Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor alle felicitaties :)!!! Gek dat de bevalling hier erop zit.. Vreemd..

Voor alle dames die het zwaar hebben, zet hem op en hopelijk mogelijk jullie ook snel genieten van jullie babys...

Bevallingsverhaal:
    Di. avond om 6 uur zijn mijn vliezen gebroken. Ik was toen 36-4 dagen zwanger. Meteen verloskundige gebeld, die heeft alles gecontroleerd, klonk allemaal goed dus door naar het ziekenhuis. Omdat ik nog geen 37 weken was wilde ze wachten tot dat het natuurlijk opgang zou komen, kon dus ook nog wel een aantal dagen duren mits de baby het goed deed en ik geen koorts ofzo zou krijgen. Maar goed eerst maar even controle, dus aan de ctg (19:45-20:45). De kleine man deed het goed, geen sprake van weeën. Ondertussen bleef het vruchtwater stromen (met vlagen ;)). Afwachtend was de conclusie. Nog 1 controle voor de nacht en dan zou ik wssl naar de verpleegafdeling gaan. Dus weer aan de ctg (21:45 -23:15), kleine man blijft het goed doen, en de weeën activiteit neemt toe. Werden wel wat pijnlijker maar goed te doen dus werd er besloten om ons op de verloskamer te laten. Yes. Uiteindelijk rond 23:30 gaan douchen had het koud, weeën komen een stuk sneller kan ze redelijk goed wegpuffen. Het is toch echt begonnen. Om 00:00 uit de douche met afdrogen en aankleden zeg ik tegen Vl ik moet p**pen. Dacht kunnen toch nooit pers weeën zijn. Verpleegkundige vertrouwd het niet helemaal en zet als een speer alles klaar, de verloskundige vliegt naar binnen, geeft me hand en ik moet op het bed gaan liggen om te kijken hoeveel cm ontsluiting ik heb. En ja hoor 10 cm, mag al aan de bak, wat gebeurd er allemaal zo snel. Na 5 min en 3 pers weeen is daar onze zoon. Wow wat is het snel gegaan en hij doet het super. Omdat hij te vroeg is de kinderarts erbij, of ja die was net te laat ;)!! Dus nu druk in de weer met voeden en knuffelen en alles te laten zakken!!! Naam: F. ; Gewicht 2670 gram!!!

Zet hem op dames!!!!

2. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Oh wauw, stina! Hoewel het allemaal heel snel ia gegaan, en eigenlijk natuurlijk net iets te vroeg was, klinkt het toch als bijna de ideale bevalling! Succes met bijkomen en geniet van jullie kleintje!

Exciting, gaat wel lekker in dat ziekenhuis, zeg! Hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen!

Nijntje, succes met de suikertest vandaag! Heb je hem eerder ook al eens moeten doen? Ik heb hem rond 22 weken moeten doen, en vond het toen best meevallen. Alleen heb ik me wel twee uur kapot verveeld in het zkh toen (mocht tussendoor nergens heen). Sterkte iig!

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Gefeliciteerd Stina. En wat een verhaal. Heerlijk dat je een gezonde zoon hebt gekregen en geniet er maar lekker van.

@exciting. Goh zo beleef je nog eens wat in een ziekenhuis 😝 hopelijk komt bij jou ook de kleine een beetje optijd zodat je kan gaan genieten.

@ alle andere dames succes met alles testjes en pijntjes. Nog even doorbijten en dan hebben jullie je kindje in je armen.

Ik begin het hier ook helema beu te worden. Probeer me stoer te houden maar merk echt dat mijn lichaam daar soms anders over denkt. Onder het mom van hormonen doen gekke dingen met je af en toe wel wat duidelijke kanttekenening bij het een en ander geplaatst. Gelukkig heeft de baby pappa daar alle begrip voor want die denkt dat het de hormonen zijn 😁

Vandaag m'n laatste werkdag erna mag ik niet meer. Baal wel dat ik moet stoppen maar goed 36 weken is de max. En het is wel echt nodig nu 😒

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wauw Stina, zo'n bevalling droomt iedereen wel van volgens mij! haha! Geen last van naweeën gehad? Wel bizar dat het nu zo dicht bij komt die bevalling, alleen al doordat jij bent bevallen. Ik hoop dat de kleine in elk geval nog tot zondag binnen blijft. Dan is de grens bereikt. :) Maar daarna... dan mag ze van mij echt wel komen.

