Laatste 10 weken afteltopic September 2014

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tralala89, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heel herkenbaar, had ik dus ook de eerste 2!! Pogingen ( ook alleen dansend haar)

2. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier ook een voor buik!
    En ik zou toch maar even met je werkgever gaan praten, want het afknellen is niet goed!
    Wat ook helpt is dat je man elke avond over je benen wrijft, van je enkels naar je benen toe! En brandnetel thee drinken!

3. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Zeker balen van de echo!! Maar fijn dat alles nog goed gaat en dat haar... geweldiggg!! Dat hebben wij jammer genoeg niet gezien! Hier ook een buik die ik naar voren draag, heb al veel vreemde mensen laten schrikken haha

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tralala dat haar leuk heh!!
    Hier heeft ze ook al haar.
    Jammer dat je haar gezichtje wel niet kon zien:(
    Hier na heel veel gewroet gelukkig wel!!!

5. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    toevoeging 3e kindje, geslacht willen we niet weten

6. beebj

beebj Niet meer actief

#86 beebj, 4 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2014
    Ik zal me hier ook eens melden :)
    Ben nu 29w zwanger van ons eerste kindje.
    Uitgerekend voor 17 september!
    Geslacht weten we al sinds 14w zwangerschap, maar houden we voor onszelf.

Ik ga 6 weken vooraf met verlof, verplicht omdat ik nu in de ziektewet zit vanwege m'n zwangerschap. Ik zit vanaf 27w zwangerschap aan hele zware medicatie (weeën remmers). Ook longrijpings prikken gehad en al 2x opgenomen in het ziekenhuis. In het kort; alle kwaaltjes die je je kunt bedenken, heb ik.... Mag niet meer werken sinds 27w zwangerschap, niet meer in de zon; eigenlijk mag ik niks meer. Volledige rust. Alles om de baby zolang mogelijk bij me te houden!

Mijn baarmoederhals wordt ook iedere keer gemeten, vanwege de vroege weeën. Zat bij de laatste meting op 4,3 en 'moet' ook boven de 2 blijven inderdaad.

Ik 'loop' in Knokke (België) in het ziekenhuis. Die man is gynaecoloog en verloskundige, dus dat is wel fijn. Krijg heel veel echo's en controles, maar in België is dat zowiezo heel anders dan in Nederland. Ik woon overigens wel in Nederland hoor! De zorg in België is gewoon veel beter, vind ik. Wij doen alles in België namelijk, hihi. Het is een half uurtje rijden vanaf ons thuis.

Gelukkig hebben wij alles al klaar voor de komst van de baby! :) Mijn borsten lekken al vanaf 20w zwangerschap. Slapen is bij mij een drama. Ik heb heel de dag door veel pijn en een keiharde/gespannen buik, dus word om de haverklap wakker. Een ADHD baby heb ik ook.... In het ziekenhuis vinden ze het ook abnormaal, haha. En das rottig, want wekt weer weeën op. Ook bij mij zit alles aan de voorkant van m'n buik, ideaal hihi.

7. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Ik ben weer thuis. Mijn bmm blijft stabiel deze is nu weer gemeten op 2mm en 1,8mm. Dus ik mag weer een weekje thuis niks doen.
    Net ook nog wezen shoppen. Geloof dat ik nu bijna alles in huis heb. Ik zie door de bomen het bos soms niet meer ondanks de checklist die ik heb haha.
    Volgende week op controle en weer hopen dat alles stabiel is.
    Uk groeit ook netjes op schema.

Straks geboortekaartjes bestellen heb ik dat ook weer gehad en dan door chinees halen. Ook weer eens lekker

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Beebj wat leuk dat je ook in België loopt!
    En idd ze lopen daar wat verder voor eigenlijk.
    Ook veel minder kindersterfte tijdens de bevalling en kort erna.

