Laatste 10 weken afteltopic oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door norwegian-sky, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Saar: o dan gaan we nog even kijken naar een hoeslakentje. Nee wij gebruiken hem ook niet als bedje. Misschien alleen in noodgevallen. Nou hoef ik ook niet speciaal een matrasbeschermer te halen :)

2. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Wauw Boommm spannend!!!!

Goede tips hier! Ik zal ook iets voor ML meenemen, ik had sowieso al wat repen/blikjes etc voor hem ingepakt.

Ik doe hetzelfde als Saar, want veel dingen die in de "tas" moeten gebruik ik nog....

Hier net een verkoudheid onder de leden...en ik had het al zo benauwd....

Sterkte voor alle dames die het zwaar hebben, het einde is in zicht!!!!

3. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    O, wij doen om het matrasje in de wagen dezelfde soort hoesjes als om het aankleedkussen heen. Die passen precies!!

4. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    O heb nog een paar in de kast liggen zal die dan even passen.

5. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik leg in de kinderwagen een molton-onderlegger, hoeslakentje en een hydrofiele luier bij het hoofdeinde, eigenlijk precies zoals bij de wieg. Ook al gebruik je hem niet als slaapplek, er wordt toch in gespuugt en gepoept onderweg ;)

6. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Marrie, is inderdaad waar. Ik leg daarom ook een hydrofiel luier over het hoofdeinde. Matrasje kunnen we gelukkig wassen :)

7. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hèhè, "even" teruggelezen.
    Over borstvoeding: opruwen van tepels is achterhaald. Kolven om de melkproductie op gang te brengen vóór de bevalling is normaliter niet nodig. Ikzelf heb me eigenlijk pas in bv verdiept toen ik het al gaf, borstvoeding.com vond/vind ik een fijne site.
    Slapen: hier ook steeds slechter. Ik word wakker omdat ik om moet draaien, omdat ik moet plassen, omdat mijn heup zeer doet of gewoon, zomaar en kom daarna moeilijk weer in slaap.
    Voorweeen: geen last van. Bijna helaas, want beeb blijft met zijn/haar kont in mijn maag zitten en weigert in te dalen. Gevolg: weinig lucht en last van maagzuur! Gaviscon is idd smerig. Rennies zijn beter te doen. Ik heb ook antagel van de apotheek, maar daar staan zulke verschrikkelijke bijwerkingen op...
    Vluchttas: was de vorige keer gewoon een rompertje vergeten... Misschien dus wel handig om een lijstje te maken ;)

Ben lekker bezig vandaag: heb de wiegelakentjes gestreken, babykleertjes gevouwen en de hydrofiele luiers zitten in de kookwas. Moet de maxicosi en kinderwagen nog uitsoppen en dan alleen nog naar de thuiszorgwinkel voor bedverhogers en wat prulletjes die ik nog mis. Morgen weer een dag... Eerst maar eens van het weer genieten :D

8. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Fenske dat was een goeie tip. Hij past er perfect omheen. Een hydrofiel luier ga ik er dan ook maar in doen is wel zo handig.

9. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Zo net terug van de verloskundoge, inwendig onderzoekje gehad maar nog geen spoor van ontsluitung. Dus toch gewoon indalingspijntjes. Opzich goed teken maar toch een mee en tegenvaller tegelijk. Hoopte stiekem ook dat het ging beginnen.. raar eigenlijk he.

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Is er eigenlijk een moment dat ze standaard inwendig onderzoek gaan doen? Of gaan ze pas down under kijken op het moment dat je ergens last van hebt? Ik moet donderdag weer naar de vk, maar heb nog nooit een inwendige check gehad...

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mijn vk heeft dat ook nooit gedaan, alleen als ze vermoedden dat er iets aan de gang was. En nu ben ik dus voor het eerst bij het ziekenhuis, maar daar checken ze dat ook niet tot nu toe hoor.

12. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Naar mijn weten chekken ze dat niet zomaar als je nergens last van hebt. Wel als je overtijd bent volgens mij...

13. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik moest er nav het berichtje van Saar ineens aan denken...