Hier trouwens best heftig. Mijn schoonvader heeft kanker (2 weken terug geconstateerd) en de bestralingen beginnen over 1,5 week waarschijnlijk. Dan zit hij er dus middenin als de baby geboren wordt. Mede daarom hoop ik ook dat de baby met 37 a 38 weken komt hoor. Hoop dat de timing een beetje goed zal zijn, maar ja.. daar hebben we weinig over te zeggen.

5. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @stina heerlijk om he verhaal te lezen! Ging je eerste bevalling ook zo snel?
    Maar goed dat je gelijk naar het zkh ben gegaan zo te horen.

6. lea

lea Fanatiek lid

Gefeliciteerd stina! Wat bijzonder dat de bevallingen zijn begonnen nu......... Geniet maar lekker van je zoontje, en een goed herstel gewenst!

Hier ben ik niet zo actief op het forum, vind het wel leuk jullie verhalen te lezen. Veel is herkenbaar. Ik kom de deur bijna niet meer uit vanwege de bekkenpijn. Ben echt beperkt. Rust is lastig te zoeken ivm oudere meiden. Maargoed nog eventjes en dan komt ons wonder ter wereld en hoop dan dat we dan kunnen gaan genieten!

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    he nijntje! Ook wakker vannacht! Haha!
    ik hoop voor je dat de suiker test goed is!

die meneer was zo vreemd aan het doen vannacht! Was aan het rommelen in een kastje, sprak in zich zelf en snurkte zo erg! En hield steeds op met ademen. Ik heb naast z'n bed gestaan,ik had zoiets van dit deugt niet. Heb verpleegkundige gebeld. Die kon hem niet wakker krijgen.. Isse weer weg gegaan.. Later weer gebeld,want er klopte iets niet! Verpleegkundige weer gekomen.. Heeft hem mee genomen naar een andere kamer.

hoor ik ze vanmorgen op de gang praten dat ie een hersenbloeding heeft gehad!!!!!! Zijn vrouw is nu bij hem. En hij ligt op een andere afdeling. Pff heftig..

voor geen meter geslapen vannacht! Steeds gepiep, en patiënten die belden, en die man dus!

ik krijg vandaag een foto met contrast vloeistof! Weet nog niet wanneer, want er moet speciaal personeel in het ziekenhuis komen om dat te doen! Hmm... Gelukkig weten ze zeker dat het voor de kleine geen kwaad kan!

wat zijn jullie plannen?

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ Zwanger ♥

Moon (37 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 2 Oktober 2014 - Meisje!
    Norwegian-Sky (27 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Nijntje11 (34 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Mamajen (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 3 Oktober 2014 - Meisje!
    Boogschutter (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 4 Oktober 2014 - Jongen!
    Sitalita (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 5 Oktober 2014 - Meisje!
    Mienma (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen!
    Saar82 (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Verrassing!
    Sylph (33 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Meisje!
    Ellenmk2 (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 6 Oktober 2014 - Jongen!
    Wintersun (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Meisje!
    Jes89 (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Verrassing!
    AngelaV (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 7 Oktober 2014 - Jongen!
    AnnaCF (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 10 Oktober 2014 - Jongen!
    Pasta (40 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 11 Oktober 2014 - Meisje!
    Lea (30 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 12 Oktober 2014 - Jongen!
    Mees90 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Jongen!
    Miepiemoos (26 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 13 Oktober 2014 - Meisje!
    Lizzy086 (27 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 14 Oktober 2014 - Jongen!
    Shirleymommy (21 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Jongen!
    Noordeling (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 15 Oktober 2014 - Verrassing!
    0Zebra0 (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 16 Oktober 2014 - Meisje!
    Esje13 (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Jongen!
    Boeffie2011 (33 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 18 Oktober 2014 - Meisje!
    Emma86 (27 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 18 oktober 2014 Verrassing!
    Snoepje84 (30 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 19 Oktober 2014 - Jongen!
    MoesCH (29 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 19 Oktober 2014 - Meisje!
    Tecla (39 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing!
    Zwangels (31 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 20 Oktober 2014 - Verrassing!
    Boommm (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Meisje!
    Mamske (28 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 23 Oktober 2014 - Verrassing!
    Fenske (35 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Liv!
    Yupgup (26 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Meisje!
    Bloempje8 (22 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Jongen!
    Loenaa (27 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 26 Oktober 2014 - Meisje!
    Exciting (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 29 Oktober 2014 - Jongen!

