Hallo allemaal, Bij deze meld ik mij hier ook: ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en het is dus een jongetje (zie mijn naam ha ha). Ik ben op 13 september uitgerekend. Nog twee weekjes werken, dan weekje vrij en dan echt verlof! Wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die echt rekent: nog 2 maal 4 dagen werken is 64 uur! De baby kamer is bijna klaar dus kan lekker genieten en puntjes op de i doen. Hoe zit het met jullie? Het is zo bijzonder dat het nu zo snel gaat ineens hè?! Al die mijlpalen waar je naar uitkeek: 1 de eerste echo 2 de eerste keer hartje luisteren (wauw) 3 vertellen aan ouders/werk/vrienden 4 nu is het zichtbaar (bij mij met 15 weken ineens!) 5 de twintig weken echo (hoera alles is vooralsnog goed en het is een jongen/meisje of verassing, de 20 weken echo is geen 100 procent garantie bedoel ik) 6 VERLOF 7 enz enz Sorry voor het lange verhaal hoor dames! Maar ervaren jullie het ook zo allemaal? En hebben jullie ook boeken/tijdschriften verslonden? Groetjes!
Ik ben ook aan het aftellen! Nog niet helemaal 10 weken, maar wel uitgerekend in september. Namelijk op 26-09-2014 van m'n tweede kindje. Mag ik meekletsen?
WELKOM NIEUWE DAMES! @Itsaboy.. Hier de babykamer helemaal af, alleen de naamsticker moet nog op de muur maar dat ga ik pas over 3 weken doen.. De kinderwagen is gisteren ook binnen gekomen Hier geen boeken verslonden..
Ik verslind wel boeken, maar normale boeken. Ben best een boekennerd haha.. Vind t heerlijk met een goed boek op de bank..!!
Ik denk dat je bij de eerste zwangerschap alles leest wat los en vast zit. Maar dit is mijn tweede zwangerschap van ons 3e kindje en ik heb zoiets van ik zie het wel! Inderdaad bij bepaalde kwaaltjes enz kijk ik even op zwangerschapspagina Hier ook een boekennerd
Ooh en tralala89, ik sta nog niet op de lijst... Uitgerekend 10 september eerste kindje Een jongetje ♥
Heerlijk he! Ik heb laatst weer een flinke stapel ingeslagen, na een drukke dag vroeg naar bed en lezen!
Oh ik kijk ook zoooo uit naar mijn verlof! Nog 3 weekjes en dan vrij tot half januari.... Heeeeerlijk! Ik ben gisteren de hele dag druk geweest en dat merk ik echt aan mijn buik En ik lees ook veel! Maar geen boeken m.b.t. de zwangerschap en of kinderen hoor ( ok, op de ouders van nu na)
1 september 2 september Kitty1981, 2e kindje, jongen 3 september Trustie, 1e kindje, meisje 4 september Driessen21, 2e kindje, ?? 5 september 6 september Blosjes, 1e kindje, jongen Miertje89, 1e kindje, jongen 7 september 8 september Daphne1990, 2e kindje, meisje 9 september Tralala89, 1e kindje, meisje Maagd, 1e kindje jongen 10 september Dolley, 1e kindje, jongen 11 september Misiri, 1e kindje, Kittje, 2e kindje, jongen Blackberry, 3e kindje, ?? 12 september Knoopster, 1e kindje, jongen PunkyPenguin, 1e kindje, jongen Kyara, 3e kindje, meisje Lynn1302, 3e kindje, jongen 13 september Schoentje24, 1e kindje, meisje Bengeltje73, 1e kindje, meisje Wens09, 1e kindje, jongen Pooh82, 2e kindje, ?? Itsaboy1981, 1e kindje, jongen 14 september One of Kind, 2e kindje, meisje MC87, 2e kindje, jongen Stike, 1e kindje, jongen 15 september Wilma1987, ?? Krullenboll, 1e kindje, jongen 16 september Antje88, 1e kindje, jongen 17 september Firstone, 3e kindje, ?? Beebj, 1e kindje, ?? Knvs90, 1e kindje, meisje 18 september 19 september 20 september Kimmiej89, 1e kindje, jongen Kiimmie, 1e kindje, meisje 21 september 22 september 23 september Marinke84, 1e kindje, meisje 24 september Jezz84, 1e kindje, meisje 25 september 26 september Verabloembos, 1e kindje, meisje Azrit, 2e kindje, 27 september 28 september 29 september 30 september L0nneke, ?? Jongens: 16 Meisjes: 12 Verrassing:7
Welkom allemaal! Lijst is weer bijgewerkt! Nogmaals het verzoek dat als er iets aangepast moet worden, mogen jullie dit dikgedrukt aangeven. Anders is het zo lastig terug te vinden allemaal. @ Verlof: Hier ook aan het aftellen, na de late dienst vanavond nog maar 6 diensten! Heerlijk.. niet dat het niet meer te doen is, maar ik heb gewoon zin om lekker thuis te rommelen, boel op orde te maken en alleen nog de dingen doen waar ik zelf zin in heb @ Babykamer: Ook zo goed als af.. Gordijnen zijn besteld. Zoek alleen nog iets leuks voor aan de muur en op de vensterbank. Iemand tips? @ BV/FV: Nog steeds enorme twijfel, maar neig toch meer naar FV En dat kan morgen zo maar weer anders zijn. Hormonen..
