Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ Zwanger ♥

Moon (37 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 2 Oktober 2014 - Meisje!
    Norwegian-Sky (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Nijntje11 (34 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Stina83 (31 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Jongen!
    Mamajen (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Boogschutter (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Jongen!
    Sitalita (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Meisje!
    Mienma (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen!
    Saar82 (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Verrassing!
    Sylph (33 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Meisje!
    Ellenmk2 (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen!
    Wintersun (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Meisje!
    Jes89 (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Verrassing!
    AngelaV (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen!
    AnnaCF (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen!
    Pasta (40 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 11 Oktober 2014 - Meisje!
    Lea (30 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen!
    Mees90 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Jongen!
    Miepiemoos (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Meisje!
    Lizzy086 (27 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 14 Oktober 2014 - Jongen!
    Shirleymommy (21 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Jongen!
    Noordeling (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Verrassing!
    0Zebra0 (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 16 Oktober 2014 - Meisje!
    Esje13 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Jongen!
    Boeffie2011 (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Meisje!
    Emma86 (27 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 18 oktober 2014 Verrassing!
    Snoepje84 (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 19 Oktober 2014 - Jongen!
    MoesCH (29 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 19 Oktober 2014 - Meisje!
    Tecla (39 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing!
    Zwangels (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing!
    Boommm (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Meisje!
    Mamske (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Verrassing!
    Fenske (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Liv!
    Yupgup (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Meisje!
    Bloempje8 (22 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Jongen!
    Loenaa (27 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Meisje!
    Exciting (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 29 Oktober 2014 - Jongen!

Wijzigingen of nieuwe informatie graag in kleur aangeven! Dan pas ik (Boommm) hem aan:)

16 Meisjes
    14 Jongens
    7 Verrassingen

2. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Na een gezellige verjaardag weer thuis, en ben kapot. Nu proberen te slapen.
    Oh en ik heb sinds vandaag een kwaaltje erbij....hallo aambeien :( niet echt fijn.

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Zo dames, wat veel om bij te lezen. Wel handig als je niet kan slapen 😉
    wintersun & exciting het zit jullie ook niet mee he! Heel veel sterkte hoop dat jullie lekker slapen.

boomm soms lucht huilen ook op. Hopelijk kan je lekker knuffelen bij je vriend.

snoepje hopelijk weer de VK wat het is, kan de benauwdheid ook door stress komen? Kan me herinneren dat je angsten hebt voor de bevalling?

Pff als ik heeeeeel stil lig, blijft de maagzuur rustig. Maarja wie kan nou heel still liggen 😫 Bah het brandt gewoon in me keel en dan hele mond vol met speeksel.
    Vandaag met 2 vriendinnen afgesproken heel lang blijven kletsen thee gedronken, was echt precies wat ik nodig had.

4. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Pff.. sta nu onder de douche.. werd misselijk wakker en kramp.
    Zo begon de eerste ook. Alleen mn vriend moet zo werken :( kan m moeilijk thuis houden zonder echte weeën..

5. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Meiden die in het zkh liggen hoop dat jullie zonder al te veel pijn goed geslapen hebben.

Angela owjee spannend! Hoe gaat het nu?

Hier redelijk goede nacht gehad maar helaas alweer een uurtje wakker. Hopelijk word ik zo weer moe dat ik weer een beetje slaap kan pakken.

Vandaag is me nichtje jarig dus mag de kleine echt noet komen! Gelukkig geen voortekenen.

6. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Goedemorgen meiden,

voor de meiden die in het zh liggen succes en sterkte.

Boogschutter: bah maagzuur is nooit n leuk.

Angela: Hoe gaat het nu?

Straks weer controle vk en dan wordt de bevalling besproken. Het is heel stom maar op de een of andere manier kijk ik echt op tegen de bevalling. Dat had ik bij de eerste helemaal niet. Ik hoop niet dat het weer 20.5 uur gaat duren met de laatste 10 uur zonder pijnbestrijding.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Goedemorgen!

