Vandaag alweer 34 weken, vannacht veel last gehad van een draaiende baby, veel beweging onder in m'n buik en harde buiken. Morgen maar even aan de vk vragen of de kleine is ingedaald! Welkom nieuwe dames! Inderdaad super die updates tralala! Beetje rustig aan gedaan kittje?
Gisteren belde de gynaecoloog me terug met de eerste bloeduitslagrn; ik heb inderdaad zwangerschapscholestase. Vandaag starten met andere medicatie (Ursochol) en vanaf nu blijf ik dus zeker onder controle bij de gyn. Meer controles, regelmatig CTGs en bloedonderzoek. Tussen de 37 en 38 weken word ik ingeleid, dus september ga ik niet meer halen Vind het echt heel spannend; cholestase kan voor mij geen kwaad, maar wel voor de baby. Dus hopelijk dat zij gewoon nergens last van heeft... Vannacht weer maar een paar uurtjes geslapen; had veel jeuk en dochter werd ook extreem vaak wakker... Hopelijk slaapt ze de komende weken in ieder geval wat beter zodat ik wat energie heb voor de bevalling...
Sterkte Purk! Ik heb ook 2x bloed geprikt vanwege extreme jeuk, maar gelukkig geen zwangerschapscholestase. Geniet van je laatste werkdag Knoopster!
1 september Pharilla, 1e kindje, jongen 2 september Kitty1981, 2e kindje, jongen WitteN, 3 september Trustie, 1e kindje, meisje 4 september Driessen21, 2e kindje, ?? 5 september 6 september Blosjes, 1e kindje, jongen Miertje89, 1e kindje, jongen 7 september 8 september Daphne1990, 2e kindje, meisje 9 september Tralala89, 1e kindje, meisje Maagd, 1e kindje jongen 10 september Dolley, 1e kindje, jongen 11 september Misiri, 1e kindje, Kittje, 2e kindje, jongen Blackberry, 3e kindje, ?? 12 september Knoopster, 1e kindje, jongen PunkyPenguin, 1e kindje, jongen Kyara, 3e kindje, meisje Lynn1302, 3e kindje, jongen 13 september Schoentje24, 1e kindje, meisje Bengeltje73, 1e kindje, meisje Wens09, 1e kindje, jongen Pooh82, 2e kindje, ?? Itsaboy1981, 1e kindje, jongen 14 september One of Kind, 2e kindje, meisje MC87, 2e kindje, jongen Stike, 1e kindje, jongen Niena01, 2e kindje, jongen 15 september Wilma1987, ?? Krullenboll, 1e kindje, jongen 16 september Antje88, 1e kindje, jongen Meertmeert, 1e kindje, meisje 17 september Firstone, 3e kindje, ?? Beebj, 1e kindje, ?? Knvs90, 1e kindje, meisje Patries88, meisje 18 september Alf, 2e kindje, meisje 19 september 20 september Kimmiej89, 1e kindje, jongen Kiimmie, 1e kindje, meisje Pommepom, 1e kindje, meisje 21 september E1987, 2e kindje, ?? 22 september Charlie11, 1e kindje, ?? Mother2Be, 1e kindje, ?? 23 september Marinke84, 1e kindje, meisje Lasas, 1e kindje, ?? 24 september Jezz84, 1e kindje, meisje 25 september 26 september Verabloembos, 1e kindje, meisje Azrit, 2e kindje, 27 september Eltigra, 2e kindje, jongen 28 september Ladebs, 1e kindje, meisje 29 september Blie, 30 september L0nneke, ?? Natasjee, 3 jongens! Jongens: 22 Meisjes: 17 Verrassing:11
Nastasjee Goed idee, nog helemaal niet aan gedacht! Maar hoe kan ik mijn openingspost aanpassen? Dat lukt me nog niet helemaal.. Kimmiej89 Wauw, prachtige foto!! Echt heel mooi. Knoopster Succes met je laatste werkdag! Heerlijk idee he? Purk Fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt door de gyn. Hopelijk slaat de medicatie snel aan, jeuk is vreselijk!!