Tralala gewoon je gevoel volgen qua voeding. Mijn zoontje had zwaar verborgen reflux dus hij ging het na fv beter doen. Ik wil mijn dochtertje nu wel laten aanleggen maar als het weer misgaat dan direct over op fv!
Goedemorgen, Hoe hebben jullie geslapen? Ik krijg er echt steeds meer last van mijn buil in de weg ligt en dan slaap ik eindelijk word ik weer wakker om te plassen. Heerlijk hè, bijna verlof voor de meesten, ik hoef ook nogaar 3 weken, t is voor mij ook echt een uitputting, ik werk intussen nog maar 50% vanwege bekkeninstabiliteit en ik wilde dit proberen tot t einde vol te houden maar het vergt echt veel van mijn lijf. Als ik thuis kom doe ik standaard even een dutje, wel erg lekker haha Bij mij is de babykamer af ondertussen, was heel erg laat begonnen en kreeg ineens Dr zenuwen dus heel hard gewerkt en nu is hij af, heerlijk gevoel is dat. Ik moet alleen nog 1 lakentje naaien voor in de wieg. En nog een ledikantdekentje breien en dan is t echt klaar. Ik heb zelfs alles al gewassen en gestreken, ben nog nooit zo vroeg geweest. Elke dag doe ik wel een paar keer de deur open om even te kijken haha Is iedereen er al over uit welke voeding jullie gaan geven? Ik ga voor de derde keer borstvoeding proberen, helaas had ik bij mijn eerste 2 kids geen voeding, dagen gekolfd en nog geen druppel... Ook nooit stuwing gehad. Ook nu ga inkt weer proberen, het lijkt me zo bijzonder mooi om mijn eigen kindje te kunnen voeden
Waaah het is echt bijna niet bij te lezen, zo snel gaan we door de pagina's heen... Verlof: tot vier weken van tevoren werken als dat lukt. Mijn laatste werkdag is dan 22 augustus, komt echt zo snel dichtbij! Babykamer: kamertje staat maar het is nog behoorlijk kaal. Moeten nog een plank ophangen en in ieder geval een lamp en wat aankleding erbij kopen. Bv/fv: als het lukt bv, maar ik gebruik ook medicijnen waardoor het kindje dan diarree kan krijgen. In dat geval over naar fv. Nou ja eerst maar zien of borstvoeding überhaupt wel lukt!
Ik ga 1 maand bv geven en daarna starten met medicatie die ik moet slikken voor mn autoimuumziekte.. Maar eerst kijken of het allemaal goed gaat bv, is mn eerste kindje dus geen ervaring mee.. De vk zei al lukt het maar 1 week dan heeft ze toch de meeste vetten uit de bv gehaald. Ik ben trouwens gestopt met werken in februari. Werkte in de horeca een café en dat ging niet meer toen ik zwanger bleek te zijn. Ga ik maart weer wat zoeken weet alleen nog niet welke kant ik op wil?! Wilde mischien terug een opleiding doen maar vanwege de nieuwe regeling dat je alles voor je studie moet lenen weet ik niet of ik dat wel zie zitten, betaal nu nog mn schuld af van een opleiding die ik niet heb afgemaakt.
@Kyara: Ik slaap nog steeds goed. Ik word wel 2 of 3 keer per nacht wakker en dan moet ik me ook even omdraaien, maar verder slaap ik prima. Ik ga er 's nachts zelden uit om te plassen eigenlijk. Soms heb ik geen zin om uit bed te gaan en slaap ik ook gewoon verder. Heb nog niet in mijn bed geplast Hier is de babykamer helemaal af. Daar zijn we mee begonnen toen ik 21 weken zwanger was en wij toen ook wisten wat het zou worden. Gelijk een blauw kleurtje tegen een muur aangegooid Ik wil zeker proberen om borstvoeding te geven. Heb er ook ff aan getwijfeld hoor en wie weet denk ik er een paar dagen voor de bevalling ook wel heel anders over. Ik wil het ongeveer 9 weken gaan doen, want ik wil klaar zijn als ik weer aan het werk ga. Zie het namelijk niet zitten om op het werk te kolven. Heb ik wat dat aan gaat ook niet echt geschikt werk voor om dat te doen En wat verlof betreft, ook ik ga 4 weken voor de tijd stoppen. Hoop alleen wel dat ik kan regelen dat ik de laatste 2 weken misschien halve dagen kan gaan werken.
Oja de nachten... min.2x eruit om te plassen en idd soms gewoon geen zin en doorslapen haha. Ik wil ook bv proberen, weet niet hoe lang eerst maar kijken of het lukt!