Laatste 10 weken afteltopic September 2014

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tralala89, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Bij deze meld ik mij hier ook: ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en het is dus een jongetje (zie mijn naam ha ha).

Ik ben op 13 september uitgerekend. Nog twee weekjes werken, dan weekje vrij en dan echt verlof!

Wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die echt rekent: nog 2 maal 4 dagen werken is 64 uur!

De baby kamer is bijna klaar dus kan lekker genieten en puntjes op de i doen. Hoe zit het met jullie?

Het is zo bijzonder dat het nu zo snel gaat ineens hè?! Al die mijlpalen waar je naar uitkeek:

1 de eerste echo
    2 de eerste keer hartje luisteren (wauw)
    3 vertellen aan ouders/werk/vrienden
    4 nu is het zichtbaar (bij mij met 15 weken ineens!)
    5 de twintig weken echo (hoera alles is vooralsnog goed en het is een jongen/meisje of verassing, de 20 weken echo is geen 100 procent garantie bedoel ik)
    6 VERLOF
    7 enz enz

Sorry voor het lange verhaal hoor dames! Maar ervaren jullie het ook zo allemaal? En hebben jullie ook boeken/tijdschriften verslonden?

Groetjes!

2. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook aan het aftellen! Nog niet helemaal 10 weken, maar wel uitgerekend in september. Namelijk op 26-09-2014 van m'n tweede kindje. Mag ik meekletsen? :)

3. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    WELKOM NIEUWE DAMES!

@Itsaboy.. Hier de babykamer helemaal af, alleen de naamsticker moet nog op de muur maar dat ga ik pas over 3 weken doen..
    De kinderwagen is gisteren ook binnen gekomen :D
    Hier geen boeken verslonden..

4. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook geen boeken verslonden... eerder zwangerschapspagina :p

5. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik verslind wel boeken, maar normale boeken. Ben best een boekennerd haha..:D

Vind t heerlijk met een goed boek op de bank..!!

6. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Ik denk dat je bij de eerste zwangerschap alles leest wat los en vast zit. Maar dit is mijn tweede zwangerschap van ons 3e kindje en ik heb zoiets van ik zie het wel! Inderdaad bij bepaalde kwaaltjes enz kijk ik even op zwangerschapspagina :)

Hier ook een boekennerd :D

7. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Hahahaa ik ook zwangerschapspagina.. Of gewoon via internet!

8. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ooh en tralala89, ik sta nog niet op de lijst...

Uitgerekend 10 september
    eerste kindje
    Een jongetje ♥

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    haha idd hier lees ik wel heeeeel veel...:D

10. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Heerlijk he! Ik heb laatst weer een flinke stapel ingeslagen, na een drukke dag vroeg naar bed en lezen!

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Oh ik kijk ook zoooo uit naar mijn verlof! Nog 3 weekjes en dan vrij tot half januari.... Heeeeerlijk!
    Ik ben gisteren de hele dag druk geweest en dat merk ik echt aan mijn buik :(
    En ik lees ook veel! Maar geen boeken m.b.t. de zwangerschap en of kinderen hoor ( ok, op de ouders van nu na)

12. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    1 september

2 september
    Kitty1981, 2e kindje, jongen

3 september
    Trustie, 1e kindje, meisje

4 september
    Driessen21, 2e kindje, ??

5 september

6 september
    Blosjes, 1e kindje, jongen
    Miertje89, 1e kindje, jongen

7 september

8 september
    Daphne1990, 2e kindje, meisje

9 september
    Tralala89, 1e kindje, meisje
    Maagd, 1e kindje jongen

10 september
    Dolley, 1e kindje, jongen

11 september
    Misiri, 1e kindje,
    Kittje, 2e kindje, jongen
    Blackberry, 3e kindje, ??

12 september
    Knoopster, 1e kindje, jongen
    PunkyPenguin, 1e kindje, jongen
    Kyara, 3e kindje, meisje
    Lynn1302, 3e kindje, jongen

13 september
    Schoentje24, 1e kindje, meisje
    Bengeltje73, 1e kindje, meisje
    Wens09, 1e kindje, jongen
    Pooh82, 2e kindje, ??
    Itsaboy1981, 1e kindje, jongen

14 september
    One of Kind, 2e kindje, meisje
    MC87, 2e kindje, jongen
    Stike, 1e kindje, jongen

15 september
    Wilma1987, ??
    Krullenboll, 1e kindje, jongen

16 september
    Antje88, 1e kindje, jongen

17 september
    Firstone, 3e kindje, ??
    Beebj, 1e kindje, ??
    Knvs90, 1e kindje, meisje

18 september

19 september

20 september
    Kimmiej89, 1e kindje, jongen
    Kiimmie, 1e kindje, meisje

21 september

22 september

23 september
    Marinke84, 1e kindje, meisje

24 september
    Jezz84, 1e kindje, meisje

25 september

26 september
    Verabloembos, 1e kindje, meisje
    Azrit, 2e kindje,

27 september

28 september

29 september

30 september
    L0nneke, ??

Jongens: 16
    Meisjes: 12
    Verrassing:7

13. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Welkom allemaal! Lijst is weer bijgewerkt! Nogmaals het verzoek dat als er iets aangepast moet worden, mogen jullie dit dikgedrukt aangeven. Anders is het zo lastig terug te vinden allemaal.

