Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

@shirleymommy,

Whaaat?? Ik zou m een pets in zn gezicht geven ;) zo asociaal is dat bah

@boommm, leuk hè zo een baby shower hoop dat je er van genoten hebt!

@wintersun hele fijne dag met je ma en geniet ervan. 35 weken alweer gaat lekker hard :)

Ik heb niet alles kunnen lezen maar ik hoop dat het met iedereen goed gaat en iedereen heeft kunnen slapen. Hier alles ok werd alleen wakker met menstruatie pijn en misselijkheid. Me ma schrok gister van me dikke olifanten voeten. Nachtje erover geslapen en nog steeds erg dik en in de nacht leek het alsof er 1 van de voeten wilde ontploffen. Hij bonkte van de pijn heel vaag dus allemaal. De laatste 3 dagen heb ik ook geen eetlust meer. Ik at alles wat los en vast zat en nu heb ik zoiets van ach een ontbijtje is voldoende en eerlijk soms kan ik gewoon geen hap door me keel krijgen. Phoee altijd fijn om toch even je hart te luchten hier haha.

Fijne dag dames!

2. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @exciting: hoe is het? mag je naar huis vandaag?

@snoepje: balen zeg, is dat allemaal vocht in je voeten? En geen eetlust, ben je misselijk ofzo? Ik eet op 't moment ook heel weinig omdat 'k me nog steeds misselijk voel en veel last van m'n maagzuur heb. 'k Moet mezelf echt dwingen wat te eten.

Ik ben vandaag nog even op m'n werk geweest, 'k wilde nog even een paar dingen overdragen. Was ook super gezellig nog even.
    Daarna bij de kruidvat een babyfoon gescoord. Stond in de folder voor 30 euro, kom 'k bij de kassa, hoef 'k maar 15 euro te betalen, volgens de bon nog 50% kassakorting, helemaal prima natuurlijk!

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    das altijd fijn zulke verassingen bij de kassa! Haha!

ik heb vannacht redelijk geslapen! Vanmorgen nog veel bloed en stolsels in de katheter! En gisteravond erg veel pijn gehad, ik moest daarom vandaag nog blijven!
    morgen mag ik naar huis! De pijn is een stuk minder! En ben vanmiddag om half 5 van het infuus af gehaald. Want kreeg een ontsteking in de ader! Zo fijn dat je niet meer met die infuus standaard hoeft te lopen!
    lig nu voor barbie! Haha! Opt moment krijg ik even een harde buik.. Aah! Haha! Op ctg waren de voor weeën al te zien! Zoooo spannend:)

4. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Jeej exiting wat een gedoe allemaal wat fijn dat je morgen weer naar huis mag!

Hebben jullie ook pijn bij je schaambot. Denk dat ze ingedaald is ofzo. Als ik loop heb ik er echt last van

5. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Hier ook na een gaviscon heerlijk geslapen tot 11:30! Bijna 12 uur geslapen heerlijk!
    Hier is de eetlust ook minder, zit ook heel snel vol, en ligt dan hoog op de maag 😁
    Vind het zo snel gaan nu ook al 35 weken, is het echt al 5 weken geleden dat ik deze topic voorbij zag komen 😳

snoepje let je wel op? Heb je al je VK gebeld dat dit wel normaal is? Komt dit overeen met jou?:
    Symptomen
    Trombose belemmert de bloeddoorstroming. Het (onder)been is daardoor gezwollen, voelt pijnlijk en warm aan en kleurt rood. De huid kan gaan glanzen en soms zijn opgezette aders zichtbaar. Meestal beginnen de klachten in de kuit. Heel soms ontstaat trombose in een arm. De symptomen zijn hetzelfde.
    Al deze genoemde symptomen kunnen plotseling ontstaan of in een paar dagen. Soms veroorzaakt een trombosebeen bijna geen klachten.

6. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja klopt, in oktober vorig jaar.

Nu ga ik even teruglezen! :D

7. snoepje84

@noordeling

Ja het is echt allemaal vocht en nu weer zo opgezet en dik en het tintelt ook nog! Qua eetlust is het vandaag weer normaal geworden. Heb de hele dag door gegeten dus dat was denk ik voor korte duur.

@boogschutter88,
    12 uur geslapen? Heerlijk! En wat de symptomen betreft herken ik er wel wat in inderdaad! Ik heb gemerkt dat zelfs me benen wat opgezet zijn en dat ze warm, roodachtig en onwijs dik zijn door de vocht. Maar trombose komt wel bij ons in de familie voor helaas daar heb ik ook nooit bij stil gestaan.. me moeder had na de bevalling van me broertje 16 jaar geleden trombose in beide benen en me zus had kort na haar bevalling van de laatste longembolie. Nu is de verloskundige en gynaecologe daar wel van op de hoogte daarom moet ik ook na bevalling 6 weken prikken om een eventuele trombose te voorkomen. Morgen heb ik toch een afspraak bij de VK en ga ik het wel aangeven..

8. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alles gelezen..teveel om overal op te reageren!

Gister bevestiging gehad dat de beeb weer netjes beneden lag met zijn hoofdje, was 2 weken geleden gedraaid, dus ik was echt opgelucht!

Paar hebben een babyshower gehad, zo leuk!
    Heb ik een paar weken geleden al gehad inclusief hightea..supergezellig!

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh dat kijkt me echt eng als je een verhoogde kans op trombose hebt. Goed in de gaten houden dan maar.

M'n ventje heeft weer even laten weten dat ie de baas is. Waar ik er vanmorgen geen beweging in kreeg heeft hij me vanaf Halverwege de middag weer alle kanten op geschopt.
    En blijf het gevoel hebben dat ie er uit wil. Zit maar met z'n hoofdje naar beneden te duwen en met z'n schoudertjes/armpjes te draaien. Misschien moet ik de vk donderdag maar vragen of er als beweging in komt beneden want het voelt af en toe alsof de boel al flink uit elkaar wordt geduwd.

Stiekem hoop ik dat hij rond de 39 weken geboren wordt. Vind ik een mooie tijd. Maar ergens zegt m'n gevoel dat het eerder is. Al kan ik niet vertellen waar ik dat op baseer. :p

10. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Goeiemorgen dames :)

Ik heb ook even alles terug gelezen maar het is idd teveel om overal op te reageren hihi.

Voor de meiden met wie het minder gaat succes en een dikke knuf.

Leuk zo een bsbyshower, wil ik ook wel maar dat zal er niet van komen denk ik.

Gister de liggingsecho echo gehad, deze was een week naar voren geschoven omdat er bij de vorige echo en beetje weinig vruchtwater was. Nu heb ik gelukkig voldoende vruchtwater :) het mannetje lag wel 1 week achter op groei maar dat was niet zo erg volgens de vk maar ze zouden het wel in de gaten houden. Hij zou nu 2180 gram wegen en bij de geboorte 1 kg meer. Dat vind ik wel een mooi gewicht hihi. Hij was ook aan het indalen, nou dat heb ik vannacht gemerkt. Elke keer als ik bewoog deed mijn schaambeen pijn auwie. Nu hopen dat hij wat meer door groeit :)
    Ik denk dat ik pas gerust gesteld ben als de kleine er is.

11. snoepje84

Goedemorgen dames,
    Mienma, dat heb ik dus ook ben pas echt gerustgesteld als ik de kleine in me armen heb :(

Hier een onrustig nachtje.. poeh het begint duidelijk zwaarder te worden. Kleine is super actief s' nachts maar oh wat heb ik een pijn. Menstruatie pijn steekt de kop weer op en sinds een uur of 5 heb ik steken tussen me borsten dat ik haast naar adem moet happen. Ben opgestaan om even te plassen en zag dat beide voeten nog steeds opgezwollen zijn.. maak me nu wel erg zorgen..

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    exciting, toch spannend allemaal. hopelijk mag je vandaag alsnog naar huis en kun je nog even een paar weken rustig aan doen dat de kleine nog even blijft zitten.

hier nog steeds in stuit. vraag me af of ze nog gaat draaien, anders volgende week dinsdag al een afspraak voor de keizersnede inplannen. toch wel weer spannend om dan een datum te weten.
    ze ligt al vanaf week 20 in dezelfde houding dus volgens mij vind ze het zo wel prima

Hier ook veel last van BI , vocht vast houden , slecht slapen , maagzuur. nog een week of 6 volhouden pff :p

13. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    je moet vandaag voor controle toch snoepje?
    je moet anders ook niet langer gaan wachten hoor! Je moet er geen gekkigheid bij krijgen!
    ik ben benieuwd wanneer onze hummel gaat indalen! Vandaag 32 weken !!! Yeah :) :)
    kleine is ontzettend druk! Maar moet ook, anders schiet ik weer in de stress!
    een baby shower is indd erg leuk, maar ik wil het niet ! Hihi.. Ze weten bij ons niet wat het wordt, en ik zou het zo zonde vinden om alles in het neutraal te krijgen terwijl wij wel weten wat het wordt!
    ik heb vannacht wel goed geslapen! Het moet even wennen om met een katheter te slapen! Ik ben nog erg voorzichtig! En dat moet ook, maar moet ook wat meer vertrouwen krijgen!
    ik werd wakker en er zit wel weer bloed en stolsels in de slang! Is niet zo fijn om dat te zien bij je zelf! In mijn werk stel ik de mensen gerust en zeg ik dat het niet heel erg is. Maar nu ik het zelf heb vind ik het toch een beetje eng! En moet zeggen dat ik het nu ook wel een beetje eng begin te vinden om met die katheter naar huis! Stom he!

ik heb nu wat buikpijn.. Vreemde buikpijn! Misschien zijn het de darmen ook wel!

14. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Snoepje: gewoon even goed naar laten kijken.
    Kan vanalles zijn, maar wel uit laten sluiten dat het tromobose is. Ik heb zelf veel last van spataderen en die zorgen ook voor warme plekken en pijn.Maar ben ook al een keer bij de HAP geweest om trombose uit te laten sluiten. Met zwangerem nemen ze ook geen risico en het is zo gezien.

He bah exciting, kan me voorstellen dat dat akelig is. Beterschap!

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ble tis zo mooi weer. Maar echt eropuit gaat niet lukken in mijn toestant :p

Hoe gaat dat bij jullie? Kunnen jullie nog dingen ondernemen? Worden wel lange dagen zo

16. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Pfff...meiden 'k zit er even helemaal doorheen, wordt gek van 't maagzuur. Gelukkig wel goed kunnen slapen, maar na 't ontbijt(je) gelijk weer misselijk en zuurbranden. Niks lijkt te helpen....pfff....als dit nog 6 weken of langer zo door gaat...

17. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Snoepje, idd even die zwellingen laten checken, vooral ook omdat je er zo'n last van hebt en het niet zakt! Hoop dat het allemaal meevalt.

Exciting, kan me er wel iets bij indenken dat je het spannend vindt om met katheter naar huis te gaan, maar komt vast goed, meis! Brengt 't je wel wat verlichting qua pijn?

Noordeling, heb je qua maagzuur ook alle 'ouderwetse' tips al geprobeerd? Vanille vla enzo? Hoop dat je snel iets vindt dat 't verlicht!

Norwegian Sky: ik ga hier vandaag ondernemen dat ik naar de vk ga fietsen - ongeveer 300 meter bij mijn huis vandaan. En dan doe ik verder NIKS meer, mijn lijf wil gewoon niets meer doen. Mijn omaatje komt vanmiddag bij me op bezoek, dus dat is wel heel gezellig. Gewoon even een kopje thee drinken samen!

Volgens mij is onze uk vannacht gedraaid: baby lag steeds met het ruggetje links, en de voetjes aan de rechterkant onder/tegen mijn ribben. Nu voel ik ineens allerlei gefriemel aan de linkerkant... Ben benieuwd wat vk zegt! Gisterenavond weer veel last gehad van ongesteldheidsachtige krampen, en nu ook weer zo'n ongi-gevoel in mijn onderrug, dus fingers crossed: hopelijk is uk straks ook weer een stuk verder ingedaald!

18. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Goedemorgen,

Ik heb heel veel last van de bijwerkingen van de verhoging van de medicijnen, ik tril, heb een droge mond, ben heel misselijk en heb continu het gevoel te moeten overgeven.
    Gelukkig is ml thuis dus heb ik wat rust.
    Zometeen even bloed laten prikken om te kijken hoe mijn heb is. Daarna weer terug naar bed.
    Fijne dag allemaal

19. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Net bij vk geweest, en HOERA! Uk is volledig ingedaald, en het hoofdje ligt al helemaal vast in mijn bekken! Zo fijn! (okee, okee, 't voelt niet altijd even prettig, maar uk kan iig niet meer besluiten in stuit te gaan liggen!).
    En wat ik dacht, klopte inderdaad: het ruggetje ligt ineens rechts, ipv links, waardoor ik nu aan mijn linkerkant helemaal lens geschopt word door een paar overactieve voetjes :)

20. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    @snoepje zou zeker melden bij de vk. En als je het niet vertrouwd door laten sturen beter safe than sorry.

@wintersun yeaaaah 35 weken... Inderdaad van dag tot dag en zet hem op!!!

@boommm wat een leuke verrassing :)!! Had het ook wel leuk gevonden, maar zit er niet in hier, ofja denk ik :)!! Haha vorige keer wel gehad hoor. Maar aangezien ik al bijna 36 weken ben, verwacht ik het niet meer.

@noordeling helpt rennie ook niet?! Moet zeggen dat ik er ook last van krijg.. Eerst alleen in de avond, nu de hele dag.. Heel erg vervelend..

@norwegian Sky normaal gesproken kan ik nog wel wat ondernemen, maar maandag heb ik buikgriep gekregen wat een ellende.. Van boven en van onder wist niet hoe ik het had. Heb 2 dagen een hele harde buik gehad, was niet prettig.. Ik ben aan de beterende hand, maar nog slap.. Wil graag nog een zw massage, lijkt me nog lekker :)!!

@saar wat fijn dat de baby is ingedaald!! Goed gevoeld trouwens zelf :)!! Hier nog niet ingedaald, of ja hij ligt niet vast, maar geloof dat het bij een tweede ook niet hoeft.. Weet iemand dat?!

Iedereen als je kan, lekker genieten van het weer...

Deel Deze Pagina