exciting, hoeft inderdaad niet te betekenen dat je snel bevalt als je je slijmprop verliest. Die van mij verloor ik met 31 weken. Was even schrikken, aangezien ik bij mn zoontje 1 a 2 dagen later beviel. Maar heb de vk hierover gebeld en ze zegt, tja.. het kan gewoon snel gebeuren, maar kan ook echt nog wel weken duren. Laatst haar nog gesproken en ze gaf aan dat t echt niks zegt. AngelaV, maar spannend is het wel! ben benieuwd of je snel bevalt!
Klopt, de slijmprop hoeft zelf niks te betekenen. Maar mijn milt is verwijderd en daardoor heb ik kans op vroeggeboorte. Hoe dat kan weet niemand.. mn zoontje is geboren met 36.6.. dus hoop dat ik zoiets weer haal..
Oh dat is wel even schrikken als je de slijmprop verliest. Hopelijk blijft jullie kindje nog even zitten. Ik hoorde van m'n ma dat een handje hazelnoten ook goed moet werken. Dat bind het zuur. Ik heb een pakje rennies gekocht en slik er in de avond eentje voor het slapen gaan anders word ik wakker in de nacht maar voor de rest gelukkig geen last. Na vanacht geen pijn meer gehad van het, ik denk, indalen. Maar de baby is ook wel een stuk rustiger. Hij draait wel met z'n schoudertjes denk ik en z'n kontje maar voor de rest voel ik geen schopjes meer van z'n beetjes. Wel dat gefrummeld met z'n armpjes. Althans zo lijkt het te voelen Maar hij reageert nog wel als ik m'n hand op m'n buik leg. Dus het zal wel goed zijn. Hij ligt nu ook heel zachtjes te bewegen. Donderdag weer controle dus ben benieuwd.
Misschien echt een gekke vraag, maar wat moet ik me bij de slijmprop voorstellen? Groot klein? Hier ga ik nu boerend door de dag hihi lijk wel een kerel. Verder wel bekende die een aai over me buik geven, prima hoor zolang het een aai met liefde is Wel dat mensen nu zeggen Ooo wat leuk je bent zwanger (buren in de straat, ouders van mijn stiefdochter haar school) en dan vragen ze hoe lang al? En als ik zeg 8 maanden nog 5 weken te gaan kijken ze me heel gek aan haha. Heb heel lang maar een iniminie buikje gehad en met een vest zag je er niks van, maar nu wel haha Voor de rest tja mensen zijn gewoon oprecht geïnteresseerd en vinden het gewoon echt leuk, kan ik wel het positieve van inzien
Hey boogschutter dat heb ik ook pas sinds kort dat mensen echt zien dat 'k zwanger ben. Ze zijn dan echt verbaasd dat 'k al zo ver ben, wel grappig. 'k Heb nog geen mensen die aan m'n buik zitten, kunnen ze ook beter niet (ongevraagd) doen, daar ben 'k niet van gediend geloof ik. Anna fijn dat je geen pijn meer hebt nu.
Ja denk toch dat ik wederom moet concluderen dat het een braaf kind is dat alles volgens het boekje doet af en toe heb ik van di. momenten dat ik denk joh je hebt een droomzwangerschap als al dat gezeik eromheen er niet was dan zat ik nu zeker weten op die roze wolk. Ja hier ook geen mensen die ongevraagd aan m'n buik moeten zitten hoor. Bij goede vrienden vind ik het niet erg als ze willen voelen. Maar had een tijdje terug dat ik met wat vrienden op het terras zat en een vriendin haar hand even op m'n buik legde, haar vriend wilde ook even voelen. Prima helemaal niet erg want ken ze beide heel goed. Maar was er ook een man die het wilde voelen die aan het begin vd zwangerschap, toen die dat hoorde, vond dat ik de baby maar moest aborteren. Want ik had geen vaste baan en geen stabiele relatie. En dan nu aan m'n buik willen zitten t is maar goed dat hij z'n zin niet had doorgedramd want had em zeker een paar hoeken gegeven 😱😁
Slijmprop. Hoeft inderdaad niets te zeggen, kan ook nog weken duren. Ik kom morgen weer bijlezen hoor. Vandaag m'n babyshower gehad. Was echt super leuk, had eigenlijk niets meer verwacht. Nu doodmoe m'n bed in
@fenske Wat leuk een babyshower!!! En een borstkolf is echt handig!! @snoepje Wat vervelend zeg... Sommige mensen houden gwn geen rekening met zwangere vrouwen. Zo is een vriend van mn man. Hij rookt gwn wiet waar ik bij zit. Hij blaast zelfs een keertje in mn gezicht toen ik daar wat van zei. @angela Toen ik mn slijmprop verloor, beviel ik van mn dochter twee weken later (a) het kan dus niet lang meer duren!! Maar het verscholt natuurlijk per zwangerschap. @boogschutter Slijmprop ziet eruit als snot maar dan erg veel en het komt soms met bloed. @boom Jij ook al babyshower gehad leuk hoor!!
Oohjaah vandaag om 10 uur begon ik erg pijn te krijgen in mn onderbuik. Beetje ongesteld pijn. Maar constant dus het kon geen weeën zijn. Maar zo was het ook begonnen bij mn dochter. Dus ik was bang dat ik zou bevallen. Ik had een hete douche genomen om de pijn te laten wegzakken maar kwam helaas weer trg. Gelukkig is het nu gestopt dus niks aan de hand. Schrok wel even zeg!!!