Ik loop zowel in Be ( mijn belgische verzekering) als hier in NL omdat ik eerst niet wist of mijn baas mij zou ontslaan in BE.
    Maar ik wil ook weer in Genk bevallen net als bij mijn zoon.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kittje doe maar rustig aan

10. beebj

beebj Niet meer actief

Oke one of kind. Wij wonen een half uur van de Belgse grens vandaan. Dichtsbijzijnste Nederlands ziekenhuis is ook een half uur, dus toen was de keus snel gemaakt haha. Ik heb gelukkig een goede Nederlandse zorgverzekering waarbij ik ook naar Belgie kan/mag. Wij doen echt alles qua zorg in Belgie. Onze tandarts en huisarts in Nederland zijn zelfs Belg ;)

Waar woon je dan als ik vragen mag? Dacht dat je in Gent alleen mocht bevallen met 'speciale' medische indicatie zeg maar? Als ik onder de 32 weken beval, word het Brugge. En anders gewoon Knokke.

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Lekker rustig aan doen hoor!!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ben werknemer in BE( nu ff in ziektewet ivm risicozwangerschap bij mijn zoontje en bang dat het nu ook zou zijn) dus ik ben sowiezo verzekerd in België.
    Ik woon overigens in Maastricht.
    Heb zelf 9 jaar in België gewoond dus was wel weer wennen om terug naar NL te gaan .
    Ik beval overigens niet in Gent maar in Genk, dat zijn de kempen;)

13. Marinke84

Marinke84 Actief lid

10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    #93 Marinke84, 5 jul 2014
    Laatst bewerkt: 5 jul 2014
    Er wordt stevig doorgeschreven hier zeg! Ook al een aardige groep inmiddels :)

@tralala als je een beetje handig bent kan je met een projector wel iets op de muur projecteren en dat over schilderen. Of anders met lijstjes aan de muur werken.
    Balen van de 3d echo zeg :( je krijgt in ieder geval geen kale baby, is ook fijn!

@beebj wat een heftige zwangerschao zeg! Dat is voor jou met recht echt zo snel mogelijk aftellen naar het einde. Het klinkt echt slopend!

@kittje fijn dat het kindje goed groeit, nu goed rustig aan doen!

Slapen hier gaat wisselend, soms vijf keer per nacht wakker om naar het toilet te gaan op andere ochtend word ik wakker met een op knappen staande blaas... Wel veel last van mn rug in de nacht, maar slapen met een kussen tussen mn benen doet echt wonderen!

Babaykamer hebben we gisteren helemaal in elkaar gezet, wit met donkerbruin en ik ben er echt super blij mee. Nu alleen de aankleding nog maar dat komt vanzelf wel. Kamertje is wel echt een stuk kleiner dan van tevoren ingeschat, dus de meubels nemen erg veel ruimte in beslag. Maar het past!

14. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Super dat het goed gaat en welkom iedereen :) FLink even bijgelezen, wordt inderdaad al flink doorgeschreven zeg! gezellig! :)

@kittje inderdaad maar even rustig aan doen nu!
    @tralala, jammer zeg van echo. Je had je er zo op verheugd. Heb je nu nog een keer zo'n 3d echo? Wel leuk van dat bos haar zeg!

Hier gaat het goed. Vannacht slecht geslapen, maar dat kwam met name door een irritante vlieg... hihi!

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    WAT herkenbaar, hier is het ook passen en meten met de meubeltjes, mede omdat ik ook persè een schommelstoel op de kamer wilde pfff

16. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ohhhh ik heb net de boom met vl op de muur geplakt. Ben héél blij met het resultaat. Even showen hoor! :)

boom.jpg

17. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    En nog 1...
    boom 2.jpg

18. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wauw! Verabloembos wat ontzettend mooi geworden :)

19. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Wat super gaaf zeg!! Wij hebben ook een boom tegen de muur geplakt, maar dies gewoon "simpel" wit. Ik vind deze wel heel gaaf!!

20. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Thnx dames!!! :D

Alleen wit kan ook erg mooi zijn! Dat wilde ik eerst ook doen. Uiteindelijk toch voor het beplakken gegaan. Was eerst bang dat het te druk zou worden, maar ben er nu echt ontzettend blij mee!

Deel Deze Pagina