16 Meisjes
    13 Jongens
    7 Verrassingen

♥ Bevallen ♥

Stina83 (31 jaar) Tweede kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 10 September 2014 (36.5)

Wijzigingen of nieuwe informatie graag in kleur aangeven! Dan pas ik (Boommm) hem aan:)

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Succes Exciting. Hopelijk kunnen ze ontdekken waar de pijn vandaan komt en vooral er iets aan doen!
    Hier zit het vieze drankje er weer in en heb intake gehad bij de verpleegkundige van het ziekenhuis, want zij hebben me toch overgenomen. DDadelijk nog naar de gyn. Ben benieuwd of ze nu ingedaald is, ik denk zelf van wel, had toch last vanijnbuik vannacht. En ze was druk! Op een gegeven moment heb ik zelfs aan mijn man gevraagd wat we moesten doen als nu mijn vliezen zouden breken , want dan moest ik gaan liggen, maar hoe gaat dat nu ik naar het ziekenhuis moet, hahaha. Hij werd er helemaal nerveus van (en ik ook). Nu gelukkig helemaal ingelicht. Nu wachten op de gyn en de 2e keer prikken.

10. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    En wat akelig van die man Exciting.
    Sorry voor de typefouten, op mobiel met opgezwollen vingers hahaha.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Meiden wat lief, die complimentjes! Ik vind het leuk om de lijst bij te houden en zal proberen jullie er allemaal zo snel mogelijk op te zetten :)

Nijntje. Heel veel succes bij de test. Krijg je eigenlijk gelijk de uitslag?

Stina. Wauw wat een snelle bevalling. Nu lekker genieten en knuffelen inderdaad. Kan hij zich verder goed warm houden? En drinkt hij alles zelf? Mooi gewicht trouwens!

Anna. Succes met je laatste werkdagje! Verlof is ook echt wel lekker hoor! Wat voor werk doe je?

Sitalita. Jeetje wat heftig :(

Exciting. Heb ik ook wel eens gehad, maar moest toen een mri van mijn knie laten maken. Succes vandaag in ieder geval!

Hier een prima nachtje gehad. 1 keertje wakker geweest. Verder uitgeslapen, want N was er natuurlijk niet dus ben net wakker. Vriend is al een hele poos de deur uit naar z'n werk, dus ik blijf lekker in bed.
    N gaat met ipa en oma naar de dierentuin, dus ga haar pas rond 17.00 ophalen.

12. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hier ook weer een slechte nacht helaas, kon ook geeen feest blijven natuurlijk:(
    Wel een volle dag vandaag, zal blij zijn als het vanavond is en ik weer naar bed kan.

@stina: klinkt idd redelijk als een ideale bevalling, zo wil ik het ook wel :)

@exciting: bizar joh, nog wel een beetje kunnen uitrusten? Succes met de rontgen contrast

13. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Ik lees even bij en 'ons' eerste babytje is er al!! Super gefeliciteerd Stina, en wat fijn dat het een snelle bevalling was. Nu lekker bijkomen! Geniet van je kleintje!

14. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Boomm: ja, ze bellen later op de dag. Het zit er weer op gelukkig. Even een boterham en dan mijn 'taxi' (schoonvader) bellen. En inderdaad, fijn dat jij zo goedvoor ons lijstje zorgt.

Baby is ingedaald hier, joepie. Nog wel bewegbaar in bekken, maar ik hoef niet meer plat als de vliezen breken. Mag gewoon zelf naar het ziekenhuis.

Balen he, al die slechte nachten van iedereen. Ach, nog eventjes..

15. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stina, wow dat is snel gegaan allemaal. Veel geluk met je baby!

Sitalita, da's naar om te horen :( Hoop dat allemaal goed komt.

Exciting, veel succes met de foto. En wat vervelend van die gebroken nacht en die arme man.

Nijntje, leuk he die suikertesten. Vond het zelf maar saai in ziekenhuis zitten wachten. Fijn wel dat ze zo snel bellen, hoef je ook niet te lang in spanning te zitten op de (hopelijk goede) uitslag.

Ik baal hier beetje want mijn suiker was op mijn wekelijkse dagcurve opeens uitgeschoten na 1 van de maaltijden. Vandaag opnieuw curve doen om te kijken of dat eenmalig was of niet maar merk wel dat dit soort dingetjes meteen in mijn stemming hakken. Lichamelijk gaat ook wat minder makkelijk, krijg meer pijntjes van ingedaalde baby onderin en ik word steeds zo stijf als een hark wakker. Uiteindelijk valt het natuurlijk allemaal wel mee, maar toch. Goed, we zijn er dan ook bijna en het is het straks ook allemaal wel waard, wil haar nu wel graag zien eigenlijk.

16. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    sitalita bah naar om te horen. Mijn moeder en stiefvader hebben ook allebei kanker gehad. Gelukkig allemaal goed gekomen, maar is niet leuk sterkte!

stina wow wat klinkt je bevalling fijn haha! Tenminste klinkt als of hij er met een nies uit olie gekomen hihi, fijn dat alles goed met jullie gaat! Hoe gaat het de eerste nachten? Slaapt en drinkt hij goed?
    Dat vind ik zo spannend hoe het de eerste nachten zal gaan 😁
    Zijn jullie al thuis?

exciting wow jeetje wat naar. Is nooit saai in het ziekenhuis ;),

zit nu te wachten bij de VK is allemaal uitgelopen. Maar niet top geslapen blijf zo een last van maagzuur hebben durf bijna niet te eten in de avond. Ga zo vragen aan de VK of zij wat weet. Maar de afspraak met een vriendinnetje afgezegd ben gewoon te moe 😴

17. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Hoi meiden

Ik had mij hier pas al gemeld alleen heb ik het veel te druk gehad de laatste tijd :)
    Nu heb ik mijn eerste dag verlof en ga hier ook proberen gezellig mee te schrijven...

Ik lees dat er al een kindje geboren is na een turbo bevalling GEFELICITEERD! En lekker gaan genieten...

Ik ben 27 jaar en wij verwachten ons 2de kindje. Geslacht is een verrassing.. de uitgerekende datum is 23 oktober... Geslacht is een verrassing.. Al gaan we dat denk ik niet halen afgelopen maandag hadden we de 2de groei echo (bij de eerste groeiecho lag ons kindje 2 weken voor op groei) dit bleek afgelopen maandag al 5 weken te zijn :$:$:)
    Hij is nu ter grote van 39 weken Ook ligt ons dotje in stuit (al van het begin af aan en draait werkelijk waar nooit om verwacht ook niet dat hij dit uit zichzelf gaat doen (al hoop ik er nog altijd op) Vandaag ga ik nog 1 keer naar de VK en volgende week donderdag naar de Gyn om te kijken of het mogelijk is om het reusje te draaien ( placente ligt tegen mijn ribben en heb voldoende vruchtwater)
    Alleen hij ligt ook nog in een half onvolkomen stuit (1 beentje in het geboortekanaal en de andere bij zijn hoofd hahah)

Hij maakt het er niet makkelijk op allemaal... En wil eigenlijk geen keizersnee maar hou er maar rekening mee.

Vandaag en morgen is het hier beetje gekkenhuis... Mijn zusje en zwager trouwen morgen en ons dochtertje (3 jaar) is bruidsmeisje... Vanaf zaterdag alle tijd... Mijn man heeft vanaf vanavond 3 weken zomervakantie echt heel blij mee.

18. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Sitalita,dat klinkt heftig meid heel veel sterkte! ♡

Stina, wat een pracht bevalling zo wil ik het ook (en denk dat ik niet de enige ben :D)Lekker genieten van je baby boy en fijn dat je het hier wilde delen. Alles komt nu echt dichtbij

Anna Succes met je laatste werkdag! Verlof is heerlijk hihi

@excitingjeetje meid hopelijk heb je daarna wel goed kunnen slapen!

Ik hoop dat iedereen ook lekker de nacht is door gekomen. Hier was ik om 3 uur klaar wakker.. niet door de pijn of wat dan ook. Na een half uur woelen toch maar opgestaan en wat warme melk met honing gedronken. Pas om half 7 begon ik weer in te dutten en heb even geslapen. Al met al toch nog een paar uurtjes ingehaald :D. Vandaag ga ik er toch even uit lekker naar me zus en nichtjes die het helemaaaal geweldig dat tante zwanger is en dikke voetjes heeft.

Fijne dag dames!

19. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

liefdotje

Ff snel; Welkom! :D en gefeliciteerd met met je zusje!

20. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Hmm vanacht niet best geslapen. Lag tot half 1 naar het plafon te staren en ben er toen maar uit gegaan. Tot 4 uur netflix gekeken en weer poging gedaan om te slapen. Om half 12 werd ik wakker. Vanmiddag visite van mijn ouders die zijn er weer van vakantie :).

Vind het toch een raar idee dat ik vanaf volgende week mag bevallen

Deel Deze Pagina