O meiden wat 'maken' jullie het allemaal al spannend zeg. Gelukkig dat het weer gestopt is Shirleymommy, beter als de kleine nog een paar weekjes blijft zitten, doe maar rustig aan! Boom: leuk zo'n verrassing! Fijne dag vandaag allemaal! (dit keer geen 'nachtberichten' betekend dat dat iedereen wat beter geslapen heeft?)
Goede morgen dames. Dat is idd schrikken shirleymomy, nu weer alles rustig? Hier is het veel te rustig in m'n buik. Ga zo toch maar even langs de vk want krijg de baby in geen mogelijkheid wakker. Terwijl ik hem wel goed voel zitten en al een minuut of 10 in z'n kont zat te prikken. Nu ik dit schrijf komt er zachtjes aan beweging in...
Jah gelukkig is alles nu rustig. Geen pijn meer. Hij moet nog minimaal 3 weekjes blijven zitten hoor!
Ja hier ook Grr... Volgensmij lag mijn ukkie in diepe slaap ofzo hij begint nu weer te draaien en te schoppen. Pff wat kan ik soms in de stress schieten zeg 😊 Ik vraag me nu alleen toch af of hij niet in een stuit is gedraaid want de schopjes zijn naar beneden 😣
35 weken vandaag!!! Weer een stapje dichterbij. Ik leef echt van dag naar dag. Heb vannacht goed geslapen, maar ik word moeier wakker dan ik naar bed ga pfffff. Die krampen zijn trouwens heel herkenbaar, heb ik al 5 weken en zijn oefenweeen. Heel pijnlijk en heel vervelend, heb ze meestal als ik in bed lig en ze trekken door naar mijn linker been. Ik verlies trouwens wel meer vocht/afscheiding. Vanmiddag komt mijn moeder ons ophalen, ff een middagje weg hier. Kijk er nu al naar uit, maar ook tegenop omdat ik zo moe ben.
Goedemorgen allemaal! Niet alles geheel bijgelezen maar ik was wel nieuwsgierig naar hoe het jullie allemaal vergaat. Mijn verlof is verleden week begonnen en dat kwam goed uit, want we zijn druk bezig in het nieuwe huis en ik had eigenlijk geen tijd om daarnaast ook nog eens naar mijn werk te gaan haha. Zaterdag gaan we als t goed is over, en ik kan niet wachten om me daarna eens goed te storten op het wassen vd babyspullen en het compleet maken v alles. Zo ook de vluchttas. Veel sterkte hier, ik spring weer op de fiets naar t nieuwe huis (is maar paar km hier vandaan).
Hoera! Ik heb lekker geslapen vannacht! Voel me zo'n stuk beter dan gisteren! Heel blij! Ik ga zo de stad even in, lint kopen en van die mini-knijpertjes, zodat we na de geboorte van ons kleintje kaartjes kunnen ophangen. En ik ga kijken of ik ook wat materiaal kan vinden voor een geboortekrans oid, want dat lijkt me stiekem toch ook wel heel leuk om te maken!
@Fenske Wat leuk, een babyshower! Wat lief dat ze dat gedaan hebben en er allemaal waren. @Boommm En jij hebt ook een babyshower gehad lees ik. Lijkt me wel leuk hoor, zo'n verrassing. @AnnaCF Hier is baby vannacht en vanochtend ook opvallend rustig geweest. Nu nog wel eigenlijk. Wel een paar kleine schopjes gehad. Ik kijk het wel even aan. Kans is groot dat ie straks begint als ik aan het strijken ben ofzo. @Pasta Oh, fijn dat je je nu kan storten op de babyspullen en wasjes. @Saar82 Fijn dat je je weer een stuk beter voelt. Mocht je weer last krijgen dan kan je misschien een warme kruik in je rug leggen. Hier vannacht ook heel redelijk geslapen. Gisteren laatste werkdag gehad en nu hoef ik niet meer heen, heerlijk! Gisteravond even stukje naar de brievenbus gelopen maar oei wat voelde ik die buik zitten zeg. Op de plek waar de baby ongeveer zit stond het helemaal strak. Slijmprop kán betekenen dat de bevalling zich snel aan zal dienen maar hoeft niet. Lees ook wel van meiden hier die slijmprop verloren en pas 2 weken later bevielen (en die waren dat al 37+ weken).
Exviting. Oh ik hoop zo dat de katheter verlichting kan bieden. Mag je naar huis vandaag? Is de gevoeligheid al minder? Anna. Klonk mij ook als indalingsweeen in de oren. Maar fijn dat het vandaag minder is. Babyshower kwam compleet als verrassing. Zou met een vriendin en N even de stad in gaan. Zij moest eerst nog even langs huis en daar was iedereen. We waren bijna helemaal compleet, zo leuk! Vlak daarna kwam mijn moeder N ophalen, dus was allemaal perfect geregeld. Vandaag dood moe en misselijk, bleh. Zo nog even boodschappen doen en daar weer op de bank.
Goedemiddag! Boommm, wat leuk. Klinkt als een gezellige dag! Jammer dat vandaag wat minder is, lekker rustdag inlassen. Hier best redelijk geslapen, maar een keer eruit in plaats van meerdere keren achter elkaar. Ik keek op mijn wekker en dacht echt van "huh, zo laat al?". Gisteren groeiecho gehad, ze liep gewoon goed op qua formaat volgens de echoscopist dus dat lucht ook weer op. Had wel last van dat mijn buik aanvoelde als een soort gewicht van onder met lopen van en naar de bushalte, wat ongemakkelijk en in de avond samentrekkend gevoel weer. Op de bank gaan liggen en toen ging het gelukkig ook weer weg. Vandaag weer lekker rustige dag.