Oh ik sta er ook bij! dacht dat ik nog een keer dikgedrukt moest typen maar je hebt t toch gelezen haha. Ik krijg een meisje trouwens Gisteren voor t eerst ineens dikke voeten. Schoenen knellen! Kon ze op de afdeling zelf uitdoen gelukkig dus alleen pijn als ik op pauze ging
Purk veel sterkte. En maar goed dat je nu extra onder controle staat. Want zo wordt de kleine ook extra goed in de gaten gehouden. Mooi foto Kimmie. Hier, ja heb vandaag veel rust gehouden en ga ook alleen naar de gyn. Gisteren ook extra op bed gelegen tussen door. En zondag ga ik ook ene dagje niks doen. Harde pijnlijke buiken zijn weg. Dus denk dat uk wel blijft zitten. Sinds gisteren 34 weken dus uk moet nog 3 weken volhouden in mijn buik... Kermis is vandaag begonnen, maar daar ga ik niet heen. Stuur mijn man wel voor suikerspin. Ik ga het nog even rustig aan doen. En vanaf week 37 kunnen we weer wat actiever worden. Rondleiding over kraamafdeling stelde niet veel voor. Wel leuk om een kraamkamer te zien. Deze zijn mooi en groot. Ziekenhuis heeft ook een fijn beleid vind ik. Dus dat gaat wel goed koken straks met bevallen.
Vanochtend controle, CTG was ok, en mijn bloeddruk ook! Madam ligt nog steeds met der billen naar beneden! Maar het beste nieuws is...... Ik heb verlof!!!! Niet meer werken dit jaar JEAHHHH
Mooie foto kimmiej89 !! Was even n weekje op vakantie, hoop bij te lezen hihi. Vanaf nu verlof dus ik heb wat te doen
@Kimmie: thnx meis..Dacht ik waag gewoon een gokje deze maand ook Vond jouwe ook erg mooi van laatst. @ Bengeltje: Jammer nog steeds in stuit. Hebben ze al gesproken over een draaipoging?
Controle was weer goed kleine is al wat ingedaald. Nu over 2 weken pas weer controle, maar dan bij de vk en daarna gewoon weer elke week tot geboorte.
Ik heb zowiezo wekelijks controle en een CTG, dus we bekijken de situatie per week. Ik sta zelf redelijk afwijzend tegen een eventueel draaipoging omdat mijn kleine muffin al vreselijk geïrriteerd raakt als de CTG noppen worden geplaatst, laat staan het geduw aan mijn buik. Dus voor nu steek ik mijn hoofd weer in 't zand en ga er nog steeds vanuit dat ze nog gaat draaien! Overigens laat de gyn de beslissing geheel aan ons, ik word niet ge-pushed om een draaipoging te doen.
Meiden hebben jullie dat ook wel eens? een rotdag? Nou ik had er vandaag dus 1. Mn 1e week verlof valt niet mee. Gister was ik erg moe, dacht dat het kwam omdat ik begin van de week bezoek gehad heb, hoopte daarom vandaag wat fitter te zijn. Maar helaas. Ik was 2 uurtjes uit bed en wist van gekkigheid al niet meer hoe ik op de bank moest zitten of liggen. Liggend had ik pijn aan mn benen en heupen en kwam m'n eten/drinken naar boven en zittend zat mn buik in de weg en zat ik in geen 1 houding fijn. Maar ik was wel moe dus wilde graag liggen. Ik werd er gewoon ellendig en verdrietig van. Hebben jullie wel eens zo'n dag? Uiteindelijk toch maar in bed gaan liggen, huilend. Van de hele dag nu nog maar 3 uur uit bed geweest. Bleh... en dan moet je nog minimaal 5 weken.
Hi maagd! Ja hoor heeeel herkenbaar, ik merk ook dat ik het echt nog rustiger aan moet doen. Geef er maar aan toe! X
Hebben we allemaal wel eens meis...Heel normaal. Denk gewoon een teken om even aan jezelf te denken en tijd voor jezelf te nemen..!! Rustig aan meisie...