Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    exciting, met een kleine 19 weken moesten we halsoverkop naar het ziekenhuis omdat de vk hoorde dat het hartje onregelmatig klopte, en vooral ontzettend langzaam. 60 tot 80 slagen per minuut. Veel te weinig dus. In het ziekenhuis hebben ze ons doorverwezen naar het UMC Groningen, omdat het hartje van alles leek te doen behalve ook maar iets regelmatigs. De volgende ochtend zaten we dus in Groningen. Hier hebben ze een uitgebreide medische echo gedaan, dus toen hebben we een vervroegde 20 weken echo gehad. Het hartje klopte inderdaad wat onregelmatig, maar niet zorgwekkend. Het was een stuk minder dramatisch dan de dag ervoor. Wel elke week op controle bij onze eigen vk om het hartje te luisteren. Op deze echo zagen ze wel dat de darmen wat wit waren, dat zou op een infectie of een andere afwijking kunnen duiden. Hiervoor en voor het hartje moesten we 6 weken later nog een keer terug komen. Het hartje klopte toen perfect! (net als de 4 keer hiervoor bij de vk.) De darmpjes waren nog wel wat wit, maar een stuk minder dan de eerste keer. Ze willen nu nog even een keer checken of het nog steeds minder wordt. In elk geval dat het niet erger wordt. Maar daar gaan we zelf niet vanuit.

Deze kleine dame is echt ongelooflijk pittig nu al! Ons zoontje was erg rustig in de buik, en deze laat echt zoveel van zich merken. Nu de naam dus nog.. We hebben wel een naam in gedachte, maar misschien vinden we die wel te zacht voor het type meisje wat eruit komt. En de andere optie is pittiger, maar minder gangbaar. Ligt er dus net aan wat we willen. ;)

Leuk he, die wasjes?! Heerlijk!!

Hier zit mijn baarmoeder trouwens al ongelooflijk hoog. Denk dat ie 5 weken voorloopt zo'n beetje qua hoogte,.. heb dus ook behoorlijk last van die billen die elke keer onder mn ribben doorschuiven. Maar goed.. heb in elk geval zin in de echo van vanavond! En ben erg benieuwd of deze ook zo groot wordt.. ons zoontje was 8 dagen na de uitgerekende datum er, en woog 8,5 pond en was 55 cm lang. Ben dus benieuwd!

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Lekker gaan schilderen hoor. Als je verf op terpetinebasis gebruikt heel goed ventileren, beter is nog verf op waterbasis.

Ik heb vorige zwangerschap en deze zwangerschap ook geschilderd, moet over twee weken nog een radiator schilderen.

Ik ben ook bij de vk weer goedgekeurd.
    Volgende afspraak al over twee weken

3. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Boogschutter, inderdaad, wat Wintersun zegt!

Ik heb hier ook het hele huis mee geschilderd begin mei. Wel steeds alle ramen en deuren open, en mijn vriend zei dat ik me vooral moest beperken tot de latex (waterbasis), en dat hij het lakken op zich zou nemen. Uiteindelijk heb ik toch gelakt, want dat is wat preciezer werk, en daar ben ik beter in dan mijn vriend. Daarnaast had ik lak op waterbasis gehaald, dus kon ie helemaal niet meer zeuren ;)

Komende weken moet ik inderdaad ook nog een radiator lakken (babykamer), en als ik dan toch bezig ben, pak ik meteen even de radiator in de hal en die in de badkamer mee, 't kan maar gebeurd zijn! Ik ga dat overigens wel op een dag doen dat alle ramen en deuren even open kunnen blijven.

4. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Ola! Ben dan nog wel geen 30 weken maar gezien ik een tweeling krijg wil het ziekenhuis me niet langer laten lopen dan 38 weken, en dan mag ik wel al mee aftellen :D (ok op 2 dagen na dan).

Ik ben 28, eerste 2 kindjes, uitgerekend 23 oktober (40wk), en ze zijn een twee eiige jongenstweeling.

5. linthee

linthee Actief lid

28 jun 2014
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ah wat leuk en bijzonder een tweeling!

6. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Zo meneer is weer helemaal goedgekeurd :) hij lag zelfs iets voor op groei hij zou nu ongeveer 1550 gram wegen. Hij lag ook best diep met zijn hoofdje naar onder. 9 sept liggingsecho. helemaal happy :)

Bijgevoegde bestanden:

• Q 30 w.jpg
      Q 30 w.jpg
      Bestandsgrootte:
      6,2 KB
      Weergaven:
      60
  7. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Pluizje: een tweeling is idd bijzonder :)

boogschutter88: idd wat de rest zegt met het verven :)

8. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Wat fijn Mienma!
    Ik moet morgen weer naar de VK van het ziekenhuis voor info, want ik ben medisch (geen onderzoek gelukkig) en over 2 weken een echo om te kijken of mijn placenta een goed bij de uitgang vandaan
    zit ;)
    Een tweeling Pluizje, wat super! Ik ben ook nog geen 30 weken, maar Oktober wordt wel de geboortemaand, dus ik sluit me al aan omdat ik aftellen HEERLIJK vind!

9. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ja, he, Fenske? Dat aftellen is zooo fijn! Ik ben echt bijna in staat om zo'n afstreepkalender te maken die tot 6 oktober (of tot twee weken erna, om maar helemaal zeker te zijn) loopt. Maar ik houd me in! Ik ga me eerst op een schilderijtje voor in de babykamer storten! Helemaal leuk! :D

10. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Boogschutter je mag idd gewoon verven! Maarr.. Hier raden ze verven op terpetinebasis wel af! Waterbasis is geen probleem :)

11. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden, dan ga ik binnenkort lekker verven hihi

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ Zwanger ♥

Secretangel (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 2 Oktober 2014 - Meisje!
    Norwegian-Sky (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Nijntje11 (34 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Stina83 (31 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Jongen!
    Poisson1987 (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Verrassing!
    Mamajen (?? jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Boogschutter (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Jongen!
    MamaMel88 (?? jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Verrassing!
    Chuiqa (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Jongen!
    Sitalita (?? jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Meisje!
    Mienma (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen!
    Linthee (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Meisje!
    Saar82 (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Verrassing!
    Wintersun (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Meisje!
    Jes89 (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Verrassing!
    AngelaV (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen!
    Ilka (29jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 8 Oktober 2014 - Meisje!
    Leco1980 (33 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen!
    Mees90 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Jongen!
    Marrie28 (35 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Verrassing!
    Shirleymommy (21 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Jongen!
    Esje13 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Jongen!
    Boommm (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Meisje!
    Leen82 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Jongen!
    Pluizje (28 jaar) eerste kindjes Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Jongens!
    Peet12 (32 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 24 Oktober 2014 - Verrassing!
    Roderoosjes (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 25 Oktober 2014 - Verrassing!
    Fenske (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Liv!
    Exciting (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 29 Oktober 2014 - Jongen!

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Saar. Haha prioriteiten stellen, mijn vriend is daar ook goed in. Kan rustig een hele dag gamen terwijl we aan de babykamer zouden werken bijvoorbeeld. Hebben jullie het nog over namen gehad?

Renske. Wat een bijzonder kaartje! Gaaf hoor!!

Shirleymommy. Haha ja maar was niet gepland hoor ;) Misschien last van doorkomende tandjes? Zou haar gewoon vaker wat aanbieden dan. Lastig hè?

Sitalita. Welkom! Wat heftig van het hartje, gelukkig was uiteindelijk alles goed. Ben benieuwd naar welke naam jullie kiezen straks. Wij hebben ook 2 weinig voorkomende namen en ben er elke dag nog heel blij mee! Hoe vind grote broer het dat hij een zusje krijgt? Heel veel plezier vanavond!

Wintersun. Fijn dat alles goed was en je placenta omhoog gekomen is. Wat houdt dat trouwens in, dat ze nu in stuit ligt? Ze heeft nog genoeg tijd om te draaien toch?

Mamamel. Heel herkenbaar haha, krijg ineens stress als ik bedenk hoeveel ik nog moet doen. Ben vandaag begonnen met een wasje draaien en vast wat dingetjes opruimen op de babykamer.

Pluisje. Wat leuk, een tweeling! Waarom willen ze je met 38 weken al inleiden?

Mienma. Fijn dat jullie kereltje weer door de APK heen is!

Hier vanochtend even op bezoek geweest bij de gyn. Gisteravond tijdens het eten koken flauwgevallen. Op de schrik na eigenlijk nergens last van. Vroeg gaan slapen en werd midden in de nacht ineens heel beroerd wakker. Liep aan alle kanten leeg (sorry voor de details. ;) ) en voelde me gewoon helemaal niet lekker. S'ochtends de gyn gebeld en mocht gelijk langskomen. Bloeddruk was veel te laag, dus rustiger aan doen. Dat heb ik erg letterlijk genomen. N weggebracht naar m'n moeder vandaag en heerlijk de hele dag op de bank boekjes gelezen en films gekeken :D

14. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht

Ze heeft nog zo'n 6 weken om zelf te draaien, als ze dat niet doet zullen ze een draaipoging voorstellen, maar ik weet nog niet of ik dat wel wil.

Vervelend zeg dat je zo beroerd was ineens. Ik herken het wel hoor, heb zelf ook een lage bloeddruk, vandaag was de onderdruk laag en de bovendruk hoog. 140/60
    Rustig aan doen en zorgen dat je wat zouts bij je hebt.

15. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Boommm, we hebben het nog wel over de naam gehad, maar zijn eigenlijk nog geen stap verder. We hebben nog steeds vier opties, al hebben we wel een wisseling gehad in de opties. Drie zijn gelijk gebleven, de vierde is omgewisseld voor een andere naam :S Gaat lekker, haha!
    Wat naar dat je zo beroerd bent geweest. Hoe laag was je bloeddruk dan, dat je er zo veel last van hebt? Ik heb eigenlijk de hele zwangerschap al een bloeddruk van 100/60, is vier weken geleden even 115/75 geweest (was toen net vier trappen opgeklommen, handig), maar was daarna weer gezakt naar 100/60. Heb daar alleen in het begin van mijn zwangerschap echt last van gehad (duizelig, beetje misselijk), maar dat is weer helemaal bijgetrokken, lijkt wel alsof mijn lijf eraan gewend is geraakt!

Sitalita, heb je niet heel erg in de stress gezeten van dat hartje? Lijkt me zo schrikken! Superfijn dat het allemaal goed is nu. Je hebt het ook over 'witte' darmpjes, en dat dat iets met eiwitten te maken heeft? Op wat voor infectie oid kan dat duiden dan? 't Is in ieder geval wel duidelijk dat je een vechtertje krijgt, als ze zich hier al doorheen slaat! Fijn hoor! Hoop dat je ondanks de zorgen toch kan genieten van je zwangerschap!

16. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Boomm, bedankt voor het toevoegen op de lijst.
    Ik ben trouwens 28 jaar.

Wat vervelen dat je flauw bent gevallen! Hoe voel je je nu na een nacht rust?

Hier gisteravond ook heel de avond in het zh gezeten.. Bleef maar pijnlijke harde buiken houden die met regelmaat leken te komen. Ze denken aan beginnende oefenweeen/voorweeen. Voor de rest was alles goed gelukkig, het had nog geen effect op de bmm.
    Helaas is het net weer begonnen. Wel minder heftig dan gisteren gelukkig.

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Zo.. even tijd om te reageren. Het mannetje geeft het inmiddels al iets sneller op met het gaan slapen. Die maakt er de afgelopen week een spelletje van om 20 keer zn bedje uit te komen. Vanavond gaat verbijsterend goed.

Begin van de avond de groei-echo gehad, en ze ligt keurig tussen de lijntjes. Ze heeft lange benen (boven het gemiddelde) en haar buik en hoofd zitten iets onder het gemiddelde. Wordt een lange dunne dame dus. Qua gewicht wordt ze wel normaal geschat, dus een 7 ponder zou niet gek zijn. Ben erg benieuwd hoe ze uiteindelijk is qua gewicht! En allang blij dat ze binnen de lijnen valt en we nu niet weer gelijk gekke dingen hebben.
    Ons mannetje zou ook ongeveer een 7 ponder zijn, dat was bijna een 9 ponder. haha!

Boomm, ik weet niet precies in hoeverre ons zoontje het door heeft. Hij vindt mijn buik wel erg interessant en ook alle baby's zijn leuk. Maar tot hoever hij het snapt... haha! Denk wel dat ie straks erg lief is voor zn zusje.

Goed, ik ga zo even wat was strijken van al die babykleertjes.

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ow Boomm, dit is trouwens het tweede kindje en ik ben 27 jaar.

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Saar82, ja enorm in de stress gezeten!! Zat in mn hoofd al een begrafenis te regelen... ik weet niet in hoeverre die darmen iets met eiwitten te maken hebben hoor, maar het schijnt dat die dikker kunnen zijn na infecties (die de kleine via mij binnen zou kunnen krijgen), of het kan wijzen op het syndroom van down of taaislijmziekte. We konden de laatste twee laten testen maar dit hebben we niet gedaan. Wel heb ik bloed laten prikken om die infecties uit te sluiten. De vorige keer leek alles al een stuk beter wat darmen betreft, en ik maak me daar ook eigenlijk erg weinig zorgen meer over (ook mede door mijn vk hoor!).
    Verder is het zeker een vechtertje!! Verdient dus eigenlijk ook wel een pittige naam... haha!

Boomm, tja.. t zijn geen mega onbekende namen hoor. 1tje heeft zelfs lang in de top 10 gestaan, maar die van zoonlief staat er dacht ik ook nog steeds in. Die andere staat zeker niet in de top 10, maar is ook niet super onbekend. We zullen t wel zien. ;) Misschien beslissen we pas bij de geboorte. Maar dit wil ik liever niet hoor.

20. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ boom heerlijk zo'n dagje rust. Soms heb je dat gewoon even nodig
    @ mamajen wat vervelend die voorweeën gelukkig hebben ze nog niks uitgehaald.
    @sita jeetje wat heftig! Hopelijk is het gewoon goed met de darmpjes en is het geen voorbode op iets ernstigs.
    Fijn dat de echo goed was! Hoe groot was de baby nu? Onze dochter was 1500gr met 30,3 weken en word geschat op 3500gr met 40 weken

En de week is alweer bijna doormidden! Vandaag veel last van me stuitje gehad met lopen. Kleintje is lekker bewegelijk. Morgen nog geen plannen dus word weer een rustig dagje

Deel Deze Pagina