van mijn kant! hihi! Vanmorgen vroeg bij schoonouders geweest, om dingen te bespreken over kinderopvang. Mijn vriend werkt op het bedrijf van zijn vader, en vanmorgen hebben we dus afgesproken dat hij vanaf januari (als ik ook weer aan het werk moet) een papadag krijgt! Superfijn, we hoeven nu maar voor één dag kinderopvang te regelen: één dag passen mijn schoonouders op, twee dagen ik, één dag mijn vriend, één dag opvang, en het weekend ben ik sowieso thuis! Zo fijn dat 't allemaal geregeld kon worden als ik hoopte! En vl heeft ook echt zin in zijn eigen dag met onze uk, ziet 't al helemaal voor zich! Zo leuk om te zien hoe hij er mee bezig is, en hoe het steeds meer voor hem begint te leven! *zucht * Wintersun, dat gevoel wat je beschrijft van 'ergens op liggen' herken ik ook! Ik heb met name als ik op mijn rechterzij lig, het gevoel dat onze uk zijn/haar teentjes tussen mij en het bed (of de bank) in probeert te wroeten, voelt zo vreemd! Miepiemoos: wat de anderen hier al zeggen: artsen geven een leuke schatting, maar wat er uiteindelijk van terecht komt... Je kan uiteraard gewoon een setje 44 kopen, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust. Hier hebben we te horen gekregen dat onze uk een flinkerd wordt, dus ik heb erg getwijfeld over maat 50. Heb uiteindelijk twee pakjes maat 50 (toch zelf één gekocht, en schoonmoeder heeft er ook één aangeschaft). Mijn eigen moeder zei al dat als die kleine nou te vroeg komt, of het blijkt toch een mini'tje te zijn, zij nog wel even gaat shoppen voor wat extra maat 50. Heel relaxed. Fenske, superleuk, hè, zo'n babyshower! Hier vorige week gehad, voelde me ook zo verwend! Heerlijk van genieten! En dan heb ik nog een vraagje: vannacht dus (weer) slecht geslapen, maar nu omdat ik 'pijn' had. Ik zeg pijn, maar eigenlijk is dat een te groot woord. Ik had steeds het gevoel dat er iets tegen mijn schaambot aan lag te duwen en op een gegeven moment te draaien. Voelde erg onprettig en ongemakkelijk, en bij vlagen dus ook 'pijnlijk'. Daarnaast vanmorgen toen ik naar de auto liep enorme steken bij mijn schaambot - alsof er een breinaald naar binnen gestoken werd (lekker smakelijk, sorry). Zou dit alles met de indaling te maken kunnen hebben? En die pijn gisteren in bed met het 'vast komen te zitten' van het hoofdje? Woensdag weer naar vk, dus dan zal ik het daar ook nog even navragen...
@bloempje, ja die pijn komt mij bekend voor, maar komt bij mij door de stuwing! @miepie: ik zou me niet teveel vast binden aan het gewicht van de baby. Dat kunnen ze nooit meten! En je hoort zo vaak dat ze er naast zitten! Maar je kunt voor je eigen gemoedsrust 1 pakje 44 halen, er is zo bij gekocht! @fenske: wat leuk zeg! Even iets positiefs tussen door! Moet ook, kun je er weer tegenaan! @wintersun: sterkte!
Hi Bloempje, bij mij komt het bekend voor als indalingspijnen, maar wat exciting zegt kan natuurlijk ook! Even nog een leuke note: volgende maand is al onze maand!!!!!!! whoehoehoehoheoheohoehoheo
miepiemoos, hier nu ook een kindje wat geschat word op 1600 gram en 3 weken in groeiachterstand maar ik hou het bij maatjes 50. dan maar even omslaan of wat ruim Ik heb gekeken maar vind een 44 echt heel erg klein, en je weet ook niet of je kindje uiteindelijk echt zo klein is. en ik dacht zelf, mocht ze echt ZO mini zijn zal ze toch wel even de couveuse in moeten, dus dan is er altijd nog tijd om setjes in 44 te kopen
Wat leuk Fenske! Beterschap Wintersun. Dat is echt indalen Saar. Niet fijn he?! Ik ben net bij de mondhygieniste geweest, bah, dat vind ik zo vreselijk. En ik moet elke 4 maanden ivm slecht tandvlees... Maar goed, het zit er weer op en nu pas 3 maanden na de bevalling. Dus hopelijk is het dan wat opgeknapt doordat ik al wat minder last heb van hormonen. Het wordt lekker weer deze week. Al hoop ik op niet te warm met mijn steunpanty
Vk gebeld, en ik word terug gebeld, wachten het af. Ik lig laveloos op de bank en J is lief aan het spelen.