Super erg, maar toen ik de vorige keer 40 weken was had ik ook een check bij de VK. Ik vroeg of ze mij wilde strippen omdat ik er klaar mee was....Dat vond ze te vroeg....
    Toen ging ik "liegen" en zei dat ik dacht al ontsluiting te hebben..toen moest ze wel even inwendig voelen. Toen ging ik heeeeeel hard heen en weer wiebelen en werd ik toch een beetje gestript....de VK moest er wel een beetje om lachen...die nacht begonnen de echte weeen;)

Even een leuke herinnering komt naar boven ;)

@Saar gewoon aangeven dat je nog nooit inwendig bent onderzocht, dan zullen ze stap voor stap uitleggen wat ze gaan doen. Ikzelf heb het nooit als vervelend ervaren of pijnlijk.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ego berichtje, maar lig in het ziekenhuis aan de ctg!

15. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hi Boommm, is het begonnen of checken ze iets anders????

16. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Spannend boom!!!

Ik waarschijnlijk morgen ook, althans, dat hoop ik.
    Ben best nerveus voor morgen. Hoop zo dat ik goed nieuws krijg.

Zl en ik hebben vandaag van 11 uur tot half 4 geslapen :-0
    Was echt kapot en zl schijnbaar ook.

Hier niets in de vluchttas voor ml, hij heeft een kantoorbaan dus is niet nodig. Het enige wat er in moet boor hem zijn voldoende sigaretten, maar daar mag ie zelf voor zorgen.
    Ml blijft ook niet on het zh slapen, die gaat gewoon naar huis om bij J te zijn.

17. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Haha, Fenske! Die is stiekem :p hihi! Op zich zie ik ook niet echt tegen inwendig onderzoek op, hoor, maar ben gewoon wel nieuwsgierig of ik een soort van 'mentale barrière' over moet, voor mijn gevoel. Ben normaal best een beetje preuts, geloof ik.

Boommm, spannend! Hoop dat 't allemaal goed gaat met je? Vertrouwde je het niet?

18. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Boommm, wat spannend! Kunnen ze het nu nog een beetje vertragen, of betekent dit dat de baby gaat komen??

Wintersun, ik had met dezelfde redenatie niks voor ml in de koffer, maar na de berichten hier ga ik toch maar twee shirtjes inpakken... Toch wel lekker voor hem dat hij ook iets fris aan kan trekken en hier zou het niet heel onverwachts zijn als ik hem onder zou kotsen :) Plus, een blouse aanhebben lijkt me ook niet alles op zo'n moment, maar ik ben zelf een muts met kleren haha!:D

Saar, heb je wel eens een uitstrijkje gehad ofzo? Of nog helemaal niks van onderzoeken daar? Ik zou het wel even aangeven en kijken of ze dan misschien voor de bevalling zoiets kunnen doen. Ik vond de eerste keer dat er iemand moest kijken naar mijn onderkantje best vreemd en de eerste keer dat er een mannelijke arts keek helemaal! Ben blij dat ik die brug over was voordat ik aan het bevallen was...

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar die glazen water... Vroege weeën kunnen veroorzaakt worden door een tekort aan vocht. Vandaar dat ze aanraden om eerst dat eventuele probleem op te lossen door een paar flinke glazen water te drinken.

Zo maar eens de vluchttas aanvullen. Ik word zenuwachtig van al jullie extra ideeën ;) Aan de ene kant kan ik me echt zorgen maken dat ik iets vergeet, aan de andere kant denk ik... Wat heb je nou helemaal ECHT nodig... Die baby komt er echt wel uit ;)

19. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mijn man mag gewoon in zijn eigen kleding werken, dus komt wel goed. Die loopt gewoon in zijn spijkerbroek en t shirt. Hoogstens gooi ik nog een deo er voor hem in.

20. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Boommm sterkte meid hoop dat alles goed is!

Hier nog steeds een gespannen en harde buik. Ben toch een blokje om gaan lopen en wat boodschapjes maar wist niet hoe gauw ik naar huis moest kon door de druk en pijn echt geen stap meer verzetten.. :( inwendig onderzoek heb ik bij de vk nooit gehad denk dat ik dat ook ga aangeven woensdag. En misschien een stom vraagje maar voel je ontsluiting ook aan??

Deel Deze Pagina