Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Het zit me soms echt niet mee.. :( ik ben keihard op me achterwerk gevallen toen ik de trap af wilde lopen. Beetje suf van de slaap en kennelijk een tree gemist waarop ik 5 treden uitgleed en keihard op me linker bips terecht ben gekomen. Pijn dat het doet geen blauwe plek gelukkig en t eerste wat ik deed was liggen om de baby te voelen. Deze beweegt nu gelukkig volop gelukkig geen bloed of vocht verlies maar man de pijn die ik heb en ik had al zo last van me stuit... ik lees vaak dat het niet zorgelijk is als je op je achterkant valt maar ik ga toch zo wel even VK bellen.

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @snoepje dat kan je echt niet gebruiken zo midden in de nacht! Goed dat je toch even gaat bellen beter het zekere voor het onzekere.

Hier vandaag alweer 37 weken😍
    Jeej ze mag komen! Begin nu wel heel nieuwsgierig te worden hoe ze eruit ziet! We zijn er iniedergeval helemaal klaar voor!

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    goeie morgen dames!

@noorderling: de box komt hier na de bevalling in huis. Dit omdat we het bed ook in huis hebben, dan wordt het zo vol. En we hebben een wieg beneden te staan.

@snoepje: fijn dat het nu eerder komt! Kwam het toevallig bij de baby dump vandaan?

@mamseke: ik hoop dat ze voldoende voor hem hebben gedaan! Daar ga k voor uit! Ik ben wel benieuwd dat als ik en de buurvrouw niet last hadden gehad van het gesnurk hoe het dan met hem zo zijn geweest! Ik weet nu alleen dat hij een hele zware bloeding heeft gehad en het niet goed gaat! Vreselijk!

@snoepje: ooh jakkes meid! Indd voor de zekerheid de vk wel even bellen hoor! Sterkte ermee!

hier vannacht weer bagger geslapen! Is de ene snurker weg, ligt er weer iemand anders naast me! Pff ik kon vannacht het kussen wel op z'n kop drukken! Zooo irritant!
    hoop vandaag naar huis te mogen, dan gauw bij slapen!
    gisteravond 22.00 uur kwam de verpleegkundige nog binnen.. De uroloog had gebeld dat er een bacterie in de nier is gevonden! Denk dus nierbekken ontsteking! Zit nu aan een amoxicilline kuur! Hopelijk wordt de pijn nu snel minder!
    ook zagen ze gister op de foto met contrast vloeistof dat mijn nierbekken vernauwt is. Dat is aangeboren, waarschijnlijk komt de stuwing daar vandaan! Zometeen de uroloog weer op bezoek, en om 10 uur afspraak met de gynaecoloog!

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Goedemorgen!

@snoepje: Auw!! Dat is balen! Goed dat je voor de zekerheid even belt. En het kan best dat het alsnog blauw wordt hoor.

@exciting: fijn dat de oorzaak van de ellende gevonden lijkt nu. Hopelijk helpt de ab en mag je lekker naar huis.

@Norwegian Sky: Jaaaa, hier ook 37 weken! Ben ook zo benieuwd. En tegelijkertijd vind ik het ook weer spannend allemaal.

Ik ook pech, gisteren dan toch door mijn bekken gegaan, dus pijnnn!! Was wel te verwachten, het ging tot nu toe al verdacht goed. Ik liep nl nog bij de bekkenfysio toen ik zwanger werd. Dus eigenlijk ging het al verdacht lang goed. Maar toch, ik kan erg moeilijk lopen nu :( en moet toch naar school zien te komen zo. Dat wordt even op de tanden bijten..

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oef nijntje, maar school om je oudste weg te brengen? Kan eer buurvrouw/vriendin ofzo niet even brengen?

6. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

@exciting, nee gewoon van de ikea daarom vond ik t zo raar. Ik dacht als t niet anders kan dan komen we t wel halen ;)

Hier gaat t wat beter met me bips alhoewel ik heb er echt een zere plek aan over gehouden. Nu onderweg naar het ziekenhuis en moet uit voorzorg toch echt aan de CTG. Beepje bewoog wel gelukkig maar vk vond dat ik toch voor de zekerheid moest gaan. Alleen maar prettig natuurlijk.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    @yupgup: ja, inderdaad. Nou, het is gelukt gelukkig. Als ik een tijdje in beweging ben, neemt het wat af. Maar als ik net op sta, kan ik amper lopen. Nu maar een beetje rust nemen en goed de trucjes doen en hopen dat het weer op zijn plek schiet.. bij jou al verbetering?
    @snoepje: succes, beter het zekere voor het onzekere toch?

8. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden soms zit het echt even niet mee! Sterkte met alles! Gelukkig kunnen we elkaar hier een beetje steunen.

Ik lig nog lekker in bed zo op mijn vrije dag. Vanaf nu tot in januari hoef ik niet meer te werken, m'n verlof is ingegaan! Echt een heerlijk idee. Komende week de laatste dingen ophangen in de babykamer en dan zijn we er helemaal klaar voor. Ik ben zo nieuwsgierig hoe de kleine eruit ziet!

Sterkte allemaal met de laatste werkweken en/of de laatste wachtweken!

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hey meiden,

@Tecla: lekker genieten nu van je verlof!

@Nijntje: balen zeg, rustig aan doen hoor!

@Snoepje: Goed dat ze er toch even naar kijken, hopelijk is alles gewoon goed.

@Exciting: hopelijk helpt de medicatie goed en mag je snel weer naar huis. Lekker in je eigen bed slapen.

@Zwangels: succes nog met werken!

@Hier: net hele ochtend aan m'n scriptie zitten werken, best trots op mezelf :)
    Vanaf nu elke dag een paar uur is de planning en dan lukt het hopelijk om voor de bevalling klaar te zijn.

Verder belde net 't gastouderbureau dat ze iemand gevonden heeft. Ze belt vanmiddag terug of wij een gesprek willen met deze vrouw en dat willen we, 'k ben benieuwd. Hoe doen jullie het allemaal met kinderopvang?

Zo even eten en dan vanmiddag nog even boodschappen doen en wat poetsen en verder niks meer, lekker in het zonnetje zitten met een boekje ofzo!
    Fijne dag nog meiden.

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Nou, meiden, 't zit veel van jullie allemaal niet echt mee zeg! Sterkte met alles!

Tecla, geniet van je verlof, heerlijk!

Hier vandaag een rustig dagje. Weer slecht geslapen vannacht, dus net op de bank nog een half uurtje gepakt. En misschien zo nog wel een uurtje, hihi! Misschien komt er vanavond een vriendinnetje langs, gezellig! En anders met vl op de bank met een filmpje, ook gezellig! :D
    Wel al de hele week iedere avond gerommel in mijn buik: veel harde buiken en oefenweeën (of, ik neem tenminste aan dat het oefenweeën zijn). Ben ook echt de dagen aan het aftellen inmiddels, ik ben er wel klaar mee, dat zwanger zijn! Dwz: ik ben echt te nieuwsgierig aan het worden, en de lichamelijke ongemakken hangen me de keel uit inmiddels!

11. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Nog niet.... bij mij is het andersom. Eerste stap pijn, daarna gaat het even, vervolgens begint het te zeuren en steken. Dacht vanmorgen, ik ga ff met zoon naar de winkels want hij verveelt zich zo. Ben na 10 min met alleen een pak vla weer naar huis gegaan.... ik kon niet meer! Vind het zo prut he. Vooral voor zoon. Ik kan hem niet meer tillen, dragen, met hem stoeien... luier verschonen is al een crime.

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    @Yupgup: he bah. Ik heb jet een uurtje gerust op bed toen de kleinste sliep. Kan nu dus weer bijna niet vooruit. En moet weer terug naar school nu :( . Maar goed, daarna doe ik niet veel meer buitenshuis. Inderdaad, hey is rot dat je de kids ook moeilijk kun tillen enzo. Heb ik ook last van.

@Tecla: lekker rustig aan

@Saar: die harde buiken heb ik ook al 2 avonden ineens. Maf. Het zakt ook steeds weer af. Nou ja, van mij mag ze ook komen als ze er klaar voor is :)

Vanavond het bed op klossen en het zeil er maar op (ik heb een hekel aan die molton).
    @Noordeling: goed bezig. Ik heb een oproepcontract en werk onregelmatig, dus wij hebben geen opvang nodig.

13. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    snoepje zo dat is dan even schrikken! Wel goed dat je VK even alles nacheckt. Met mijn echo die was vorige week (35 weken volgens mij was ik) was de baby geschat op 2500 gram. En volgende de VK komen ze elke week 200gram bij... Maarja vind mijn buik echt niet mega groot en ik heb blijkbaar ruim voldoende vruchtwater dus vraag me dan echt af hoe groot de baby is. Ben wel lang 177 en mijn vriend 186. Dus hopelijk een lange bent later ;)

exciting klinkt allemaal best heftig en helemaal zo tegen het einde van je zwangerschap, baby heeft er geen last van? Gelukkig heb je een kuur gekregen hopelijk werkt die snel. Heb je wel oordoppen?