Goedemiddag dames, Ben uiteindelijk terug gaan slapen na 2 uur lang woelen en zowat zweten, maar om 8 uur was ik alweer op. Had om half 10 een belangrijke afspraak. Dacht ik dus vandaag lekker de auto te laten staan en met de bus te gaan reizen. Eer dat ik kon zitten gaf de chauffeur plankgas en lag ik bijna gestrekt. Grrrrr neem je de bus weer terug en ga je naast een bejaard vrouwtje zitten bij de bushalte (was doodmoe van het lopen en het enige plekje was naast haar) steekt ze een sigaret op en pafte ze er flink op los zowat in me gezicht pff voel me echt een zeikerd maar moest t even kwijt. Maken jullie ook soms van die gekke dingen mee?
Wat super vervelend Snoepje! Ik merk wel dat mensen eigenlijk niet goed opletten en zien dat ik zwanger ben....dus niet opstaan of me omver lopen....ook heel annoying!
Pff, meiden, ik trek het vandaag even heel erg slecht... Heb een soort continue menstruatiepijn, en pijn in mijn onderrug. Ben al in bad geweest, en toen trok het wel weg, maar nu komt 't gewoon weer terug... Zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen ondernemen tegen de pijn? Vind 't trouwens (nog) geen aanleiding om vk te bellen, ben er vrij zeker van dat dit alleen maar oefenen/indalen is...
Je laten masseren? Ik heb contact gehad met de vk. Zij kan, zoals verwacht, niets voor me doen. Moet wel mijn ijzer laten controleren. En verder zoveel mogelijk rusten/slapen. Het hoge woord is er wel uit, word met 37 weken overgedragen aan de gyn.
Hier een 34 weken dansje! Vandaag had ik weer een goede dag! Nouja kwam pas na 12 uur op gang, maar toch! Heb het gras gemaaid, keuken schoongemaakt, stofgezogen en gedweild. Net even gedoucht en nu lig ik even. Straks nog even een was opvouwen en dan maar beginnen met het eten. Gisteren nog even met het kleine meisje van vrienden op schoot gezeten en ik merk dat ik er nu echt wel zin in heb! Ik was altijd nog heel onhandig met baby's maar nu niet meer hahah Van de week zet ik een ziekenhuistas klaar, maar hoop toch gewoon thuis te kunnen bevallen! En van de week word het nog heerlijk weer, dus ga ik dan alles wassen Nog een paar dingetjes kopen en dan ben ik er al helemaal klaar voor!
@Fenske, irritant hè, maar we zijn heelhuids weer thuis gelukkig. @Saar82, vervelend meid misschien je toch even laten masseren zoals wintersun zei. Ik merk dat dat ook wel eens af en toe helpt. Voor de rest rustig aan doen en als het dan toch aan blijft houden wel even contact met je VK opnemen lijkt mij. @wintersun, jij ook sterkte meid. Het is vandaag 1 september dames volgende maand gaan we gewoon bevallen! ( en wintersun jij al eind deze maand ) mensen zeggen weleens de laatste loodjes duren het langst ik heb t juist andersom. Nog even en dan hebben we onze wondertjes in onze armen.. ♡
Nou ik vind de laatste loodjes wel erg lang duren hoor! (Wel lekker idee dat we volgende maand ons kindje echt in de armen hebben!) Maar vandaag gelukkig wel een goede dag, alleen die misselijkheid blijft en vandaag ook zuurbranden erbij, dat is wel balen. Morgen maar eens even wat voor halen (kan je dat zo bij de apotheek halen?) 'k Zal deze week ook eens gaan kijken voor m'n ziekenhuis tas, als 'k jullie allemaal zo hoor moet 'k dat ook nodig maar eens gaan doen.
Ik beval waarschijnlijk ook deze maand Gister slijmprop met bloed verloren, en nu nog iets oud bloed. Hoop dat ie nog minimaal 2 weekjes blijft zitten.
dag dames! wat spannend zeg! Maar het hoeft niet zo te zijn dat als je de slijmprop verliest de bevalling in aantocht is toch? ik heb vandaag een nefrostomie katheter gekregen! Het viel me mee! maar tis nu allemaal wat gevoelig! En vind dat een beetje eng! vanavond kwamen mijn ouders! Die hebben eten bij de McDonalds gehaald! Gezellig op de kamer even gegeten! De verpleegkundigen moesten zo lachen! Haha! Ik ben benieuwd of ik morgen naar huis mag, en of ik mij ook pijnvrij mag noemen! I hope so
Hopen dat het werkt exciting en dat je morgen zonder pijn (of met weinig pijn) naar huis mag. Lekker dat je even kon genieten van Mac-eten! AngelaV: spannend zeg!
Zoiets hoorde ik ookexciting sterker nog een slijmprop kan weer terug komen. Maar toch wel spannend! Een tip voor zuur branden; Karnemelk! Het werkt echt top bij mij. Lang aan de antagel en gaviscon gezeten maar karnemelk is echt ultiem! Gewoon een ouderwetse tip van me moeder en het helpt ook nog! Exciting ik hoop dat je morgen ook lekker naar huis mag! Pijnvrij natuurlijk en nu heb ik ook ineens zin in de Mac haha