@ Verlof: Hier ook aan het aftellen, na de late dienst vanavond nog maar 6 diensten! Heerlijk.. niet dat het niet meer te doen is, maar ik heb gewoon zin om lekker thuis te rommelen, boel op orde te maken en alleen nog de dingen doen waar ik zelf zin in heb :D

@ Babykamer: Ook zo goed als af.. Gordijnen zijn besteld. Zoek alleen nog iets leuks voor aan de muur en op de vensterbank. Iemand tips?

@ BV/FV: Nog steeds enorme twijfel, maar neig toch meer naar FV… En dat kan morgen zo maar weer anders zijn. Hormonen..

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tralala gewoon je gevoel volgen qua voeding.
    Mijn zoontje had zwaar verborgen reflux dus hij ging het na fv beter doen.
    Ik wil mijn dochtertje nu wel laten aanleggen maar als het weer misgaat dan direct over op fv!

15. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Hallo! :)

Ik ben uitgerekend op 28 september, het is onze eerste en een meid! Kan niet wachten :)

16. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Goedemorgen,

Hoe hebben jullie geslapen? Ik krijg er echt steeds meer last van mijn buil in de weg ligt en dan slaap ik eindelijk word ik weer wakker om te plassen.

Heerlijk hè, bijna verlof voor de meesten, ik hoef ook nogaar 3 weken, t is voor mij ook echt een uitputting, ik werk intussen nog maar 50% vanwege bekkeninstabiliteit en ik wilde dit proberen tot t einde vol te houden maar het vergt echt veel van mijn lijf.
    Als ik thuis kom doe ik standaard even een dutje, wel erg lekker haha

Bij mij is de babykamer af ondertussen, was heel erg laat begonnen en kreeg ineens Dr zenuwen dus heel hard gewerkt en nu is hij af, heerlijk gevoel is dat. Ik moet alleen nog 1 lakentje naaien voor in de wieg. En nog een ledikantdekentje breien en dan is t echt klaar. Ik heb zelfs alles al gewassen en gestreken, ben nog nooit zo vroeg geweest.
    Elke dag doe ik wel een paar keer de deur open om even te kijken haha

Is iedereen er al over uit welke voeding jullie gaan geven? Ik ga voor de derde keer borstvoeding proberen, helaas had ik bij mijn eerste 2 kids geen voeding, dagen gekolfd en nog geen druppel... Ook nooit stuwing gehad. Ook nu ga inkt weer proberen, het lijkt me zo bijzonder mooi om mijn eigen kindje te kunnen voeden

17. Marinke84

Marinke84 Actief lid

10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waaah het is echt bijna niet bij te lezen, zo snel gaan we door de pagina's heen...

Verlof: tot vier weken van tevoren werken als dat lukt. Mijn laatste werkdag is dan 22 augustus, komt echt zo snel dichtbij!

Babykamer: kamertje staat maar het is nog behoorlijk kaal. Moeten nog een plank ophangen en in ieder geval een lamp en wat aankleding erbij kopen.

Bv/fv: als het lukt bv, maar ik gebruik ook medicijnen waardoor het kindje dan diarree kan krijgen. In dat geval over naar fv. Nou ja eerst maar zien of borstvoeding überhaupt wel lukt!

18. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Ik ga 1 maand bv geven en daarna starten met medicatie die ik moet slikken voor mn autoimuumziekte..
    Maar eerst kijken of het allemaal goed gaat bv, is mn eerste kindje dus geen ervaring mee..
    De vk zei al lukt het maar 1 week dan heeft ze toch de meeste vetten uit de bv gehaald.

Ik ben trouwens gestopt met werken in februari. Werkte in de horeca een café en dat ging niet meer toen ik zwanger bleek te zijn.
    Ga ik maart weer wat zoeken weet alleen nog niet welke kant ik op wil?!
    Wilde mischien terug een opleiding doen maar vanwege de nieuwe regeling dat je alles voor je studie moet lenen weet ik niet of ik dat wel zie zitten, betaal nu nog mn schuld af van een opleiding die ik niet heb afgemaakt.

19. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    @Kyara: Ik slaap nog steeds goed. Ik word wel 2 of 3 keer per nacht wakker en dan moet ik me ook even omdraaien, maar verder slaap ik prima. Ik ga er 's nachts zelden uit om te plassen eigenlijk. Soms heb ik geen zin om uit bed te gaan en slaap ik ook gewoon verder. Heb nog niet in mijn bed geplast :p

Hier is de babykamer helemaal af. Daar zijn we mee begonnen toen ik 21 weken zwanger was en wij toen ook wisten wat het zou worden. Gelijk een blauw kleurtje tegen een muur aangegooid ;)

Ik wil zeker proberen om borstvoeding te geven. Heb er ook ff aan getwijfeld hoor en wie weet denk ik er een paar dagen voor de bevalling ook wel heel anders over. Ik wil het ongeveer 9 weken gaan doen, want ik wil klaar zijn als ik weer aan het werk ga. Zie het namelijk niet zitten om op het werk te kolven. Heb ik wat dat aan gaat ook niet echt geschikt werk voor om dat te doen

En wat verlof betreft, ook ik ga 4 weken voor de tijd stoppen.
    Hoop alleen wel dat ik kan regelen dat ik de laatste 2 weken misschien halve dagen kan gaan werken.

20. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Oja de nachten... min.2x eruit om te plassen en idd soms gewoon geen zin en doorslapen haha. Ik wil ook bv proberen, weet niet hoe lang eerst maar kijken of het lukt!

Deel Deze Pagina