Kreeg gisteren te horen van de VK dat hoofdje wel beneden ligt maar nog lang niet vast, ze voelde nog veel ruimte. Maar met een eerste kindje lees ik juist dat de baby juist veel eerder gaat indalen en met een 2de kindje het vaak pas heel laat gebeurt? Toch echt met eerste kindje.. Moet nu als me vliezen breken gelijk bellen. 22 sep. Ga ik een rondje meelopen in het ziekenhuis, kijken waar ik kom enzo... Vind het nu wel echt spannend worden, wordt allemaal zo echt. 😳
    Baby is ook flink aan het schoppen en bewegen, gisteravond ook in bed, me vriend schrok er gewoon van haha

14. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hey meiden, ik heb een heel slechte dag vandaag, zal jullie er verder niet mee vervelen. Maar wilde toch even zeggen dat ik voor dinsdag een afspraak heb staan bij de gyn. Nu hopen dat ik er een tref die meewerkt en groen licht geeft voor inleiding de week er op. Klein lichtpuntje weer.

15. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @snoepje
    Jeetje dat is even schrikken. Succes nog met de ctg!

16. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ai, Snoepje, klinkt pijnlijk! Wel fijn dat je even extra gecontroleerd wordt!

Wintersun, ik hoop met je mee... Zou wel prettig zijn als ze een beetje met je meedenken... Weet je al wat meer of je nog een keer in het zh kunt overnachten?

Exciting, pfff wat een ellende allemaal... Hopelijk scheelt die kuur een berg en kun je gewoon lekker naar huis!

Nijntje en Yupgup, sterkte met de laatste loodjes... Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je lichaam niet meer kan wat jij wil!

Noordeling, goed zeg! Zou wel fijn zijn als je scriptie af zou kunnen zijn voor de kleine er is...

Vwb opvang; hebben we hier niet nodig. Ik blijf thuis met de kleine. Het enige waar wij mee zitten is dat we niemand in de buurt hebben die af en toe kan oppassen als wij een avondje weg willen. Maar we gaan gewoon kijken hoe uitstapjes met zijn drieën bevalt :)

17. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een pech en pijn, dames. :( Echt veel beterschap en goed herstel gewenst! Met gezonde babies, natuurlijk!

De baby is hier ook zo beweeglijk, vooral de laatste week nu. Echt schuiven en draaien. Ik daarentegen ben net in slaap gevallen op de bank, haha, helemaal niet beweeglijk. Zo maar eens de laatst gewassen babykleertjes opvouwen en in de kast leggen, dat ook weer klaar.

18. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    wintersun hoop het ook, je baby kan prima geboren worden nu, en gewoon lekker drammen. Als ze inleiden kan je dan natuurlijk bevallen of wordt het dan een keizersnee? Grote knuffel
    En ons verveel je hier echt niet mee, hier kan je juist even van je afschrijven en klagen, we hebben allemaal onze eigen kwaaltjes, en klagen allemaal om wat anders, en allemaal over hetzelfde maar we zijn nou allemaal zwanger en begrijpen elkaar volkomen 😀👍
    X

19. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend voor iedereen die het nu echt zwaar heeft.
    Mag ik eigenlijk niet klagen vind ik. Heb alleen last van mn onderrug (het stofzuigen had ik beter kunnen laten) en beurse ribben.

@opvang: hier gaan de oma's 3 ochtenden oppassen, met eventuele uitloop mogelijk als het drukker is dan voorzien.

@indalen: hier ook helaas nog niet, maar heb begrepen dat ook bij een eerste het soms pas met de weeen indaalt, dus het zegt verder niet zoveel. Alleen belangrijk om te gaan liggen als de vliezen breken.

20. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Wintersun, sterkte, hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen volgende week!

Wat betreft opvang: als het allemaal meezit, hebben wij voor maar één dag kinderopvang nodig. Als het tegenzit, hebben we voor twee dagen opvang nodig. Is een beetje afhankelijk van mijn werk, ben al een week met ze aan het contacten om afspraken te maken over mijn werkdagen na mijn verlof. Op dit moment kunnen ze er door omstandigheden alleen nog niet duidelijk over zijn. Afspraak is nu dat we half oktober contact hebben en dan definitieve afspraken maken.
    Vooralsnog gaat de kleine vanaf januari op de maandag naar mijn schoonouders, op dinsdag heeft vl een papadag, ik hoop dat ik woensdag en vrijdag thuis kan zijn (maar dat weet ik dus over een paar weekjes), en donderdag kinderopvang. Het fijne is wel dat de dagen bij het kdv al gereserveerd staan, en die mag ik gewoon nog even gereserveerd laten staan ook. Ze denken heel fijn mee hier! Erg blij mee!

Deel Deze Pagina