Exciting en Wintersun: hoe is het met jullie?

Angela: spannend! Is het gezakt of niet?

Zwangels: rotkwaal! Snel Curanol gaan halen zeg ik.

Boogschutter: maagzuur is ook naar! Hier helpen rennies nog redelijk. En melk drinken voor je naar bed gaat.

Norwegian Sky: hier een vergelijkbare nacht. Wel redelijk geslapen. Natuurlijk wel een paar keer op om te gaan plassen, maar dat ben ik gewend intussen. Helaas besloten beide heren dat 6 uur laat genoeg was om op te staan. :(

Snoepje: Hoe voel je je nu? Succes bij de vk, ben benieuwd wat ze zegt.

8. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Nou, het is wel gezakt. Maar voel me al een week niet echt lekker. Het rommelt steeds. Nu alleen nog last van mn rug.. straks nog even proberen te slapen.

Hoe gaat het hier verder?

9. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    zwangels: wat vervelend die aambeien! Niets aan! Goed blijven smeren! En proberen terug te duwen! Klinkt vies, maar helpt bij mij altijd wel!

boomm: dat geeft niks! Die hormonen doen zoveel!

boogschutter! Dat maagzuur is erg vervelend! Ik krijg voor de zwangerschap al omeprazol. Dus ik denk dat het daardoor bij mij zo goed gaat! Volgens mij kun je omeprazol ook in de winkel krijgen (Kruidvat) en dat mag gewoon tijdens de zwangerschap. Het bind het maagzuur is en geeft een beschermlaag over de wand van de maag! Misschien nog een tip voor de maagzuur dames :p

wintersun: lekker geslapen? Je hebt geen bericht gepost vannacht! Haha! Alles rustig gebleven ?

Angela: wat spannend zeg! Zakt het al wat af ofniet?

mienma: zou ook eerlijk zeggen dat je tegen de bevalling opziet! Weet niet of ze iets voor je kunnen betekenen..maar denk dat je hart luchten ook wel fijn is!

mooie lijst hebben we trouwens! Bedankt boomm voor het steeds bijwerken! Netjes!

hier wel redelijk geslapen! Lig nu op een andere afdeling dan vorige week. Toen lag ik op de kraam, nu op de short stay. Ik lig liever op de kraam moet ik zeggen, daar houden ze ook elke dag de kleine in de gaten via ctg. Maar goed, de gynaecoloog komt vandaag wel langs.
    ze kwamen vannacht 2x met een zaklamp, zo irritant! En om 5 uur vanmorgen stonden ze naast mun bed voor het opnemen van de bloeddruk en temp! Wat zijn dat voor tijden? Echt belachelijk! Dat was op de kraam ook niet zo. En daar lag k alleen. Lig nu met een oude man! Pff die werd ook gek van de zusters! Laat ons slapen als we slapen! Zo frustraties weer geuit! Hihi..

uroloog is net langs geweest. Moet vandaag nog blijven. Buscopan stoppen via infuus.. Pcm ook niet meer via infuus (wil ik ook niet meer, heb het idee dat de kleine er rustig door wordt) en krijg ik nu gewoon in tablet vorm vanaf 12 uur.
    willen ze kijken hoe het gaat. En als de pijn blijft dan wil hij overleggen met de gynaecoloog voor het maken van een röntgen foto met contrast vloeistof. Om te kijken of hij er echt wel goed in zit. We zullen zien!

wat gaan jullie doen dames?

10. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Wat vervelend van die zusters exiting.
    Lig je net te slapen komen hun weer aankakken

Qua plannen. Wil van alles maar weet dat ik het niet moet doen hihi. Dus blijf thuis. Heb aan het eind van de dag een verjaardag van me nichtje als me man thuis komt dus gaan we daar heen met de auto. Opa rn oma komen me oudste ophalen als ze die kant opgaan zodat zij daar alvast kan spelen en taartje eten. En ik ook even ontlast ben hihi

11. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Thnx voor de tips dames! Het is inderdaad een rotkwaal. Gelukkig hebben we nog sperti in huis (manlief had laatst ook aambeien) en dit gaf vannacht wel iets verlichting van de pijn.

12. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

hier gelukkig weer een goede nacht, maar ik blijf toch moe. Vandaag ga ik niet zoveel doen, wat dingetjes opruimen en lekker thuis blijven. Ben gister de hele middag op stap geweest en moet dat echt afwisselen met een dagje niks. Morgen ook een drukke dag, helpen klussen bij een vriendin die ook altijd veel heeft geholpen bij ons, daarna nog een functioneringsgesprek houden en naar de vk. Zie r wel een beetje tegenop eigenlijk.

@exciting, wat stom dat ze dan om 5 uur van alles gaan doen terwijl je ligt te slapen. Zo makkeljjk is dat slapen toch al niet. Ik zou daar echt bijzonder geïrriteerd door raken.

@snoepje en wintersun, hoe gaat het vandaag? Snoepje al langs de vk geweest?

13. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Gelukkig geen last van aambeien (klopt heel hard af) maar wel een volle kop snot en keelpijn etc.... Heb ergens gelezen dat je weerstand naar mate te bevalling nadert hoger wordt zodat je lichaam in een goede staat is dus denk dat ik dan wel kan zeggen dat die van mij nog niet dichtbij is ;)

@zieke meiden
    hoe gaat het nu met jullie??

14. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik ben weer thuis. Ik heb echt een super nacht gehad. Nadat ik de injectie had gehad was ik met 15 minuten vertrokken, wel een paar keer wakker geworden vannacht maar viel ook meteen weer in slaap. Voel me een stuk positiever en energieker. Hopelijk kan ik hier weer even op teren.
    De harde buiken blijven wel, maar de krampen/pijnen zijn weg.
    Zag dat iemand vroeg waar mijn zoontje was. Mijn man heeft vrij genomen dus J was gewoon thuis.

Zometeen nog even naar het cb met J. Benieuwd hoeveel hij gegroeid is en wat hij nu weegt. Verder lekker niets doen vandaag.

Ik ga vanmiddag alles even terug lezen.

15. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Fijn dat je zo opgeknapt bent Wintersun.

Hier is zl net opgehaald door mijn ouders. Hij gaat daar een nachtje logeren (alvast oefenen voor als ik moet gaan bevallen). Ml is op cursus voor werk op 2,5 uur afstand.. Dus t/m morgenavond ben ik alleen thuis.. Vind het nu al stil in huis...

16. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @Angela, hoe is het nu?

@Miema: 'k zou je angst echt bespreken bij vk. Dan weet zij het in elk geval en heb jij je hard even gelucht.

@exciting: klinkt als een erg onrustige nacht zeg, balen hoor!

@wintersun: hoe was jouw nacht? edit: zie dat je net gereageerd hebt, terwijl ik dit aan 't posten was, fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad!)

@hier: gelukkig weer heerlijk geslapen. 'k Hoop zo dat dit nog een poos zo blijft, als de kleine er is, is het vroeg genoeg om aan gebroken nachten te wennen.
    Net boven verdieping lekker gesopt, straks daar ook nog even de ramen lappen, heerlijk.
    'k Voel me wel oké, blijf alleen rare steken/pijn aan één kant in m'n rug houden. Soms zijn ze er tijdje niet en dan later weer wel, maar even afwachten of dit beter wordt.
    Verder wil ik vandaag echt gaan beginnen met enveloppen schrijven en 'k heb nog aantal regeldingetjes op m'n to-do-list staan.
    Hebben jullie trouwens ook dat je zo onhandig wordt/bent laatste weken? 'k Laat echt steeds vanalles vallen enzo, net nog weer een half glas water over de grond gegooid, pfff....voelt zo stom!
    Meiden fijne dag allemaal en ik doe nog even een 35 weken dansje!

17. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    AngelaV gelukkig is het afgezakt, werkt je vriend wel dichtbij? Dat hij er zo is als je hem nodig hebt.

exciting hier slik ook altijd omeprazol maar dat lijk ik sinds dag 1 van zwangerschap immuun voor te zijn. Slik het normaal omdat ik spastische darm heb, en dan helpt het goed maar nu doet het helemaal niks en de gaviscon lijkt ook minder goed te werken. Maarja als het bij maagzuur blijft heb ik niks te klagen.
    Als de baby geboren is, is dan de nier probleem ook voorbij? Tja verpleegsters hebben nou eenmaal hun schema, vaak moeten ze ook laatste controles doen voordat hun dienst erop zit en ze het moeten overdragen aan de volgende dienst.

wintersun hopelijk ben je lekker nog in dromenland :)

snoepje hoe gaat het, beetje redelijke nachtrust?

18. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hij werkt 30/40min van ons vandaan, maar heeft geen rijbewijs dus hij moet gebracht worden door een collega. Maar dan moet het weer niet te druk zijn op zn werk. Niet ideaal dus!

Ik blijf een zeurend gevoel in mn onderrug houden, grrr.. zet door of zak gewoon helemaal af :p

Wintersun; wat fijn dat je goed geslapen hebt!

19. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Goedemorgen dames

@boogschutter, de angst voor de bevalling zit er nog steeds in inderdaad. Ik leef er juist naar toe om eindelijk eens van de kwalen af te zijn maar zodra de weken voorbij gaan merk ik toch dat ik bang begin te worden..

@nijntje & Lizzie, vannacht gelukkig wat beter geslapen..:) ben er maar 1 keer uit geweest voor het plassen en toen na een kwartier piekeren weer in slaap gevallen. Ik heb over een uurtje een afspraak bij de VK gelukkig is ze in de buurt (ze hebben 5 praktijken en toevallig eentje hier in de buurt) ik ben benieuwd wat ze zal zeggen.

@wintersun, fijn meid dat je vannacht toch lekker heb kunnen slapen!

@exciting, dat lijkt me dus echt irritant.. als ik al een speld hoor vallen ben ik klaarwakker laat staan dat ze met zaklampen naar binnen komen wetende dat je daar eigenlijk ook voor je rust ligt.

@noordeling, dat had ik volgens mij al vanaf week 20 dat ik alles liet vallen hihi.. nu pas ik ermee op want ik kan echt niet meer bukken als toen het gaat moeizamer. Knap dat je nog lekker aan het soppen bent. Ik ben best wel iemand die ook wel aardig in de weer is wat schoonmaak betreft alleen kan nu echt geen emmer sop of mop voor me zien:p

Voor de rest hoop ik dat iedereen toch een rustige nacht achter de rug heeft. Hier zijn de voeten en de benen weer wat normaal. En de pijn bij de benen is wat weg getrokken gisternacht kon ik op een gegeven moment niet meer op me voeten staan het tintelde en voelde echt pijnlijk en beurs aan. Ik ben benieuwd wat de VK zal zeggen

Fijne dag dames

20. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    wat fijn wintersun! Heerlijk! Als je er weer even door heen zit dan zou ik zeggen doe het vaker! Even lekker rusten en bij slapen!

boogschutter: oke! Dan denk ik dat je er al veel aan doet!
    maar qua zusters, ik snap dat ze hun werk moeten doen, ik ben zelf ook verpleegkundige, maar om nou om 5 uur s ochtends de vitale functies te bepalen vind ik wel heel erg overdreven vroeg! Maar goed, vanmiddag de ogen maar even dicht! En lig hier niet voor altijd gelukkig!

mamajen! Kun Jij lekker rustig aan doen ! Lekker op de bank, lekker slapen! Geniet ervan!

Deel Deze Pagina